Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Jobb, mint a Trónok Harca

2012.04.25. 05:03 :: Daily Shark

Egy sztori nagyon vázlatos forgatókönyve:

- Kincsrablási kísérlet a templomból
- Csapdaállítás, agyonkövezés, feldarabolás, fejlevágás
- Hamis vád, rablás
- UFÓ-k vagy időutazók megölik a templomrablókat
- Kulturális terror, asszimiláció
- Korrupció a hatalomban
- Hitszegő merénylet
- Lázadás, vérengzés
- Kivizsgálás, az igazságszolgáltatás korrumpálása, elfogult ítéletek, ártatlanok kivégzése
- Anyagi érdekből elkövetett nemzetáruló mészárlás
- Katonaság civileket mészárol
- Templomrablás
- Hitszegő mészárlás
- Szent helyek meggyalázása
- Idős bölcs agyonverése
- Puszta kedvtelésből egy egész család kínzása: a fiúk egyenként elevenen megskalpolása, nyelvkitépés, végtagok csonkolása, majd elevenen megsütés, a többiek és anyjuk szeme láttára
- Ellentámadás
- Totális népirtási kísérlet
- Iszonyatos csaták sok ezer halottal
- Győzelmi ünnepen a szent helyeket pusztítók elevenen elégetése
- Újabb csaták: 20000 halott
- Árulás, korrupció, ellenség elengedése pénzért
- Árulók kivégzése, újabb támadás, megint 20000 halott
- Újabb csata, UFÓ-k vagy időutazók támogatják hős népet
- Ostrom, mindenkit megölnek, istenkáromlókat elevenen elégetik
- Újabb csata, UFÓ/időutazó jön, hős népek győznek, 15000 hulla
- Hős népből százakat hajókra csalnak, majd elsüllyesztik őket
- Az elsüllyesztőket a hős népek megölik és tervbe veszik az egész város kiirtását
- Meghallván, hogy másik városban is ilyen hajókáztatást terveznek, azokat is leöldösik (figyelem, itt még nem történt semmilyen ellenséges cselekvés még, ez pusztán egy hallomás alapján történt)
- Megtámadnak egy várost, ismét sokakat lemészárolnak, mert pogányok, a 370 méter hosszú tó olyan volt, mintha vérrel telt volna
- Ellenség további üldözése, csata, 30000 holttest
- A templomgyalázókat egy olyan elmés, direkt erre a célra konstruál szerkezettel ölik meg, mely egy torony, amiben izzó hamu van, erre felviszik a delikvenst, majd mindenféle mozgó karok beletaszítják az izzó hamuba
- Újabb cselszövések, fondorkodás a hős népek ellen, később nyílt ellenségeskedés
- Egy öreg, jóságos bölcset a hős népből a király helytartója el akar fogatni, de az kardjába dől, a döfés nem sikerül, nem hal meg, leugrik a háza tetejéről a tömegbe, de az szétnyílik előle, még mindig él, vérben úszva egy sziklára menekül, ahol kitépi a saját beleit, majd a tömegbe dobja
- Megint csata, 35000 hulla, az ellenséges hadvezért még él, kezét, fejét levágják, aztán egy kis hullagyalázás, a fejből a nyelvet kivágják (mert istenkáromló volt) és madáreleségnek használják, a fejet a várra akasztják

Az annyi, mint kb. 120000 hulla, csak a nagyját számolva.
Természetesen a hősi nép minden győzelem valójában isten segedelmével, az ő nagy kegyelméből és dicsőségére történt, mert ez nem a Trónok Harca.


Ez a Biblia, Makkabeusok 2.

Az iskolában hetedikben, 13 éveseknek tanítják.

Vajon egy ilyen történet filmen milyen korhatáros lenne? 

46 komment

Címkék: érdekes kultúra morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr364471957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadöreg 2012.04.25. 09:44:34

Kedves barátom.

