Egy kedves barátom, zenésztársam küldte nemrég az alábbi levelet, mivel személyesen is érintett az ügyben, és elolvasva a történetet nem volt kérdés, hogy megpróbálom én is segíteni a magam szűk lehetőségeivel a nyilvánosságra kerülését:
Utólagos megjegyzés: elnézést kérek, a korai hozzászólók véletlenül egy hibás beállításak köszönhetően csak előzetes engedélyezéssel lettek láthatók, az én hibám volt, azóta természetesen mindet engedélyeztem, láthatóak és nem moderálok egyébként sem... (kivéve, ha a komment írója maga kéri a megjegyzése utólagos törlését).
Kedves Barátom, ismerősöm, vagy kedves ismeretlen,
(Néhány példa, amiről egyre többet hallani: Az énekkar egy részét kirúgták, ezért ők kevesebben maradva már nem tudnak előadni egyes darabokat, melyekkel nagy nemzetközi hírnévre tettek szert, pl. Bartók Cantata profana c. művét vagy Kodály Psalmus hungaricusát... Pl. a zenekartól megkérdezték, miért mindig egyszerre mennek mindannyian szabadságra... Pl. azt firtatták, egy hárfás miért keres annyit, mint egy hegedűs, aki többet játszik... Pl. azt javasolták, hogy a hárfás, ha nincs éppen dolga egy műben, álljon be ütőhangszeresnek (és nem vicceltek)... Pl. nem közvetítették és nem reklámozták azt a világszinten egyedi vállalkozást, melynek keretében a zenekar nemrég Wagner A niebelung gyűrűje c. négyrészes zenedrámáját adta elő folyamatosan a Müpában, hatalmas sikerrel... Pl. a zenekart nem menedzselik a színvonalának megfelelően, sőt sehogy, normális éves műsorterv, koncertterv nincs... Pl. a közszolgálatiságot "misszó" néven úgy képzelik megvalósítani, hogy a zenekar vagy a tagjaiból verbuvált kamaraegyüttesek bevásárlóközpontokban, kávézókban, köztereken, óvodákban, női börtönben (sic!) játsszanak... Pl. olyan koncerteket akarnak szervezni, ahol a zenekar a közönség bevonásával játszik, pl. jazzt (!)... Pl. a zenekari kisegítői posztokra, melyeken bevált művészek szoktak játszani, és amely rangot is jelent, nyílt próbajátékot hirdettek meg... A sort hosszan lehetne folytatni. Teszik mindezt rengeteg állami pénzből, mégis keveslik azt - közben nem szégyellnek horribilis fizetést felvenni. A művészi hozzáállás, a szakmai szempontok számukra teljesen idegenek és érthetetlenek, ők más preferenciák szerint, embertelenül, gépként hajtják végre a feladatukat. Bár a látszatát fenntartják, érdemi párbeszédre nem hajlandók, s a fentiek miatt valószínűleg nem is alkalmasak. A helyzet elmérgesedett, a Rádió vezetősége és a zenekar között bírósági per zajlik. Az emberek megalázása mindennapos. Pl. a szimfonikus zenekarnak állítólag annyi bérleti díjat számítanak fel a 6-os stúdió használatáért - ami egyébként évtizedek óta az "otthonuk" volt eddig - mintha szinte állandóan ott tartózkodnának. A minap viszont a zenekar egyik tagját, aki próbált az egyébként éppen üresen álló stúdióban, az ügyvezető igazgató kihívatta a portára, és utasította, hogy fejezze be a próbát, mert a stúdió nem erre való.)
2008. szeptember 10. szerda 14.05
Vendég: Strausz Kálmán Liszt-díjas karnagy (a Rádióénekkar volt vezetője) és Gulyás Dénes operaénekes
"Vállalhatatlan, ami az együttesekkel történik"
Gulyás Dénest ki akarták dobni a Magyar Rádióból
Félbeszakadt a társulati értekezlet a Magyar Rádió zenei együtteseinél
A Rádióban nem érvényes a képviselői igazolvány
Botrány a Rádióban
Ki akarta rúgni a rádióból Such György Gulyás Dénest
"Ez ma Európában megengedhetetlen!"
Botrányba fulladt a zenei évadnyitó
3. Fórumok:
Such 'emer' György kirúgta Gulyás Dénest
"Ez ma Európában megengedhetetlen!"
Borulnak a székek? A Rádiózenekar és Fischer...
A Magyar Rádió Énekkarának KIIRTÁSA
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban?
Az utolsó 100 komment: