Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

A BKV jegy- és bérleteladási irányelveinek kivonata

2008.10.08. 08:32 :: Daily Shark

Általános stratégia alapelvek:

  • A pénztárosok kötelesek minden lehetséges módszerrel lassítani a jegy- és bérletkiadás folyamatát, külön tekintettel a hó elejei időszakra, mikor a legtöbb várakozó a jegy- és bérletpénztárak előtt.
  • A pénztárakért felelős vezetőknek kerülniük kell minden olyan rendszer használatát, mely megkönnyítené/meggyorsítaná a jegy- és bérletkiadást.
  • Különösen kerülendő a pénztárakban a hó eleji időszakban a kibővített nyitvatartás és a több pénztár egyidejű üzemeltetése, mely csökkenthetné a várakozók számát a pénztárak előtt.
  • A pénztárosok számára tilos az idő- és energiarabló udvariaskodás. Különösen javasolt a mogorvaság, ingerültség, durvaság, valamint a kelletlenséget kifejező metakommunikáció (szemforgatás, szájelhúzás, grimaszok) gyakori alkalmazása, szükség esetén jól hallható magában morgás, "már megint számla kell valakinek" sóhajtás alkalmazása. A fentieket nem kellően alkalmazó pénztárosok kötelesek erre specializált tanfolyamon részt venni, ahol elsajátíthatják és begyakorolhatják a fenti műveleteket.


Részletes szabályok:

  • A jegy- és bérletpénztárakban informatikai rendszer kiépítése és használata szigorúan tilos! Mindenféle művelet automatizálása kerülendő, becsüljük meg az emberi munkát!
  • A jegy- és bérletpénztárakban számlaadásra csak és kizárólag kézírásos kitöltésű számlatömb használható. A pénztáros köteles ezeket kalligrafikus kézírással, jól olvashatóan, kellő gondossággal kitölteni, tekintet nélkül ennek időigényére. A várakozók számának arányában a pénztáros köteles mind több időt fordítani a számlák kitöltésére.
  • A bérletek érvényességének feltüntetésére mindenféle automatikus/informatikai alapú módszer tilos. Az egyedüli elfogadott módszerek: gyorsan elmosódó, kézzel beállítható dátumbélyegzők használata, illetve kézírással való feltüntetés. Ezek nagyobb teret adnak pénztárosainknak az emberi jogot jelentő tévedések megvalósítására és fejlesztik az utasok ellenőrzési készségét, valamint lehetőséget adnak jól képzett jegyellenőreinknek a pénztárosokban vakon bízó utasok megbüntetésére.
  • A dátumbélyegzővel használata előtt, annak beállítása után 1-2 próbanyomást kell végezni, hogy a téves dátumbeállításban biztos lehessen a pénztáros.
  • A dátumbélyegzők kézi utánfestékezése óránként javallott. Az utánfestékezést a rendszeresített festéktartó edényből a mellékelt ecset segítségével a pénztárosnak kell elvégezni kellő gondossággal. Az utánfestékezés után legalább 10 próbanyomást kell végezni az erre rendszeresített papírlapon.
  • A dátumbélyegző festékezésére kizárólag könnyen elmosódó, a bérlet fluoreszcens narancssárga színéhez közel álló színű (pl. halványpiros) festék használható, hogy ezzel is megkönnyítsük ellenőreink számára a bérlet érvénytelenségének kimondását. A festékek elmosódottságának biztosítása a minőségellenőrzési osztály kiemelt feladata.
  • A "Budapest kártya" és a hozzá való prospektus egy helyen tartása szigorúan tilos! "Budapest kártya" vásárlása esetén a pénztáros köteles a prospektust (de mindig csak az éppen eladott példányszámnak megfelelő számút) a raktárból személyesen kihozni. A pénztáros a raktár és a pénztár közti utat köteles kellő gondossággal, csökkentett sebességgel megtenni, hogy az üzemi baleseteket elkerülje.

