Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Parkolási mizéria

2008.11.10. 18:37 :: Daily Shark

Most kaptam itt Bukarestben egy levelet a cégtől, rossz hírrel.

Az előzményekhez annyit, hogy a cég egy csendes kis budai egyirányú utcában van, mindössze 4-5 ingatlan van az utca mindkét oldalán. 14 éve ott a székhelyünk, és azóta minden autóval járó kolléga velem egyetemben (meg az utcában más ott lakók is) rendszeresen az utcán parkolt félig a járdára állva, a bal oldalon is meg a jobb oldalon is. A gyalogosforgalmat nem zavarta, mindig úgy álltunk, hogy babakocsival is simán el lehetett férni.

Ma arra járt egy közterületes, és biztos orgazmusa lett, mert végigbírságolta az összes autót. Mivel utazásom előtt én is ott szoktam hagyni a kocsit a bekamerázott céges bejárat előtt, az enyémet is.

Sajnos meg kell hagyni, jogosan, a törvény betűje szerint valóban szabálytalan lehetett a parkolás a bal oldalon, és a jobbon se szabadna félig a járdára állni.
Úgy tűnik, 14 éven át az ilyen parkolás senkit nem zavart igazán, ha meg valakit mégis (összesen 3-4 ilyen esetre emlékszem 12 év alatt, mióta ott dolgozom), az szólt, és elállt az illető onnan.
Állítólag ma a kukáskocsi nehezen fért el. Eddig 14 éven át ment neki, persze lehet, hogy valaki tényleg nagyon rosszul állt le...

Na mindegy, tény, hogy a törvény akkor is érvényes, ha ebben az esetben eddig nem volt nagy jelentősége, hogy parkoltunk ott. Megmondom őszintén, eszembe se jutott, hogy ez szabálytalan, mert egyrészt nem nagyon van a környéken más hely, ahol lehetne állni, másrészt annyira megszokta mindenki ezt a rendszert ott, a gyakorlatban teljesen jól működött... mindegy, szánom-bánom, majd fizetek, bár elég rosszul érint. Ja igen, ez megint egy kérdés, mennyi idő van befizetni? Mert ugye innen külföldről hogy a bánatba intézkedjek?
A nagyobb gond, hogy aki mondjuk hetekre külföldön van, míg a kocsija ott áll, annak ezentúl minden nap ráteszik a 8e Ft-os mikuláscsomagot? Mi a fenét csinálhat ilyenkor, ha a szándék megvan benne, hogy ne parkoljon ott, de nem tud tenni semmit?

Utólagos hozzáfűzés: nem vitatom a büntetés jogosságát és a szabálysértést és sajnálom, hogy elkövettem. Csupán annak a megértését kérem, hogy nem szándékosan, dafke szabálysértési céllal történt, nem azért, mert tudtam, hogy nem szabad parkolni, de nem érdekelt, hanem mert az első pillanattól kezdve (mikor még nem is volt mivel parkolnom) ezt láttam mindenkitől az utcában, ezért - helytelenül - valamiért el se gondolkodtam rajta, hogy ez szabályos-e, és a gyér forgalmat nem zavartam vele. Nagyon valószínűtlen, , hogy miattam ne fértek volna el bármikor. Ha lett volna ilyen, nyilván tudomásomra jut, mert vélhetőleg dudálnak, szólnak, vagy meghúzzák a kocsit... ennél kevesebbért is meg szokták ezt tenni.

56 komment

Címkék: jog utazás autó parkolás napló morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr68761962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Sün 2008.11.10. 20:51:33

Akassza fel magát, majd az örökösei megoldják.

Közöd?? (törölt) 2008.11.10. 21:00:04

ugy tudom van olyan törvény, hogy akit már egy büntettért szabálytalanságért megbüntetnek azt nem lehet ugyanazért mégegyszer. gondolom ez a parkolásra is áll, nyilván majd bizonyítanod kell nem voltál az országban.

Bubu · http://tisztaauto-viznelkul.balazsizakft.hu/ 2008.11.10. 21:13:28

szegedi barátnőmnek van hasonló esete, szintén évek óta adott helyen lakik és adott helyen parkol (t). egymást követő napokon érkezett hozzá egy-egy 8000,- Ft-os bírság, így ezidáig több mint 2000e Ft a befizetendő.
egyszer sem hagyott ott neki papírt az áldott jó némber, vszínű az első után változtatott volna az évek során a lakók között kialakult szokáson, mert ugye a szabály azért van, hogy betartsuk. azt hiszem az eljárással van a gond általában és megállapítható, hogy az emberi rosszindulat tényleg határtalan! ja, és itt is biztos orgazmus lett a vége-pár napig (remélhetőleg nem hétig, ez még a jövő titka)

