Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Bocs, és az én anyámat...

2008.05.07. 09:16 :: Daily Shark

Hogy ne csak a budapesti parkolás már unalomig ismert anomáliáiról legyen szó, elmondom, hogy jártam tegnap Egerben.
Dél-koreai vendégnek akartam megmutatni a várost és a várat, egy belvárosi utcában parkoltam le délután 1 körül.
Az automata kb. 10 méterre volt, kimarkoltam a kocsi kartámasza alatti tartóból egy csomó aprót és mentem fizetni.
Dobáltam be a pénzeket, mikor az óra 2:15 percnyi parkolási időt jelzett, sajnos elfogyott az apró, ezért megkértem útitársam, hozzon az autóból még. Mielőtt visszaért volna (kb. 20 másodperc telt el), az ördögi gépezet egyszer csak azt találta kiírni, hogy "Jegy törlése" majd hallottam, ahogy a bedobált pénzek leesenk, de csak egy árva huszast adott vissza, a többit benyelte, és jegyet nem adott. Ezután láthatólag visszaállt alapállapotba, és hiába nyomkodtam a gombokat, se jegy, se pénz. Ráadásul semmi bizonyítékom nem volt, hogy a kb. 350 forintomat elzabrálta.
Felhívtam az automatán lévő számot (kb. 6. próbálkozásra vették fel), majd előadtam a gondom. Kérdezték, hol van az automata, mondtam, nem tudom, mert nem vagyok idevalósi, utcanévtábla meg egyik házon sincs a közelemben, az automatán meg nem volt azonosítási szám. Végül mobillal a kézben elsétáltam az utca végére (miközben mondtam, hogy egy nagy sárga templom mellett vagyok, hátha ezzel be tudnak azonosítani), ahol végre ki volt írva, hogy Egészségház utca.
Alapvetően jóindulatúak voltak, azt mondták, rendben, két óráig parkolhatok, ha fizettem és az automata nem adott jegyet. Annyira megörültem a poztív hozzáállásnak, hogy nagy hálálkodással elbúcsúztam. Aztán eszembe jutott, hogy vajon mi alapján nem büntetnek majd meg? Így felhívtam ismét őket (ezúttal elsőre sikerült) majd elmondtam a rendszámomat.
Két óra elteltével visszamentünk az autóhoz, de kb. 95% biztonsággal sejtettem, hogy a mikulás-csomag ott lesz az autón. Így is volt. Ismét felhívtam a parkolási ügyfélszolgálatot, és kérdeztem, hogy ezzel most mit kezdjek. Azt mondták, vigyem be, és meglátják, mit tehetnek. Szerencsére nem voltak messze. Váltottam megint jegyet, ezúttal addig dobáltam a pénzeket a biztonság kedvéért, míg a díjköteles időszak végéig elég lett, és adott is jegyet.
A parkolást üzemeltető városi cégnél azt mondták, hogy kiküldtek valakit ellenőrizni az automatát, de nem találtak benne ki nem adott jegyet, ezért büntetett meg az ellenőr.
Mondtam, hogy ez érthető is, ugyanis a gépük törölte a jegyvásárlási folyamatot valószínűleg a kb. 20 másodperc várakozás miatt, csak éppen a pénzemet nem adta vissza.
Megint alapvetően jóindulatúak voltak, mert mondták, elhiszik, hogy így volt, de erre nincs semmi konkrét bizonyíték, és a rendszerben már rögzítve van a büntetés ténye, így ők legfeljebb valamennyit mérsékelhetik az összeget. Mivel nem volt kedvem sok időt és fáradtságot pazarolni erre (eddig is épp elég volt), kiegyeztem a felében.
Koreai vendégem viszont totálisan fel volt háborodva (mivel elejétől fogva tanúja volt az eseményeknek), hogy létezik az, ha én tisztességesen fizettem, de az automata hibás, mégis megbüntetnek, ez nonszensz, azt mondja, náluk ilyen nem fordulhat elő.
(Az már csak hab a tortán, hogy eleve nem volt éppen jókedvében, mert fél óráig keveregtük a városban, mire végre az ötödik próbálkozásra találtunk egy bankot, aki hajlandó volt beváltani a Traveller's Cheque-et. Próbálkoztunk a CIB, az Erste, a BB banknál, a postán és pénzváltóknál is, de ők undorodva elutasítottak, végül a K&H-nál végre kegyeskedtek beváltani az amúgy Európában teljesen normálisnak számító és garantált fedezettel bíró csekket.)
Mondtam neki, hogy ne csodálkozzon semmin, ez is sajnos Magyarország, és örülhetek, hogy nem jártam rosszabbul. Még az is lehet, hogy pár év múlva majd rámverik a kamatos kamattal, hogy csak a büntetés felét fizettem be...
Tanulság1: ne várakozzunk a pénz bedobása közben.
Tanulság2: ne higgyünk nekik, bármit mondanak, még ha jóindulatúak is...

3 komment

Címkék: vélemény közlekedés autó magyarisztán morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr43457876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.06.02. 17:33:27

az ügyfél egyébként nem szólgálhatott volna tanúnak, ha már úgy is ott állt melletted??
egyébként tényleg bosszantó lehetett én csak ilyen dolgok miatt szoktam felpaprikázódni az egyébként elég nyugodt természetembő.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.06.04. 11:41:06

remek referencia egy külföldinek :/

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.02. 15:56:00

Az ügyfél nem lehetett volna tanu, mert koreaiul és angolul beszél, és egyik se alkalmas arra, hogy egy parkolási ügyintézővel kommunikáljon :)
süti beállítások módosítása