Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Fuck you, Amerika!

2008.01.19. 22:01 :: Daily Shark

Már megint kezd tele lenni a tököm a jenkikkel.
Oké, tudom, ők a szuperhatalom, a Világ Urai, és ez nyilván feljogosítja őket rá, hogy mindenki mást lenézzenek és semmibe vegyenek, és mindenkire rákényszerítsék a saját akaratukat a szabadság és demokrácia meg a kereszténység nevében, esetleg szétbombázzanak és megszálljanak országokat, ha kell egy kis olaj, vagy a fegyvergyáraiknak egy kis biznisz...
Náluk minden olcsóbb, minden jobb feltételekkel kapható, minden kedvezőbb, míg az Óhazában ugyanazok a termékek, szolgáltatások többnyire rosszabb feltételekkel érhetők el.
Ez csak részben magyarázható azzal, hogy az adók alacsonyabbak, meg esetleg a piac nagyobb, a világon biztos van még pár elég nagy piac... inkább az az érzésem, hogy a cégek is többnyire benyalnak a Nagy Testvérnek, lévén ha nem teszik, ők minden gond nélkül kicseszhetnek velük.
Az egyetlen kivétel, aki dacolhat a jenkikkel, talán Kína, lévén ők aztán még nagyobb piacot jelentenek, még ha egyelőre a fizetőképességük nem is olyan jó, mint a fejlettebb országoké,  viszont fejlődik szépen, a potenciális vásárlók száma meg olyan iszonyú nagy, a munkaerő meg olyan olcsó, a feltételek a gyártás kihelyezésére olyan kedvezőek, hogy szemet húnynak afelett, milyen szemérmetlenül másolnak a kínaiak mindent, többnyire igen gagyi minőségben, és mennyire  nem érdeklik őket a szerzői jogok.
Amin most kiakadtam a következő:
Nemrég Bangkokban egy nagy számítástechnikai áruházban vásároltam egy Kensington Contour hátizsákot. Nagyon hasznos kis cucc hozzám hasonlóknak, akik sokat utaznak, és szeretnék egy csomaggal megoldani a notebook és a napi útifelszerelés hordozását. Jól kialakított, párnázott rekeszek vannak a notebooknak és a tartozékoknak, plusz belefér a "túlélőkészletem" is (gyógyszerek, kommunikációs cuccok, kábelek, töltők), a szórakozás (MP3 lejátszó, könyvek), a hivatatalos dolgok (dokumentumok, cédék, stb.) és még egy pulóver is. És elsősorban nagyon kényelmes, van egy állítható "lumbal support" a hátulján, ami részben áthelyezi a súlyelosztást a vállakról a csípőre, így tényleg szinte észre se veszi az ember, hogy a hátán van. Egy dolgot hiányolok belőle: ez pedig az a gumiköteles háló, ami a legtöbb hátizsákon rajta van kívül, és kabátot lehet vele ráerősíteni, ezt még rátehették volna.
Nem azért vettem Bangkokban, mintha itthon nem lehetne kapni, de ott láttam meg először, kipróbáltam, és azt mondtam, oké, akkor ezt most le se veszem, olyan jó...
Ámde... 2 hónap használat után sajnos egyszer csak levált a notebook rekesz külső borításának anyaga, gyakorlatilag végigszakadt a varrás mentén, gyanítom, hogy a kínai (bangladesi, vietnámi, stb.) éhbérért dolgoztatott szerencsétlen egy kicsit kevesebb ráhagyással varrta össze, mint kellett volna, ezért nem nagyon fogta az anyagot a cérna. Most így kilóg a bele...
Gondoltam, felveszem a kapcsolatot a Kensington (USA cég, büszkén írják magukról: "annual revenues of nearly $2 billion and products marketed in more than 100 countries across the globe.") supporttal, írtam egy emailt, mire a következő választ kaptam:

"I am glad to assist you in this regard, I will go ahead and repalce it with a new unit for you at free of cost for placing an order I request you to please reply us with the serial number of the product and also I request you to Please reply with your complete shipping address and daytime telephone number, with your area code. Be sure to include the apartment number, mailstop, or suite number, as well as your ZIP or Postal Code.
Important!
o We only ship to the U.S. and Canada."


Először teljesen fel voltam dobva, amíg az utolsó mondatot el nem olvastam.  Király. Amerikaiaknak ingyen cserélik, többiek meg kit érdekelnek?:(
Kérdeztem tőle, hogy mi van, ha nem az amerikai vagyok, azt írta, vegyem fel a kapcsolatot a nemzetközi supporttal, vagy esetleg adjak egy amerikai címet, akkor oda elküldik. Mivel egyelőre se rokona, se ismerőse nem vagyok egy amcsinak se, ez nem megoldás.
A nemzetközi support gyakorlatilag egy darab emailcímet jelent egész Európa számára, amire 3 5 napja küldött levelemre nem érkezett válasz. Igazából nem is hiszem, hogy írnak bármit is.
Van még egy csomó telefonszám az "igazi" EU tagállamok számára, míg a késői jövevények (értsd: a volt kommunista blokk országai) természetesen kimaradtak a szórásból. Magyarországnak semmiféle hivatalos supportja nincs.
Persze ez nem egyedi jelenség, rengetegszer tapasztaltam, hogy a magyar bankkártyák nem működnek USA bázisú internetes fizetésre szakosodott cégekkel, többnyire azonnal visszadobja valami homályos indokkal, és amikor megkérdezem a bankomat, vajon miért állítják, hogy valószínűleg nincs fedezet rajta, azt a választ kapom, hogy ők nem tudják, ugyanis még csak meg se próbálták az adott tranzakciót autorizálni. Több helyről származó nemhivatalos infóm szerint ezek a cégek egyfajta "előszűrést" végeznek, a bankkártyaadatok alapján kapásból visszautasítják a magyar kártyákat, kockázatosnak minősítve őket.
Érdekes, a PayPalnak meg egy csomó európai cégnek miért nem vagyok kockázatos?
És nem a Kensigton esete volt az első.
Nemrég vettem az amsterdami reptéren egy Sansisk Sansa C250 MP3 lejátszót, azért ezt, mert ugyan csak 2 Gb a memóriája, viszont Micro SD kártyával bővíthető.
A hozzá adott User Manual szerint van benne FM rádió is. Ehhez képest sehol se találtam a menüjében. A Sandisk weboldala szerint is kell benne lennie.
Írtam egy mailt a Sandisk supportnak, persze rám se bagóztak, nem válaszoltak. Hülye nagyképű jenkik.
Végigböngésztem és írtam a Sandisk fórumára, ott azt a nemhivatalos választ kaptam másik felhasználóktól, hogy ez normális, mert valamiért az EU piacon kihagyták a firmware-ből, bizonyos adózási okok miatt, ezt máig se egészen értem... milyen adót kell fizetnem azért, hogy rádiót hallgassak, és miért nem fizettetik ki inkább, aligha lehet olyan sok, hiszen rengeteg másik készülékben benne van, még a mobilokban is...
Végül hálistennek ráakadtam a neten a Rockboxra, ami egy Open Source alternatív firmware sokféle lejátszóra, és ezzel már volt FM rádió is, sőt, a gyári firmware csak 2 Gb-ig támogatta a kártyás bővítést, míg a Rockbox-hoz megvehettem a 8 gigás Micro SDHC kártyát, és teljesen jól kezeli, ezen túl még kezeli az OGG formátumot, sok egyedi funkciója van, nagyságrenddel jobb a gyári szoftvernél. Csak ajánlani tudom.
Úgyhogy a Sandisk is monnyonle...
Előzőleg hasonló esetem volt a Steinberger gitárommal.
A hangszert a német eBayen vettem, de kellett volna hozzá egy kiegészítő alkatrész. A német disztribútor csak hosszú szállítási határidővel és az amerikai árnál vagy másfélszer drágábban tudta volna adni.
Próbáltam az amerikai forgalmazótól rendelni, két különböző cégnek is írtam emailt. Ugye sejted, hogy válaszra se méltattak? Ennyit a nagy jenki fogyasztói kultúráról, a buta amcsi vásárlónak kinyalják a seggét, a többi meg le van ejtve...
Végül megkértem egy japán ismerősömet, akinek éppen hivatalos ügyben hozzánk készült, hogy hozzon egyet, ugyanis Japánban csak úgy meg lehetett venni boltban. És így sikerült végül.
Más példa.
A Saab 5 év garanciát ad az USA-ban eladott autókra.
Az európaira csak hármat. Vajon miért? Mi talán hamarabb tönkretesszük?
Saab alapvetően európai márka, még ha a GM markába is került a kilencvenes évek óta, ami a lassú haldoklását illetve amerikai módon gagyisodását jelentette...

Ugyanolyan vásárló vagyok, mint aki a nagy víz túloldalára született. Ugyanúgy fizetek a termékért, többnyire többet, mint ők. Miért kezelnek le mégis, miért nem vagyok nekik egyenrangú vásárló? Ez is diszkrimináció, csak erre még talán büszkék is...
Tudod mit, Amerika? Fuck you!

2 komment

Címkék: vélemény üzlet gitár usa audio technika informatika hangszer bigyó megmondás morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr48303775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mirko 2008.01.21. 12:42:03

"Ugyanolyan vásárló vagyok, mint aki a nagy víz túloldalára született." - sajnos ebben nagyon tévedsz. Ők a Birodalom polgárai, míg mi legjobb esetben is provinciáik barbárai vagyunk.

Jellemző példa az eBay. Szinte kizárólag az USA kontinentális része létezik a legtöbb jenki kereskedő számára. (Tudom, USPack, de az meg a másik fele a dolognak, hogy ha véletlenül valahogy eljut a nagy vizen keresztül a cucc, akkor az Orczy téren annyit vágnak rá, hogy rögtön ne érje meg.)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.22. 07:53:24

Igen, ezt nekem is volt alkalmam megtapasztalni néhány esetben. Még csak nem is a sarc volt a legrosszabb, az ugye a törvényben meg van írva, mi tehet az ember, hanem az, hogy 30-40 napig tartott, mire kegyeskedtek kiértesíteni, hogy menjek be és fizessek...
süti beállítások módosítása