hétköznapi autós 2008.11.10. 21:29:40

Én a helyedben örülnék, hogy nem tudnak visszamenőleg megbüntetni, bár a videokamera felvétele bizonyíték lehet...14*365*8000 ki sem merem számolni...ha rajtam múlna ki is fizetnéd legalább a felét, csak, hogy megjegyezd a szabályokat te és a többi szabálytalanul parkoló barátod, ismerősöd is
Felháborítónak tartom, hogy mindenhol leparkolnak a kedves autóstársak, szerintük nem akadályozva senkit, csak legtöbbjük nem képes felfogni, hogy olyan "járművek", amelyeknek nem biztos, hogy elegendő a hely, amit hagytak...
Más: engem csak azért nem szoktak megbüntetni, mert SZABÁLYOSAN parkolok, ahogy anno megtanították még a KRESZ vizsga előtt...javaslom neked és a többi autóstársadnak is a figyelmedbe a vonatkozó paragrafusokat:
Járdán csak, ha tábla engedi, és akkor is van súlykorlát, no meg 1,5 m-es távolságot kell tartani a faltól, mert ikerbabakocsik is vannak, ami ugye szélesebb...
Próbáltál volna tőlünk nyugatabbra szabálytalanul parkolni, ott a sokkal vastagabb csekk mellé, még egy címet is adtak volna, ahonnan elszállíthattad volna a kocsidat...remélem hamarosan itthon is újra beüzemelik a "lopós kocsikat", hogy újra közlekedhető legyen a város az autósok, bringások, babakocsisok és a gyalogosok számára is....

Titan Sud 2008.11.10. 21:35:52

Tegyük föl, hogy hazatértem után tudom meg, hogy megbüntettek, felszólító levélről hagytak értesítést stb.

Tegyük föl, hogy személygépkocsival mentem, vagy vittek – külföldre, vagy akár belföldre, de több hétre, azaz nincs vonatjegy (nem mintha, kevés kivételtől eltekinve, névre szólnának).

A kérdés: hogy a tökömben tudom ezt igazolni utólag?

(Mellesleg járdán ott szabad várakozni, ahol ezt jelzőtábla jelzi. Ezt minden autósiskolás tudja. Elvileg.)

Andie 2008.11.10. 21:42:29

Sajnos akár minden nap megbüntetnek, nem láttatok még karácsonyfaként kidiszitett autót? Ahogy jövök minden reggel az Orbánhegyi úton, a Királyhágó téren áll a járdán egy ezüst jaguár X type. Gyönyörü vas, majdnem olyat vettem, de aztán mégis a volvó lett a nyerő. Szóval ez a szerencsétlen már vagy 15 darab kék tasit örizget az ablaktörlölapát alatt.
Én egy kicsit félelmetesnek is találom a dolgot. Gondolom a gazdája nem önszántából hagyta ott már hetek óta, korábban láttam, hogy járkáltak vele, mert hol ott állt, hol nem. De most már hetek óta nem mozdul, koszolódik, gyülik a szemét körülötte, a tasik meg a szélvédőjén. Remélem, hogy nem érte baj a gazdáját, én a mikulástasik helyett inkább utánnajárnék, hogy mivan vele. Egyáltalán meddig halmozzák rajta? Amig fel nem gyülik több évnyi? Ez szerintem alamusziság és szemétség. Már a harmadik után be kéne szólni, hogy mi van a gazdájával, él-e, vagy mérnem jön a kocsijához? Csak idő kérdése, amig arra hajlamos egyének ki nem figyelik, azt el nem kötik a szép vasat egyik este.

Hétköznapi autósnak meg figyelmébe ajánlom, hogy van méltányosság, arányosság, meg jóindulat is. Ha téged is mindenért megbüntettek volna, amit eddig az életben vétettél, mostmár az utcán kéregetnél. Nem lehet a szabályokat szögeletesen betartani, betartatni, mert akkor az nem társadalom, hanem borg kocka, vagy mégrosszabb. De te jó főnök lennél ott, ez már biztos :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 21:52:31

