Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

CIB: 5200 Ft egy 130 eurós átutalásért???

2011.11.11. 04:07 :: Daily Shark

Vettem valamit a német eBayen és az ottani eladók nem igazán szeretik a PayPalt, mert alaposan lehúzza a rajta keresztül kifizetett dolgokért őket. Ezért átutalással lehetett csak fizetni.
Mikor megkérdeztem a CIB-et, mennyi lesz a költsége, azt mondták, minden devizaátutalásnak van egy fix 10 dolláros költsége és egy változó. A változót nem tudják megmondani.
Ez elég abszurd, nem?
Először is, miért dollárban számolják a költséget? Másodszor, mi kerül ezen 10 dollárba? Én magam adom fel az egészet internet bankon keresztül, nem kell ügyintézőt foglalkoztatni, papírmunkát kitölteni.
Az egész annyi, hogy a megadott adatokkal egy elektronikus rendszer át elmegy a tranzakció és kész.
De a másik még nagyobb nonszensz. Hogy a fenébe nem tudják megmondani, mennyi a változó költség? Önmagában is képtelenségnek tűnik, hogy igénybe veszek egy szolgáltatást - konkrétan egy pénzügyi tranzakciót végzek - és nem árulják el, hogy mennyibe fog kerülni, csak utólag tudom meg. Tegyük fel, hogy gyakrabban kéne ilyet csinálnom, hogyan számoljak a költségekkel, ha csak mindig utólag derül ki?
Kisebb tételeknél bukta, ha nagyságrendileg már összemérhető az elküldött összeggel.
Azzal magyarázzák, hogy „nem levelező bankjuk”, ezért fogalmuk sincs róla, hogy fog eljutni abba a bankba a pénz. Ők továbbküldik az ő levelező bankjuknak, bármi legyen is ez, oszt csókolom, nem tudják tovább az útját. Az is továbbküldi valamelyiknek, meg az is, aztán így három-négy bankon keresztül csak eljut a címzetthez. Persze mindegyik bank visszaszámlázza a saját költségét (amit megint nem értem, mi, hiszen csak bitek rohangálnak a neten), és én végül megkapom: a 130 eurós átutalásért a 10 dolláron felül még 9,5 eurót vontak le. Több, mint ötezer forintomba került az, hogy a bankok ilyen „bucket brigade” stílusban küldözgetik a pénz.
Őszintén, ez így normális lenne? Nem hiszem el.... 2011-ben, európai bankrendszer meg szabályozás, ésatöbbi, nincs egy olyan központ, mint a GIRO és nincs előre tudható költség (egyáltalán, hogy a fenében kerül rá ekkora költség), és ilyen primitív módszerekkel lehet csak külföldre pénzt utalni?
Ha eddig nem is hittem volna, hogy a bankok tényleg az ősgonosz megtestesülései és ahol lehet, lehúzzák az ügyfeleket, most már erősen hajlok rá én is, hogy így lássam a dolgot. Hány ilyen tranzakciójuk történhet naponta, amikor nem végeznek semmilyen munkát, csak utaztatják a virtuális pénzt keresztül-kasul a rendszereiken, de azért rendesen leveszik a sápot? És nyilván ez csak a jéghegy csúcsa... 

84 komment · 1 trackback

Címkék: bank lehúzás cib átutalás

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr643369862

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 1 eurós bankszámlát! 2011.11.11. 11:40:40

Arról érdeklődik az állam, hogy mitől lehetne egyszerűbb. Amire reagáltak már néhányan, főleg akkor, ha azt kérdezik, mi a legfontosabb teendő, hogy az adminisztratív terheket csökkentsék. Szinte mindenki a banki átutalásra szavazott ezidáig, miszerint...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.11.11. 06:56:37

Megnyugtatlak, ez akkor is így van, ha 15€-t utalsz... :) Rohadjanak le a bankok, kizárt, hogy ne lehetne ezt normálisan megoldani.

Jaffar 2011.11.11. 07:01:16

Ez csak magyarországon van így, mert a zemberek (köztük te is) csak sírnak, de nem tesznek semmit azért, hogy valami is jobb legyen. Amennyiben nem tetszik a bank szolgáltatása (ami valóban nevetséges, de amíg vannak balekok, addig müködik ez a dolog is), fogod a számládat és átviszed egy másik bankba, de ha lehet elöre tájokoódj mindenröl. Írj egy listát magadnak, hogy mire van szükséged, hasonlítsd össze az árakat és a legoptimálisabbat válaszd. Ha nem találsz egy bankot sem, aki megfelelne, akkor nem a megfelelö országban vagy :)

Phrascarica 2011.11.11. 07:09:44

Ez így van, ezért kell PayPalal utalni, ha meg nem lehet akkor nem veszek a paraszttól, ráadásul semmiféle védelmet nem kapsz arra vonatkozóan hogy megjön-e az áru. Nekem már többször utalta vissza a pénzt a PayPal és egyszer amikor kifutottam a 45 napból a CIV még akkor is visszaszerezte e pénzt, míg utalásnál erre az esélyed konkrétan '0'!!!

fourgee 2011.11.11. 07:10:48

Egy időben kerestem hogy hogyan lehetne a legolcsóbban Magyarországra utalni. Gondoltam megnézem a Citibankot, nekik qrva sok országban van fiókjuk. Gondoltam hogyha van az Egyesült Királyságban is, meg Magyarországon is, akkor mivel Unión belül van mindkettő, olcsóbb lesz. Egy nagy lóf... Lengyelországba, meg még 1001 másik országba olcsóbb utalni, Magyarország kivétel. Pedig asszem Lengyelországban nincs is fiókjuk... Ez is olyan, mint a Wizzair-es dolog. A Wizzair nagyrészt magyar cég, magyar jelzés van mindegyiken, de mégis, a lengyel meg cseh kollégáim olcsóbban repültek vele haza, mint én.

A magyarokat bárhol, bármivel lehet szívatni. Ha meg kinyitjuk a szánkat, akkor egyből le vagyunk szólva hogy milyen szemét rasszisták vagyunk...

Üdvözlök mindenkit a valóságban :)

Nagymedve 2011.11.11. 07:27:38

Igen, igaz, én is utaltam, -még 2002-ben- 20 eurót Németoba és többe került az utalás maga.Ez semmit nem változott, talán a Raiffeisennél megy olcsóbban, de ezt csak hallomásból tudom.
Így, ősmagyar szokás szerint, két képeslap,kartonpapír, fólia közé teszem a pénzt és ajánlottan feladom. Nagyobb tételek esetében csak paypal.

MacChicken (törölt) 2011.11.11. 07:36:21

Ez nem csak Magyarorszagon ilyen draga. A masik felet azert nem tudja a bank, mert az a kulfoldi bank altal felszamitott koltseg (gondolom vallaltad az osszes banki koltseget az utalasnal), es az csak akkor derul ki, amikor a masik bank visszajelez. Ettol fuggetlenul a magyarorszagi bankok sokkal dragabbak, mint mas orszagokban, de a swift utalas rossz pelda volt. Vegyuk inkabb a T+2 napos trukkozest. Ez azt jelenti, hogy ha devizaszamlad van es onnan utalsz mondjuk valakinek forintszamlara, akkor ha azonnal akarod a teljesitest akkor penztari arfolyamon valtjak a valutadat, ha hagyod naluk pihenni menet kozben a penzt ket napig, akkor adnak devizaarfolyamot. Na az ilyen ocsmany trukkok az altalam eddig megismert kulfoldi bankokban ismeretlenek. Arrol ne is beszeljunk, hogy a banki koltsegek beutalisan magasak Magyarorszagon (szamlavezetes es egyebek).

gabest1 2011.11.11. 07:37:05

Vajon kártyás fizetésnél, hogy utalódik át a pénz 10 dollár nélkül?

