10 óra előtt nem sokkal értünk haza. Azaz értünk volna.
A keresztutca első szakasza még járható volt, de a keresztutcáról a mi meredek, hirtelen emelkedő szűk utcánkra felkanyarodni lehetetlen volt (ennek egyik oka, hogy annak idején a hókotró rátolta a havat a mi utcánkra keresztbe, és úgy is hagyta, jó 20 centi magasságban, én megpróbáltam nagyjából letolni, de addigra már átment rajta egy-két kocsi, ami szépen letömörítette, és most az olvadás-fagyás ciklus után egy formás, egybefüggő jégtömböt képez).
Sőt, nemhogy felmenni nem tudtam, de visszacsúsztam vagy 2 métert a meredek, vízzel borított jégpáncélon, csak nagy küszködéssel és szerencsével sikerült a gyakorlatilag alig kontrollálhatóan, állóra fékezett kerekekkel oldalvást hátra csúszó autót megállítani.
Mikor végre másfél méterre a saroktelek kerítésétől nyugvópontra jutott, úgy tűnt, onnan már lehetetlen elmenni, hiszen nedves tükörjégen, meredek útszakaszon álltam, ahol még mozdulni is alig mertünk, nehogy megint csúszni kezdjen.
Megjegyzem, közben volt még egy meredek kanyar, ahol hiába nem csúsztak az első kerekek, az autó hátulja rendesen megindult, mivel végig tükörjég volt, de kihoztam belőle gond nélkül.
A lényeg:
1. A csúszásmentesítés akár volt, akár nem, teljesen hatástalan maradt errefelé. Gondolom, az olvadó hólé szépen felhigította azt a kevés sót, amit rászórtak (ha szórtak egyáltalán), így nem volt elég az alsó réteg felolvasztásához, majd víz ismét kezdett ráfagyni.
A mi utcánknak, ahol én szórtam végig homokkal, még így is biztonságosan járható maradt, persze nem sokra megyek vele, ha feljutni nem tudok.
2. Az Auto Sock minden tekintetben bevált, bátran merem ajánlani mindenkinek. Nem is tudom, a szöges gumin kívül van-e még valami, amivel nedves, meredek, jeges úton el lehet indulni és biztonsággal haladni. Nem olcsó, de úgy tűnik, mifelénk nélkülözhetetlen ilyen időben. Egyébként norvég fejlesztés, és azért nekik van némi elképzelésük a téli közlekedésről, rendelkezik TÜV és GS minősítéssel is.
Ha jól emlékszem, 25e Ft körül volt, és a Bartók Béla út vége felé, a hídhoz közel vettem egy kis autósboltban, kb. arrafelé, ahol a jelzés mutatja.

Kiegészítés: Ma felhívtam Szűcs urat, aki a csúszmentesítésre szerződött vállalkozó, és megérdeklődtem, miért nem történt meg a csúszásmentesítés. Ő váltig állította, hogy voltak kint.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy ez vagy nem igaz, vagy a munkavégzés gondossága, esetleg a felhasznált anyag elégtelen a csúszásmentesítéshez, az utak teljesen el vannak jegesedve, amit tovább ront az, hogy járda sincs, tehát gyalog is életveszélyes közlekedni.
Tegnap este 3 autó éjszakázott a keresztutca sík szakaszán, mivel nem tudtak a saját kocsibeállójukhoz eljutni, beleértve az enyémet is. Az autóból kiszállva még gyalog is nagy nehézségek árán tudtunk eljutni az általam felszórt szakaszig.
Megkérdeztem továbbá Szűcs urat, hogy normális dolog-e az, hogy amikor a mi utcánkra merőlegesen a hótoló jön, rátolja a felhalmozott havat a mi utcánk elejére, általában úgy jó 20 cent magasságban, pont a legkritikusabb részre, majd úgy hagyja.
Szűcs úr azt mondta, másképp nem tudja csinálni, így működik a gép. Kérdeztem, hogy akkor nem lehetne-e, hogy megáll, és egy lapáttal fél perc alatt eltolja azt a szakaszt? Azt mondta, csak gépi úttisztításra szerződtek, és egyébként is minden kocsibeállóra ugyanígy rátolják.
Mikor emlékeztettem arra, hogy itt nem egy kocsibeállóról, hanem egy közútról van szó, egy utcáról, aminek az elején felhalmozzák a havat ezzel a módszerre, ingerülten azt válaszolta, hogy rossz helyen vettem házat.
A keresztutca első szakasza még járható volt, de a keresztutcáról a mi meredek, hirtelen emelkedő szűk utcánkra felkanyarodni lehetetlen volt (ennek egyik oka, hogy annak idején a hókotró rátolta a havat a mi utcánkra keresztbe, és úgy is hagyta, jó 20 centi magasságban, én megpróbáltam nagyjából letolni, de addigra már átment rajta egy-két kocsi, ami szépen letömörítette, és most az olvadás-fagyás ciklus után egy formás, egybefüggő jégtömböt képez).