A történelemkönyvet lapoztad-e már? Ha nem, ajánlanám. Meg fogsz lepődni, ez az emberiség alapvető jellemzője, 18 éven felülieknek szóló eseményeken keresztül jutott el oda, hogy te most, általad magvasnak gondolt véleményt tegyél közre. Ne ekézd a Bibliát, inkább forgasd, javadra válnék.

debreceni.blog 2012.04.25. 09:54:44

A kigyúrt kopaszok már elkeltek a diszkókban, kocsmákban, plázákban. A rokkantak, leszázalékoltak, munkanélküliek elmentek telepőrnek vagy közterület-felügyelőnek. Akkor ki a faszból lesznek iskolaőrök?
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2149_ficsku_pal_az_allami_tippmixor

lyesmith 2012.04.25. 10:00:41

@vadöreg: Igazad van. A kérdés akkor csak az hogy a Trónok harca előtt miért kell kitenni a karikát? Ha a Biblia nem káros a gyereknek akkor a Trónok harca miért?

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 10:06:39

@vadöreg: Ja lapozgassa csak, hogy milyen jó érvek vannak benne ami alapján a másikat ki lehet írtani, mi?
A biblia még mesekönyvnek is szar.

SzJ1982 2012.04.25. 10:13:52

Mélységesen meg vagyok döbbenve, hogy egy ilyen elvetemülten antiszemita firkálmány egyáltalán megjelenhet alig hetven évvel a holokauszt után! :)

Magyarnaba 2012.04.25. 10:16:54

Az én kedvenc részem a szerető jóisten által több tízezer csecsemő ellen elkövetett gyilkosságról szól. De az sem rossz, amikor Dávid király a saját népét gyilkolássza rablóvezérként.

A Biblia tanítása során az a tanulók rácsodálkozhatnak egyes történelmi párhuzamokra is:
A választott nép az ígéret földjének elfoglalása során Mózes próféta által inspirált népirtást követ el. (Vesd össze: A felsőbbrendű faj a Lebensraum kiterjesztése során a Führer parancsára holokausztot csinál.)

foodlfg 2012.04.25. 10:18:42

biblia ?
Az volt a poénos, amikor Firefly-ban széttépték. :D

twisted 2012.04.25. 10:30:14

@vadöreg: Látom nálad elérték a célt a gyerekkori hitoktatással, semmi kivetnivalót nem találsz a Bibliában. Mindenképp a javadra vált.

PonDrow 2012.04.25. 10:38:18

Érdemes elolvasni Lót történetét. Végig. :)

Miután az egész várost le-nukeolta a Jó(?)isten, utána egy barlangban élt lányaival. Nemi életet is, részegen, mert azok megkívánták és leitatták (józanul ellenállt az öreg)
Persze őt nem vádolták szodómiával, csak egy várost irtottak ki miatta előtte. :D
Meg persze a városlakók az őt figyelmeztető angyalokat is meg akarták hágni, ahogy rémlik, de - pusztán a vendégjogra hivatkozva - azt nem hagyta Lót, ezért megúszták. :D

Joaquin 2012.04.25. 10:41:39

@vadöreg: ott a pont. Vidám kor volt az, úgy en bloc.

SzJ1982 2012.04.25. 10:46:53

A következő bejegyzés majd ugye a Talmudot állítja pellengérre?:)

mireina 2012.04.25. 10:50:29

@PonDrow: na, basszus! Elolvastam gyorsan a vonatkozó részeket a Bibliában, és tényleg!!! Én jártam anno hittanra, kitárgyaltuk Lótot is, de a lelkész úr ezt a részt valahogy kifelejtette a tananyagból.
És az is most esett le, hogy a "megismerés" kifejezést a Bibliában mit is jelent...
Bár meg kell hagyni, a Biblia szerint Lót az aktusok közben aludt. Lám-lám, itt a "bizonyíték", hogy egy férfit is meg lehet erőszakolni! :)

PonDrow 2012.04.25. 11:02:10

@mireina: A Bibliával az a gond, hogy mindig csak azt a részét tanítják, magyarázzák, amelyik "helyénvaló". Aktuálisan. De hogy mi az aktuális, azt nem hiszem, hogy az egyháznak van joga eldönteni. :D

Úgyhogy aki a "Biblia szerint él", az gondoljon Lót TELJES történetére! :D

vadöreg 2012.04.25. 11:07:17

Már csak egy komment. Míg a Biblia értelmezése nem pusztán az emberi oldal gyengeségeinek kiemeléséről kell, hogy szóljon; addig Martin (általam egyébként OLVASOTT) regényeinek jócskán az igénytelenebb és nagyobb számú közönségnek készült filmváltozata pont ezt a részt emeli ki. Egyébként kíváncsi leszek vajon száz év múlva emlékszik-e rá még valaki? És most össztűz sekélyesek.