A videokamera a cég saját rendszere...
Nézd, elismertem, hogy igaz, elismertem, hogy szabálytalan volt, mondtam, hogy sajnálom, nem szándékosan tettem azzal a tudattal, hogy hű, de jó, most direkt szabályosan fogok parkolni, és amennyire csak tudtam, igyekeztem mindig vigyázni arra, hogy elférjenek mellettem, mind a járdán (oké, talán ikerbabakocsira nem gondoltam, de normál babakocsinak mindig hagytam elég helyet), mind az úttesten, tükröket behajtottam. Ha úgy láttam, hogy nagyobb jármű nem férne el, mert a másik oldalon is áll valaki, akkor megpróbáltam távolabb keresni helyet.
Több mint fél éve BKV-val járok munkába és az autót csak nagy ritkán használom, most is csak azért voltam kénytelen otthagyni, mert elutaztam.
A környéken kb. 500 méteres körzetben nem lehetne ennyi kocsinak szabályosan parkolni. Nem puszta kényelemről van szó, szállítunk időnként számítógépeket, hozunk gyakran külföldi ügyfeleket, stb.
Sose csináltam olyat, ami egy utcával arrébb rendszeres tesznek és még soha nem láttam szintén megbüntetni, hogy az ott lakók totál elfoglalják a járdát, és egyáltalán nem lehet tőlük elférni, mert 20 centi helyet se hagynak.
Éppenhogy olyan vagyok, akit azért szoktak hülyének nézni, mert nem állok meg olyan helyen parkolni, ahol úgy látom, hogy akár a gyalogosokat, akár az autósokat akadályozom.
Ebben az utcában minimális a forgalom és reálisan nézve sose volt észrevehető jele annak, hogy ezek az autók útban lennének, ezért nem is merült fel bennem a szabálysértés (tudom, ez hiba volt).

Nem mondtam, hogy igazságtalan volt, nem háborodtam fel, csak elmondtam, hogy számomra azért furcsa. És ahogy a hozzád hasonlókat ismerem, ha ez a parkolás konkrétan abban az utcában valóban olyan komoly probléma lett volna, mint ahogy te itt most felfújod (úgy értem, gyakorlati probléma, a szabálysértést elismerem és bánom), akkor már rég feljelentettek volna, ebben biztos vagyok.
De ezek szerint 14 év alatt vagy senkit nem zavart ennyire, és alighanem most se zavart volna, ha valaki nem parkol elővigyázatlanul, hogy a kukáskocsi dolgát megnehezítse.
Azt is tudnod kell, hogy a belváros utcáiban időnként a szabályos parkolók mellett sincs semmivel se több hely.
Végül azon kívül, hogy lecseszel, tudsz valami reális és kivitelezhető megoldást is javasolni, hogy a vidékről vagy rossz tömegközlekedési ellátottságú helyről bejárók ilyen környéken hol parkoljanak?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:00:28

Az előbbi a hétköznapi autósnak szólt.

Egyébként közben felhívtam egy kollégámat és megkértem, hogy álljon el onnan valahová... bár nem tudom, hol fog helyet találni, hogy a cég összes kocsiját gyakorlatilag valahová ki kell rakni az utcából, és erősen aggódok, hogy olyan helyen, ahol nincs szem előtt, feltörik, ellopják, megrongálják. Itt a fényszórók meg a kamera legalább valamennyit védett...

A cég azt mondta, segít a büntetés befizetésében is.

Még egyszer, igen, igazatok van, valóban gondolnom kellett volna rá, hogy szabálytalan... mikor 12 éve a céghez kerültem, nem volt autóm, később lett csak, és közben az volt a megszokott utcakép, hogy minden kolléga ott parkol a cég előtt, egyszerűen fel se merült bennem, hogy mindenki szabálytalanul parkol évek óta, így egyszerűen automatikusan követtem a példájukat, mert ez volt ott a megszokott.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:03:10

"Aggódom" lett volna a helyes az előbbiben, nem? Bár sajnos nem ez az egy helyesírási hibám volt...

Andie 2008.11.10. 22:03:24

Hozzám elhozhatják a járgányodat Shark, zárt udvarban tudom tartani amig hazaérsz. (XII. ker, Gazdagrét felett)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:09:46

Andie, nagyon köszönöm, teljesen meghatódtam, de komolyan!
Tényleg nagyon kedves tőled, de ezt már nem merem kérni a kollégámtól... mindenesetre nagyra értékelem, szokatlan ilyen segítőkészség.

zz 2008.11.10. 22:14:38

A cég nem gondolt arra, hogy a saját területén parkoljanak a dolgozók. Vagy inkább a közterületet használják ingyen és szabálytalanul?

Ha 14 évig folyamatosan és tudatosan magasból teszel a törvényekre, örülj hogy ennyivel megúsztad.

W Joe 2008.11.10. 22:17:59

Ha az ember tömegközlekedik, akkor a BKV-s orkok zaklatják, ha autóval jár, akkor a parkolóőröktől "retteghet", bicikliutak nincsenek. Hát mivel járjon az ember?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:20:47

ZZ,
Mint már említettem, nem volt tudatos.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:26:25

Jakabos: köszi a linket, megnéztem.
Erre az esetre szerintem nincs pozitív hatással.

kis ember 2008.11.10. 22:28:05

Szerintem a legjobb megoldás az lett volna, ha elvontatják. Így nem zavarod a forgalmat (hisz nyilván ezért nem szabad ott parkolni, nem?), egyszer kell csak büntetést fizetni + némi tárolási díj, valamint biztos helyen lenne az autód.

