Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Csapataink harcban állnak!

2011.11.26. 19:30 :: Daily Shark

A képernyők sorra kivilágosodtak. Bejelentkezett New York, Washington, Tel-Aviv, Brüsszel és lassan mindenhol komoly, öltönyös férfiak tűntek fel, a szupersebességű műholdas kapcsolat kiváló minőségű képet biztosított a videokonferenciához.
A titkos társaság elnöke lassan végighordozta tekintetét a képernyőkön és kimért biccentéssel üdvözölte a jelenlévőket.
.- Uraim! Először is hadd mutassam meg az elmúlt hónap profitjelentését. -
A képeken egy új ablak tűnt fel, ahol cikkcakkos grafikon mutatta a nyereség alakulását.
- Amint látják, sajnos nyereségünk nem éri el az elvárt szintet és csökkenő tendenciát mutat. Ennek hátterében az áll, hogy az az országban, ahonnan eddig a legtöbb profitot tudtuk kinyerni – a térképen közben Magyarország tűnt fel – a legutóbbi választások óta olyan kormány került hatalomra, amelyik lépten-nyomon beleköp a levesünkbe és felborítja terveinket. -
A képernyőkön a rezzenetlen arcú férfiak szinte egyszerre bólogattak, néhányan a fejüket csóválták.
- Ez a két ember – kattintott az egérrel ismét az Elnök, mire a magyar miniszterelnök és annak jobbkeze, a nemzetgazdasági miniszter képe tűnt fel a monitorokon – egyre-másra szabotálja akcióinkat. Uraim, a helyzet komoly, valamit tennünk kell. Sajnos hiába döntöttük csődbe Görögországot, hiába halad jó úton az olasz és portugál művelet, legfontosabb forrása a nyereségünknek kezd kicsúszni a kezünk közül, köszönhetően ennek a két zseniális ellenségnek, akik sorra megakadályozzák, hogy a magyarokat végleg nyomorba döntsük és az utolsó fillérjüket is elszedjük, egyszerűen kiszámíthatatlan, milyen csavaros húzással állnak elő újra és újra.... - emelte fel a hangját - … legutóbbi ellenintézkedésük, mikor teljesen váratlanul bejelentették, hogy leányvállalatunkkal, az IMF-el felveszik a kapcsolatot, majd hamarosan világossá tették, hogy ez csak álca volt, teljesen összezavarta az eddig elég jól haladó hadműveleteinket Magyarország további kizsigerelésére! - az Elnök indulatosan az asztalra csapott és feldúltan nézett körbe.
- Elnök úr! - szólalt meg egy szikár, héjatekintetű idősebb férfi az egyik képernyőn – Hogy lehet az, hogy eddig teljes biztonságban, rejtetten tudtunk dolgozni, de úgy tűnik, inkognitónk kezd felszakadozni az utóbbi időben? -
A képernyőn a nyakkendős férfiak várakozóan tekintettek az Elnökre, aki felsóhajtott és tűnődve simogatta jól ápolt, erősen őszülő szakállát.
- Sajnos Ön jól látja a helyzetet – válaszolt az Elnök gondterhelten. - Ez a két ember.. ez a két gerilla, két magyar Robin Hood valahogy minden álcázáson átlát és velük nem lehet elhitetni, hogy nemzetközi pénzpiacok működése mögött nem a mi titkos szervezetünk áll... óriási szerencse, uraim, hogy csak a magyar jobboldalon akadnak ilyen éleslátó és zseniális politikusok, szinte mindenki mást sikerült megtévesztenünk eddig. Talán egyedül Chavez, Ahmenidzsad és Castro mérhető hozzájuk, de ők nem tudták ilyen hatékonyan kezelni az általunk gerjesztett válságokat... - legyintett lemondóan az Elnök.
- Úgy gondolom, itt az ideje, hogy hatályba léptessük a vészhelyzeti szabályokat és elindítsuk a totális támadást, mielőtt késő lesz. Kérem Önöket, hogy a nemrég elküldött “Merseburg-Augsburg” fedőnevű dokumentumban felsorolt spekulációs tranzakciókat mindannyian kezdjék meg, én pedig most elindítom a főerők támadását. -
Néhány újabb kattintás után egy másik ablak tűnt fel, mint valami háborús szimulációs videojáték: “World Superiority Control Panel”.
Az elnök rázoomolt Magyarországra, aminek kontúrja pirosan villogott a világtérképen. A baloldali menüből kiválasztotta a “hitelminősítők” menüpontot, a listából a Moody's nevére kattintott és a felugró almenüből aktiválta a “leminősítés” parancsot, ezután a “média” menüből a kiválasztotta a legtöbb mértékadó külföldi és magyar sajtóterméket (néhány, mint a Magyar Nemzet, a Barikád és hasonlók kiszürkülve látszottak, mutatva, hogy ezekkel nem tud műveleteket végezni) és aktiválta a “lejárató kampány” menüpontot.
Az Elnök hátradőlt és ismét végignézett a videokonferencia résztvevőin.
- Utasításomra elindult a leminősítés és az ehhez kapcsolód nemzetközi lejáratókampány. Fohászkodjunk a pénz istenéhez, hogy elérje a kellő hatást! - mondta és még hozzátette - a helyzet súlyosságára való tekintettel óránként kérek jelentéseket a harctéri műveletek alakulásáról. -
A többiek egyetértően bólogattak
Az Elnök felállt. Két öklére támaszkodva kissé előrehajolt és úgy mondta fojtott, kemény, ellentmondást nem tűrő hangon a kamerába:
- Magyarországot meg kell semmisíteni! Végeztünk, uraim, mindenki tegye a dolgát! - és megnyomta a kikapcsológombot.

 

87 komment · 2 trackback

Címkék: politika közélet háború bank orbán viktor imf megmondás magyarisztán moodys leminősítés matolcsy györgy

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr853413775

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért volt rossz ötlet az Euró? 2011.11.26. 21:02:03

Európának most meg kell mentenie, ami az Euróból még menthető, bármi áron. És minthogy a válság folytatódik, egy dolog teljesen világossá vált: egy évtizeddel ezelőtt, amikor bevezették, túl hiszékenyek voltak....

Trackback: Miért volt rossz ötlet az Euró? 2011.11.26. 21:02:03

Európának most meg kell mentenie, ami az Euróból még menthető, bármi áron. És minthogy a válság folytatódik, egy dolog teljesen világossá vált: egy évtizeddel ezelőtt, amikor bevezették, túl hiszékenyek voltak....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2011.11.26. 21:06:32

csali bedobva, lássuk a kommenteket.

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2011.11.26. 21:11:27

Viccnek szar, komolynak nevetséges.
Minek szántad?
Mert azért annál több az igazságtartalma, hogy elvicceld...

messi-asz 2011.11.26. 21:13:46

én mindig sejtettem... akkor mégis matócsni a zseni... tuttamm... tuttam... én tuttam... mindig is hittem benne... hajrá magyarok! hajrá fides! orbán a kiráj...