David Bowman 2012.04.25. 11:12:23

Nem miatta gyilkolták le, csak őt hagyták meg. Amúgy a gerontopornóra szaporodási célból került sor.
A jehovistákat én is ilyen történetekkel próbálom megtéríteni. Aztán általában szaladnak.

PonDrow 2012.04.25. 11:13:49

@David Bowman: "Amúgy a gerontopornóra szaporodási célból került sor."
Az egyház szerint akkor legális! :D

David Bowman 2012.04.25. 11:16:15

@vadöreg: Isten személyesen is irtja a népet 20ezresével. Neki szabad?

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:19:25

@vadöreg: Bár szerintem kár neked bármit magyarázni, de hozzátenném, hogy a Trónok Harcát NEM teszik kötelező anyaggá az iskolában. A bibliát meg igen. És a TH miatt nem öltek meg megszámlálhatatlan embert. A bibiliád miatt igen. De mivel a fejed a hitlerjugend pápa fenekében van, úgy sem érted.

vadöreg 2012.04.25. 11:21:59

Sőt, úgy teremtett minket, hogy születés, élet, a végén halál. Milyen kegyetlen stratégia!! Életet ad, hogy elvehesse. Tudod, teljesen mindegy melyik vallást boncolgatod, Minden isten, Isten is így van jelen. Teremt, pusztít. Az akarata szerint. Alapvetően az a hiba, hogy emberként méred az Ő tetteit. Te ember, Ő Isten, csak ennyi a különbség. A hit pedig nem értelmezés, hanem érzés az én életemben.

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:22:08

@Aranyszamár: El is olvastam. Azért tudom, hogy még mesekönyvnek is szar.
Az időutazókkal meg mi a baj??? Jesszus mennyi ilyen hülye van ebben az országban mint te.

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:25:02

@vadöreg: Atyám, nem baj nem fog elmúlni a butaságod, de boldogok a lelkiszegények mert övék a mennyek országa. Tőlem hihetsz abban amiben akarsz (tudod mi ateisták nem akarjuk előírni miben hiszel), úgyis azzal telik az életed, hogy saját magadnak bizonygatod a hited. :) Addig a normális emberek szórakoznak, szeretnek, dolgoznak korlátok nélkül.

vadöreg 2012.04.25. 11:25:15

@ügyfélszolgálatos: Köszönöm, hogy megosztottad velem rendkívül cizellált véleményedet. Te nyilván a szegények gyámolítója, az igazságtalanság szószólója, mai világunk Robin Hoodja vagy, már az avatarod is ezt sugallja.

twisted 2012.04.25. 11:25:22

@Aranyszamár: A probléma ott kezdődik, hogy túl sok hívő értelmezi szó szerint. És ki dönti el mely részeket kell szó szerint venni és melyeket átvitt értelemben? Ezek szerint Jézus szeplőtlen fogantatása, három az egyben isteni mivolta és feltámadása is csak szimbólum ugye?

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:27:13

@vadöreg: Nem, de nem is csinálok úgy mint ha az lennék, ellenben veletek vad vallásos emberekkel. Az is biztos, hogy több ember halt meg a vallás miatt mint bármi más miatt.

vadöreg 2012.04.25. 11:29:58

@ügyfélszolgálatos: Tudtommal neked sem írja elő senki miben hihetsz, tudod a szabad akarat. Viszont ti ateisták fröcsögtök állandóan, hogy ezek a keresztények már megint megmondják mit csináljatok. Lehet, hogy te magad sem tudod, mi az utad, és ezért ha találkozol eggyel zavarodban lelőnéd azt is aki utat mutat?