Azt pedig, hogy nem kényelemből álltok ott, hanem muszájból, ne hazudd. Ha valamit szállítani kell, arra a kis időre megállsz úgy, ahogy eddig parkoltál, ki- vagy bepakolsz, átállsz.
A kollégádnak pedig mondd meg, hogy álljon a kocsival zárt, őrzött parkolóba. A költségeket pedig viselje a cég, ha már élvezitek az autó hasznát.

Andie 2008.11.10. 22:30:09

Hát baszki ha aközött kell választani, hogy valahol félrelöki az út szélén, azt mire hazaérsz, össze lesz baszva, vagy hogy elhozzuk ide, akkor én nem hezitálnék.
Valszleg azért érint ilyen érzékenyen ez a dolog, mert énis rendkivül parázok ilyen helyen leparkolni a kocsival, inkább gyalogolok 5 utcát, de valami biztonságos helyen tudjam a vasat (westend, mélygarázs, stb).
Ha ezen múlik, elmegyek érte, max kifizeted a taxit :) Hol áll most a járgány?
(közben megtaláltam a login gombot :)))

kis ember 2008.11.10. 22:32:00

Egyébként az emberek általában nem gondolnak bele, hogy nem csak egészségesek járnak az utcán. Nem tudom, milyen meredek az utca, de egy tolószékes ember is elfért volna?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 22:34:38

Kis ember,
Bevallom, nem tudom, milyen széles egy kerekesszék.
Milyen széles?

Andie,

Még egyszer nagyon köszönöm, de mindenképpen megvárnám, milyen helyet talál a kollégám neki holnap reggel.
A pontos helyszínt meg nem akarom nyilvánosan kiadni, hogy ne adjak ötleteket a büntetéshez. :)

Andie 2008.11.10. 22:39:35

Okés. Privátban megtalálsz! :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.10. 23:35:21

Még egy pár szó Hétköznapi autósnak (sajnos mindig utólag jutnak eszembe amúgy magától értetődő dolgok).

Remélem - ha már ennyire emlegetted-, a jogkövetésben jobb vagy, mint figyelmes olvasásban és számolásban.
Először is, a cég van ott 14 éve, én 12 éve dolgozom ott, és kb. 11 éve kezdtem parkolni, ezért a képletedből a 14 kapásból 11-re minősülhetne. A másik viszont szintén baromság, mert ugye 365 nap akkor lenne, ha minden nap ott parkolnék, márpedig ez messze nincs így, hiszen a hétvégék általában kapásból kiesnek a nemzeti ünnepekkel együtt, aztán ott vannak a szabadságolások, az autóval megtett külföldi utak, a szerviz, vagy amikor egyszerűen nem használtam az autót. Tehát a 365 is jóval kevesebb.
Azon kívül ha ennyire jártas vagy a jogban, azt is tudnod kéne, hogy csak a bizonyíthatóan elkövetett szabálysértés után lehetne bírságolni, márpedig tizenakárhány évre visszamenőleg sehol nincsen szerintem letárolva semmilyen videó, hogy megnézzék, pontosan mikor is parkolt ott valaki.
Szóval ez megint annak a tipikus esete volt, amikor több volt a kommentben az indulat, mint az ész...

Klu · http://kluiphone.blog.hu 2008.11.10. 23:50:04

Úgy látom nem csak nálunk (Pécs), de az egész országban nem igazán megoldott a parkolás kérdése. Legalább az igy beszedett pénzekből alakítanának ki parkolóhelyeket.

TGV 2008.11.10. 23:51:09

kerekesszek athaladasahoz 90 cm-es szabad nyilast kell hagyni, es a megfordulasahoz pedig 150 cm-es atmeroju kort. A szabalyok mostanaban szigorodtak.
keress ra az akadalymentessegre!

Lichtenstein · http://terrormedia.blog.hu 2008.11.11. 00:42:42

Az összes karót nyelt, jogkövető, jobbágylelkű majom nyugodtan parkoljon bele a saját anyjába hátulról.
A szabályokat nem azért hozzák, hogy a ti a beteg lelketekkel azon onanizáljatok, hogy a másikat megbüntették: a szabályoknak céljuk van elvileg.
Itt például azért nem lehet a járdára állni, mert akadályozod a gyalogosforgalmat. Ha nem akadályozol senkit, és mégis megbüntetnek, akkor nem te vagy a rossz fiú, hanem az állam. Akkor az már rablás, és a törvényesség szellemének megcsúfolása.

autosave 2008.11.11. 00:56:33

amíg csak ott áll, addig egy bűntetés jogos!!
ha többet kapsz miközben az autó nem mozdult, jogtalan, kérj fel egy ügyvédet
egyet tehetnek még: elszállítják. de azt nem fogják mert még nincs működő elszállítósdi itt...
30 ezerrel számolj rossz esetben, erre jön levél, nem szabad átvenni csak az utolsó napon mielőtt visszaküldik - 2 hétig lesz a postán. namost átvételtől van kb 1 hét fellebbezési idő, utána jogerőre emelkedik és van 1 hónap befizetni.
szóval ha jön levél, csak utolsó nap(ok egyikén) vegyék át! 2 hónapod lesz fizetni.
óvatosan, mert közt felügy simán xy kerület önkormányzataként küldött a múltkor nekem. csak kibontás után derült ki h közteresek azok!