(bocs nincs nagybetű a billentyűzeten és a rencerváltásig má nem is telepítem fel)

mim 2011.11.26. 21:15:48

Nekem teccik a sok Zs-kategóriás filmsablon :-)
De én golfozás közben tudom igazán elképzelni a fontos dolgok megtárgyalását, mert ott kevesebb a nyom amit hagynak - életből vett példa (Discovery ID-n egy beépített ügynök golfozással csábította US-ba a nemzetközi kartel összes tagját egyszerre, hogy letartóztathassák őket).

fakopács 2011.11.26. 21:18:58

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: Lám,lám, máris mozog az úszó. :-))

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2011.11.26. 21:25:52

@fakopács: azért ez kapásnak gyenge volt még, lesz aki lenyeli a horgot ne aggódj:)

hattyú 2011.11.26. 21:38:04

Az űrlények kimaradtak, pedig tudni lehet, hogy ők is részt vesznek ebben az egészben. Ez nem vicc sajnos, az IMF eredetileg az Intergalaktikus Magyarfalók rövidítése, de a "nemzetközi helyzet fokozódik", most ezért álcázzák magukat, de Matolcsy átlát rajtuk, eredetileg Gyurcsány volt a vezetőjük (ő ugyanis űrlény), a magyarok pedig köztudottan a szkíta királyok és az egyiptomi fáraók leszármazottai, kiválasztott nép (ennél már csak az ősi szlovák nemzet a kiválasztottabb, de ez egy másik történet, Slota tudna erről mesélni). Na mindegy, remélem győzni fogunk! Szabaccság!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.26. 21:49:42

Ebbe a sztoriban semmi új nincs. Ezerszer hallottam már a jobbos kommentelőimtől.

mahet 2011.11.26. 21:50:10

Ezután az elnök hazament és langyos csecsemővérbe fojtott 13 kölyökkutyát - ráadásul pulit.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.11.26. 21:50:53

Ja, a szmájli lemaradt, szóval :-))))

is 2011.11.26. 21:52:29

@hattyú: és az MiB sem a Men in Black rövidítése, hanem a Magyarok igenis Beszopjáké. az űrlények ezért vannak a Földön, Gyurcsány vezetésével.

mahet 2011.11.26. 21:54:55

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: azért írta, hogy kiröhögjük azokat akik elhiszik az ilyesmit csak azért mert nekik nem jutott plazmarádió másoknak meg igen.

harmincas 2011.11.26. 22:22:51

Jesszusom, ezt nem kellett volna. Túl sok nálunk az üldözési mániás, elborult alak, aki ezt a cikket komolyan veszi és tényfeltáró riportnak tartja.

KenSentMe 2011.11.26. 22:54:12

Szerintem meg jó vicc:)) .. persze, nincs eredeti vicc, de azért mindegyik szórakoztató, ha jól vannak elmesélve.. hahahaha.. jaj.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.11.26. 23:20:39

A BÓVLI KORMÁNY ÉS BÓVLI MINISZTERELNÖK TÁVOZZON!

A Fidesz-frakció olyan új kormányfőt válasszon, aki "kellően hiteles" ahhoz, hogy megoldja a problémákat. A kétharmados kormánypárti parlamenti többség bír kellő támogatással egy ilyen személyi változtatáshoz, valamint ahhoz is, hogy a kormány egy olyan programot hajtson végre, amelyik kivezeti az országot "ebből a zsákutcából".
Az ország érdekében tegyenek félre minden személyes és pártpolitikai érdeket, "viselkedjenek hazafiként, ne pedig egy hűbérúr szolgáiként".

Orbán Viktor kormányfő teljesen elveszítette a hitelét a világban, ezért mennie kell. Elég volt a nagyképűségből, az arroganciából és a háborús politikából, mert ez vezetett oda, hogy másfél évvel a választások után Magyarország nagyobb bajban van, mint 2008-ban vagy 2009-ben volt.
Orbán Viktoron és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszteren kívül ma mindenki látja, hogy Magyarország nem összeesküvés, hanem "két ember hülyeségének az áldozata" lett. A miniszterelnök által választott "szabadságharcos politika teljes zsákutca", ami a csőd közelébe vitte az országot. A nem ortodox gazdaságpolitika napról napra hozza egyre nehezebb helyzetbe a családokat, ezért ki kell, hogy mondjuk, nemzetellenes!

Itt az idő, Orbán takarodj!

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2011.11.26. 23:24:18

@harmincas: Frei Tamás két könyvét is sokan bólogatva olvasták végig, hogy ők tudták, ők tudták :D
Ugyanők hadakoztak a Da Vinci Code ellen, hogy blaszfémia...

sárkányfő 2011.11.26. 23:28:31

jóóó kis poszt, köszi :)

ha már dől össze az ország miközben tévképzetekben tévelyeg, és harcol a lidércnyomásaival, legalább röhögjünk közben :)

sárkányfő 2011.11.26. 23:30:06

@hattyú:
"az IMF eredetileg az Intergalaktikus Magyarfalók rövidítése"

:DDDDDDDDDDDDDD

zseniális!!!!! az év beköpése :DDD terjesztem... hála, hála...

NA YA! 2011.11.26. 23:57:49

Az utolsó mondat lemaradt:

Majd kaján röhögés közepette Gyurcsány levette az elnöki maszkot a fejéről!;)

dekol84 2011.11.27. 00:20:37

@Lázár te igazi szarházi vagy!:
"A Fidesz-frakció olyan új kormányfőt válasszon, aki "kellően hiteles" ahhoz, hogy megoldja a problémákat."

Szerinted létezik ilyen abban a baromcsordában? Aki meg létezne, az nem fogja vállalni, hogy a zorbán balkeze legyen, amivel recskázik a faszkalap!

vanegyközönséges (törölt) 2011.11.27. 01:57:44

@Pángalaktikus-gégepukkasztó: Istenem, te szerencsétlen... Sok bajod lesz neked még az "intelligenciáddal"....

Hát persze, hogy van igazságtartalma, hát hiszen éppen az benne az elborzasztó, hogy nagyon is van nekije olyanja. De tudod, te nagyon intelligens, a spekuláns az már csak olyan, hogy spekulál, ha lehet és, ha van neki mire...

Szuper intelligens miniszterelnökünknek meg hozzá hasonlóan húgyagyú gazdasági miniszterének viszont szinte kizárólag az lenne a dolga, hogy ne legyen mire spekulálnia a spekulánsnak. Ezért fizetjük őket általjában... Ők viszont pont az ellenkezőjét teszik ennek, aminek következményeiért, szerintük, mindenki más felelős rajtuk kívül, csak ők nem.

Érted ezt kérlek valahogy, valamennyire, vagy írjam le még egyszer?