Kamazszutra 2011.11.11. 07:39:10

Az a helyzet barátaim, hogy nem kellene a jól hangzó nevű bankokat választani. Be kell sétálni a jó régi OTP-be, nyitni egy bankszámlát, majd az utalásnál ki kell választani, hogy SEPA (Single Euro Payment Area). Ez egy olyan bankközi utalási rendszer, ahol:
- a bank köteles 3 munkanapon belül jóváíratni a kinti EU-s bankkal az utalt összeget, a fogadó félnek nincs semmilyen bankköltsége.
- a bank egy fix költséget számíthat fel, ami minden EU országban azonos. Jelenleg ez 2900 Ft és erre jön néhány száz forint utalási jutalék. Ezer eurókat utalok kb. 3400 Ft-ért. Sajnos az alapköltséget ki kell pengetni.

A levelező bank azt jelenti, hogy a két fiók közvetlen kapcsolatban van. Ha ilyen nincs, akkor az adott országok nemzeti bankjain (ld. itthon MNB) megy keresztül és az osztja le a kinti bankoknak. Ezért a jutalék magas szintje, de olyan nincs, hogy más bankoknak küldik át és kóvályog a pénzed a vakvilágban.

A kérdést meg úgy kell feltenni a kedves ügyintézőnek:
- a hirdetmény alapján, ha bankon kívül szeretnék utalni egy xy országban lévő külföldi bankszámlára, akkor az xy folyószámla-előfizetésemre mennyi lesz a jutalék. Merthogy azért adott általános választ, mivel biztos Te sem kérdeztél konkrétumot és ő nem látta az előfizetésedhez tartozó százalékokat. Ez mindenhol így megy, a PSZÁF-nél tudsz reklamálni, ha mégsem, majd ők megbüntetik...

Szóval az EU-s utalásoknál a kulcsszó: SEPA.

monyon le 2011.11.11. 07:44:19

Deviza átutalásra a legjobb megoldás a neten E-bankon keresztüli utalás (akár forint számláról is) SEPA segítségével.
A SEPA egy átutalási forma, úgy mint a GIRO, csak itt maximalizált költségek vannak. Fontos, hogy az indító és fogadó bank is SEPA tag legyen!
A költségek azért ilyen magasak, mivel az indító és a fogadó bank költségeit is Te állod ill. Magyarisztánban ezek a költségek el vannak szállva - sajnos.

DocBulywood 2011.11.11. 07:52:55

Talán először el kéne olvasni, mennyiért tudsz utalni:
www.cib.hu/system/fileserver?file=/Kondilistak/01_lakossagi/bankszamlak_rezsivedelem_akcio_20110915.pdf&type=related

Mondjuk nem ismerhetted a sepa fogalmát:

www.cib.hu/maganszemelyek/aktualis/sepa/index?searchfor=sepa&searchfor=utal%C3%A1s

És felhívni az ügyfélszolgálatukat, vajon hogyan lehet neten a sepa-n keresztül utalni. Vagy hogyan mondják.

Bírom ezt a sok becsapott ember. Naponta szopnak és annyi eszük sincs, h tájékozódjanak, ha már másodszor is bekapták a brét.

KolompárRómeó 2011.11.11. 07:55:02

A CIB-nél vagyok, az összes görény bank közül a kevésbé görények közé tartozik. Kaptam forintszámlára 20 EUR-t, aminek 2 EUR a költsége (nem tudom, mit kell vele csinálni, hogy költség keletkezik, mindegy is). Első lépésben elszámolták a 20 EUR-t 260 HUF-fal (akkor még nem mentettek meg semmit a fijúk, csak minden mentőakció után emelkedett egy-egy tízest az árfolyam). Majd pedig levontak 2-szer 270-et, ami a 2 EUR költség volt.
Megkérdeztem, hogy ezt most akkor hogy. Persze megmagyarázták, hogy amikor veszik, meg eladják, meg blabla.
Kérdem én: miért nem vonták le a 2 EUR-t a 20-ból, majd számolták el a 18-at 260-on. Vagy akárhogy máshogy, hogy ne pont a zügyfél járjon már megint szarul.

(Nem a 2-szer 10 HUF a bajom, hanem az elv.)

Kard 2011.11.11. 08:03:07

No akkor a másik story ez is CIB:
szoftvert árulok és a payment provider(ő az aki beszedi a pénzt, kiállítja a számlát stb.) havonta utal pénzt. Először csak sima forint számlám volt erre jött Hollandiából a dollár.
A bejövő deviza utalásnak jóváírási költsége van. Tehát ahhoz, hogy a számládra kerüljön a lóvé fizess 5 dollárt. Ez nem ám az utalás költsége (az is van olyan 13-15 dollár szokott lenni).
Szóval ezt az 5 dollárt úgy vonják le a számládról, hogy fogják pl. a beérkező 1000 dollárod leszedik belőle az itteni meg a külföldi bank költségeket majd a maradék 987-et átváltják vagy 5 forinttal a középárfolyamtól forintra. Ezután mivel deviza jóváírás volt fogja és levon 5 dollárt a forintszámládról a középárfolyamtól a másik oldalra 5 forinttal :). Nem ám simán leszedik az 5 dollárt hanem még előtte kétszer jól megkonvertálja.
Ezután nyitottam deviza számlát, persze ott is van 5 dollár jóváírási költség, de legalább a dollárban történő beszerzésekhez nem kell kétszer váltani.
No van devizaszámlám, erre érkezik be a pénz. Tök jó. Mivel egy szoftver termékhez egy csomó más dolog is szükséges, itt főleg szoftverekre illetve más szolgáltatásokra gondolok kell egy dollár alapú bankkártya is. Ugye ilyen a CIB-nél csak Mastercard Business Gold van, a többit nem lehet dollár számlához kötni. Így most van egy ilyen szuper kártyája is a cégemnek évi 80 dollárért :)
Sajnos az összes bank ilyen itthon, végignéztem egy csomó ajánlatát és nem különbözött egyik se szinte semmiben, ha exportáló kisvállalkozás vagy szopjál a devizakonverziókkal.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.11.11. 08:04:31

ha akarsz nevetni, Magyarországon az egyik bankból a másikba küldött deviza is megjárja az Egyesült Államokat és napok-hetek alatt érkezik meg. Ez van országon belül!

A blogomon sok pénzügyi dolgot már kitárgyaltunk, ezt még nem. Lehet, hogy ezt is megírom egy-két héten belül, mert jó téma.

kiszamolo.blog.hu

Kard 2011.11.11. 08:04:42

@KolompárRómeó: Igen, igen engem se az 50 forint bosszant fel hanem az elv.

1kutya 2011.11.11. 08:05:25

az én bankomban ez konkrétan 0,1%, min. 3, max. 300euro. fenti, konkrét esetben a 3euro-s alapköltséget kellett volna megfizetned.

tudni kell bankot választani...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.11.11. 08:09:30

ja és a paypal levon tölük 2%-ot. Azért használja az összes eladó, mert még a kártyaelfogadás is többe kerül.

Csak a lehúzosok nem szeretik, mert a paypal letiltja a számlájukról, ha valamivel trükköztek.

Szerintem myugodtan aggódhatsz, hogy megjön-e a rendelésed.

Phrascarica 2011.11.11. 08:14:06

@1kutya: a CIBnél sem sokkal több -utoljára 5 dollár volt- de az érkeztető banknál is keletkezik költséged.

Phrascarica 2011.11.11. 08:18:15

@Kiszámoló: "ja és a paypal levon tölük 2%-ot."
az inkább 4%! és igen Paypal nélkül nem vásárolok semmit, párszor már megszívtam. Mondjuk a Paypal sem garancia semmire ha pl. egy féltéglát kapsz, vagy egyértelműen átbaltáztak -pl kevesebb mennyiségű árú- és az Ebay sem fog megvédeni csak oldalazni, ezért van az hogy amit itthon is megkapok akár kicsit drágábban is azt inkább itt veszem.