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:35:33

@vadöreg: Áá nem, az egész poszt arról szól, hogy milyen jó lesz a bibliát oktatni az iskolában, mert a álvallásos kormányotok kitalálta. Aztán hallgathatom a semjént, hogy aki nem házasságban és az bűnben él, hallgathatom hogy a gyerekem aki az élettársamtól született és boldogan neveljük, fogyatékos mert istennek nem tetsző módon élünk. Ugyan már tudod miről van szó, de olyan mélyen van a fenekedben a fejed, hogy meg sem akarod hallani.
Én tudom hogy ki vagyok és hol a helyem az univerzumban, nincs szükségem hogy meghatározzák nekem. Igaz én képes vagyok önálló gondolkodásra, nem kell egy ősöreg szamárvezető hozzá.

twisted 2012.04.25. 11:38:18

@vadöreg: Meglepődnél, ha kiderülne, hogy az általatok oly fontosnak vélt szabad akarat valójában nem létezik?

vadöreg 2012.04.25. 11:40:55

Melyik vallás miatt? A sok ezer áldozatot követelő maja vallás? A Mohamed nevében lerohant Európa áldozatai? Az iszlám népírtások? A keresztes hadjáratok áldozatai? Vagy az emberiség összes, nem vallás alapú fegyveres összetűzésének áldozatai?

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:43:09

@vadöreg: Mindegyik vallás. De mivel európai vagyok nekem a keresztény vallások szúrják a legjobban a szemem. A többire meg nem tudsz reagálni mi? Szánalmas.

saci02 2012.04.25. 11:44:28

@vadöreg: 'Míg a Biblia értelmezése nem pusztán az emberi oldal gyengeségeinek kiemeléséről kell, hogy szóljon'
Nem lenne egyszerubb, jobb az erkolcstant kotelezove tenni, ami csak az 'emberi oldal erossegirol' szol, mint egy tobb oldalrol megkozelitheto olvasmanyt, ami nehezen vedheto?

vadöreg 2012.04.25. 11:44:58

@ügyfélszolgálatos: Az általad példaként említett személyek emberek, Te is ember vagy, emberi oldalról alkotsz véleményt, és más emberek véleményére ugrasz, nem tudod te sem, hogy ki vagy és hol a helyed, hiszen ha önállóan gondolkodsz tudod, hogy bármelyik politikus, bármit is mond az Rád nem vonatkozik, hiszen te felettük állsz. Vagy mégsem?

vadöreg 2012.04.25. 11:49:55

@saci02: De lehet, hogy jobb lenne, én nem gondolom, hogy a Biblia oktatása kötelező kell legyen mindenkinek, a politika itt is csak megoszt, de félek, hogy aki a Bibliából csak a fent említett és hasonló példákat tudja vehemensen tárgyalni, ekézni, mást észre sem vesz, az az ember, az erkölcstant sem úgy fogadja be, ahogy azt célozzák neki.

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:51:31

@vadöreg: Jaj ez a régi, "de eztet itten az emberek csinálták" védekezés. Az az eszme amit erre lehet használni szar. Az a vallás amit erre lehet használni, szar. Ezért szar a te vallásod és a komunizmus is. Ez nem érv a részedről.

vadöreg 2012.04.25. 11:57:22

@ügyfélszolgálatos: Te így gondolod, én nem, neked szar az emberiség egyik meghatározó sarokköve, nekem nem. Mivel nem vagy hívő, így nem is érted, bocsánat érzed meg a lényeget, és mindig vörös fejjel fogsz ostorozni mindenkit aki a témában ellenkező véleménnyel bír. Ha nem az isteni de legalább a lennoni gondolat jegyében: Béke veled.