Lófasz esti fényben 2011.11.27. 05:02:03

matolcsynak egyhazat kellene alapitania, olyan hitgyulis, amikor beszel

Walter Hartwell White 2011.11.27. 05:49:37

Látom, Frei Tamás összeesküvés-elméletei találnak maguknak táptalajt... Hihetetlen ez az üldözési mánia egyesek fejében.

kpityu2 2011.11.27. 06:50:31

Hehe. Pofás sztori. Azért azt közbevetném: ha a rendőr lerugdossa a vesédet, és kilövi a szemedet, az nem azért van mert egy titkos földalatti bunkerben eldöntötték, hogy veled ezt kell csinálni.
Hanem azért, mert ilyen a rendszer. A rendőr jóhiszeműen, erkölcsi igazának tudatában rugdossa le a veséd és lövi ki a szemed. Ahogy egy jogállamban azt illik.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 07:06:19

Az egész világgazdaság működése egy vicc. Azzal, hogy a felelőtlen kormányok a "piacokról" voltak "kénytelenek" finanszírozni évtizedeken át a "jólétet" kiszolgáltatták a saját szavazóikat (a nemzetet, ahogy Ámerikában mondják patetikusan) olyan magáncégeknek (a hitelminősítőknek), akik egy laza leminősítéssel irtózatos terheket raknak az államok reálgazdaságára és ezen keresztül közvetlenül beavatkoznak a belpolitikájukba.
Szóval ott ülnek ezek a cégek ezen a brutális zsarolópotenciálon elnök urazzák egymást és merő szívjóságból vagy a hivatásuk iránti tiszteletből nem élnek vele.. :) Pláne nem használják fel olyan rebellis országok megregulázására, akik bankadóval és a árfolyam rögzítéses végtörlesztéssel kísérleteznek és szívatják a pénzvilágot.
Ilyen ez a világ. A hitelminősítők és könyvvizsgálók értünk vannak nem ellenünk. Nem volt enron ügy, a Lehman sem ment csődbe váratlanul, sőt hitelválság sem volt. Mert ezek értenek a szakmához és szóltak előre mindig.. Vagy mégsem.

fourgee 2011.11.27. 07:19:14

Na igen, a Lehman Brothers is kiváló volt, pont amilyennek minősítették, csak jöttek a nácik meg az összeesküvés elméletezők és jól tönkretették :) A hitelminősítők azok teljesen megbízhatóak voltak abban az ügyben is. Még szerencse, hogy ez az egész ott maradt az Egyesült Államokban, és nem terjedt ki az egész világra.

:)

fourgee 2011.11.27. 07:25:45

@dekol84: "Szerinted létezik ilyen abban a baromcsordában? Aki meg létezne, az nem fogja vállalni, hogy a zorbán balkeze legyen, amivel recskázik a faszkalap!"

A Zorbánékat azért nem lehet elkergetni, mert nincsen hiteles baloldal ma Magyarországon. A politikusaik mögött a háttérben pont ilyen véleményeket megfogalmazó emberek vannak, mint amit tőled is láthattunk itt fent. Az egy dolog, hogy sok névtelen ember csinálja ezt, na de amikor egy vezetőséghez közeli jogász végzettségű...

Offtopic: van egy angol cég, angol almából készít nagyon finom almalevet. Csak préselik, semmilyen adalékanyagot nem kevernek bele. Nagyon finom, jó minőségű, az árát is elkérik rendesen. De fogy a boltban, mert szeretik az emberek a minőséget. Magyarországon ez a cég biztosan nem működne így, biztosan kevernének bele ilyen-olyan szart hogy nagyobb legyen a profit. Sajnos ez igaz a politikai életre, hiába van ott néhány tehetséges ember, ha körülötte ott van a szar, meg a háttérben is ott van a szar.

Amíg lesz MSZ(M)P és a klónjai, meg amíg lesz Fidesz, addig ne számítsunk semmi jóra :S

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 07:50:34

@Nash vs. Keynes: Alapjaiban nem érted, miről írtam.

A MN-ben jelent meg a cikk, ami ihlette. A cikk teljesen hibás előfeltételezésekre épül. Mi az, hogy fel akarják számolni a gazdasági önállóságot? Az csak egy ábránd. A mai piacra épülő, globális gazdaságban nincs önálló gazdaság, mindenki függ másoktól, csak az arányok eltérőek. Tehát eleve egy hamis állítással indított a cikk. A magántulajdonú hitelminősítőt úgy dobja oda, mintha az valami ocsmány, mocskos dolog lenne, magántulajdonú, pfúj... Az a szomorú helyzet, hogy az összes hitelminősítő, amire adnak valamit a befektetők, magántulajdonú. Tetszik vagy nem, így működik a kapitalizmus. A tőzsdézőknek és a befektetőknek meg az a dolguk, hogy pénzből pénzt csináljanak. Ezért aztán arra spekulálnak, amiből hasznot lehet hajtani. Ha éppen a magyar gazdaság az, meg a forint, akkor arra. Ha az angol, vagy a thai, akkor arra. Ez nem arról szól, hogy egy ország ellen fordulnak, hanem arról, hogy abban látnak üzleti lehetőséget, ezért kihasználják. Sajnos, így működik a kapitalizmus, tetszik vagy nem. Én se szeretem, nekem se tetszik, de attól még hogy rinyálunk, hogy szemétspekulánsok, csak nevetségesek leszünk. Nem őket kell szidni, hanem úgy irányítani, hogy ne gyengüljön meg a gazdaság és a forint, ne lehessen könnyű préda nekik. Ebben az egészben nincs semmi érzelmi viszonyulás és nem a magyar nép, nemzet, ország ellen szól, senki ellen nem szól. Az üzlet az üzlet, ennyi. Ha nem tetszik, lehet úgy csinálni, mint Észak-Korea vagy Kuba. Azok még aránylag "függetlenek", meg is van az ára. A Moody's meg a többi hitelminősítő is természetesen nem tekinthető tárgyilagosnak, hiszen az ügyfeleik finanszírozzák őket. Nyilván nem is függetlenek tőlük és alighanem befolyásolják az érdekeik a minősítéskor. Na, de ez újdonság volna a kormánynak? Az bizony elég baj. Nem számolni azzal, hogy ha elkobozzák a bankoktól a pénzt - most ne gyere azzal, hogy "dehogyagonoszbankok az emberek vérét szíjják", van ebben igazság, de ettől még ha valaki betyárt játszik, akkor azért számítson arra, hogy ráküldik a pandúrokat -akkor a bankok mennek panaszra azokhoz, akik segítségével visszavághatnak, elég nagy baklövés. Ezt aztán úgy beállítani, mintha az országot akarnák elveszejteni, durva torzítás és pusztán annak az elkendőzésére szolgál, hogy bizony csúnyán elcsesztek egy csomó dolgot a gazdaságpolitikájukban és csupán a saját diadalittas harsonaszavuk a bizonyíték arra, hogy márpedig milyen jó úton halad minden. Egy csöppnyi tartás, egy szikrányi önkritika, egy morzsányi alázat lenne bennük - igen, alázat a választókkal és az országgal szemben! -, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer beismerjenek egy tévedést. De nem, nekik mindenáron ki kell magyarázni valami kétségbeejtően izzadtságszagú nyakatekert rizsával, mindenáron fenn próbálják tartani a tévedhetetlenség és a sikeresség látszatát és elhárítani saját felelősségüket abban, hogy a dolgok rosszabbul alakulnak, mint tervezték, menetelni tovább a kiválasztottak ösvényén. Egyszerű, józan ésszel is belátható, hogy ilyen bonyolult helyzeteben, változó körülmények közt, kipróbálatlan módszerekkel szükségszerűen sorjáznak a tévedések, hibák. Ez természetes, mi több, szükségszerű, az ország most egy béta szoftvert futtat, tesztelés alatt, az viszont nem, hogy mindezt körömszakadtáig tagadják és minden ilyenről megpróbálják elhitetni, hogy micsoda furfangos és zseniális húzás volt. Senki sem tévedhetetlen és nincsenek hibátlan emberek. Minél inkább próbálják ezt a legendát mégis fenntartani, annál kevésbé lesz hihető, minél arrogánsabban nyomatják, hogy minden rendben, jó az irány, annál jobban fogja bosszantani az embereket, hogy közben saját bőrükön érzik, mennyire nem az. Szintén józan ésszel felérhető, hogy ugyan nyilván létezik olyan, hogy spekulálnak egy ország fizetőeszköze ellen és előfordult ez már máskor is mással, velünk, sokakkal, és elő is fog még. De csak egy valóságtól eltávolodott, saját hisztérikus ellenségképkészítő szimbolikájába belecsavaradott kormány/politikai vezetés képes ezt "személyesnek" venni és minden bajok okának beállítani és azzal harsogni tele a világot, hogy háború van és mi vagyunk a szabadságunkért küzdő hősi áldozatok. Sajnos ez a harci mén nem bátor, inkább egyre jobban vaksi. Már a kormányon és a Fideszen belül is egyre többen látják, hogy mennyire félrecsúszott és hamis a propaganda és mennyire tele vannak hibákkal a meghozott döntések, ezt az is világosan mutatja, ami az IMF-ellenesség rendszeres kihangsúlyozása és a múltkori kertek alatti visszasomfordálás hozzájuk kapcsán történt. Egyik nap még harsog a "nem, nem, soha'", a másikon meg kiderül, hogy de igen, mégis, ja de nem is ám igazán, csak mintha... Na neee, ezt aztán már végképp nevetséges úgy beállítani, mintha az előbbi egyenes és logikus folytatása volna. De ez nem sokat számít, ha az egyszemélyi vezető képtelen belátni és képtelen bármiféle beismerésre. Még olyanok, akik politikai meggyőződése sokkal közelebb áll egy hozzád hasonló elkötelezetthez, mint az én nézeteimhez, elismerték legalább azt, hogy a kormány hírverése gyakran túl arrogáns és csúnyán elhibázott. Pontosan azzal, hogy ilyen háborús jelszavakat használ és úgy állítja be, hogy ellenünk fordult a világ, ezzel mutat rá a saját üldözési mániájára. Nem, ez nem összeesküvés, nem támadás. Ez üzlet, ez kapitalizmus, ez pénzpiac, tőzsde. Ne keverjük össze a kategóriákat. Szerintem mondjuk a tőzsde az egyik legkárosabb és legszemetebb dolog a világon, de hát ez nem sokat számít, épp annyira nem számít, amennyire a kormány torz háborús víziója sem.