Szumi 2011.11.11. 08:21:21

@KolompárRómeó: Kedves Rómeó - ez jellemzi a leginkább helyesen a Bankok működését. Ez egy igazi görény tempó. Hogy már a látszatra sem ügyelnek, egyazon papíron két különféle árfolyamon számolnak. Persze, épülnek a márvány palotáik és még a fiókigazgatók is milliárdosak. Gazdasági válság nem zavarja őket - még az uzsorásoknál is rosszabbak, mert az uzsorás legalább valódi pénzt ad, ezek meg csak számokról beszélnek, meg a monitoron mutogatják a semmit - viszont visszafizetni már valódi pénzzel kell. Törvények alapján megkerülni őket nem tudod - mezei alkalmazottaknak kötelező bankkártyára utalni a pénzüket, vállalkozásoknak kötelező bankszámlájuknak lenni, stb. Ez egy világméretű maffia-hálózat, nagy valószínűséggel ők az okozói a gazdasági válság(ok)nak, és ők a haszonélvezői is egyúttal - békeidőben és háborúban egyaránt jól járnak. Egy rák, egy métely a világ testén, gennyes kelés. Mondok én is egy érdekeset, ami velem esett meg:
Külföldön, kiállításon kedvezményesen meg tudtam vásárolni egy gépet - kb. 10.000.- EUR áron. Bankkártyával fizettem ( az expo saját bakfiókot üzemeltetett a bejárati aulában, ott lehetett az ilyen ügyeket intézni). Az üzlet megköttetett. Mikor hazajöttem, azt látom, hogy a 10.000.- EUR visszakerült a számlámra - az OTP visszautalta. Hurrá. 6-7 nap múltán - mikor is egy forintleértékelés következett be - ismét leemelték a 10.000.- eurót - most már a retkebb árfolyamon - méghozzá egy számomra teljesen ismeretlen bankszámlaszámra ( semmi köze nem volt a tranzakcióhoz). Feltételezésem, hogy valaki(k) az OTP-nél tudták, hogy jön a drasztikus forintleértékelés, saját, vagy átmenetileg sikkasztott összegből jóváírták a számlámon a kifizetett összeget, a tranzakció követelését szintén kifizették, majd a magasabb árfolyamon levont összeget saját bankszámlájukra utalták. Meggyőződésem, hogy nem az én rühös tízezer eurómért találták ki ezt a folyamatot - nagy valószínűséggel milliós nagyságban játszottak ilyesmit. Természetesen panasszal éltem az OTP jogi osztályán, ahol gúnyosan mondták, hogy pereskedjek, ha van elég időm és pénzem.

Phrascarica 2011.11.11. 08:27:48

@Szumi: "ahol gúnyosan mondták, hogy pereskedjek, ha van elég időm és pénzem. "
...és pereskedtél?
Én bizony belecsaptam volna a szaros bilibe, mióta van DAS jogsegély biztosításom azóta az 5000 Ft-os büntetésemet is megfellebbeztem, dolgozzanak csak meg a pénzért, majd megyek bíróságra :)) aztán ha nem nyerek akkor legalább őket is -mindenkit, magamat is- megszopattam :) ilyen a magyar mentalitás.

elzee 2011.11.11. 08:28:10

Én is vásároltam már több olyan dolgot a német ebayen, ahol csak utalással tudtam fizetni. Mindegyiknél összesen egy fix költséget számoltak, 3€ körüli összeget...

TBone 2011.11.11. 08:33:35

Egyszer en is vettem valamit az amerikai eBay-en meg azelott, hogy lett volna PayPal accountom. Nagy nehezen elfogadta a srac, hogy ugy utalom a penzt. Mivel csak egy kis takarekszovetkezetben volt szamlaja, nem volt nekik IBAN szamuk.

A bankom (akkoriban az osztrak Erste) nem tudot utalni arra a szamlaszamra, csak a Chase Manhattan-en keresztul. Azok meg 10% szamitottak volna fel az utalasra. Igy mege kellett kernem egy amerikai ismerosomet, adjon fel egy csekket orszagon belul en meg majd megadom neki. 1 honap alatt ki is tudtam fizetni a vetelarat. Szerencsere baromi turelmes volt a vevo es nem adott negativ feedbacket.

beszóló 2011.11.11. 08:33:48

Na, ezeket a dolgokat kellene az EU-nak szabályoznia, és nem az uborka görbületét.

Szumi 2011.11.11. 08:34:25

@phrascarica: nem, nem pereskedtem. Viszont azóta van devizaszámlám és van külföldi cégem is.

THK 2011.11.11. 08:37:08

Ilyenkor talán célszerűbb fölajánlani az eladónak a Paypal jutalékkal emelt összeg kifizetését - mert egyébként persze van Paypal számlája a fillérbaszó németnek, vásárlásra ő is azt szereti használni...

Phrascarica 2011.11.11. 08:37:54

@elzee: mákod volt, én is utaltam kb. 30X abból mindössze egynél volt ilyen szívás, mivel valami kis faluban egy sparkasse volt fogadó, így egy 100€-s tételre fizettem kb 22€-t+posta azaz összesen 150€-be volt, ráadásul benéztem -felületesen olvastam el a leírást- és nem is olyat vásároltam amilyet akartam- de az már igazán nem a bank hibája volt :DD

Phrascarica 2011.11.11. 08:38:52

@THK: már próbáltam többször is, egyszer sem jött össze, azóta nem veszek olyantól semmit.

ier6w7i 2011.11.11. 08:42:32

@fourgee: Van Citibank Lengyelországban. Sőt, sokkal nagyobbak mint itt Magyarországon!

elzee 2011.11.11. 08:42:42

@phrascarica:

ja, minden utalásom a K&H bankból ment...

MacChicken (törölt) 2011.11.11. 08:53:21

@Kamazszutra: Miert, mas bankban nem lehet SEPA utalast kerni szerinted? Az OTP a nevebol es az "atkosnegyvenev" alatt osszeszedett ugyfelbazisabol el. A legnagyobb lehuzok az orszagban, mar nem tudjak hova rejteni a kulonbozo nevetseges jogcimeken felszamitott banki koltsegeiket. Sot, ott arra megy ki minden hirdetmeny es uj termek, hogy az ugyfelet lehuzzak. A termekeik egy reszet mashonnan lopjak/masoljak, egy otlet nincsen bennuk.

Ha olcso bankot akartok, akkor CITI TOP szamla. Ugyan a betetlekotes nem tul nyero CITI-ben - ebbol a szempontbol a CIB a legjobb -, mert alacsonyak a kamatok, de legalabb a szamlavezetesnek nincsen dija. Teljesen ingyenes minden a TOP szamla keretein belul, nincsen kartya eves dij, nincsen semmilyen rejtett koltseg, kp. felvet is ingyenes meg mas bankok automataibol is korlatlanul, es kulfoldon is havonta ketszer. Nem korlatozottan ingyenes, hanem tenyleg az. Van egy minimum osszeg, aminek meg kell erkeznie minden honapban max ket jovairasbol.

A PayPal tenyleg draga, nagy jutalekot szamolnak, nem csodalom, hogy az elado nem szereti, de en elore akkor sem utalnek senkinek semmiert, az tuti.

MacChicken (törölt) 2011.11.11. 08:55:07

@MacChicken: Ja, es mielott nekem esne barki, nem a CITI-nek dolgozom. Banknak, de nem Magyarorszagon. :)

Mirko 2011.11.11. 08:58:29

Tartósan külföldön vagyok, de ez csak amolyan rugalmas elszakadás: a pénzügyeim 90%-a az otthoni forint- (OTP) és dollárszámlámon (UCB) keresztül zajlik.

