Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Parkolási bírság rendelésre?

2009.01.05. 16:14 :: Daily Shark

Nem olyan rég írtam egy bejegyzést annak kapcsán, hogy a csendes, forgalommentes, meredek kis budai utcában, ahol a cégünk van, 14 évnyi zavarmentes – ám sajnálattal elismerem, kétségtelenül szabálytalan – parkolási rendszert egyik napról a másikra megregulázta a Közterületes ellenőr, aki konzekvensen végigbírságolt minden autót, napokon át, 8500 forintjával autónként és naponként.

 

Azért büntettek, mert az autók fél kerékkel a járdára felállva parkoltak az út mindkét oldalán, ahelyett, hogy csak az egyik oldalon, a járdára nem ráállva tették volna. Fenntartva, hogy sem az autós, sem a gyalogosforgalmat (még babakocsival sem) zavartuk (ezt a környéket ismerők többen is megerősítették a kommentekben), elismertem a büntetés jogosságát és elnézést kértem a szabálytalanságért.

 

Csak mellesleg, magam már jó ideje leginkább gyalog járok, akkor az autót a külföldi utazásom miatt hagytam a cég előtt, mert az legalább be van kamerázva. De azóta mindenki végtelenül szabályosan parkol az utcában, katonás rendben.

 

Ami böki a csőröm, az a tény, hogy egyértelműen nem a szabályoknak való következetes érvényt szerzés volt a Közterületesek akciójának célja, hanem vélhetőleg magánbosszú, vagy ilyesmi, az ellenőr nem is titkolta, hogy bejelentésre jött ki.

 

Ami még inkább megerősíti ezt, hogy ha az utca végén befordulnak a keresztutcába, és 5 percnyi távolságot sétálnak, ezen az öt perces sétán belül ugyanennyi szabálytalanul parkoló autóval találkozni minden áldott nap, sőt, a nagyon hasonló, ám Megállni tilos” táblánál még erősebb szabálysértést elkövetők egyáltalán nem érdeklik őket.

 

A mellékelt képeket a napi munkába járás során „lőttem” az elmúlt hónapok alatt, bármelyik nap lehet látni hasonlót a környéken.

Közterületes soha még nem járt arra, senkit nem büntetett (felteszem, mert akkor nem parkolnának ugyanazok az autók minden nap ott).

 

Magyarul nagyon úgy néz ki, a Közterületesek szarnak bele, mi a szabályos és mi nem, de ha a megfelelő ember kéri (Te, Józsikám, szólj már a fiúknak, szaladjanak végig a …. utcán, egy haverom ott lakik, és nem szereti, hogy a háza előtt parkolnak, nektek is lesz egy kis bevétel), esetleg a megfelelő anyagi motiváció az ellenőrnek, és máris tiszta az utca.

Hogy 100 méterrel arrább már tele van szabálytalanul parkolókkal? Na és, az kit érdekel?
Arra nem érkezett megrendelés és anyagi motiváció.

 

Lehet mondani, hogy csak irigykedek. Én nem ezt érzem, hanem az igazságérzetemet háborgatja, hogy míg mi tényleg nem zavartuk a forgalmat, de sajnos szabálytalanok voltunk, ezért aztán ki is fizettük a büntetést, és attól kezdve ügyeltünk rá, hogy formálisan is szabályos legyen, közben meg száz méterrel odébb mások vígan élvezik a szabálytalankodás előnyeit, anélkül, hogy az illetékesek bármit is tennének ez ellen, ráadásul gyakran teljesen lehetetlenné teszik a gyalogosközlekedést, az úttestre kényszerítve a járókelőket.

 

Persze a magyar korrupciós viszonyokat ismerve nem lehet csodálkozni azon se, ha a Közterületesek is privát tisztogatási akciók eszközei inkább, mint a törvényességre ügyelő hatóság.


(A mellékelt képeken jól látható, hogy ezen autósok túlnyomó része sose törődtött azzal, hogy a gyalogosok még lapjával se tudnak elférni.
Igaz, mi sem voltunk szabályosak, de mindig elég helyet hagytunk hozzá, hogy akár kerekesszékkel, akár babakocsival is el lehessen haladni, bár az ikerbabakocsi méretéről nem vagyok meggyőződve.
És ezek nem csak rövid odaparkolások, hanem egész nap ott állnak, mert reggel és este is látni őket ugyanott.)