Erről akart szólni ez a kis élcelődés.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 07:53:01

@fourgee: van ilyen gyümölcslevet, főleg almát készítő magyar cég és már évek óta kapható. Nagyon finom,.rendszeresen szoktam venni. Se cukor, se tartósító.

kpityu2 2011.11.27. 07:58:05

@Daily Shark: Ahhoz, hogy gázkamrába küld valakit, nem kell gyűlölnöd. Csak egy munka. Az üzlet az üzlet. Jó, hogy nem kérsz elnézést, amiért nem halsz meg elég gyorsan.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 08:02:13

@Daily Shark:
nekem úgy tűnik te értettél félre. :) Azokon élcelődtem, akik kiszolgáltatták az országot ennek a rendszernek, és a hitelminősítőkön is, akik egy olyan országból döntenek be gazdaságokat merő "professzionalizmusból", amelynek az alkotmánya így kezdődik:

Mi, az Egyesült Államok népe attól vezetve, hogy tökéletesebbé tegyük az Uniót, megvalósítsuk az igazságosságot, biztosítsuk a belsô nyugalmat, gondoskodjunk a közös védelemrôl, elômozdítsuk a közjót, biztosítsuk a szabadság áldásait magunk és utódaink számára, meghagyjuk és bevezetjük az Amerikai Egyesült Államok jelen alkotmányát.

Már beszélgettünk róla , hogy szerintem nemsokára maguk a választók fogják megreformálni a vadkapitalizmust. Felértékelődik a kiszámíthatóság és stabilitás, és néhány a spekulációs pénzmozgásokon és az adóelkerülésen profitáló adóparadicsom is kezdhet megint a turizmusra építeni.
legalábbis én így látom.

Idet 2011.11.27. 08:11:32

Kimaradt az általános, EU elleni összeesküvés szimulálása! Pedig az úgy van, hogy a Magyarország elleni támadás csak egy kis része az egész EU elleni támadásnak. Egy jól működő, egységes, sikeres EU nagy konkurencia lenne az említett uraknak, tehát az EU-nak is delete!
Úgy szedik szét, mint Floki a lábtörlőt, kívülről befelé haladva.
Először a széle, aztán jöhetnek a vastagabb darabok.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 08:16:21

@Daily Shark: illetve még egy észrevétel. Ahogy a pénzvilágnak az a dolga, hogy minden mást figyelmen kívül hagyva csak a profittal törődjön, ugyanúgy minden megválasztott kormánynak is kötelessége, hogy megvédjen minket és érvényesítse az érdekeinket a pénzvilággal szemben (például).
Azt a bankvilág sem tagadja amúgy, hogy az árfolyam biztosítás nélküli devizahitelezés hibás termék volt. Némi "nyomásra" immár hajlandóak "önként" beszállni a kármentésbe. Az egy más kérdés, hogy a bankadóval és a manyupok államosításával jelentős profittól estek el ami fáj nekik, viszont nem emiatt nem hiteleznek, hanem mert az anyabankjaik a saját veszteségeik pótlására innen vontak ki nem kis tőkét. Aztán hogy a kormány hogyan kommunikál jól vagy rosszul az jó kérdés. Lehetett volna kevésbé arrogánsan is..

guderian 2011.11.27. 08:19:41

Persze, nincs semmilyen támadás mindenki aki elmerül a témában képzelődik. Nincs Magyar ? Nemzeti ?? Bank ?? , aki 8-11 %-on tartotta az alapkamatot, hogy 16-20 %-ra adják a forint kamatot és az emberek a devizát válasszák, nem londoni és baseli utasításra tették a nem hazaáruló jegybankelnökök, nem ömlött ide az Osztrák raiffeisenen és az ersten keresztül tonnányi devizahitel, amit ők 1 %-on vettek fel, mert mindenütt ennyi volt a kamatláb. Aztán nem az osztrák kormány és bankjai rohannak feljelenteni minket. Nem egy spekulációs carry traddel szivattak meg minket. Persze, nincs itt semmi gond csak összeesküvés elmélet, ja és persze nincs tele az ország nemzetáruló propagandistákkal sem. Az egész tényleg egy képzelgés.

bebe tv 2011.11.27. 08:49:49

@Nash vs. Keynes: Valamit nagyon rosszul látsz
koma. A Bayerische Landesbank aki ugyebár a K@H anyabankja nemrég adta ki gyorsjelentését.
Ebben kerek perec le vagyon írva, hogy épp a K@H leánybankjának veszteségei kapcsán történt ismételt feltőkésítése miatt magaaz anyabank kb. 150 millió € veszteséggel fog zárni, ami eddig még nem fordult elő.
Egyébként azzal a kijelentéseddel, hogy kiviszik a nyereséget, nem tudok mit kezdeni.
Mit kéne egy cégnek a nyereségével tennie szerinted? Odaadni a nyereséget az államnak? Vagy neked? A németországi GM más néven Opel-nél képződő nettó nyereséget is rendre elviszi az anyacég GM.
Az emberi agy létezése még nem jelenti azt, hogy automatikusan okos is valaki. Azt fel kell tölteni értelmes és főleg hasznos információkkal.Ha valaki az autóba rendszeresen vizet tankol, akkor az sajnos nem fog elindulni. Ez még nem ok arra, hogy szidni kelljen az autó gyártóját. Gondolkodó ember ilyenkor beáll egy olyan helyre tankolni amit úgy hívnak, hogy benzinkút.

bebe tv 2011.11.27. 09:00:49

@Idet: Ez már régóta várható volt, mert már eleve volt egy pár €-val rendelkező ország aki felelőtlenül óriási adósságokat halmozott fel. Ki merem jelenteni, hogy arra spekulált a nagyok úgyis viszik a hátukon az eurót. Ez hasonlít egy kicsit arra, amikor nálunk egy bizonyos réteg az állam csecsein élősködik. Oszt utána kimegy Kanadába és 2 évig ott is eljátssza ugyanazt ahelyett, hogy köszörűkövet szerelne a kerékpárjára és megpróbálna kés és olló köszörüléséből megélni.

messi-asz 2011.11.27. 09:11:31

@Nash vs. Keynes: anyád. te rohat po:cs

ezekkel eccerű kib@szni...

nem kell negatív büdzsét csinálni soha. oszt kaparhatnak nem kell a qva hitelük, feldug6tyák maguknak...