Sőt, nemhogy felmenni nem tudtam, de visszacsúsztam vagy 2 métert a meredek, vízzel borított jégpáncélon, csak nagy küszködéssel és szerencsével sikerült a gyakorlatilag alig kontrollálhatóan, állóra fékezett kerekekkel oldalvást hátra csúszó autót megállítani.
Mikor végre másfél méterre a saroktelek kerítésétől nyugvópontra jutott, úgy tűnt, onnan már lehetetlen elmenni, hiszen nedves tükörjégen, meredek útszakaszon álltam, ahol még mozdulni is alig mertünk, nehogy megint csúszni kezdjen.
Előrelátó lévén azonban még tavaly vettem egy Auto Sock nevű csodaszert, és itt volt az ideje, hogy végre kipróbáljam. Ez egy speciális, gumirozott szegélyű textil zsákszerűség amit a kerékre kell húzni, elsőkerék meghajtású lévén én az elsőre tettem. Kicsit tovább tartott, mint a beígért 5 perc, mivel az autó erősen az egyik oldalára dőlt féloldalasan állva a lejtőn, és amúgy is ültetett sportmodell, így a bal oldalán a kezem éppcsak befért nagy nehezen a kerékjárati ív és a gumi közé. Miután úgy háromnegyedrészt felhúzta az ember a szabad gumifelületre, kicsit odébb kell vele gurulni, hogy a maradék is felkerülhessen oda, ami eddig állt az autó. Ez csöppet rizikós volt, de megoldottuk.
Helyére tettem az autózokni maradék részét is, majd óvatosan, kettesből indulva megpróbálkoztam, és elégedetten tapasztaltam, hogy a cucc működik, ahogy ígérték, simán ki tudtam állni a veszélyes pozícióból, és tettem egy kört, hogy aztán a kersztutcán parkoljak inkább le. 
Megjegyzem, közben volt még egy meredek kanyar, ahol hiába nem csúsztak az első kerekek, az autó hátulja rendesen megindult, mivel végig tükörjég volt, de kihoztam belőle gond nélkül.
A lényeg:
1. A csúszásmentesítés akár volt, akár nem, teljesen hatástalan maradt errefelé. Gondolom, az olvadó hólé szépen felhigította azt a kevés sót, amit rászórtak (ha szórtak egyáltalán), így nem volt elég az alsó réteg felolvasztásához, majd víz ismét kezdett ráfagyni.
A mi utcánknak, ahol én szórtam végig homokkal, még így is biztonságosan járható maradt, persze nem sokra megyek vele, ha feljutni nem tudok.
2. Az Auto Sock minden tekintetben bevált, bátran merem ajánlani mindenkinek. Nem is tudom, a szöges gumin kívül van-e még valami, amivel nedves, meredek, jeges úton el lehet indulni és biztonsággal haladni. Nem olcsó, de úgy tűnik, mifelénk nélkülözhetetlen ilyen időben. Egyébként norvég fejlesztés, és azért nekik van némi elképzelésük a téli közlekedésről, rendelkezik TÜV és GS minősítéssel is.
Ha jól emlékszem, 25e Ft körül volt, és a Bartók Béla út vége felé, a hídhoz közel vettem egy kis autósboltban, kb. arrafelé, ahol a jelzés mutatja.

Kiegészítés: Ma felhívtam Szűcs urat, aki a csúszmentesítésre szerződött vállalkozó, és megérdeklődtem, miért nem történt meg a csúszásmentesítés. Ő váltig állította, hogy voltak kint.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy ez vagy nem igaz, vagy a munkavégzés gondossága, esetleg a felhasznált anyag elégtelen a csúszásmentesítéshez, az utak teljesen el vannak jegesedve, amit tovább ront az, hogy járda sincs, tehát gyalog is életveszélyes közlekedni.
Tegnap este 3 autó éjszakázott a keresztutca sík szakaszán, mivel nem tudtak a saját kocsibeállójukhoz eljutni, beleértve az enyémet is. Az autóból kiszállva még gyalog is nagy nehézségek árán tudtunk eljutni az általam felszórt szakaszig.
Megkérdeztem továbbá Szűcs urat, hogy normális dolog-e az, hogy amikor a mi utcánkra merőlegesen a hótoló jön, rátolja a felhalmozott havat a mi utcánk elejére, általában úgy jó 20 cent magasságban, pont a legkritikusabb részre, majd úgy hagyja.
Szűcs úr azt mondta, másképp nem tudja csinálni, így működik a gép. Kérdeztem, hogy akkor nem lehetne-e, hogy megáll, és egy lapáttal fél perc alatt eltolja azt a szakaszt? Azt mondta, csak gépi úttisztításra szerződtek, és egyébként is minden kocsibeállóra ugyanígy rátolják.
Mikor emlékeztettem arra, hogy itt nem egy kocsibeállóról, hanem egy közútról van szó, egy utcáról, aminek az elején felhalmozzák a havat ezzel a módszerre, ingerülten azt válaszolta, hogy rossz helyen vettem házat.
Utolsó kommentek