 

Előre várom az olyan kommenteket, hogy "na, most mit irigykedsz, inkább örülj, hogy legalább ők tudnak parkolni, és akkor mi van, ha szabálytalanul?", illetve a "micsoda szarrárgó vagy, hogy képes vagy ezt fényképezgetni és írogatni", továbbá a "mit jár a pofád, örülj, hogy nem büntettek meg 14 évre visszamenőleg", mert ezek mindig megerősítik a magyar internetes társadalom fejlett intelligenciájáról, csalhatatlan ítélőképességéről és empátiájáról szerzett tapasztalataimat. :))

 

A mellékelt képek NEM a mi utcánkban,
hanem 5 perc sétányi körzetben készültek.
Érdekes a Közterületesek szelektív figyelme.
2008.05.29.
2008.0826

2008.09.02.

2008.09.09.
2008.09.09.

2008.09.12.

2008.11.25.

2008.12.03.

2008.12.12.

2009.01.05.

2009.01.05.

2009.01.05.

 

38 komment

Címkék: közélet közlekedés autó parkolás napló megmondás morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr100859508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.05. 19:03:34

A közteres ilyen faj, őket csak a kényelmes meló érdekli.

Káposztakukac 2009.01.05. 19:23:56

valaki betelefonált(mindenki megteheti) és mondta, hogy itt és itt szabálytalanul parkolnak. erre kijöttek(kötelességük) és végigbírságoltak. ennyi. valami unatkozó öreg nyanya lehetett. nem kell csodálkozni ezen.

Perillustris 2009.01.05. 19:34:59

Jelentsd be, lehetőleg írásban. Írd le, hogy összességében örültél nagyon a történteknek, de most nem igazán érted, hogy miért lankadt le a figyelem, s kérd őket, hogy folytassák, mert a képen (csatold!) látható helyeken a gyalogosok rá vannak kényszerítve az úttestre, ami folyamatos és jelentős veszélyforrás számukra.

MP 2009.01.05. 19:42:26

Nekem is volt velük ügyem. Feljelentettek s követeltek tőlem. De a rendőrségnek már nem adták át az ügyet mert azt a pénzt már nem ők kapnák. Ennyit a normális tisztességes ügykezelésről.

NaP · http://nagyek.blog.hu 2009.01.05. 19:49:56

Perillustris jól beszélt!

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 20:08:57

Káposztakukac pontosan megmondta mi a szitu.
Én voltam közteres, és így zajlik. Vannak helyek, ahova nem jártunk, míg más helyekre igen, mert "ott gyakori a szabálysértés". Ha van lakossági bejelentés, akkor kimennek a fiúk. Ha minden nap van, akkor minden nap.

Nekem is volt ilyen történetem, egyszer egy iroda ingatlan tulajdonosa kitalálta, hogy a behajtásért és a parkolásért díjat fog szedni az irodába jövőktől, akik ezek után felháborodásukban inkább kint álltak meg a járdán. (Szabálytalanul, de a bringásokat meg a gyalogosokat nem zavarva a Szentendrei úton) Ennek örömére minden reggel betelefonált a köztereseknek, mi meg minden reggel ott kezdtük a munkát.

Lolita999 2009.01.05. 20:09:45

A közteres naponta lejárja a kijelölt körzetét. Tízből kb egy imád bírságolni, és hajlamait kiélni a -kétségtelenül- szabálytalanul parkolókon. És büszke arra, hogy ő a törvényt védi, és milyen nemes cselekedetet tesz a hazának. Általában fensőbbrendűségi tudatban élnek. De, ha már közterületi italfogyasztáshoz hívják őket (amely jobban veszélyezteti a társadalmat, mint a szabálytalan parkolás), akkor oda már ki se mennek, vagy, ha mégis, intézkedés nincs, mert nem mernek ittas állampolgárral beszélni. Csak normális embereket megalázni, és zsebre dolgozni. De szájuk az van, jó nagy. Meg köztisztviselői jutalmak maguknak, köztisztviselői nap (szünnap), és egyéb nyalánkságok mellékesen. Bejáratott "boltok", területek, stb, de hát ezt mindenki tudja. Bocsi, közteresek, akinek nem inge, ne vegye magára, de már egy kicsit kezd tele lenni a hócipő.

wasp 2009.01.05. 20:24:21

"mert ezek mindig megerősítik a magyar internetes társadalom fejlett intelligenciájáról, csalhatatlan ítélőképességéről és empátiájáról szerzett tapasztalataimat. :))"