(ahogyan ez számos országban az alkotmányban van, és ahogy ezt a sima háztartások is teszik)

Elijah_Baley 2011.11.27. 09:16:50

"Minden a Terv szerint halad" - gondolta az Elnök és elővette a listáját, amit évek óta szerkesztget a palota magányában.
Magyar Közt -ezen a ponton elgondolkodott, majd kihúzta az utolsó pár betűt és befejezte: ország.
"Mégiscsak okos gyerek ez a Vitya, majd adok neki valami rendesebb tisztséget, ne kelljen párt- és elvtársaival az eurázsiai unió takarmányügyi minisztériumban dolgoznia" gondolta Vlagyimir Vlagyimirovics
:)

mahet 2011.11.27. 09:18:09

@kpityu2: "A rendőr jóhiszeműen, erkölcsi igazának tudatában rugdossa le a veséd és lövi ki a szemed."

Szerintem ennél egyszerűbb a dolog. A rendőr látta, hogy a kockakő eltöri a társa bokáját, hogy tankkal jönnek felé és molotov koktéllal dobálják őket. Begurul - rájön, hogy ha nem lesz keményebb akkor az ő és a társai élete kerül veszélybe. Kell ehhez felsőbb parancs? Szerintem felülről inkább nyugtatni kellett őket, nem hergelni.

Stronci 2011.11.27. 09:40:52

@bebe tv: Üdv! Lehet tévedek de a KH Bank a belga KBC "leánya", a Bayerische Landesbank az MKB-t vette meg. Az ügy szempontjából végül is mindegy. Ave

Mr. Waszabi 2011.11.27. 09:47:18

@fourgee: ez is népszerű kormánypropaganda, csak kár hogy nem jó érvelés.
Minden céget és országot a sajátmaga által közzétett eredményei, mutatói alapján minősítenek a piacon. A Lehmann Brotherst éppúgy, mint Görögországot vagy Magyarországot. Hogy a minősített delikvensek hamisítják a jelentéseket, eltitkolnak, "másképp" értelmeznek adatokat azokban - magyarul: hazudnak, csalnak - , nos, arról nem a minősítő tehet. Magyarország a kormányszabadságharc ellenére is növelte államadósságát, csökkentés helyett, a kiadás csökkentés pedig csak beszéd maradt, valójában költekeznek, mint állat. Azaz, tetteik ne, igazolják ígéreteiket. Most mondjam, hogy hazudnak, vagy szükségtelen?
Ha kiadás csökkentés van, akkor az első dolog, amit le kell állítani, az új állami beruházások. Mert a meglevő funkcionalitások jórészét fenn kell tartani (eü, iskola és hivatalok), ellenben az új Ludovika vagy Népstadion értelemszerűen nélkülözhető (mivel eddig sem volt), halasztható pár évvel. Na, ez nem megy a hatalommániás elvtársaknak, az álmodozásról való lemondás, megpusztulnak a gondolattól is, hogy ne alkossanak valami maradandót ebben a 4 évben. Mindeközben a plebsz persze húzza a nadrágszíjat, vagy dobja fel a talpát.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.27. 09:50:24

Bakker! Most mindent megértettem! A fidesz a külföldi karvalytőke hálójába került! Nem azért gyengítik a forintot, mert pancserek, hanem mert direkt! Tönkre akarják tenni hazánkat, hogy végre megszűntethessék 1000 éves országunkat és 70000 éves (rovás)írásos! Köszönöm, hogy felnyitottátok a szememet!
;)

Mr. Waszabi 2011.11.27. 09:52:57

@waszabi: bocs, a lényeg kimereadt: a Lehmann Brothers is hamisította jelentéseit, eltitkolta a valós kockázatait. Mivel nálunk is folyik görög-módra a kormányzati hazudozás, (vagy Lehmann-módra), hát pont nem jó hasonlat a Lehmann-nal a hitelminősítőket jellemezni. Ez olyan, mintha nem a csaló lenne a hibás, hanem a kárvallott, mert be lehetett csapni. Ne röhögtess.

sityak 2011.11.27. 10:03:01

Tökéletes írás:-) Köszönöm, keserűen mulattam.

Idet 2011.11.27. 10:05:14

@bebe tv: Na, azt nem köszönnéd meg, ha az említettek köszörülnék meg a késeidet! Én egyszer lépre mentem nekik, a legjobb konyhakésemet tették tönkre a kontárjai. Nem is lehetett rendbehozni igazán.
Az a szerencsénk, hogy tényleg viszik a hátukon. Ne akard megtudni, mi következne, ha bedőlne az €.

Idet 2011.11.27. 10:06:57

@TrueY: Azért ne írd le teljesen az összeesküvés elméleteket. Az a baj velük, hogy mintha sorra-rendre beválni látszanának...

ikszel 2011.11.27. 10:07:20

@Daily Shark: Szerintem ha a tisztelt vezetőink csak negyedannyira tisztán látnák a dolgokat, mint te, kint lennénk a kakiból.
Szóval, ha indlusz valaha választáson, számíthatsz a szavazatomra :)

porthosz 2011.11.27. 10:09:10

Amúgy a cikkben említett sztori nem is biztos hogy annyira fantasztikus (nyilván az orbán-matolcsy vonal nélkül):

www.sg.hu/cikkek/85301/felfedtek_a_vilagot_uralo_tokehalozatot

Putyilov gyári melós 2011.11.27. 10:15:37

Követelem, hogy a magyar költségvetést rovásírással készítsék, és az összes állami hivatal rovásírással készítse a kormányzati szakértői anyagokat!

Csak így tudjuk megtéveszteni a gaz impirialista karvalytőkét!

Putyilov gyári melós 2011.11.27. 10:27:31

Ezen kívűl örömmel konstatálom, hogy Pártunk és Kormányunk, Bölcs Vezérünk megtette az első lépéseket a Dzsucse eszme magyarországi bevezetésére.
Csak a Dzsucse eszme segítségével tudjuk lerázni az impirialista, karvalytőkés rabigát, csak a Dzsucse tudja megteremteni országunk totális függetlenségét, csak a Dzsucse tudja sikerre vinni hősi szabadságharcunk!

Dzsucse

A dzsucse vagy csucshe (koreaiul 주체사상) autarkikus politikai és vallási eszme, Észak-Korea hivatalos ideológiája és a rajta alapuló államrendszere, a Kim-dinasztia rezsimjének szerves része.