Utóbbinál valami értelmezhetetlen módon a tájékoztató sms-ek forintban számolnak mindig, ami egy devizaszámlánál meglepő. Ami még furcsább, hogy ha leosztom az itteni helyi lópénzben az automatából kivett összeggel az sms-ben forintban megadott terheléssel, valahogy mindig a középárfolyamnál egy kicsit rosszabb forintárfolyam jön ki (pedig a forintnak elvileg ehhez a tranzakciónak: a dolláromat váltom el helyi lópénzre, és nem forinton keresztül; direkt azért csináltam devizaszámlát, ami tranzakciónként tíz forintot, sms-enként meg harmincat! von le, számlámra utalás után meg ötszázat, hogy spóroljak a váltások mennyiségén), így mondanom sem kell, hogy dollárban is igen érdekes a ráta, bármelyik sarki trafikban jobb arányt kapok. Legközelebb ezt is fogom tenni, dollárt veszek ki az automatából - már előre várom, hogy ott mi lesz a szopatás. Talán a mostanában vígan romló forinton keresztül fogják elszámolni?

Így már annyira nem vonzó azért a világszerte ingyenes készpénzfelvétel.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.11.11. 09:12:45

@MacChicken: ezt a cibnél legjobb lekötést honnan vetted ?:-)

A blogomon már az aktuális akciós kamatokat is megtalálod. Bár ha jól értem, téged ez nem nagyon érint, mert külföldön vagy.

VT Man 2011.11.11. 09:14:08

Ahogy valaki írta és belinkelte, a SEPA a kulcsszó:

CIB oldalról:
----
A SEPA-átutalás jellemzői:

- a tranzakciók devizaneme EUR,
- az átutalással indított teljes összeg jóváírásra kerül a kedvezményezett számláján,
- az átutalásnak nincs értékhatára,
- a maximális teljesítési idő három munkanap (az esetleges konverzió időigénye ezen felül értendő),
- a számlák azonosítására az IBAN-szám és a BIC-kód szolgál,
- a visszautasított és visszaküldött átutalásokra átfogó szabályok vonatkoznak,
- a megbízó rendelkezésére álló, maximum 4x35 karakter hosszúságú „kedvezményezettel közlendő” rovat szövegének módosítás nélkül kell eljutnia a kedvezményezetthez.

A SEPA-átutalás feltételei:

a tranzakciók devizaneme EUR,
a kedvezményezett számlaszámát IBAN (nemzetközi bankszámlaszám) formátumban szükséges megadni,
a kedvezményezett bankjának BIC-kódját (SWIFT-azonosító) fel kell tüntetni,
a tranzakcióhoz kapcsolódó költségek viselésére vonatkozóan választási lehetőség nem áll rendelkezésre; mind a megbízó, mind a kedvezményezett a saját bankjának költségeit viseli,
a megbízás nem tartalmazhat egyedi eljárásmódra vonatkozó instrukciót (pl. sürgős tétel nem indítható SEPA-átutalásként),
a megbízónak és a kedvezményezettnek SEPA-övezeten belülinek kell lennie (27 Európai uniós tagállam + Svájc, Norvégia, Izland, Liechtenstein),
a kedvezményezett bankjának alkalmasnak kell lennie SEPA-átutalás fogadására (SEPA- tagnak kell lenni),
a kedvezményezett bankjának alkalmasnak kell lennie SEPA-átutalás fogadására (SEPA- tagnak kell lenni).
A SEPA bank tagok listáját megtekintheti a következő linkre kattintva: epc.cbnet.info/docs/SEPA_Credit_Transfer.pdf

A fenti feltételektől eltérő adatokat tartalmazó megbízások kezelése továbbra is megegyezik az egyéb devizanemekben, vagy az Európai Unión kívüli országokba indított, egyéb devizaátutalások kezelésével.

Hogyan vehető igénybe a SEPA-átutalás?

Bankunk minden olyan kimenő-, illetve bejövő megbízást, amely megfelel a fenti feltételeknek, SEPA-átutalásként teljesít, illetve ír jóvá.

A SEPA-átutalás előnyei:

- A megbízó csak a saját bankjánál felmerülő költségeket fizeti, így a SEPA-átutalás költsége pontosan, előre kalkulálható.
- A SEPA-átutalás teljesítési ideje a megbízás összegének banki terhelésétől a kedvezményezett számláján történő jóváírásig maximum 3 munkanap lehet (+ az esetleges konverzió időigénye), így átfutási ideje pontosan tervezhető.
----

MacChicken (törölt) 2011.11.11. 09:18:52

@Kiszámoló: Amikor meg a CIB-ben dolgoztam, akkor ott nagyon jonak tunt a lekotesre a kamat, bar sohasem foglalkoztatott igazan ez a kerdes, es meglehet, hogy tevedtem.

1kutya 2011.11.11. 09:24:31

@elzee: én is ott vagyok és nekem is a csak a 3eur-t emelték le legutóbb, ezért is csodálkozom ezen a még ennyi, meg még annyi...

egyébként akkor érthetőek ezek a különbségek, ha Shark meg @phrascarica: vállalati számláról beszél, mi meg a magánszemély számláról.

szgy 2011.11.11. 09:28:32

az OTP-nél volt kb. 6-8 éve, EU-n kívülre utaltam balga módon kb. 8000 ft-ot. aztán csodálkoztam hogy azt mondták hogy semmi nem érkezett oda.
viszont kb. 2 éve EU-n belüli utalás 8 usd volt - vagyis ennyivel kevesebb került a végén a másik számlára.

Phrascarica 2011.11.11. 09:44:48

@1kutya: magánszámláról beszéltem

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.11. 09:50:09

"Először is, miért dollárban számolják a költséget? Másodszor, mi kerül ezen 10 dollárba?"
A nemzetközi átutalás SWIFT-en keresztül történik. Ez tényleg elég drága díjszabással üzemel és dollárban kéri a szét. Nem véletlen, hogy a GIRO mellett kipróbált azonnali forint átutalós játék (a VIBER) is SWIFT-en keresztül megy és ezért iszonyat drága!

De hogy vidámodjunk:
Márkus László, Almási Éva: Mi került ezen a fotelon 7200 Ft-ban?
www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE

elzee 2011.11.11. 09:50:31

@phrascarica:

mondjuk én netes bankról utaltam, a végén van egy opció, amit be kell jelölni. Ott lehet választani, hogy az utaslás minden költségét viseled, vagy csak a saját banki költségeket, így ne érhet meglepetés.

Phrascarica 2011.11.11. 09:54:06

@elzee: igen, de ha nem ixeled be az opciót akkor jön az igazi "meglepetés" mivel az eladó hiányolni fog 5-20€-t és még igaza is lesz. Aztán utalhatod még egyszer ugyanazzal a költséggel.
Ki jár jól ilyenkor? Az utaló biztosan nem :(

Chicano 2011.11.11. 10:05:16

@Jaffar: Bizony nagyon igazad van, én például szintén a CIB-nél vagyok de úgy tűnik már nem sokáig. Szét kell nézni a piacon, van itthon néhány tucat bank. És ha tömegesen kezdenek az ügyfelek mozgolódni majd a fejükhöz kapnak a bankár urak. Vagy tönkremegy a bank. Nekem tök mindegy, állítólag kapitalizmus van, vagy mi.

okbn 2011.11.11. 10:08:11

hmm...érdekes, hogy rögtön a Magyar bankokat kezdte el mindenki szidni, mikor a bejegyzésből is kiderül, hogy ez esetben a Cib-nek fix költsége van...tehát a többi bank, amin keresztül megy, azok számítják fel a többi költséget...TEHÁT ezek nem magyar bankok, nem Magyarországon forog össze-vissza

karosszékely 2011.11.11. 10:08:34

@MacChicken: Most már egyösszegben kell érkeznie a min. összegnek a Citinél, nem két átutalásból (az idén januártól nyitott számlák esetén).

kalandfereg 2011.11.11. 10:10:38

Az ilyeneknél látszik meg, hogy Mo-n 20 évvel ezelőttig volt az OTP meg az OTP. Úgy látszik, jóval több időnek kell eltelnie, hogy az ilyen bankokat az ügyfelek kiszelektálják a piacról.
De be fog következni!
A CIB egyébként szerintem is egyre szarabb, nálam is csak idő kérdése, hogy lelépjek tőlük. Eurót már csak azért se utalok oda, mert pillanatok kérdése, hogy Olaszországgal együtt csődbe menjenek.