Ezek szerint te is érzed, hogy valami kicsit biceg. Amíg téged nem bírságoltak meg, eszedbe sem jutott végig fotózni a környező utcákat. A közterületesek gyakorlata tényleg undorító, a házsorunk előtt legalább 4 méter széles járda van, a külső felére parkoltak az ott lakók és az ideiglenes parkolók évekig, majd múlt nyáron sorban rakták fel a bilincseket az autókra. 2 hónapig szinte üres volt a placc, aztán újra felmerészkedtek az autósok. Azóta se híre se hamva a közterületeseknek, de az senkinek nem jutott eszébe, hogy sértettségből végigfotózza a környékbeli utcákat is. Mindenesetre nagy bunkóság a teljes járdát elfoglalni.

mnmnbkhj 2009.01.05. 20:35:27

Remélem a kedves felügyelő úr majd egszer lezúz egy méregdrága kocsit mert félkerékkel az úton áll és a gatyája is rámegy.

Venesz 2009.01.05. 20:38:11

Egyszer nagyon sokáig kellett sorbaállni a postán. Mire kijöttem, rajta volt a közterületes papírja, miszerint szabálytalan parkolás (járda) és 6000 Ft (nem ma volt, kb 10 éve) bírság lesz. Jobbról és balról mellettem ugyanúgy álló kocsikon nem volt cédula. Lefényképeztem. Érdekes módon nem kellett fizetnem, elnézést kértek a központban tőlem és könyörögtek, hogy ne legyen belőle sajtó.
Igaz, én felvetettem, hogy a másik két autós esetleg zsebbe fizetett, őket azért nem bírságolták meg hivatalosan.
Bizonyítani persze nem tudtam, de a fényképek tényképek voltak arról, hogy nem mindenkit bírságolnak meg, csak akit akarnak, mert például nem tejel.
Mostanában valami kiszivárgott arról, hogy zsebre dolgoznak, de le kell adni a főnökségnek a sápot. Rusznák Imre nevű nagyfőnököt pár éve rendesen elverték, sose derült ki az oka, ő nem tudta, ki haragszik rá. Én sem tudom, csak éppen most már vannak ötleteim.

Sara 2009.01.05. 20:47:04

.... közterületeseket már én is "rendeltem" többször az utcánkba - 10 percen belül ott is voltak- pedig nincs cimboraság! Amikor gyalog a kertből nem tudok kilépni, mert úgy odaállnak.... és a mellettünk lévő utcákban szintén mindenhol szabálytalanul parkolnak - máshogy nem is lehet - ott se büntet! szóval nekik is könyebb, ha címre mehetnek és nem kell kolbászolni!!!!

OkoskaTo:rp 2009.01.05. 20:56:12

Sara: És attól jobb lesz neked? Kiállni a bírságolás után sem fogsz tudni, a lopóautókat meg pár éve beszüntették.

(Amúgy nem kell címre menni; kb. egész Budapesten mindenhol vannak szabálytalan parkolók.)

Perillustris 2009.01.05. 21:27:52

"ha már közterületi italfogyasztáshoz hívják őket (amely jobban veszélyezteti a társadalmat, mint a szabálytalan parkolás)"

Tehát az veszélyesebb, ha valaki megiszik egy dobozos sört az utcán, mintha egy anyuka kénytelen letolni a babakocsit az úttestre?

Lámlenge 2009.01.05. 21:52:08

Micsoda szarrárgó vagy, hogy képes vagy ezt fényképezgetni és írogatni.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.01.05. 22:08:44

@Némethkriszta: Sajnos teljesen igazad van, én kivételesen tiszta voltam (leginkább azért, mert amikor odakerültem, egyből a nyakunkra ültettek egy volt rendőrt, aki már az apró szabályszegésekért is berendelt a központba egy lekúrásra), de én is láttam, hogy mik mennek zsebbe. Az megint egy másik kérdés, hogy nagyon nem korrekt a fizetés. A volt rendőr főnökök, 200k nyugdíj mellett, 250k fizetést kaptak, és nem tettek érte semmit, az utcaiak jó ha kapnak 80 nettót. És mostanában az a divat, hogy haverokat vesznek fel vezetői pozícióba, az utcán meg senki nincs.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.01.05. 22:08:50

