Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Zoli, az őszinte, kőkemény blogger

2009.09.24. 13:10 :: Daily Shark

Nemrég egy Index által - nyilván a magas olvasottság miatt - felkapott blogger (nem irigylem tőle, sose törekedtem a magam részéről címlapos helyezésre) írt egy gyanúsan médiahack ízű, de akár valósnak is vehető cikket a „Kerékpármentes napról”, miszerint a gyalogosok érdekében korlátozni kéne a kerékpározást.

Egyébként nem szokásom nála kommentelni, olvasni szoktam néha, de annyira elvakult ostobaságokat írt, hogy sajnos a magyar viszonyokat ismerve simán lehetett volna valós gyűlölködés is.
Első mondatomban én is médiahack-re gyanakodtam, de a kommentekben teljesen komolyan kiállt a cikk mellett, ezért feltételeztem, valóban így gondolja.
Mivel nekem nem szokásom mások szívatása, még kísérletezés és „megmutatom, hogy vernek át titeket” szinten se, feltételeztem, hogy népszerű bloggerként ő sem teszi.
Másnap lerántotta a leplet, tényleg átverés volt, az álhíres bejegyzés sok dühödt hozzászólást váltott ki (várható volt, tulajdonképpen akár lehetett simán ez is a cél, egy ilyen erősen megosztó bejegyzéssel nyilván óriási látogatottságot lehet elérni). 

Kommentben megjegyeztem, hogy én is beszoptam, némi gyanakvás után, mert  „Nálam legalábbis jobban belefér az, hogy valaki szűk látókörű és elvakult, mint az, hogy szándékosan valótlant mond, hogy másokat szívasson.”, illetve „Egyébként még annyit, hogy szerintem ezzel a blog a saját hitelességét kérdőjelezte meg, legalábbis az én szememben sokat vesztett belőle.”

 Erre az őszinte, kőkemény blogger a következő szöveggel kitiltott a blogjából. :)

Zoli vagyokDaily Shark: kommentár nélkül akartam hagyni, ahogy itt cirkalmazod, egyre több aspektusból bontogatod a világfájdalmadat, de mostanra meguntam. Úgyhogy pár dolog, aztán a vitát lezárjuk:

1. ha te egy egoblogra akarsz hiteles hírforrásként tekinteni, akkor valamit nagyon benéztél. Olvass HVG-t, vagy Figyelőt, vagy mittomén, olyan lapokat, amiknek az a dolga, hogy hiteles tájékoztatást nyújtsanak. Ha még nem tűnt volna fel, ennek a blognak a címe az, hogy "zoli vagyok". Rólam szól, az életemről, a gondolataimról - és akit ez érdekel, az olvassa, akit meg nem, az nem. Ezért van benne reggel az MTI-tükörben a PSZÁF elnökének sajtótájékoztatója, és ezért nincs a zoliblog.

2. gondolkodj el azon, hogy ha egy saját magam által le is leplezett manipuláció ilyen eredményt ér el, és ezen ennyire megdöbbentél, akkor tényleg, hogyan működnek a blogomnál jóval nagyobb infrastruktúrát használó sajtótermékek? Ha nem tartanám műfajidegennek, írhatnék arról is, hogyan kell egy cikket teljesen félrevinni csak a címadással és a képaláírásokkal, hogyan lehet egy MTI-hír majdnem szó szerinti átvételével is a közlést teljesen a visszájára fordítani... csak ott nem leplezi le neked senki a csalást, és nem is tudod odakommentelni, hogy mekkorát csalódtál.

3. a jövőben nem tartok igényt a megtisztelő látogatásaidra. Ezt elősegítendő, többet nem fogsz hozzászólni a bloghoz, és mielőtt erről felháborodott levelet írnál ("hát, gratulálok, ez neked a szólásszabadság stb."), tudd, hogy az e-mail is megy a spambe rögtön. Ez egy ingyenblog, ingyen tartalommal, neked nem kerül pénzbe olvasni, én se kapok érte pénzt, hogy írom - ezért nem is kell tekintettel lennem arra, hogy valamiféle Lex Pokol szellemében az ellenvéleményeknek is kontroll nélkül teret adjak. Sőt, a törzsolvasók sem ezt várják - akiktől egyébként még soha, egyetlen hozzászólást se moderáltam ki. Hja, ők a barátaim, nem a partvonalról finnyogó kibicek.

Úgyhogy viszlát, köszönjük hogy itt jártál. Dolgozd fel a traumát, hogy becsaptak téged, ez biztos csak a zoliblogon fordult eddig elő, és se eddig, se ezután máshol nem lesz ilyen.

Szolgálati közlemény: fentiekkel a további "nagyot csalódtam, mennyire hiteltelen vagy" kommenteket is megválaszoltam, azok megírása/élesítése tehát teljesen fölösleges lenne.