(fizetőparkoló zónában jogos akár a napi többszöri bűnti is, de az a jegynélküliség miatt, teljesen más rendeletből)

meg 2008.11.11. 01:29:24

Ha véletlenül fizetőparkolóhelyre állsz, és nem veszed észre, ott tudtommal naponta is megbüntethetnek, akár többször is!
Túl sok adó kell az ingyenélő, nagy számú állami alkalmazottaknak ezek szerint... a beszedett díjból nem parkolóház épül... Ez itt a Balkán! Egy mocsadék fertő az egész... Utazz BKV-val, és majd rájössz! Szavazz rájuk újra!

Bab 2008.11.11. 03:26:24

Alapvetően nem azért járok autóval, hogy utána 700 métert gyalogoljak, mert csak ott szabályos parkolni, 400 Ft/óráért! Mégis, kinek az érdeke ez az egész, gondolkozzunk már!

Bab 2008.11.11. 03:32:03

Ja, volt hogy a Szervita téren laktunk, és másfél kilométerre tudtam szabályosan parkolni... Mert ugye az ötödik kerületben ezen a részen nem jár lakossági engedély se. Ez egy élhető város? Fizesd a súlyadót, meg a nemtomhány eurós óránkénti parkolást. Jaaa hogy betömni a lyukakat, meg csinálni parkolóhelyet ott lakó, ott dolgozó embereknek? Ugyanmár...

Én még sehol nem tudtam normálisan a házam elé parkolni, pedig mindenki tudja, milyen nyocvan tonna szatyorral, vagy egy íróasztallal hazamenni. Vagy két gyerekkel!

Edy 2008.11.11. 04:33:10

Probaljatok meg New Yorkba parkolni. Tuzcsap hegyek, heti 4 nap takaritas amikor csak az utca egyik felet lehet hasznalni parkolasra. Ha este 6 fele ersz haza akkor atlag +1-1.5 ora parkolokereses. Parkolohaz draga es megtelve.

Tarhonya 2008.11.11. 06:16:15

Ismerem a helyet, ismerem Cápa urat, van kerekesszékes hozzátartozóm, akivel gyakran közlekedem. Ha az adott utcában fel/le lehetne tolni egy kerekesszéket (nem lehet, túl meredek), akkor is az úttesten tolnám, mert a járda nem elég sima hozzá. Viszont az úttesten valóban nincs forgalom. Csendes kis budai utcát képzeljetek, ahol alig van átmenő forgalom, parkolni meg csak az ott lakók parkolnak.

Tibike 2008.11.11. 07:22:36

Mit mondiott az önkormányzat, amikor felhívtad őket, hogy legyenek szívesek kitenni egy táblát, ami engedi a félig járdán parkolást ?

Gondolom a céged ki is fizetné a táblát, hogy gyorsabban menjen a dolog. Ha meg nem lehet, ők megmondják miért.

Amúgy én is hasonló utcában dolgozom (csak az én munkahelyemnek van BELSŐ parkolója, nem sóherkedték el), és nekem is tele van a hócipőm az utcán össze-vissza parkoló autóktól. Gyakorlatilag egyirányú utcát csinálnak a 2x1 sávosból, mert mind a 2 oldalon megállnak, és utána 2 autó már nem fér el egymás mellett.

0xFFFF 2008.11.11. 07:38:53

:D

"Ha ezen múlik, elmegyek érte, max kifizeted a taxit :) Hol áll most a járgány?"

Én is elmegyek érte ! Kulcsa, forgalmija hol van ? :D

Pista 2008.11.11. 07:45:20

"Bevallom, nem tudom, milyen széles egy kerekesszék.
Milyen széles?"

Tök mindegy!!!

A járdán csak akkor állhatsz meg, ha azt tábla megengedi és legalább 1,5 m szabadon marad az autó mellett a gyalogosok közlekedésére (KRESZ 40. par. 8. bek).

Ezen kívül felhívom a figyelmedet a 40. par. 5. bek. b. pontjára is, amely azt írja, hogy akkor is tilos megállni/várakozni, ha a jármű mellett a záróvonalig, vagy a másik oldalon parkoló járművekig nincs meg 3 méter távolság. Ezt is általában figyelmen kívül hagyják az autósok, aztán van a nagy csodálkozás, ha jön a bünti.

