Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

2 hét munka Kuala Lumpurban - 3. nap

2008.10.22. 20:45 :: Daily Shark


Azért ez a kilátás ma reggel már egész más, ugye? :)

Indulásra sikerült kicsit jobban lennem, bár ez talán annak is köszönhető, hogy kihagytam a reggelit. Azért a bensőm még egész nap néha érdekes, zajos, bugyborékoló dolgokat művel és fura mozgásokat produkál, de már sokkal kevésbé kellemetlen, mint tegnap.
A reggeli út a céghez mindössze 20 perc volt, teljesen elviselhető. A taxis egy öreg indai, és igen, tényleg borzasztóan nehezen tudtam az angolját megérteni.
Csináltam pár képet útközben néhány tipikus itteni lakóterületről, az egész város egy sok-sok kilométeren át húzódó, szellős agglomeráció, tényleg el tudom képzelni, hogy nehéz autó nélkül itt élni. A második képen viszont megfigyelhető, hogy itt készül parkoló is a lakótelephez...
Kiegészítés: Kane mesélte, hogy a kormány jópár ilyen lakótömböt építtet a szegények részére, ahol nagyon kedvezményes áron (kb. havi 10e Ft) lehet bérelni lakást, de akik képesek rá, szintén rendkívül kedvezményesen (2-3 millió Ft körül) meg is vehetik...


Az oktatás folyt tovább a terv szerint, persze ahogy megjósoltam, az utolsó két órát már robotpilóta üzemmódban töltöttem, mert rettentően elálmosodtam, néha voltak kihagyott másodpercek, csak remélem, hogy nem vették észre, mikor lecsukódott a szemem.
Azon lepődök meg így utólag belegondolva, hogy még ilyen állapotban is egész jól fel tudtam építeni néhány grafikai objektumot, ami számukra nagyon bonyolultnak tűnt (valójában egyszerű, csak át kell gondolni), ezek szerint a rutin már ilyen szinten működik, szinte nem is az agyam, hanem a kezem dolgozik már... :)
A biztonság kedvéért az ebédet is kihagytam, nem baj, úgyis fogyózok. :)
Most esős évszak van itt, ami annyit tesz, hogy menetrendszerűen minden nap megjön a felhőszakadás, de délelőtt jó idő volt, szünetekben kimentem az épület elé, és napoztam kicsit, pedig amúgy utálom, de a jégbarlanggá kondicionált beltér után nagyon jól esett a forró napba fordítani az arcom és élvezni a meleget, ahogy ez a gyikusz is tette. :)

A visszatérés egy másik taxissal történt, akit Jasonnak hívtak, kiválóan beszélt angolul, és feltehetően kínai.
A hotelben sajnos rá kellett jönnöm, hogy hiába lőttem ki a légkondit, mikor elhagyom a szobát, a kulcskártyát ki kell húznom a tartójából, ami automatikusan készenléti állapotba kapcsol le mindent a szobában, de ez valamiért beindítja a légkondit.
Sebaj, ma kiszúrok velük, mert benne hagyom majd az egyik kártyát. :)
Sajnos itt se minden működik, a vízmelegítőt cserélni kellett, de legalább szó nélkül megtették.

Utólagos kiegészítés: jól átvertek az internettel kapcsolatban. Mint említettem, fizetnem kell érte, mégpedig lehet választani, hogy 1 óra=15 ringgit, 2 óra=25 ringgit vagy 24 óra=58 ringgit (egy ringgit=55 Ft, szóval úgy rendre 825, 1375, 3190 Ft körül van, szerintem rablás), rákérdeztem a személyzetnél, hogy a 24 óra azt jelenti-e, hogy ma felhasználok 2 órát, aztán holnap kettőt, aztán megint kettőt és így tovább 12 napon át, nagy lelkesen helyeseltek, hogy persze, persze, így van.
Hát nem. Természetesen a tegnap befizetett 24 óra mára lejárt, pedig csak 5 órát használtam fel belőle. Monnyanak le.
Ez szemétség, főleg ilyen drága hotelben, otromba lenyúlás.


Azon is elgondolkodtam, hogy itt úgy tűnik amolyan szociális foglalkoztatás van, a vízmelegítő cseréjét ketten végezték. A cégnél minden nap gondosan lemossák a nagy üvegfelületeket és az amúgy semmire se használt központi recepciós pultot (nem működik, senki nincs ott), és a takarításra, ablaktisztításra külön emberkék vannak, akik nagy gondossággal és ehhez illő alapos lassúsággal, komótosan végzik a dolgukat.

Másik mai kis megfigyeléseim: ugye a világ ezen a táján a hagyományos vécé az ún. pottyantós-guggolós fajta, amit én a magam részéről utálok. A cégnél már jobbára az általunk megszokott angol vécének nevezett megoldás van, de észrevettem, hogy a helyi dolgozók ezt is úgy használják, ahogy a sajátjukat: cipőstül rálépnek az ülőkére és azon guggolva végzik a dolgukat. Amúgy vécépapír nincs, ellenben van egy slag, ezt használják tisztálkodásra.
Más: miközben ezt írom, háttérben fél szemmel nézem a tévét, az Ahová lépek szörny terem című vicces mozi megy. Itt ez 18 éven felülieknek van ajánlva, ami szerintem erős túlzás, persze ez itt iszlám ország. Ja, és gondosan ügyelnek az erkölcsökre, a "damned" és ennél erősebb angol kifejezések idején egyszerűen elnémul a hang. :) Pedig amúgy ez a Star Movies műholdas csatorna, nem is valami helyi adó.

 

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény film én utazás ázsia napló

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr69727115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása