Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Pozitív reakció az XXLGSM-től

2010.04.27. 17:03 :: Daily Shark

No, úgy tűnik, mégiscsak teljesen pozitívan rendeződik a helyzet.

Most kaptam egy telefonhívást az XXLGSM boltvezetőjétől, hogy mivel én annak idején ezt a lehetőséget is megkérdeztem, felajánlotta, hogy egy HTC Desire-re upgradelhetek a különbözet kifizetésével.
Így bár alapvetően a HTC szerviz/nagyker nem megfelelő hozzáállásán múlt elsősorban az én problémám, nem az XXLGSM-en, ezzel gesztussal szerintem kompenzálta azt, ami eddig dühített, és remélhetőleg a Desire-rel nem lesz gond.
A Legend javítását pedig majd ők lefocizzák a szervizzel.
 
Ez már teljesen pozitív és korrekt hozzáállás.
 

<--!more-->

Az előzmények itt:

Múlt hétfőn vettem egy HTC Legend Androidos mobiltelefont az XXLGSM nevű boltban, ők akciós áron 105 900 Ft-ért hirdették. Eddig jó tapasztalatom volt egy HTC Magic készülékkel, és ez fejlettebbnek, gyorsabbnak ígérkezett minden szempontból.

A készüléket futárral szállították ki a munkahelyemre, ahol megnéztem, minden megvan-e hozzá és kifizettem, adtak hozzá számlát és két éves gyári HTC garanciát.
Csak este értem rá arra, hogy elkezdjem beállítani és ellenőrizni a mobilt.
Mindjárt feltűnt, hogy a kijelzőn enyhe villódzás észlelhető, a fényerő intenzitása másodpercenként szerintem úgy 6-8 as frekvenciával kissé vibrál. Ez főleg homogén, közepes árnyalatú háttéren észlelhető jól.
Ekkor még gondolkodtam azon, hogy ez vajon normál jelenség-e az AMOLED kijelzőknél, de gondoltam, pár napig még tesztelem.
Másnap reggel hétkor 100%-os töltöttséggel vettem le a töltőről. Napközben a készüléken nem használtam se a Bluetooth-t, se a Wi-fi-t, se a GPS-t, nem hallgattam zenét rajta, kb. 10 percet telefonáltam, igaz, a háttérben a szinkronizálási funkció folyamatosan ment (ahogy az eddig használt HTC Magic szintén Androidos telefonomon is szokott).
Tehát normál használat volt minden tekintetben.
Napközben legalább 5 alkalommal észleltem, hogy a készülék hirtelen elveszítette a térerőt és leszakadt a hálózatról spontán módon, ugyanabban a XII. kerületi emeleti irodahelyiségben, ahol a Magic-et használva ilyen jelenséget nem tapasztaltam.
Volt olyan, hogy éppen hívás indítás közben szakadt le a hálózatról és utána percekig nem tudott ismét visszakapcsolódni. 
Már aznap jeleztem a problémát az XXLGSM-nek, akik azt mondták, ez biztos a régi SIM kártya miatt van. Igaz, ami igaz, a SIM már több mint 10 éves. Este bementem hát a Pannonba és kértem a SIM cseréjét, amit minden további nélkül percek alatt meg is tettek.
Estére a Legend szinte teljesen lemerült, másnap reggelre mindössze 2%-on állt a töltöttségjelzés.
Ez elfogadhatatlan, még a régebbi Magic is, amiben nagyon fogyasztású proci van, ilyen használat mellett másfélszer ennyit kibír, néha többet is.
Reggel fél 10-kor kezdtem el újra tölteni. Közben figyeltem az asztalomra téve a térerőt és ismét észleltem a leszakadást, illetve a spontán térerőcsökkenéseket.
Továbbá az is feltűnt, hogy ha kézbe veszem a készüléket, az addig 3-4 jelet mutató kis térerő ikon hamarosan legalább két jelzéssel csökken, magyarul a kezemmel ennyire leárnyékolom.
Gondolom, ez annak köszönhető részben, hogy a Legen ún. „unibody” design, azaz egy darab alumíniumból „kifarigcsált” házban van, és hátlap alján van csak egy műanyag fedőlap, ahol az aksi, a SIM és a memóriakártya cseréje lehetséges, és mivel ez az egyetlen fémmel nem takart rész, ide tették az antennát is – éppen oda, ahol a készüléket általában megfogjuk.
A jelenségről egyébként videót is készítettem, itt látható.