ügyfélszolgálatos 2012.04.25. 11:58:54

@vadöreg: Ja ja... és még meg vagy lepődve hogy ilyen az emberiség ha ez az egyik meghatározó sarokkő. Én nem szoktam ostorozni senkit, csak az ilyen szemellenzős bigott kreténeket, mint te és a poszt írója.

vadöreg 2012.04.25. 12:02:41

@ügyfélszolgálatos: Megkeveredtél barátom, ha a kezdetektől olvasod a kommenteket, akkor valami nem stimmel, vagy egyszerűen egy fogyatékos troll vagy, már megbocsáss. Miért is szemellenzős a poszt írója? Az hogy szerinted én miért, azt értem.

Rui Blaaz 2012.04.25. 12:21:13

@vadöreg: (kezdjük gyorsan azzal, hogy ne szólíts majd a barátodnak, mert még azt hiszem, hogy ... fujj ... szóval ne, nem vagyunk barátok. ellenségek sem.)

mégis, tipikus példája vagy a gyermekkori kondicionálásnak - legyen az bármelyik vallás, hiszen nem csak a te rohamkatolikus elvtársaid látását torzítja varázsgomba. (személy szerint örülök, hogy mondjuk nem Kairóban élek szalafista barátok közt. akkor tényleg baszhatnám...)

csak és kizárólag azokat tartom valóban hívőknek, akik felnőtt fejjel, alapos megfontolások, összehasonlító elemzések után, tudományos ismeretek birtokában választanak maguknak isten(eke)t. innentől ez az ő dolguk - csak hagyjanak engem szépen békén. pl. ne harangozzanak/hívjanak hangszórón imára kurva hangosan a szomszédban.

a többi viszont, azok, akiket csecsemőkoruk óta szoktatnak rá a mentális drogra, szimpla függők. rohadt régi vállalkozások alapos és hatékony marketinghadjáratának áldozatai.

és sajnos ez utóbbi csoport tagjai nyomulnak igazán agresszívan. nem érdekli őket a magasztosság, emelkedettség, tisztaság stb. - csak az új és még újabb tagok beszervezése. undorító.

vadöreg 2012.04.25. 12:31:37

@Rui Blaaz: Tévedsz, nem nevelkedtem vallásosan, mint mondtam ez nálam érzelem. Nem kívánlak sem téged, sem mást beszervezni, és nem vagyok agresszív sem, pusztán kiálltam valami mellett, ami számomra nagy jelentőségű. A probléma az, hogy ha végigolvasod a kommenteket, pont a ti acsarkodásotok mutatja az agresszió jeleit igazán. Nem hívlak sehová, pusztán ahogy te is, ti is, véleményt nyilvánítok. Nincs különbség aközött amit ti tesztek és amit én, hacsak a hangnem és a presszionáltság a mindenáron meggyőzésről.

vadöreg 2012.04.25. 12:34:47

@Rui Blaaz: Még valami. Azért az elég elfajzott gondolkodás, ha a barát szóra, bárki ilyen eléggé egyértelmű ki nem mondással reagál. Én nem kendőzőm a mondandómat: úgy gondolod, hogy buzi vagyok mert valakit barátként szólítok? Ez ugye nem determináció, ugye nem?

twisted 2012.04.25. 12:45:36

@Aranyszamár: Ugyanezt mondanád a fanatikusoknak, fundamentalistáknak is? Döntsék el nyugodtan mit hogyan értelmeznek? Javíts ki ha tévedek, de te tényleg azt mondod, hogy Jézus szeplőtlen fogantatása, isteni mivolta és feltámadása attól függően igaz vagy hamis, hogy ki mit gondol róla, bármiféle objektivitás nélkül? Csak mert ha mindezt lehet szimbolikusan is érteni, akkor mi a keresztény vallás alapja?

Tom Servo 2012.04.25. 12:45:42

Nekem úgy rémlik, hogy Isten (1)előre elmondja mi az ítéletének az alapja, legyen az akár pozitív akár negatív, (2)figyelmeztet, és (3)lehetőséget ad a megmenekülésre.

Ha néhány esetnél úgy érzed valamelyik (1..3) nem történt meg, akkor az azt jelenti, hogy korábban tette meg.

Jó kérdés, hogy van-e joga mindehhez?