Chicano 2011.11.11. 10:15:16

@kalandfereg: Nem akarlak elkeseríteni, de sajnos mi is a szopóágra kerültünk: index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/11/magyarorszagon_lehet_a_kovetkezo_valsag/

"Az RBC elemzője csütörtöki kommentárjában azt írta, hogy egy leminősítés egyre valószínűbb és rendkívüli események következhetnek be a következő napokban."

Hát akkor hölgyeim és uraim, kössék be az öveiket, kicsit dobálni fog.

George_BP 2011.11.11. 10:25:05

Adalék CIB Bankhoz:

1 hónappal ezelőtt külföldi partnerem átutalt közel 2000 Eurót, a CIB-nél vezetett bankszámlára, szabályosan, számla ellenében. Egy hét elteltével reklamálok az ügyfélnél, aki közölte, hogy a bankm nem fogadta be és visszautalta számlájára, Ő köszöni szépen jól van, de hogyan fizesse ki a szolgáltatást.

OK - CIB 24, azonosítás rendben, forduljak a fiókomhoz. Bementem, sorbanállás (ülés) 40 perc, ügyintéző intézkedik, telefonál, emialt ír a központba: 30 perc. Eredmény: kb. 2 óra múlva fel fog hívni és tájékoztat.

Több mint 2 óra eleteltével megtörténik: "A belső szabályzók változása miatt nem fogadták be az utalást"?!!! Kérdésemre, szabadkozás, mutogatás - háttérosztály, stb- oda elérhetőség, telefonszám nics.

Nagy nehezen, hosszas nyomozás után találtam, sikerült kapcsolatba lépnem egy "valakivel". Eredmény: ők ügyfélet személyesen nem tájékoztatnak, még egy olyan általános "gumi" szabályt sem értelmez számomra, mint a kapott válsz (Lásd fent.), de menjek be a fiókomba 2 óra múlve, Ő odatelfonál és el fogja mondani a tutit.

Újra fiók - szerencsére nincs túl messze, egy kis éta egyébként is egészséges, bár nem nyugatató e helyzetben, sorbanülés 40 perc. Eredmény=0. Senki nem telefonált oda a "központból", újra telelefon, tanácstalanság, mutogatás, háttérosztály, belső szabályzó változás, stb, de ha akarok tehetek panaszt, kivizsgálják, értesíteni fognak.

Délelőtt 11 órától 17.00-ig ezt sikerült elérni, mert amúgy semmi más dolgom nem lett volna.

No sebaj, haza, CIB online, panasz elküldve, biztos ami biztos emailben is duplikálva,

4 nap múlva válasz "továbbították az illetékes osztályra, ki fogják vizsgálni és tájékoztatnak." Egy hét eltelt, azóta semmi, újabb, most már keményebb hangvételű levél ismét. Eredmény: 000.

Eredmény: 00.
Pénzem a Parnernél
Megoldás: Összes számlám (privát, cégesek)felmondása, új bank, ....

Pasolini 2011.11.11. 10:25:47

Nos nem véletlenül banki körökben a CIB neve a Legge-cib-b. Hozzátéve nem a kutya a hibás hanem a gazdája , azaz a pénzügyi kormányzat , mivel nagy ívben lesz...ja a zembereket.

1kutya 2011.11.11. 10:27:26

@phrascarica: jaaa!!! erre gondolt a cikkíró is! akkor persze, hogy nem tudja a másik bank költségeit (kivéve ha az levelező partnere).

CJKrisz 2011.11.11. 10:27:45

Minden bank egy lehúzós utolsó g@ci féreg! Én tavaly motorvásárlás miatt vettem ki az évek óta gyűjtögetett pénzem, 1,9mFt-ot és ezért levontak majdnem 10e-t. Ennyit kellett fizetnem azért, hogy használhassam a saját pénzem. Még jó, hogy egy nappal előtte odaszóltam, hogy szeretnék ennyit felvenni, mert különben még 10e-t leakasztottak volna. Kérdem én mire föl? Nincs pénz a bankban? Milyen plusz szolgáltatást kapok én azért a plusz 10e-ért, ha nem szólok oda előtte és úgy kapom meg? Mert, ha 200 millát akarnék felvenni, akkor azt mondom, hogy persze, szólni kell. De 2 millióért? Ha a pékségben szeretnék venni 50 zsemlét, akkor oda kell szólni?

Chicano 2011.11.11. 10:32:24

@kalandfereg: Hááát, nem tudom. Ugye tudod mi az hogy PIIGS? Szóval Írország se tuti, de ott ha a bank tönkere is megy euróban kifizeti neked az állambácsi a betétedet. Nálunk hiába fizet forintban ha az el fog értéktelenedni. Azért jó lenne ha ez az összeomlás dolog elmaradna, így karácsony előtt nem jönne jókor.

abc77 2011.11.11. 10:44:10

Azért vegyük észre, hogy itt a posztoló hibázott. Az utalás elküldése előtt van egy olyan választható opció, hogy "külföldi költségek vállalása". Ha ez be van pipálva, akkor minden külföldi költséget rád terhelnek. De most őszintén???? Ki az a hülye, aki ezt bevállalná. Rengeteg alkalommal utaltam külföldre, és mindig csak a 10$-os utalási ktg-et számolták fel.

hungarisztan 2011.11.11. 10:49:11

Múltkor utaltam a belga bankomból (KBC) a hungarisztániba (CIB) 50 EUR-t. A belga 39 eurocentet számolt fel az utalásért, a CIB 2 EUR-t számolt fel az érkeztetésért.

A belga bank akkor is 39 eurocentet számolt fel a nemzetközi EU-s utalásért, mikor 10000 EUR-t utaltam.
Szegény nyomorgó belgák, ugyebár... Nekik valahogy így is megéri bankot üzemeltetni. A magyar CIB-nek ugyanez csak min. 5x-ös áron megy.

Más.
Hülye voltam, hagytam magam rábeszélni egy banki „termékre” (már maga a szó is gyönyörű). Képes volt a CIB Belgiumban felhívni és 20 percen át győzködni, hogy ez *nekem* mennyire jó lesz (voltak persze gyanúim). Nem szeretek kockáztatni, ezért alapból elutasítok mindent, ami picit is több rizikóval jár, mint a lekötött betét. Most az egyszer végül azzal győztek meg, hogy a befektetés tulajdonképpen ugyanúgy működik, mint egy lekötés, a kockázata nulla, merthogy az európai alapkamathoz van kötve a hozam, teljességgel kizárt, hogy bukjak rajta.
Alig telt el pár hónap, a csodás termék (nem átallottak „Értékőrnek”, vagy mi a tökömnek nevezni) közel 1000 EUR-nyi veszteséget termelt. Bemegyek CIB-ékhez, hogy akkor ezt így most mégis hogy, vonogatják a vállukat, hogy hát arra az egyre senki sem számított, hogy defláció lesz az eurózónában, sajna, mivel a blabla blabla európai alapkamat blabla blabla, ezért nem tudnak mit csinálni. Azt javasolják, várjam meg a 3 éves futamidő végét, mert addig még sok minden változhat, ez bizonyára csak egy átmeneti lejtmenet. De ha nem is változik hegymenetre, a névértéket akkor is garantálják, tehát legalább nem bukom el a befektetett pénzemet, legrosszabb esetben 3 évig nem kamatozott. Ilyet bírt mondani. Hát, hogy, hogy nem, az átmeneti lejtmenet nem változott, így 3 év után megkaptam pontosan ugyanazt az összeget, amit a „tuti nyerő”, kockázatmentes, Értékőr nevű befektetésbe beleraktam. Mínusz banki költségek.
Az évezred üzlete volt, mit ne mondjak. És komolyan gondolták, hogy nem kéne otthagynom őket a picsába azonnali hatállyal.