 Jól megkaptam, kiosztott rendesen. :)

Érzek némi ellentmondást, végül is a saját véleményét, gondolatait írja meg, vagy a rajongóinak igénye szerintieket? Mindenesetre kavarásnak és olvasottságnövelőnek ügyes kis cikk volt, ha valaki erre hajt.
Eddig se voltam a törzsolvasója, ezután se leszek.
Baromira eszembe se jutott levelet írni neki, mert kitiltott, mellesleg ha kommentelni akarok, regisztrálhatok más nevet és írhatok azon – de minek?

A „trauma” feldolgozva. Kösz, Zoli. :)

 

Frissítés utólag:

Na, úgy látszik valaki tudomására hozta ezt a bejegyzést, meg is lett a hasonlóan karakán reakciója:
hát, valahogy túlélem :) az mindenesetre vicces, ahogy 12 éves emós kislány módjára írt egy "ellenbejegyzést" a sérelmeiről - de a magam részéről többet nem is foglalkoznék vele, itt csak olyan blogokat és bloggereket reklámozok, amik/akik szerintem arra érdemesek.

Értem én, ha Zoli elmondja a véleményét valamiről, az színvonalas blogolás, ha én elmondom a magamét a saját blogomon az övéről - miután kitiltott, annak ellenére, hogy se személyeskedést, se trágárkodást, se offolást nem írtam nála, egyszerűen csak ellenvéleményem volt - az viszont sértődés... na, ez a vicces.
Nem volt ez ellenbejegyzés, akkor lehetett volna legfeljebb, ha nekem is olyan olvasottságom lenne, mint neki, fel se tételeztem, hogy őt ez egy pillanatra is érdekelné, csak leírtam, mert nem értettem, miért csinálta. Meglepő, hogy egyáltalán szánt rá még egy kommentet - bár az, hogy végül is két kommentet is elpazarolt méltatlan személyemre, valahol azt mutatja, mégis bökte a csőrét valami.

Megint a túlzott önelégültségét igazolja, hogy azt gondolja, megsérthet, hiszen nem ismerjük egymást, egyszerűen csak az igazságérzetemet zavarta a következetlen és nehezen érthető moderációs módszere, dehogy volt sértő, legfeljebb bosszantó.
Az meg végképp nem érdekel, kit reklámoz a blogjám, eszembe se jutott, hogy nekem bármi reklámot jelenthetne. Nem azért írom a blogot, hogy olvasótábort toborozzak...

5 komment

Címkék: blog vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr761403959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thresher 2009.09.24. 13:35:39

Hali, nem vagy te egy kicsit megsértődve? És nem szívatott senkit, csak leírt egy paródiát. Amit meg te kőkeményen beszoptál... (Csak gyorsan megsúgom hogy a Barátok Közt sem igaz történetken alapul!)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.24. 13:52:43

@Thresher: Mint említettem, a legelső komment legelső sorát azzal kezdtem:

"EZ ugye csak médiahack?

De ha képes vagy ezt komolyan gondolni:"

Igen, beszoptam abban az értelemben, hogy nem feltételezem másról, hogy szándékosan át akar venni, bár gyanús volt.

Sértődés? Lehet.
Szerintem inkább a Zoli nagyvonalúságának hiánya, az önelégült kioktatása és a kitiltás kicsinyessége miatt írtam le a véleményem.

Plutonic 2009.09.24. 14:47:49

Van olyan bicaj, ami visszafelé pörög. :)

Gera 2009.09.24. 14:55:22

Én a tegnapi posztjába írtam egy egysoros kommentet, valami olyasmit, hogy "kár volt ennyit fáradni, annyira nem lett jó" (szerintem ugyanis túl nyilvánvaló volt az átverés), amit kimoderált. Különösebben nem izgatott a dolog, de azért a mai posztban rákérdeztem, hogy miért, azt is kimoderálta, majd letiltott engem :) Az egészben nem az zavar, hogy törölte a hozzászólásom, hanem az, hogy nem nagyon értettem a motivációt. Zavar, ha nem értem az embereket. Azok után, amit a mai posztban írt (és amiből sok mindennel egyetértettem), nekem az jött le, hogy a srác egy aránylag intelligens ember, aki jobbítani szeretne a világon. Ezek után furán jött ki ez a kitiltás. Olyan primitív és kisszerű. Hát ez van.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.09.24. 15:10:12

@Gera: Én is így vagyok. A reakciója kisstílű rosszindulatnak tűnt, pedig egyébként nem érződik az, hogy ilyen lenne, eddig legalábbis az a pár poszt, amit olvastam tőle, nem ezt mutatta.
süti beállítások módosítása