De úgy látom, hogy te mindkét pontot buktad, tehát a bünti mindenképpen jogos...

Andie 2008.11.11. 07:51:55

0xFFFF : monduk ebben van valami :) Eddig eszembe sem jutott, mert mondjuk én magamból indultam ki :) De a felvetés jogos, és igy ismeretlenül érthetö is, ha valaki nem passzolja csak úgy át a verdát :)
Ezért dobtam fel,hogy hozza el a kollega, álljon le vele a házam elé, zárja le, azt kész.
Anno, mikor még nem itt laktam, hanem a feneketlen tónál, és csak egy nagy bérházkomplexum belső udvarán tudtam parkolni (ahonnan az visz el bármit, aki csak akar), és utaztunk Görögbe, akkor énis megkértem egy cimborámat, hagy álljak be a telepén lévő betonkonténerbe :) Befaroltam, becsukta, bezárta, ráállt egy 5 tonnás kisteherrel az ajtóra, és biztosított róla, hogy az ott is marad, amig nem jövök vissza :) Nyugodt voltam.

Robi 2008.11.11. 08:07:00

Kedves „hétköznaoi autós”
Egy óriási gond van veled, nem látod a fától az erdőt, nem érted a lényeget. Megfogalmazom neked: olyan helyen basztatják az embert ahol felesleges, ha egy nagyforgalmi úton, járdán hagyom az autóm és ezért büntetést kapok, az jogos, de egy olyan helyen ahol lehetetlen a parkolás és 14 éve ez a rend alakult ki, ott az mocskos, szánalmas intézkedés.
Minap szegény édesanyámat vittem a szokásos hetenkénti kemoterápiás kezelésre, természetesen a kórház parkolójában és a kórház mellett lehetetlen autóval megállni, így kénytelen voltam egy, másfél kilométerrel arrébb menni, hiszen egy járni alig tudó, teljesen legyengült emberrel ez egy kellemes séta. Nos, minden gondolat megfordult a fejemben, kivéve, hogy a befizetésen kívül néznem kellene a szinte teljesen lekopott járdára felfestett csíkot. Körülbelül 5 centiméterrel léphettem túl, 8000 forintomba került. Gondolom szerinted ez is jogos, hiszen rend a lelke mindennek.
Neked csak azt kívánom, soha ne kerülj ilyen és ehhez hasonló helyzetekbe, de mielőtt leírod a marhaságaidat kérlek mégha fájdalmas is gondolkoz!!!
Tisztelettel: Tóth Róbert

kis ember 2008.11.11. 08:27:21

1. Budapest élhetetlen mind autósnak, mind kerékpárosnak, mind gyalogosnak, mind tömegközlekedőnek. Ez azért van, mert a város vezetésének abszolút nem célja a problémák megoldása.
2. A büntetés ebben az országban nem a megelőzést és a jogkövető magatartás kikényszerítését szolgálja, hanem állami bevétel gyanánt működik.

Ha ezt megértettétek, akkor abba lehet hagyni egymás ekézését.
Mindenki csak egy fokkal figyeljen oda a másikra, de ne holnaptól, hanem mától.

Zappa 2008.11.11. 08:38:29

Ne várjál sok jót. A büntetést valószínűleg a Fővárosi Közterület-felügyelet rablócsapata tette a kocsidra. Mivel a közterület felügyeletnek nincsen vezetője (a régi februárban elhalálozott) az eddig is rabló és zsaroló módszereket alkalmazó "felügyelők" nem ismernek se istent se embert. Szarnak a törvényekre. Vagyis akár naponta többször is meg fognak büntetni ugyanazon szabálysértésért.
A jó hír, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet január 1-től megszűnik, ezért csak addig fognak szórakozni veled.
Ha több büntetést tesznek a kocsidra, akkor ajánlom, jelentsed fel őket először a "felügyeleti szerv"-nél, amely elméletileg a Főjegyző. Tapasztalataim alapján a Főjegyző nem fog semmit csinálni. Utána az V. kerületi rendőrkapitányságon tegyél feljelentést ellenük (jogalap nélküli intézkedés, zsarolás).

demizson bobby 2008.11.11. 08:58:31

Gyorspostával kulcs hazaküld....és le van a gond.
Ne keresd a bajt.

Dr Kangörény 2008.11.11. 09:02:09

Nekem tetszenek az ilyen: a szabály az szabály emberek. Egyiknek sincs agya, és abban a pillanatban, ahogyan ő kerül szopóágra már hangosan picsog. A hétköznapi autós néven kommentelő ember egyszerűen hazudik, olyan ember nincs, aki soha nem szegi meg a szabályokat.
Ráadásul elég sok olyan szabály van, amivel visszaélnek az alkalmazói, csak mert nekik az jó.

ex-dr. vuk 2008.11.11. 09:10:25

Sosem ertem meg, hogy miert teszi jogossa a szabalytalan parkolast az, hogy "lehetetlen mashol"?..