Főbb megkülönböztető jellegzetességei:

A történelem fő mozgatóerői a modern korban immár nem az osztályok, hanem a nemzetek.
Az antiglobalizmus filozófiájának integrálása a kommunista elméletbe.
A forradalmi világnézet alapja a Párt és a Pártvezető iránti megkérdőjelezhetetlen hűség.
Kim Ir Szen halála után vallási elemekkel gazdagodott a dzsucse-ideológia: Kim Ir Szen halhatatlan lélekként halála után is jelen van.

hu.wikipedia.org/wiki/Dzsucse

csoko20 2011.11.27. 10:48:43

Miután a videójel megszakadt, az előbb még képernyőkön látott emberek hátramentek a színészbüfébe és a stábbal iszogatásba kezdtek: Dörner György/New York/, Usztics Mátyás /Washington/, Eperjes Károly /Brüsszel/, Csurka István /Tel-Aviv/.

A film vágás után, megfelelő főcímmel ma este látható 20:00-tól a HírTv-n, 21:00 az EchoTv-n. Utána Orbán BREAKING NEWS-"Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén..." beszéde.

Netuddki. 2011.11.27. 11:33:09

A szörnyű az egészben, hogy el tudom képzelni orbánék még el is hiszik az ilyesmit. Sőt szerintem egyenesen bemesélik maguknak...

flippant 2011.11.27. 11:35:16

A cikk komolyságát mutatja, hogy a fiúk a bányából már külön akciócsoportot állítottak fel az "idegenek" kézrekerítésére:
www.magyarhirlap.hu/gazdasag/felkutatjak_a_spekulansokat.html

Boros szerint fél óra alatt beazonosítható a célszemély. Ez jobb mint a 007

Obszerváló 2011.11.27. 11:36:01

@kovi1970:
Ami még ennél is szörnyűbb: biztos vagyok benne hogy van még az országban rendkívül nagyszámú agymosott majomcsorda akik szintén elhiszik.

pástétom 2011.11.27. 12:58:13

A helyzet sokkal elkeserítőbb annál, mintsemhogy ezen viccelődni lehetne.

kvadrillio 2011.11.27. 13:53:44

"Gazdaság
Keményen megbüntetik a piacokon a fősodortól eltérő gazdaságpolitikát

MTI

2011. november 26., szombat 13:10

|

A Moody's hitelminősítő által bejelentett leminősítésről közölt jegyzetet és tudósítást az osztrák Der Standard. Beszámolt a magyar kormánykötvény-osztályzat rontásáról a Die Presse és a Frankfurter Allgemeine Zeitung is.

Magyarország leminősítése azt bizonyítja, hogy az Európai Unióban keményen megbüntetik a piacokon a fősodortól eltérő gazdaságpolitikát - áll a liberális Der Standard jegyzetében. Fájdalmas lecke ez a magyarok és Európa számára - vélekedett a szerző, András Szigetvari."

...Moody's-éknál mostanság EZ A MÓÓÓÓDI JÁRJA, BELERÚGNI A "FEKVŐ-EMBERBE" ! MI, JÓL ISMERJÜK EZT A MÓDIT !

kÖSZÖNJÜK !!! DE !! ! MAGYARORSZÁG MÁR SOKSZOR FEKÜDT EL KÉNYSZERBŐL A PORBA. ÉS MINDAHÁNYSZOR FELÁLLT ÚJRA MEG ÚJRA !

MOST IS SIKERÜLNI FOG NEKI !!! :)

lariflari 2011.11.27. 14:32:54

Az egész vízió alapból rothad,lévén mindez olyan,mint ha a pénzemberek a sivatagból akarnának aranyat kibányászni.
A pénzeszsákok oda mennek,ahol emberek és pénz van.Mindez Mo-ról nem mondható el a legkevésbé sem.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 17:16:39

@bebe tv: én azzal nem tudok mit kezdeni, hogy úgy van markáns véleményed a témáról, hogy összekevered a tőkét és a profitot.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 17:55:44

@kpityu2: Azért ne vegyítsd össze a holokausztot a pénzügyi spekulációval.
A gázkamrás népirtás mögött egy jól definiált, nyilvánosan képviselt, állami ideológia állt, amely egy népcsoportot tett meg bűnbaknak. Persze egyértelműen gazdasági fontossága is volt, az elkobzott vagyonokkal jól jártak azok, akik a halálba küldték őket, tehát valahol üzlet is volt, de a lényeg a módszeresség és deklarált szándék, hogy egy alacsonyabbrendűnek minősített csoportot megsemmisítsenek.

Ez teljesen más, mint a mostani helyzet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 18:03:49

@Nash vs. Keynes: Hát épp ez az, nem nagyon látom, hogy a kormány intézkedéseinek hatására erősödne a forint és a gazdaság fellendülne. Azt hiszem, ez lenne az igazi védelem, nem pedig az, hogy dilettáns módon kapkodva, önmaguknak is ellentmondva a realitásokat figyelembe nem véve hoznak olyan törvényeket és intézkedéseket, amiket már nem csak a szakma nekik nem elkötelezett része bírál, hanem a belső köreikben is sokan látják, milyen pancserek, miközben paranoid tirádákkal okolják a külvilágot mindenért, ami nem úgy alakul, ahogy szeretnék és teljesen hiteltelen győzelmi jelentéseket kreálnak a saját tevékenységükről.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 18:07:29

@kvadrillio:
"...Moody's-éknál mostanság EZ A MÓÓÓÓDI JÁRJA, BELERÚGNI A "FEKVŐ-EMBERBE" ! MI, JÓL ISMERJÜK EZT A MÓDIT !"

MInek ebből ilyen érzelmi kérdést csinálni?
Miért várod el, hogy egy üzleti alapon működő intézmény ne az üzleti érdekei szerint cselekedjen?

Magyarország jelenleg a porban henteregve hisztizik, mert kapott pár sallert meg kokit...

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 18:37:18

@Daily Shark: én azt nem látom, hogy ennyire erős összefüggés lenne a kormány kommunikációja és a leminősítés, illetve a ft gyengülése között. A mi (hírolvasói) pozíciónkba persze (pártpreferencia függően) jól kommunikálható, hogy mindenről a kormány arrogáns kommunikációja tehet. Már beszélni sem tudnak jól. Másrészt kb naponta történik valami olyasmi az euro övezetben ami tőlünk függetlenül is a ft ellen hat. Vagy érdemes észrevenni, hogy épp most a német állampapír aukción nem kelt el csak a papírok fele. Mekkora paláver volt pár hete nálunk amikor ugyanez történt? Lehet, hogy a német kormány is rosszul kommunikál? Aztán elég megnézni mennyire együtt mozgunk a többi régiós valutával (csehek lengyelek). A különbség egyáltalán nem olyan markáns. Mindezt úgy, hogy a csehek gdp arányos adóssága 40 a lengyeleké 60% és 2-4%-os kamatra ad(hat)ják a papírjaikat.
A lényeg, hogy pár éve, amikor sokkal szarabb helyzetben voltunk még nem volt euro övezeti válság és jutott nekünk elnézés is meg azonnali segítség is. Most, hogy lassan az olaszok magukra rántják az egész euró övezetet és túl vagyunk pár európai mentőcsomagon teljesen másképp reagál mindenki mindenre, de ettől nem kell azt hinni, hogy a "gazdasági szabadságharc" az csak egy frázis. Épp a brutális eladósodásunk miatt lehet ennyire rángatni a forintot.
A paranoid triádákról amúgy az a véleményem, hogy nem is annyira paranoidak. Ajánlott olvasmány a bankszövetség oldalán a shortolás short története.
www.bankszovetseg.hu/anyag/feltoltott/HSZ5_Kiss_Lubloy_412_435.pdf

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 19:02:16

@Nash vs. Keynes: Még mindig nem egy malomban őrlünk.