(Ha látsz egy szülőt aki fegyelmezi a gyermekét, a pontosabb vélemény alkotáshoz, nem hátrány ha ismerjük az előzményeket.)

twisted 2012.04.25. 13:22:07

@Aranyszamár: Én azt gondolom, hogy ezek eldöntendő kérdések, nem pedig ki-hogy-értelmezi kérdések. Kreacionizmus vs evolúció. Noé bárkája vs állatföldrajz. Megszólalt Bálám szamara vs nem szólalt meg. Jézus érintéssel gyógyít vs nem gyógyít. Jézus feltámadt vs nem támadt fel. Van isten vs nincs isten. Csak azért sorolom ezeket, mert sokmillió ember világképe omlana össze, ha kiderülne (ami sok esetben ki is derült), hogy az utóbbiak az igazak. Vagy épp nem omlik össze, ha a tényeket ügyesen figyelmen kívül hagyják. A hívők nem feltétlen az objektív valóságot keresik, hanem a megnyugvást, amivel én nehezen tudok azonosulni.

twisted 2012.04.25. 13:29:57

@Aranyszamár: "milyen Isten?"

Ez is egy jó kérdés. Melyik a sokezer isten közül, melyeket az ember az évezredek során kreált? Mert abban ugye egyetérthetünk, hogy ha létezik, akkor csak egy létezik. Meg abban is egyetérthetünk, hogy pl a muszlimok istene nem egyezik meg a keresztények istenével (Jézust nem fogadják el istennek). Általában attól függ melyikben hiszel, hogy melyik országba születtél bele.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2012.04.25. 16:40:59

Nem gondoltam, hogy ilyen jellegű vita kerekedik ebből, igaz, amennyire szétszakadt és ellenséges a társadalom, végül is várható lett volna.
A legtöbben félreértelmezték, igaz, nem írtam le, hogy nyilván ez így összefüggéseiből, vallásos kontextusából kiragadott, pusztán a cselekményre korlátozott jelenetsor és félig-meddig poénnak, félig elgondolkodtatónak szántam, vajon másokban is felveti-e azokat a kérdéseket, mint bennem.

Én nem vagyok az iskolai hitoktatás vagy Biblia-oktatás ellen, amennyiben ez választható.
Kérdeztek valamit ezzel kapcsolatban tőlem és elolvastam ezt a részt a Bibliából.

Megütköztem pár dolgon.
Az egyik a kegyetlenségek meglehetősen szemléletes és részletes leírása, ami ha egy másik könyv része lenne – teszem azt De Sade márki valamelyik műve – aligha szeretné bárki is, hogy hetedikes iskolások olvasgassák.
A másik az a konfliktus, ami az alapvető, természetes és normális emberi érzelmek, mint az életösztön és az anyai érzés és a vallásos meggyőződés közt feszül.
Nehezen tudom elhinni, illetve elfogadni, hogy normális lehet-e az az anya, aki azt mondja a saját utolsó gyerekének (miután a többit a szeme láttára kínozták halálra brutálisan), hogy inkább a borzalmas kínhalált válassza, mint a vallás szabályainak megsértését. Tényleg lehet egy anya ilyen? És ezt állítsuk példaként egy 12-13 évesnek?
A harmadik ilyen dolog: azért imádkoznak, hogy legyőzzék az ellenséget, ami szükségszerűen azzal jár, hogy tízezrek halnak meg általuk, majd ezért hálát adnak Istennek.
Miért nem azért imádkoznak, hogy oldja meg Isten másképp ezt a problémát? Miért nem egy békés, áldozatok nélküli, halál nélküli megoldásért? Imádkozik, öl és mindezt Isten dicsőségére?
Ez teljesen analóg az iszlám terroristák motivációjával, ők is ugyanezt csinálják, a hitüket védelmezik a hitetlenekkel szemben, harcolnak, imádkoznak a győzelemért, vállalják a vértanúságot és hálát adnak az istenüknek a jól sikerült mészárlások után.
Hogy fogja ezeket a dolgokat egy hetedikes gyerek feldolgozni?
süti beállítások módosítása