Laci2 2008.11.11. 09:13:53

Hibáztál, elkaptak, megbüntettek.

Nem tudod felfogni?

Hibáztál, elkaptak, megbüntettek.

Még mindig nem tudod felfogni?

Hát ez a baj.

Tessék kifizetni, és kussban maradni. Te vagy a hunyó.

ikke i drift 2008.11.11. 09:16:04

Nálunk is volt a cégnél ilyen. Szokásjog alapján mindenki szabálytalanul parkolt (nem csak a cégből persze, ez nem csendes budai utca volt), időnként jött a közter, bilincs végig, utána napokig senki nem parkolt, majd megjelentek az első fecskék, utána szép lassan megint tele lett - szabálytalanul - a placc, utána egyszer megint jöttek a közteresek és megint rend volt pár hétig. Engem egyetlen alkalommal bilincseltek meg (soha többet nem álltam utána oda), volt olyan kollégám, aki kéthavonta kurvaanyázott ordítva miattuk. Ő is azt mondta, hogy mindenki ott parkol, de sajnos fel kellett volna fognia, hogy a szabály attól nem lesz kevésbé szabály, hogy mindenki baszik rá.

storyline :) 2008.11.11. 09:16:42

zz 2008.11.10. 22:14:38

Mindig öröm olvasni, amikor jön egy buzerátor, és a törvény mindenekfelettiségét hangoztatja. Az persze nem jut el a csökevényes agyáig, hogy egy törvény onnantól legitim, ha a társadalom többsége elfogadja. Ugyanez igaz a parkolási rendre is, ha az ott dolgozók meg ott élők számára ez így megfelel, akkor mi a faszért kell megtiltani azt, ami eddig a gyakorlatban működött?

Laci2 2008.11.11. 09:18:30

Megjegyezném, hogy a múlt héten a Csata utcában láttam, hogy büntetnek. Hatalmas megállni tilos (nem várakozni, hanem megállni sem, a gyengébbek kedvéért!!!) tábla az utca egyik oldalán, legalább 10 parkoló autóval.

Végigfotózták, és büntették őket. Túloldalra leparkoltam, megkérdeztem, jó vagyok-e itt, és teljesen normálisan válaszoltak, hogy ott OK, csak a másik oldalt büntetik.

És így van rendjén. Azért van ott a tiltás, mert nem szabad. Lehet mérlegelni, de a kockázat a tied. Ha elkaptak, befizeted, kussban maradsz, és legközelebb mérlegelsz. Ha tanulsz belőle, rendben, ha nem, akkor a Te bajod.

Laci2 2008.11.11. 09:19:39

Dövan: apád biztos buzerátor...

Laci2 2008.11.11. 09:22:05

Még valamit, majd egyszer beragad előtted egy kukásautó csak azért, mert az utcában nem fogadták el a törvényt, aztán ottmaradsz szopóágon egy órán át, vagy végignézed, amint egy teherautó félóra alatt tolat ki egy szabálytalanul parkolt autó miatt, aztán át fogod értékelni az egészet.

storyline :) 2008.11.11. 09:25:39

Laci2 2008.11.11. 09:22:05

Azért valljuk be, ez a ritkábbik eset, és olyankor fordul elő, amikor egy hüje szarul parkolt. De akkor sem megoldás, hogy mint itt a példában, egy 14 éve működő rendszert kezdünk el baszogatni úgy, hogy gyakorlatilag nincs alternatív megoldás...

renaultos 2008.11.11. 09:33:53

A probléma ott lehetett, hogy a már ott parkoló autó mellé a túloldalon beállt valaki úgy hogy a kukásautó már nem fért be. Ilyenkor nehéz megállapítani, hogy ki a hunyó, ki parkolt oda előbb.
Nálunk sokszor alakul ki ez a helyzet a házunk előtt, ha látom hogy így parkol valaki, akkor lesétálok és elállok az autómmal odébb, nehogy meghúzza a kukás autó vagy valami utcai versenyző. Max sétálok 100-200 métert.
Cápa úr távolléte miatt ezt nem tehette meg, így sajnos most fizetnie kell.

feldeci 2008.11.11. 09:38:37

DS,

Pontosan ugyanez a szitu mint nálatok, csak velünk nyáron játszották ezt. A 40 éve itt lakó idős bácsit is ugyanúgy megvágták 8e ft-ra, mint engem, aki 4 éve lakom itt. Egyirányú utca Budán, jobb oldalon széles járdával, mióta világ a világ a jobb oldalon, két kerékkel a járdán parkolt mindenki. Még az ikerbabakocsi is elfért az autó mellett, az úttesten pedig a kukáskocsi is gond nélkül. Aztán egy szép nyári napon megjelentek a közteresek, és kiszórtak párszázezer ft bírságot. Folyamatosan visszajártak büntetni, azóta mindenki a bal oldalon parkol, ott nincs járda.