Nem azt mondtam, hogy a kormány kommunikációja miatt minősítették le a forintot. Ezt sehol nem olvashattad tőlem.
Azt mondom, hogy a kormány elcseszett dolgokat, de soha nem ismer el semmit, soha nem hajlandó minimális önkritikára sem, ehelyett másra mutogat, mintha minden probléma oka kívül lenne keresendő, ráadásul olyan érzelmi-indulati alapon, mintha Dr. Evil puszta szadista örömből és a magyarok elleni gyűlöletből rontaná a hitelminősítésünket és a forintot.
Olvasgatom, amit küldtél, de semmi olyat nem látok benne, ami arra utalna, amit a kormány kommunikál, mármint hogy Dr. Evil a magyarok vesztére tör.
A shortolás és a spekuláció az átkosban még hőn áhított kapitalista világrendszer szerves, alapvető része.

Ha nem tetszik a kapitalizmus, tessenek forradalmat csinálni...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 19:04:53

@Daily Shark: úgy értem: természtesen világforradalmat, nem fülkeforradalmat. :)
Bár erről már azt hiszem Castro és Kim Dzsong Il is letett... :)
Chavez is csak azért ugrál, mert van olaja...

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 19:11:49

@Daily Shark: a kormány kommunikációja elég arrogáns, de nem emiatt történnek az események. Dr. Evil-t is pont te magyaráztad meg, hogy nem unszimpátia alapon tör a magyarok vesztére, csak profitot csinál. Én meg megmutattam mivel és hogyan, meg van ott néhány példa, bár ettől sokkal többet is találhatsz, ha guglizol kicsit. Nem kell hozzá nagy fantázia, hogy elképzeljük, hogy épp egy adok-kapok kellős közepében van az ország, ahol a már eddig is jelentős veszteségeket elkönyvelő bankok épp a tárgyalási pozícióikat javítják a kormánnyal..

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2011.11.27. 19:21:39

@vanegyközönséges:
Nem kell leírni köszi, magad épp eléggé leírtad de fusztrált kis bolhapöcs:)
Szerintem menj és verd ki, v szólj anyádnak, h segítsen, mert aki ennyiből képes volt így felhúzi magát ott komoly gond van:))

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 19:23:13

@Nash vs. Keynes:
Nem én magyaráztam bele, a kormány kommunikációja erre épül.

www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111125-kozgazdaszokkal-mirol-beszelgetett-orban-es-matolcsy.html

" Orbán vagy Matolcsy komolyan azt hiszi, valamilyen rosszindulatú pénzügyi körök, rejtőzködő spekulánsok megtámadták Magyarországot"

Amit küldtél, abban semmi olyat nem láttam, ami szerint rosszindulat és konkrétan egy ország romba döntésének szándéka vezetné a shortolásokat.

Ismétlem, nem állítottam, hogy a kormány kommunikációja miatt történtek, viszont úgy látom, az elhibázott gazdaságpolitikai lépések jócskán elősegítették, hogy abba a helyzetbe kerüljünk, ahol könnyű prédájává válunk ennek. És ne gyere te is az "elmúltnyócévvel", igen, az is lökte erre az országot, de most nem erről van szó, hanem az ún. unortodox gazdaságpolitikáról, ami nem úgy tűnik, mintha annyira kiválóan működne, ahogy ők ezt vetítik.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 19:52:11

@Daily Shark: én csak annyit írtam hogy megvan az ok és megvan az eszköz a forint támadására. Példa is van rá bőven, még ha ezek főleg gazdasági természetűek is, bár viccesen naiv feltételezés lenne azt gondolni, hogy államok nem játszanak ilyesmit (ha érdekel nézz utána hogyan veszítette el mexikó teljesen 1994-ben a gazdasági szuverenitását anélkül, hogy egy külföldi katona betette volna oda a lábát).

bebe tv 2011.11.27. 19:53:23

@Nash vs. Keynes: Hát ha rólad van szó, akkor ne is kezdjél vele semmit, hanem állj be a sorba és harcolj az utolsó leheletedig. Lehetőleg addig, amíg totál ki nem írta a vezéred Magyarországot Európából. Ezzel azonban a szabadságharcnak még korán sem lesz vége, mert akkor már napi szinten is az 1 kg kenyér megharcolása lesz a tét. Hát nem mondom szép jövő vár a fülkeforradalomra.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 19:54:39

@Daily Shark: a kormány "elhibázott gazdaságpolitikája" célponttá tett minket. Másrészt kíváncsi vagyok miről írnál most, ha a bankadó multi adó és a nyugdíjkassza államosítása helyett mondjuk 20%-os szja növekedést kaptunk volna..

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 19:55:48

@bebe tv: fogjuk fel úgy, hogy innentől már az értelem látszatát sem akarod fenntartani :)

bebe tv 2011.11.27. 20:03:05

@Stronci: Valószínűleg igazad van, mert ezt a 2 céget rendre keverem, de a lényeg az marad.
Egyébként a Volksbank is a kelet-európai régióban csupán a magyar és a román leány révén cca. 800 millió €-s veszteséget gründolt össze, amit nálunk a bankadó, a bankadó miatti magasabb tartalékalap képzés valamint a devizahitelek miatti veszteség hozott össze. Így lehet külföldi anyabankot nyakkendőben egyenlőre büntetlenül kirabolni.
A büntetés pedig nem várat magára sokáig amit nagyon jól tudnak, és amire máris meghoztak 1 újabb törvényt, hogy bünti esetén jogában áll az államnak újabb adókat kivetni azok behajtására. Magyarán a jogos
büntetést is a lakosság fizeti meg.
Ez már egymaga totális kommunizmus.

bebe tv 2011.11.27. 20:04:35

@Nash vs. Keynes: Az értelem látszatát azok szokták fenntartani, akiknél az egyébként hiánycikk.

bebe tv 2011.11.27. 20:07:09

@Idet: Szerintem a németek már titokban készülnek a márka nyomtatására. Nekik mindenesetre sokat lendítene a gazdaságukon ha újra márkájuk lenne.

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 20:07:32

@bebe tv: de csak ha vannak annyira értelmesek, hogy észrevegyék hogy a látszatra szorulnak. Tudod mint a tőke meg a profit esetében..

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 20:40:07

@Nash vs. Keynes:
Úgy látom, a végén úgyis rajtam meg rajtad csattan az ostor... majdnem mindegy, milyen formában...

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 20:41:59

@Daily Shark: nagyjából igen. Az erősebb eb él nemi életet a gazdaságban is érvényes. Kérdés ki az erősebb.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 20:43:47

@Nash vs. Keynes:
Persze, nyilván játszanak. De itt most aligha arról van szó, eléggé önértékelési zavar akkora jelentőséget tulajdonítani a magyar gazdaságnak, hogy pont ellenük támad a világ...