Egy másik alkalommal csináltak ám elégedettségi felmérést is. Mindenre rákérdezek ám, csak arra nem, mivel NEM vagyok elégedett. Azért megpróbáltam elmesélni, mondták, hogy feltétlenül rávezetik a kérdőívre.
Aha, persze. Feltétlenül.

De simán megcsinálják azt is, hogy az igényelt hitelkártya éves díját nem a folyószámlára terhelik, ó nem. Egyenesen a frissen igényelt hitelkártyára, hátha elfelejted a törlesztését, hiszen úgy őszintén: vadi új (eleddig használatlan) hitelkártyán ki a fene várna azonnal tartozást, ha egyszer nem költött semmit.
Na, ez az igazi, ká-európai pitiánerség. És ezt valami okos főosztályvezető kitalálta, keresztülnyomta, engedélyeztette, és azóta is okés gyakorlatnak tartja.
„Nem oldható meg másképp.” Aha.
Megintcsak a belga bank példája: ott nekem még csak törődnöm sem kellett a hitelkártya tartozásának a rendezésével: amíg volt pénz a folyószámlámon, addig automatikusan (!) kiegyenlítődött róla a megfelelő összeg.
Ja, és ez a belga bank a létező legfapadosabb, kábé az ottani OTP. Évi 30 EUR-ból minden banki költségem fedezve volt, hitelkártya, személyi ügyintéző, kávé és aprósüti inkluzíve.

Chicano 2011.11.11. 10:53:09

@abc77: Már korábban írták itt mások: ebben az esetben kevesebb pénz érkezik a másik számlára mert tőle vonják a többi költséget. Ha például veszel valamit 100 EUR-ért és csak 95 érkezik meg a kereskedő számlájára akkor nem fogja elküldeni neked az árut, utalhatsz újra és most már mindkét költség téged fog terhelni. Szóval vigyázzunk a hülyézéssel mert attól hogy kipipálsz egy rubrikát még nyilván valakinek kell fizetnie azt a tételt is.

szgy 2011.11.11. 10:53:27

@George_BP: jól tetted hogy léptél. még a PSZAF is körülnézhetne :-)

nem cib volt, egy ismerős hasonló helyzetben bement ügyvéddel és megmondta nekik hogy bepereli őket mert valami szerződése volt amihez kellett a pénz, elmaradt haszon, stb. nekik ha jól emlékszem az odautalt pénz keringett a bankban néhány napig aztán visszament a feladóhoz mert valami ügyintéző elírta a számlaszámot. persze fel volt véve mikor mondták az elírást.

vaniliatudat 2011.11.11. 10:56:05

SEPA átutalással is ugyanennyi, vagyis OTP-nél 2200 Ft (gondolom a 10 dollárnak megfelelő összeg).
Javaslat: Én meg szoktam kérdezni a "kedves" német eladót, hogy ugyan tudom, hogy ez az opció nem szerepelt, de nem fizethetnék-e mégis esetleg PayPallal... és egyből felajánlom neki, hogy a felmerülő költségeket (amit a PayPal levon az összegből) kifizetem neki. Mert az még mindig olcsóbb, mint az utalási díj. Néha beleegyeznek...
Én pont emiatt próbáltam Ausztriában és Németországban is bankszámlát nyitni, de sajnos nem sikerül, mert ha nem ott élek, vagy nincs onnét jövedelmem, akkor nem megy...

zsoci 2011.11.11. 10:56:07

Ezt az OTP is pont így csinálja, és már vagy 10 éve. Ráadásul kurva laasú a külföldi átutalás gyakra 14 nap is kell nekik.

Egyszerüen lehúznak ahhol tudnak, a külföldi partnereid meg nem értik mi a franc tart eddig.
Az mega hab a tortán, hoyg nem kapsz értesítést, és a bankszámla kivonatodon sem látszik, hogy zároltak, majd felszabadítottak pénzt, csak nem érted miért változott az egyenleged.

szgy 2011.11.11. 10:57:01

@Chicano: "veszel valamit 100 EUR-ért és csak 95 érkezik meg a kereskedő számlájára akkor nem fogja elküldeni neked az árut, utalhatsz újra"

ez eléggé magától értetődő, ezért szoktam ilyen esetekben bevállalni a költségeket vagy picivel többet utalni.

www.BDSMthrill.com · http://bdsmthrill.com 2011.11.11. 10:58:54

ez érdekes. nekünk egy másik weboldalunkon egy tallini cég szolgáltat bankkártyás fizetést, és amikor eléri a mony a kifizetési limitet, akkor 2€ europában az átutalási díj. összesen 2 euro, és nem több. TELJES EU-ban, bármelyik ország, bármelyik számlájára. Ha USA-ba tolnánk a monyt, akkor 5€ lenne összesen, bármekkora összeg utalásakor.
A karvaly-orrú kurva rabló életbe.

Neoprimitív 2011.11.11. 11:00:40

Tegnap utaltam CIB-ből 67 eurot, SEPA utalásként. Az tranzakciós díj 15+5 dollár volt. Ennyit a SEPA olcsó, meg a hülye ügyfél miért nem nézi meg tartalmú kommentekhez. (plusz még egy ezres valamire, meg párszáz ft a mailben elküldött pdf tranzakciós igazolásért) A fent belinkelt SEPA leírásban egyébként egy hang sincs a tarifákról.

Chicano 2011.11.11. 11:01:16

@szgy: A kollégának akinek válaszoltam nem volt egyértelmű. Sajnos már én is szívtam így meg, és pont a drága CIB-nél. Az igazi szívás az volt hogy ajándékot rendeltem és így nem ért ide karácsonyra. Azóta kizárólag PayPal-el vásárlok, dögöljenek meg a kapzsi bankok.

morbiczer 2011.11.11. 11:01:29

@abc77: "Azért vegyük észre, hogy itt a posztoló hibázott. Az utalás elküldése előtt van egy olyan választható opció, hogy "külföldi költségek vállalása". Ha ez be van pipálva, akkor minden külföldi költséget rád terhelnek. De most őszintén???? Ki az a hülye, aki ezt bevállalná. "

Szerinted Jurgen mit reagalt volna akkor, ha a 130 euros vetelarbol csak 120 erkezik meg? Kuldhetted volna a hianyzo 10 eurot kulon utana.

MacChicken (törölt) 2011.11.11. 11:10:54

@karosszékely: Ez sajnalatos, mert az a reteg, ahol a ferj es a feleseg is kevesebbet keres, mint 150 netto, de egyutt meglenne az osszeg, kiesik a lehetseges ugyfelek kozul. Egyebkent mas bankok nullasnak mondott (de nem az) szamlacsomagjainal is ilyesmi feltetelek vannak. Mindenesetre nekem nagyon OK ez a csomag, mert sokat utalgatunk (a csekkeket is igy fizetem), sok a kp. mozgas (nagy a csalad, vasarolgatas, stb.), es en kulfoldon is tudok kp-t felvenni (ha eppen arra van szuksegem) ugy, hogy nem kerul semmibe. Az internetbankjuk jol hasznalhato, elegedett vagyok veluk.

nemáá 2011.11.11. 11:19:40

külföldi partnereim zokognak a CIB költségeitől...utalást követően pár nappal gyakran írnak, hogy ez most nem volt vicces.

