Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Bulvárblogok?

2009.09.24. 16:37 :: Daily Shark

A blogszféra (blogoszféra?) tényleg kezd egy külön médiaágazattá válni nálunk is. Azzal, hogy az Index címlapon hoz bizonyos blogokat, sokszorosára tornázhatja fel az olvasottságukat, mely akár pénzre is váltható, ha rendszeresen sikerül ez a mutatvány, és utána már beindul a verkli, de van akinek a népszerűség is elég, már ha az indexes olvasók kommentezését annak lehet nevezni.
Ez is kitermeli magának a sokféle témát és igényességi szintet felvonultató, lassan profivá váló blogokat.

Úgy tűnik, a legnépszerűbbek mindenképpen azok, melyek valamilyen jelenség kapcsán nemtetszést fejeznek ki, minél keményebb formában, annál inkább, illetve úgymond "görbe tükröt" tartanak bizonyos jelenségek, csoportok, szokások elé.
Sajnos ez utóbbiak szerintem egyre inkább átcsúsznak öncélú fikázásba, közhelyes gúnyolódásba.
Lehet az egyik oldalról úgy megközelíteni, hogy az a jó, ha semmi se szent és sérthetetlen, ha mindenkin lehet röhögni, mindenkit lehet szembesíteni a hibáival. Ez nagyjából elfogadható is számomra, ha az a szándék, hogy ezzel felhívják erre a figyelmet és ezt szellemes, találó karikírozással képesek megtenni.

Eleinte a modorosblogot is ilyennek láttam, de néhány poszt után egyre inkább úgy éreztem, leginkább jóízű kárörvendés és rosszmájúskodás lett belőle, azoknak a kissé alpári emberi ösztönöknek a kiszolgálásra, melyek másokon való gúnyolódásból tudnak élményt generálni. Kétségtelen, hogy bizonyos "archetipusok" némely felszíni személyiségjegyeit egész jól leírja, és néhány részletre ráismerni a saját környezetünkben is - de azért alapvetően túlzóan leegyszerűsítő és általánosító, számomra nem a könnyed karikatúra, hanem egyre inkább a "jól beszólunk nekik" felé tolódik.

Aztán nem olyan rég bejött egy másik hasonló, női változatban, a Görbe sminktükör. Beleolvastam és húztam a szám: ez ugyanaz, kicsit más stílusban, közhelyek és klisék összehányása emberek skatulyázására. Egy ideig jópofa, aztán már unalmas és zavaróan felszínes.

Egyre többször érzem azt, hogy menthetetlenül régimódi és merev vagyok, hogy nekem nem szerez felhőtlen vidámságot az ilyesmi. :(
Lehet mondani, hogy azért, mert némelyikben találva érzem magam - nem vitatom, hogy nekem is megvannak a saját modorosságaim és nyilván rosszul esik, ha basztatnak miattuk, bár igazából nem olvastam belőlük annyit, hogy magamra ismerjek valamelyikben.

De azért valahol érdekes és kicsit számomra zavaró, néha elkeserítő, hogy azok a legnépszerűbb blogok, ahol leginkább negatív és/vagy másokat kiosztó, kioktató, másokon gúnyolódó, indulatos anyázásokat szító írások vannak, hogy aztán a netes névtelenség jótékony homályából kommentelők kiélhessék a verbális agresszióikat. Ha megnézzük, melyek szerepelnek a legtöbbet címoldalon, túlnyomóan ilyeneket láthatunk.
Úgy tűnik,leginkább ez kell nekünk, hogy anyázzunk, kiosszunk, kioktassunk, lebasszunk, gúnyolódjunk. Aligha ne függene ez össze az ország általános állapotával...

Ja, igen, nem kell mondani, tudom: ez megint csak lúzer nyafogás, akkor minek olvasok ilyen blogot, bla bla bla...
És igen, én is írtam már olyan bejegyzést, amiben valamin háborogtam, vagy éppen valaki(ke)t nevetségesnek találtam - csak épp ez nem prioritás és nem cél nálam. De ha háborgok, fikázzok, azért próbálom többnyire a másik oldalról is nézni a dolgot, főleg, ha értelmes és gondolkodó emberre valló, nem indulatosan anyázó ellenvéleményt kapok.

5 komment

Címkék: blog vélemény internet morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr741404411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mittu_domain · http://mittu-domain.blog.hu 2009.09.24. 19:35:28

Szerncsére a blogomat nem találtam a kritikádban. Mindenről? Mindig? miért? és a Kergebirka.
Pedig néha én is odabaszok. (Mint a Tardai csávók).

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.24. 19:43:25

@mittu_domain: Ezek szerint megint nem eléggé jól írtam le, amin morfondíroztam: nem konkrétan az említett blogok ellen keltem ki, inkább a jelenség zavart, hogy miért ezek a jellegű írások tudják a legnagyobb látogatottságot generálni.

Nem az a baj, ha valaki odabasz néha, a Tardaiakat, a Szlengblogot, vagy Izomtibort időnként olvasom és ha nem is a kedvencem, de érdekes más világot mutat meg. De azok nem arra mennek, hogy valamit kipécézzenek maguknak, csak sztorizgatnak.

És miért szerencse? Az én olvasottságom elég csekély, nem sok vizet zavar, amin én nyűglődök itt...

mayfly9 2009.09.24. 20:12:50

@Daily Shark: Miért zavar a jelenség? Láthatatlan emberek neked nem tetsző módon írnak. Irtak és írni is fognak. Írnak, mert ez egy olyan hely, ahol megszabadulhatnak egy csomó bennük lakó rosszindulattól, haragtól, kajánságtól, stb...Mert legtöbbje a való világban nem mer szólni, leginkább szerepet játszanak,és a születésüktől cipelt megfelelési kényszer miatt inkább csak hallgatnak. Itt a net adta szabadság révén pedig végre kienegdhetik a gőzt és hablatyolnak mindenfélét ami eszükbe jut, ráadásul élvezik, ha sikerül olyasmit összehordani, amivel megbotránkoztatnak másokat és halálra röhögik magukat, ha valakit vérig sértettek. Esküszöm ezt sosem fogom megérteni. Sem azt aki röhög a egy villodzó képernyő előtt és dörzsölgeti a tenyerét, hogy ma megint sikerült vaakit felhúzni, sem azt, aki felhúzza magát.
Én még az életben nem sértődtem meg a neten senkire. Sőt, még csak meg sem botránkoztam. Nem is ismerem, életemben nem láttam, fogalmam sincs kicsoda, akkor hogy a jó fenébe tudna engem megsérteni, vagy felhúzni. Hát nem leszarom, mit dumál? Azt írkál,amit akar. Ott száradjon szét a gép előtt, van nekem jobb dolgom is. Elolvasom - ha el - aztán megyek tovább.
Mondjuk krumplilángost sütni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.24. 20:52:08

@mayfly9: De ugyanezek az emberek vesznek körül a valós életben is, nem? Miért gondolod, hogy ott mások lennének?

Akinek a legszebb öröm a káröröm, aki szeret másokat kioktatni, aki klisékben gondolkodik és felszínes, az a valós életben se lehet nagyon más.

mayfly9 2009.09.24. 21:06:13

Van, aki más, van aki nem.

Hidd el a valós életben én is felhúzom magam, de az a fantom még nem született meg, aki nálam elérné, hogy akár egy kicsit is megemelkedjen a vérnyomásom a hülye szövege miatt. Legfeljebb kiröhögöm, vagy ha nagyon kekec kap egy nyasgemet, aztán már lapoztam is.
süti beállítások módosítása