Nash vs. Keynes 2011.11.27. 20:56:44

@Daily Shark:
Én nem tudom támad e, pláne az egész világ. Néha egy Soros György önmagában is elég, hogy megrengessen egy gazdaságot, de legalábbis fájdalmas veszteségeket okozzon. Lásd a 2009-es otp shortolást. Kapott is egy 500 millás birságot a pszáftól. De az biztos, hogy precedenst teremtettünk a világban a bankadóval, lenyomtuk a bankok torkán a végtörlesztést és most épp azzal bactatjuk őket, hogy kartelezéssel próbálták ellehetetleníteni a végtörlesztést (ami ugye letagadhatatlan). Persze le lehet feküdni nekik, mert úgy kényelmesebb könnyebb meg egyszerűbb. De akkor ne lepődjünk meg, ha magyarországon minden kockázat ránk hárítható, a kezelési költséget is CHF-ben fizetjük és a hitelkamat is a messze a legmagasabb a régióban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.27. 21:13:13

Pontosan ezért abszurd gazdasági önállóságról beszélni és azt az ábrándot kergetni.

A bankok szempontjából teljesen érthető, hogy megpróbálják a veszteségeket csökkenteni és minden törvény engedte módszert kihasználnak. Minden gazdálkodó szervezet ezt tenné.. Ha a te jövedelmed mondjuk banki részvényekből jönne, feltehetően fel is lennél háborodva, ha nem tennék.
Egy ragadozót nem lehet morálisan hibázatni azért, mert ragadozik.

A hiba a rendszer alapjaiban van és ha valaki nem elég erős kutya, akkor jobb, ha nem ugrál, mert megharapják az erősebbek.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.27. 22:13:42

@Idet: Igen, de mindig olyan összeesküvés elmélet jön be, amire senki sem gondolt!

Arkadas 2011.11.29. 12:00:36

Maradhatunk annyiban, hogy az egyetemes emberi erkölcsbe nem fér bele, hogy bármelyik ember mások munkájából teremtett értékeket sajátítson ki ingyen és bérmentve és az így eltulajdonított értékeket korlátlan mértékben használja fel saját céljaira. Az pedig végképp nem férhet bele semmilyen emberhez méltó erkölcsiségbe, hogy az a néhány ember, aki csalárdsággal, ámítással, titkos cselekkel a Föld összes erőforrását összerabolta, az döntsön saját belátása szerint az egész emberiség sorsa felett kormányok feje felett átnyúlva, a világháborúknál is nagyobb emberi élet és értékvesztést okozzon pusztán a profit és a hatalom mértéktelen halmozásával. A pénz önmagában egyáltalán semmilyen értékkel nem bír, attól válik értékké, hogy a privilegizált kibocsátói valódi munkát és valódi értéket követelnek mögé tenni a kibocsátás pillanatában, majd az ily módon általunk megtermelt valódi érték alapú pénzt ellenszolgáltatás nélkül eltulajdonítják és még kamatot is követelnek azután az érték után, amit mi hoztunk létre. Lehet viccel elütve bagatellizálni a rovarerkölcsöket, de attól azok még emberhez méltatlanok maradnak...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.12.03. 05:03:11

@Arkadas: Pusztán elméleti amiről beszélsz, én meg arról, hogyan működik a dolog.
Attól kezdve, hogy kialakult a tulajdon fogalma és volt enyém, tiéd, ővé és egyre kevesebb a miénk, szinte mindenki arra törekedett, hogy neki több legyen.
A biznisz mindig egy másik ember kihasználása. Bármilyen üzleti alapú tranzakció az. Hiszen valaki nyer rajta, munka nélkül, legalábbis többet kap, mint amennyi munkája volt vele.

A te gondolatmeneted alapján MINDEN hitelezés bűn. Ezt már Mohammed is le akarta nyomni az emberek torkán, de neki se sikerült, pedig az iszlám elég sikeres vallás lett, de mégis vannak iszlám bankok, amelyek megtalálják a kiskaput. És miért? Mert az emberek ott is ugyanúgy birtokolni akarnak, hit meg erkölcs ide vagy oda.

Az ember és az erkölcs csak rövid időre és korlátozottan találoznak. A bigott erkölcscsőszök pedig a legveszélyesebb farizeusok és hipokriták általában...

Arkadas 2011.12.03. 18:32:53

Mindenki tudja bizonyos pontig, hogyan működik a dolog, azt már jóval kevesebben, hogy miért programozták ilyenre.
Kicsit pontosítva a mondanivalómat a fedezet nélküli és a részfedezeten alapuló kamatos hitelkibocsátást tekintem erkölcstelennek hiába nyomták le valamikor a törvénykezés torkán erőszakkal és csellel azok akiknek ez érdekében állt. Ma elmondható, hogy a világon keletkező hitelek mögött mindössze 1-5% valódi fedezet áll a többi levegőpénz, amit a semmiből állítanak elő.
Nincs valódi értékfedezete sem a kamatnak, sem a levegőből teremtett hitelpénz hányadnak. Ennek alapján csúsztatás azt állítani, hogy énszerintem minden hitelezés bűn lenne, hiszen a kamat nélküli, 100% fedezeten alapuló hitelt természetesen becsületes hitelnek tekinteném. Viszont bűnnek tekintem azt, hogy egy átlagos mai hitel mögött 1-5% részfedezet áll csupán, azaz 95-99%-ban a semmiért fizetünk irdatlan kamatokat.
A te értelmezésedben vázolt biznisz az én szememben közönséges rablás és ingyenélés.
Cinizmussal bagatellizálni a hatalom játékait és az emberi erkölcsöket szerintem nem más, mint a hatalom gőgjének megnyilvánulása.
Én egyáltalán nem hiszek azokban a rovarerkölcsökben, amik az értelmezésedből következő bizniszt vezérlik - ezek nem emberhez méltó erkölcsök, hiszen a gazdaság összes szereplőjét automatikusan egyfajta állati erkölcsi rendszer irányába ható lealjasodás felé terelik, miközben az ember legbensőbb lényege éppen ezzel ellentétes irányban lenne képes maximális teljesítményre a szeretet, a bizalom, a könyörület, a bajtársiasság és az ingyen kegyelem akadálytalan kölcsönös gyakorlása által. Bár kétségtelen tény, hogy minden emberben ott él eltemetve az állat is ez nem jelenti azt, hogy a világ mai működését erre a tudat alatti állati énre kell alapozni és nem lehet jó az a rendszer, amiben csakis ez az irány tud igazán sikeressé válni.
A tulajdonnal sincs sok gondom, de csak akkor, ha az valódi értékteremtő munka jutalmaként kerül az egyén birtokába. Az irígység ugyan tény, de nem erény és attól még nem lehet vezérelv, hogy cinikusan megbocsáthatónak próbálja beállítani az, akinek ezt kívánják az érdekei.
Az a fajta biznisz, amit te emlegetsz, az semmilyen értéket nem teremt, csak eltulajdonítja a mások által teremtett javakat arra alapozva, hogy a pénz=érték, holott a pénz önmagában csak egy értékközvetítő és semmiféle értékkel nem rendelkezik, érték teremtésére nem képes közönséges jel. Ma azért beteg a világ, mert a pénz elszakadt eredeti funkciójától és mára a világ leigázásának legfontosabb eszközévé vált.
Cinizmus ide, vagy oda, a hazugság semmilyen körülmények között sem válik igazsággá, még akkor sem, ha erről valakik törvényt hoznak, az erkölcstelenség sem válik erénnyé hiába mondják sokan és sokszor annak...
süti beállítások módosítása