És vigyázni, mert 1000 EUR kp felvétel felett, ha nem szólsz 2 nappal előre, 10.000.- HUF extraköltséget is rádvernek!!

Advanced Flight 2011.11.11. 11:25:42

Mi kimondottan jó szájízzel hagytuk ott a CIB-et. Páromnak volt náluk asszem sima folyószámlája, de sokáig nem ment rá pénz, így csak gyűlt mínuszban a kezelési költség (nem sok, párezer forint, egyszerűen lusták voltunk vele foglalkozni). Na, egyszer jön ám a levélke a banktól, hogy megszüntetik egyoldalúan a számlát, épp a fenti okok miatt. OK, párom bemegy, hogy jó, olvasta a levelet, itt van, kifizetné a tartozást és érzékeny búcsút venne akkor a CIB-től. Na, azt a rinyálást, amit az ügyintéző erre levágott :-9 Hogy hát nem is úgy gondolták, meg nem kell azért megszüntetni a számlát, csak fizesse ki a tartozást és mehet tovább minden. Párom meg álnaivan mutogatta a levélkét, hogy dehát ők írták, hogy megszüntetik a számlát XD
Úgyhogy egész kevés pénzért remekül szórakoztunk és közben meg is szabadultunk a lehúzós bandától.

morbiczer 2011.11.11. 11:33:32

A temahoz szolva: belga ING-tol magyar banknal vezetett euro szamlamra egeszen pontosan 0 euroert/forintert utalok penzt.

Gyakorlatilag semmi bankkoltseg sincs itt nekem: szamlavezetesi dij nincs, minden belfoldi (belga) utalas, amit eddig csinaltam tok ingyen volt. Asszem talan meg a bankkartya is ingyen van, bar ebben nem vagyok biztos.

Viszont nem is adnak 4-5%-ot az euro betetre, mint otthon, ez is igaz.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2011.11.11. 11:44:46

Egyszerűen nem értem, hogyan lehetséges, hogy Magyarországon a bankok magánszemélyi átutalásokkor törvényesen ilyen magas költségeket számítsanak fel.

Holland ismerőseimtől hallom, hogy az ottani bankok nem vehetnek le egy eurót sem ilyen banki átutalásokért, mert egy európai törvény ezt tiltja. Szóval ha valaki onnan ideutal, akkor az ő számláját csak az összegggel terhelik, egyéb költség nincs.

A magyar bankok akkor miért tehetik meg?

Részletek itt:
envezettem.blog.hu/2011/06/04/1_euros_bankszamlat

Ugyandehogy (törölt) 2011.11.11. 11:49:25

@Kard: a citibanknál bármelyik számládhoz kötheted a kártyádat, kedved szerint.

átlátó 2011.11.11. 12:01:53

Nincs számlám, nincs bankkártyám, nem utalok, nem vásárolok bankoktól, nincs aprópénzem, nem térek meg. Azt hiszed viccelek, de nem, lehet így csinálni. :)

Kard 2011.11.11. 12:04:27

@Babette_: Végignéztem egy csomó bankot és mindegyiknél van egy-egy tétel ami drága(ott szedik be a nyerőt :) ). Pl. a CIB-nél a deviza jóváírás 5 dollár a Citinél meg minimum 2500 forint.

abc77 2011.11.11. 12:42:41

@morbiczer:

Fura mód nekem SOHA semmilyen ilyen jellegű problémám nem volt. Minden alkalommal kiszedtem a pipát, és az összes eladó elküldte az árut. Hozzáteszem, hogy ahelyett, hogy osztjátok az észt, inkább hívjátok fel a CIB Bank telefonos ügyfélszolgálatát, és majd elmagyarázzák, hogy az a rész nem azt jelenti, hogy a címzett majd kevesebb pénzt kap. Több tucat ilyen utalásom volt, és minden alkalommal problémamentes.

abc77 2011.11.11. 12:45:19

@Énvezettem?: Holland ismerőseimtől hallom, hogy az ottani bankok nem vehetnek le egy eurót sem ilyen banki átutalásokért, mert egy európai törvény ezt tiltja. Szóval ha valaki onnan ideutal, akkor az ő számláját csak az összegggel terhelik, egyéb költség nincs.

Idehaza biztos nincs így szabályozva, de ahogy az előbb írtam, én nem vállalom a sima devizautalás CIB-es részén felülálló ktg-eket, és mégis maradéktalanul megkapta eddig minden címzett a pénzt. Minden alkalommal csak a 10$-os ktg-et vonták le tőlem.

abc77 2011.11.11. 12:48:33

@abc77: Fura mód nekem SOHA semmilyen ilyen jellegű problémám nem volt. Minden alkalommal kiszedtem a pipát, és az összes eladó elküldte az árut. Hozzáteszem, hogy ahelyett, hogy osztjátok az észt, inkább hívjátok fel a CIB Bank telefonos ügyfélszolgálatát, és majd elmagyarázzák, hogy az a rész nem azt jelenti, hogy a címzett majd kevesebb pénzt kap. Több tucat ilyen utalásom volt, és minden alkalommal problémamentes.

Gyorsan reagálva...a CIB-es ügyfélszolgálatos valószínűleg azt fogja nektek mondani, hogy EU-s törvény miatt, amennyiben a 2 bank nem áll közvetlen kapcsolatban egymással, abban az esetben sem lehet ez a + ktg, amiről a poszt szól. Viszont ha bejelölöd, hogy vállalod a ktg-eket, akkor naná, hogy lenyúlják a pénzt. Mielőtt mindenki nekiállna fikázni, inkább ragadjatok telefont, s kérdezzétek meg a CIB-nél.

Timon76 2011.11.11. 13:36:04

sziasztok,
én épp tegnap kérdeztem meg a CIB-nél az EUR utalás költségeit: bankközi, fiók v. cib24-ről : 0,20% de min. 10USD; netbankról 0,15% de min. 10USD. Szóval ez az összeadom a két tételt sehogy sem jön ki.

fifibá55 2011.11.11. 13:45:56

Nem csak átutalásnál van ez így: nemrég Németországban 26 EUR-t kellett készpénzben befizetnem egy számlára, aminek a költsége kerek 20 EUR volt. Ha mégegyszer születnék, bankosnak mennék.

morbiczer 2011.11.11. 13:49:20

@abc77: Fura mód nekem SOHA semmilyen ilyen jellegű problémám nem volt. Minden alkalommal kiszedtem a pipát, és az összes eladó elküldte az árut.

Mert nagyon gyakran nincs is extra koltseg.

Egy idoben en is vasarolgattam ebayrol rendszeresen. Volt vagy husz eladoval dolgom legalabb, mindig vallaltam a koltsegeket, es nem emlekszem ra, hogy akar egyszer is levontak volna barmit is extraba.

dp79 2011.11.11. 13:57:01

Sziasztok,

Örülök hogy előkerült ez a téma, mert épp egy utalás előtt állok. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudok a legolcsóbban egy itthoni bankban lévő összeget a legolcsóbb módon egy USA bankszámlára eljuttatni elektronikusan? Mindkét számla saját és mindkettőhöz van regisztrált Paypal számla. Eddig próbálkoztam forint számláról az USA számlára történő direkt utalással és PayPal tranzakcióval is, de mindkettő drága. Tud esetleg valaki egy jó megoldást?