A feltöltés 100%-ra délután három után sikerült, ami több mint 5 óra, ez megint csak abnormális.
Délután ismét felhívtam az XXLGSM-et, azt mondták, vigyem vissza a készüléket, és meglátják, mit tehetnek.
Aznap (tehát 3 napon belül) vissza is vittem és kértem, cseréljék ki. Az eladó is észlelte a képernyő villódzását, bár azt mondta, ha nem hívom fel rá a figyelmét, őt nem zavarta volna. A beszélgetésünk alatt, mikor felvette a hibajelenségeket, kétszer is megtörtént, hogy a térerő hármasról nullára csökkent, amit mutattam is neki, és ő nyugtázta, hogy látta.
Lejátszottam neki a másik mobillal felvett videót is a leszakadásról, ezt is nyugtázta. 
Cserére azonban mindezek ellenére nem volt hajlandó, arra hivatkozva, hogy az nekik nagy veszteség lenne, azt mondta, elküldi a HTC márkaszervizbe, és majd ők megjavítják, vagy cserélik.
Ma ismét felhívtam őket és érdeklődtem, mi a helyzet.
Azt mondta, a szerviz „hiba nem észlelhető” véleménnyel változatlan állapotban küldte vissza a készüléket, mehetek érte, mert ők nem cserélik, a szerviz pedig nem tartotta szükségesnek a javítást.
Teszik ezt annak ellenére, hogy a villódzást az ő eladójuk is észlelte, és eddig minden ember, akinek megmutattam, elismerte, hogy érezhető a vibrálás.
Felhívtam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, mit tehetek. Kiderült, hogy gyakorlatilag semmit.
Mivel a készüléket a HTC márkaszerviz hibátlannak minősítette, a boltnak nem kötelessége foglalkozni vele. Készíttethetnék egy független szakértői véleményt 10 000 Ft + ÁFA áron, de ez sem kötelező érvényű a boltra nézve, nem kell elfogadnia.
Tehát gyakorlatilag annak ellenére, hogy egyértelműen igazolható, a készülék nem hibátlan működésű, most van egy szép, ám használhatatlan százezer forintos kütyüm, amivel nem tudok mit kezdeni a fenti hibák miatt, és nincs semmi jogorvoslati lehetőségem a peren kívül, amit nyilván nem tudok finanszírozni egy mobiltelefon nagyságrendű ügyben.

Frissítés! Az XXLGSM nemrég felajánlott egy olyan megoldást, ami szerintem is korrekt és pozitív, külön bejegyzésben a részletek.

Tehát senkinek nem ajánlom, hogy az XXLGSM-ben vásároljon, mert inkorrekt és nem vevőbarát a hozzáállásuk, a HTC szerviz (E-care Kft.) pedig alighanem hasonló és ráadásul még szakmailag is pocsék, ha a képernyővibrálás szerintük nem hibajelenség.
Mindenesetre a HTC, amit eddig jó cégnek tartottam, szintén alaposan leszerepelt előttem, nem hiszem, hogy ismét vásárolnék tőlük.

 

2 komment

Címkék: mobil htc desire xxlgsm legen

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr811956639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsoll 2010.04.27. 18:47:33

Na, akkor HTC-t sem veszünk.
Van már egy pár telefongyártó a feketelistán, nem akarom reklámozni, de a Nokiának még nem sikerült felkerülnie nálam.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.27. 18:59:41

@Dzsoll:
Nézd, most egyelőre kompenzálták a dolgot, bár a szervizről megvan a véleményem, a kereskedő végül jól járt el, és most egy HTC Desire van nálam, ami viszont állat jó eddig, semmi olyan gondja nincs, amit a Legendnél tapasztaltam, viszont baromi gyorsan és simán működik.
süti beállítások módosítása