Engem az háborít fel, hogy mivel 40 éve így parkol itt mindenki, miért nem

a) felszerelik a nyamvadt táblát, hogy szabályos legyen
b) hagynak először figyelmeztetést, majd néhány nappal később bírságolnak. ez nem a villamossínen megállok elakadásjelzővel amig bemegyek a videotékába eset

Ez egyszerű és gerinctelen pénzkeresés. Ráadásul az Orbánhegyi úton az Orbán tér és a Királyhágó tér között rendszeresen parkolnak, nem fér el se a gyalogos, se a busz, mindenkit zavarnak, és ott nem bírságolnak olyan lelkesen, ahogy itt tették - pedig itt a kutyát sem zavarta.

Majmász Gedeon 2008.11.11. 09:47:35

Muzx, hogy mennyi köcsög ember van. Én már rég feladtam, hogy meggyőzzem őket. Az utcátokban valóban elég furcsán lehet (ett) parkorni, de ez már túlzás. Főleg a kisemberek és hétköznapi autósok reakciója irritáló. Pedig meg nem is írtad a típust. Ha el akarod adni, akkor tartsd inkább biztos helyen, s ne használd!

Andie 2008.11.11. 10:13:23

Itt a droidság iskolapéldája: index.hu/kultur/media/rabosit5726/
Hát kb igy vagyunk a parkolással is, meg minden egyébbel.
Csak Douglas Adamsot tudom idézni: "...valakit felszögeztek a fára, mert azt
mondta, milyen remek is lenne, ha az emberek a változatosság kedvéért kedvesek volnának
egymáshoz..."
Tényleg! Milyen lenne a világ, ha próbaképpen pár napig kedvesek lennénk egymáshoz?...

MaCS 2008.11.11. 11:10:07

Halihó!

A környékünkön van egy terület, aminek a következők a jellemzői:
- hivatalosan tilos lenne a parkolás egy kb. 5x5 utcányi területen;
- a szabályozás az elmúlt 30 évben nem változott;
- az elmúlt 30 évben soha egyetlen probléma nem akadt azzal kapcsolatban, hogy autók parkolnak az utcán -- kukásautó, bútorszállítók, építkezési forgalom, szóval mindenki elfér;
- a domborzati viszonyok miatt a kertekben nem lehet parkolóhelyeket (behajtást) kialakítani;
- nyáron elkezdtek büntetni. Ez >100 ingatlant és valamivel több autót érint.

Félreértés ne essék: messze átlagon felüli szabálykövető vagyok, de a társadalmi szerződés lényege, hogy annak fejében vetjük magunkat alá a szabályoknak, hogy cserébe a szabályalkotók a szabályokat az érdekünkben és észerűen hozzák. Jelen esetben a szabályalkotók szarnak a fejünkre, ráadásul a szabály nem szolgál hasznos célt. A megoldás természetesen -- egy működő demokráciát feltételezve -- az lenne, hogy a szabályalkotókkal lehetne egyeztetni, akik megvizsgálnák a helyzetet és vélhetően meghoznák a jó szabályt. Jelen esetben azonban a kerület szóba sem áll az érintettel.

Más: gyakorlat jogot nem ronthat. Az viszont a blogbeli esetben elvárható lenne, hogy ha már egy bevett gyakorlatot kíván hosszú tűrés után szankcionálni a hatóság, illik előtte legalább egy hónappal FIGYELMEZTETNI a parkolókat.

Üdv: MaCS

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.11. 20:09:39

Laci2,

Nem volt sehol megállni vagy várakozni tilos tábla. Olyan helyen, ahol van, eszembe se jutna megállni.

Egyébként a környéken 12 év alatt rendszeresen találkozom ennél sokkal durvábbakkal, azok aztán tényleg soha nem foglalkoznak azzal, hogy állnak, semmi helyet nem hagynak a gyalogosnak.
Szinte biztos vagyok benne, hogy azokat nem fogják megbüntetni, pedig csak 100 méterre vannak onnan...
Persze ez nem mentség a mi nagy bűnünkre... csak érdekes.

kis ember 2008.11.11. 21:37:27

Dövan, tévedésben vagy. Egy törvény attól legitim, hogy elfogadja az országgyűlés.
Innentől fogva érvényt lehet neki szerezni.
Amiről te beszélsz, az az erkölcs.
Más kérdés, hogy Marx szerint a törvény az a kikényszeríthető erkölcs.
süti beállítások módosítása