Timon76 2011.11.11. 14:02:02

na javítom magam, van azért némi apróbetűs rész is, olyan fogalmakkal, mint a "jogosan felszámított költség- és jutalékkövetelés"...
Ergo bármennyi lehet az utalási költség.

8. Az Üzletfél Bankszámlájára vonatkozó, deviza tranzakciókhoz kapcsolódó jutalékokon kívül - a Felek választása szerint - az
Üzletfél, vagy a deviza tranzakció Megbízójának bankszámláját terhelik a teljesített tranzakciókkal kapcsolatosan esetleg felmerülı
készkiadások (pl. posta-, DHL-költség), valamint a lebonyolításba bekapcsolt bank/ok jogosan felszámított költség- és jutalékkövetelései.
(Ide értendı az IBAN számlaszámot használó célországba irányuló kimenı devizautalás esetében az a kb. EUR 5-15 közötti, a külföldi
bank által felszámított díjtétel is, amennyiben az átutalási megbízáson helytelen vagy nem IBAN formátumú számlaszám kerül feltüntetésre
a kedvezményezett számlaszámánál.) Amennyiben az Üzletfél vállal magára minden, az utalással kapcsolatos költséget, úgy gondoskodnia
kell a megfelelı fedezet meglétérıl. Ennek pontos mértéke bankonként eltérı.
9. A terhelendı bankszámla devizanemétıl eltérı devizában indított megbízások összegét a CIB Bank a számla terhelésének napján
érvényben lévı deviza vételi/eladási árfolyamán számítja át.
10. Nem EGT-n belüli devizanemben történı devizautalások esetében, amennyiben a megbízó a külföldi bankköltségek viselését nem
vállalja, az indított összeg a kedvezményezett számláján az esetlegesen felmerülı, bankonként eltérı mértékő közvetítı banki
költségekkel csökkentve kerül jóváírásra.

Kamazszutra 2011.11.11. 21:45:54

@zsoci: ez egy faszság amit írtál.
OTP-ről utalunk, kötelező 3 munkanap alatt jóváírni a másik fél számláján! Nincs ilyen hosszú idő...

Hogy miért OTP? Mert ha összehasonlítjátok a hangzatos bankok költségeit, rájöttök, hogy az OTP az egyik legjobb árfekvésben. Tudom, Volksbankban voltunk korábban. És nem kell beszopni a költségeket... elég, ha megnézitek, mennyi a költség és milyen árfolyammal számolják az EUR-t. Mi korábban Volksbankban voltunk, 3 HUF /EUR volt a különbség az OTP-hez képest. Ez éves több százezer eur-os utalás esetén több, mint fél milliós megtakarítást eredményezett. A nem SEPA utalás kb. 5-6.000 Ft-ba került alapáron (kb. 1-2e EUR), most meg a fele. Szóval lehet lenézni minket, de csak a bankszámla váltással évi 1 millát megspóroltunk.

A SEPA Európában az egyik legmegbízhatóbb fizetési mód, a külföldi bankok 99%-a elfogadja. Szigorú szabályok szerint megy az utalás, tehát lehúzásra nincs lehetőség, a feltételek bankonként szinte azonosak. És azért lett OTP, mert pl. a Volksbank nem tud még a mai napig sem SEPÁ-ban utalni. De körbe kell nézni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.15. 01:31:06

@abc77: Több mint 10 éve ebayezek, és a kezdet kezdetétől sokszor kikötötték az eladók, hogy a külföldi bankköltséget vállalni kell.
A CIB-et az évek során számtalanszor hívtam az ügyben telefonon a költségekkel kapcsolatban, hogy miért annyi és hogy lehetne olcsóbban.
Soha, egyetlen egyszer sem említették a SEPA-t. Soha.
Azt sem említették egyszer sem, hogy ha nem vállalom a külföldi bank költségeit, akkor is megkapja a teljes összeget az eladó. Ami egyébként nem is logikus. Ezen az alapon, azt is odaírhatnék, hogy akarsz-e a CIBnek adni pár EUR-ot?
Ha egyszer amúgy is elmegy a pénz, ha nem vállalom a külföldi bank költségét, akkor teljes mértékben becsapás és lehúzás odatenni egy olyan opciót, mivel ezzel azt a látszatot keltik, hogy ha nem jelöli be az ügyfél, akkor nem kapja meg a teljes összeget a kedvezményezett.

Egyébként a poszt lényege éppenhogy ez volt, nem a konkrét tranzakció: hanem a szabályozás hibája, vagy elégtelensége, avagy a szabályokra fittyet hányó és az ügyfelet lehúzó bank.
Nem az a kérdés, hogy van-e olyan lehetőség, ahol nem tudnak lehúzni, az igazi lényeg az, hogy engedheti meg a törvény, hogy olyan módszert kínáljanak eleve, amiben lehúzzák az ügyfelet, miközben van olyan is, ahol nem, és elvileg ugyanazt tudja.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.15. 02:00:13

Félelmetes, mennyi baromságot, félinformációt és ellenőrizetlen dolgot összehordtak itt egyesek. Most beszéltem a CIB ügyfélszolgálattal:

1. Amennyiben IBAN átutalás van és nem jelölöm be azt, hogy vállalom a külföldi bank költségét, akkor az a kedvezményezett számlájáról lesz levonva. Tehát nem kapja meg a teljes összeget.
Az más kérdés, hogy ha szerencséje van az eBayes vásárlónak, akkor ezt az összeget lenyeli az eladó, de ha korrekt akarok lenni, akkor bizony ez az én költségem, hiszen az ár tisztán annyi volt, amennyi az ebayes tranzakcióban szerepel. Egyedül azt lehet csinálni, hogy megrpóbálni egyezkedni az eladóval, hogy ő is vállalja a sajátját, meg én is a sajátomat.
De nem utólag, kész helyzet elé állítva. Én biztos nem küldeném el a cuccot, aminek a szállítással együtt 130 EUR az ára, ha ehelyett csak 120-as kapnék.
Gondolom, aki itt amellett ágált, hogy nem érdekes, akkor is elküldik az eladók, maga is simán lenyelné ezt a veszteséget, ugye? Na, ezt megnézném...
2. A SEPA átutalás csak olyan bankkal lehetséges, amely tagja a SEPA rendszernek. Ebben az esetben az Internetbank eleve ezt a lehetőséget ajánlja alapértelmezettként, itt pedig valóban az van, hogy mindkét fél a saját költségét fizeti és fix idő alatt elmegy az utalás.
De ha nem ajánlja fel, akkor nem is lehetséges.

Pont. Az összes többi szócséplés.

Zoltan Kiss 2013.11.20. 17:54:07

En is sokat rugoztam, hogyan tudnam Angliabol hazahozni a penzemet, egy ideig egy koteg kpval repkedtem haza, amit aztan a pesti valtoknal valtottam at, mert tizezrekkel olcsobb volt, mint barmilyen atutalasi mod. Sportszeru neheziteskent az angoloknal nem lehet kp felvet limetet allitani kartyara, hanem inkabb 300 fontban van limitalva, h mennyit vehetsz fel egy nap, aztan kesz. Igy a repter elott meg bankfiokba is kellett menni, a biztonsagi ellenorzesen pedig taskaba rakni az olykor sokszazezer forintnyi penzt ...
Vegul a Transferwisenal kotottem ki, olykor meg jobban is jarok, mintha otthoni valtoknal valtanek. Es ami igazan zsenialis, az a mod, ahogy elerik, hogy ez nagysagrendekkel olcsobb legyen, mint barmilyen bank vagy FX trader:

en.wikipedia.org/wiki/TransferWise

Nem veletlen, hogy a Skype egyik volt mernoke jott ra erre az egyebkent zsenialis otletre :)

transferwise.com/u/6b4f
süti beállítások módosítása