Kiegészítő szabályok azon kivételezett jegy- és bérletpénztárakban, ahol bankkártyás fizetést - engedve az értelmetlen lakossági kényszernek - mégis lehetővé tettük:

  • Bankkártyás fizetéseket a pénztárosnak kötelessége külön könyvelnie az erre rendszeresített A4-es fehérpapírlapon oly módon, hogy a függőlegesen elhelyezett papírt előtte vonalzó segítségével közel egyenlő rubikákra osztja, majd minden egyes rubrikába feljegyzi az adott tranzakció számát és összegét.
  • A kártyaleolvasó által kinyomtatott bizonylat pénztárban maradó példányait a pénztáros az erre rendszeresített iratcsipesz segítségével köteles gyűjteni. Amennyiben a bizonylatok száma elérte a csipesz összefogó képességének biztonsági határához közel álló húsz példányt, a pénztáros köteles a bizonylatköteget a csipeszből kivenni és a szolgálati tűzőgép segítségével összetűzés által tartós kötést létesítve az erre rendszeresített borítékba helyezve gyűjteni.

 

                                                                          A BKV Igazgatósága

14 komment

Címkék: vélemény közélet közlekedés bkv megmondás magyarisztán

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr5702359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csipesz. 2008.10.08. 12:22:30

Most már mindent értek. :)))

amondó (törölt) 2008.10.08. 12:50:39

lehet bankkártyával fizetni? azt hittem, az is tilos az előírás szerint.

zapa 2008.10.08. 13:15:57

Azt az előírást is hiányolom, hogy tilos ép hallású dolgozót foglalkoztatni, hiszen fontos a számla lassú, alapos, ám végül hibás kitöltése.

bjork 2008.10.08. 13:28:55

ez nagyon jó! :)))
vagy inkább nagyon szomorú... :(((

Dee_ 2008.10.08. 13:30:15

1-2 helyen már lehet bankkártyázni, de az a szerencsés, aki BEB bérletet vesz, mert azt bármelyik Volán bérletpénztárban megteheti, ott viszont már MINDEN ablakban van kártyaleolvasó. :)

vakablak 2008.10.08. 13:41:39

Ez az egész felveti a továbbvezető kérdést, hogy Mo.-on a szolgáltatásokban dolgozók vajon általában miért olyan mogorvák és kedvetlenek? A BKV ennek egy különösen extrém példája lehet.

bjork 2008.10.08. 13:47:49

vakablak: a másik ilyen a posta

Aham 2008.10.08. 13:47:49

"Ez az egész felveti a továbbvezető kérdést, hogy Mo.-on a szolgáltatásokban dolgozók vajon általában miért olyan mogorvák és kedvetlenek? "

Esetleg ülj be egy napra a helyükre és megtudod.

TH 2008.10.08. 13:53:53

Aham 2008.10.08. 13:47:49
A világ más részein sem egy öröm ez a munka, mégis tudnak sok helyen normálisan viselkedni. Mondjuk az igaz, hogy a magyar vásárló is egy ritka brutál állatfaj, de hát akkor is...

bjork 2008.10.08. 13:57:52

értem én, hogy nehéz, mert én is dolgoztam a pult másik oldalán, de ha vevőként én kedvesen köszönök, és normálisan viselkedem vele, akkor azért, mert egyébként mások bunkók vele, engem ne küldjön már el a k... anyámba, ha szabad kérni.

alea iacta est 2008.10.08. 14:01:23

zapa, én előre kinyomtatott, vakok és gyengénlátók számára is olvasható címet dugok az orruk alá, már untam betűzni, meg hallgatni az értetlenkedést. Erről jut még eszembe, a MÁV-nál már van netes jegyrendelés, ÁFÁ-s számla igénnyel viszont továbbra is kötelező a sorbanállás, hiába van meg a jegyed a XXI. századi technológiával.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.08. 14:01:53

na, ez szép
titkos dokumentumok landolnak már a békávétől is?
;)

zapa 2008.10.08. 15:37:17

alea iacta est: én is kinyomtattam kis kartonra, mert horror volt, hogy 4 betűt sem tudott leírni, pedig nevet is társítottam hozzá.

lipton 2008.10.08. 16:36:21

Jó nektek. Felénk még BKV sincs....