Na ez szép. Ha elférnek az autók az út mellett úgy, hogy nem kell felállni a járdára, akkor mi a francért kell úgy parkolni? Egyetlen felmentés van: ha az utca kellően forgalmas, és a parkoló autósok zavarnák a közlekedést, de ekkor sem úgy, hogy legalább egy kerekesszékkel, babakocsival ne lehessen elférni (igen, olvastam, hogy a poszt írója szerint el lehetett). Itt a probléma nem is ebből van, hanem abból, hogy csak most van felháborodva, eddig a sok tufa paréj autós nem zavarta a szemét.
Amúgy nagyon sok helyen vannak ilyen autósok, akiktől nem lehet mozogni, mert minden elképzelhető helyre odaparkolnak (bárcsak anyukájuk/testvérük/stb. tekerne egyszer arra kerekesszékben). De sajnos a közterület-felügyelőknek eszükbe nem jut maguktól bírságolni, még akkor sem, amikor megcsinálják a körüket.

deee 2009.01.05. 22:19:52

Most akkor mi is a gond? Nem az, hogy ezután nem állhattok szabálytalanul, hanem, hogy bezzeg másokat miért nem szívattak meg? Tipikus magyar-e vagy?

Nagykócsag 2009.01.05. 22:30:07

fővárosi közterületfelügyelet
Forduljon bizalommal munkatársainkhoz az alábbi telefonszámok egyikén:
06-80/220-220
06-80/330-330
vagy az
ugyelet@kozterulet-felugyelet.hu
e-mail címen.
forrás: www.bpvik.hu/web/cms/bpvik-pub

magyari 2009.01.05. 22:52:41

@Lámlenge: Te vagy Szarnak rágója. DE. Az én szaromat nem adom. Drága - a te szádba, te kukac-se!
"Szeretettel", éva

Kenguru 2009.01.05. 22:54:40

Ez nagyon erdekes es bulvaros, de tusztelettel megjegyeznem, hogy a Napos utcaban pl(C-C-s audi, bordo merci, sarga skoda) pont azert van igy kialakitva a "jarda" oldala hogy fel lehessen ra allni autoval.
Mivel ez egy minimalis forgalmu kornyek, a masik oldalon kiepitett szep diszkoves jarda pont eleg akar iker-babakocsi tolasara is.

Ettol persze meg lehet szabalyztalan ha nincs tabla, de ugyan ugy eletszerutlen szamonkerni ezen a helyen a "szabalyos" parkolast mint ahhol teged megbunettek.

magyari 2009.01.05. 23:04:31

Nem csodálkozz, Kedves Honfitársam! EZ az ország, mely - mellesleg szeretett hazánk, ilyen. Bunkó. Prosztó. Kukac-se. Inkább a vég-nek a lénye. MINDIG tisztelet a kivételnek! Mert VAN. Pl. Te, ki vetted a fáradtságot (és idődet!), hogy fotózz. Tények ezek, és megörökíteni "érdemesek". Történik-e valami is jogos dühöd kapcsán? Na, ebben már nem vagyok biztos. Mert "ezek" "olyanok". Míg hagyjuk - mi. Te sem vagy birka, mint sokan. Osho szerint rengetegen (igaz, Ő tevékről írt a Megértés könyvében). A kovács23 jánosok és jánosnék, a hitelre vett, baromi-nagy plazma tv-jükkel. Meg a piszok-drága mobiltelefonjukkal. Na, AZT rágcsálják hamarosan, kaja helyett. És ordítanak, hogy ez meg az tehet arról, hogy neki és baromi-kövér feleségének (a jánosnénak), meg a még kövérebb kölkeinek NINCS mit enni.
Igazad van, polgártársam, harcolj bizony a birkák ellen (ld. közterületesek, a Te esetedben). A budapesti XIII. kerületben másként mások "ezek". Merthogy ottan nem lehet a mozgássérültnek parkolni ott, hol lehetne. Én írtam a - nekem nem ismert polgármesternek, valami tóth -, ki bírta azt válaszolni - nem tehetek róla, a demszky a hibás. Válaszoltam: "Jól ismerem a demszkyt, rémes - lett." Mi történt másnap? Jöttek a közterületesek és büntették az illetéktelenül parkolókat mozgássérült parkolóban. Egyszer. SOHA többet.
De. NEM adom fel. Mert Alma unokám azt mondta Indiában, a gangon: "Éjja, mindig meg kell tóbálni." 2,5 éves volt akkor. Igaza volt-van-lesz.
é

mesa 2009.01.06. 00:04:54

Igazából nem az a baj, hogy valahová nem lehet állni, hanem az, hogy nem mindíg, és nem mindenkinek. Ennek egyrészt a következetlenség az oka, másrész a régi jó(?) dzsentri uram-bátyámság, harmadrészt a pénz.
Németországban fel van festve,hogy hova nem lehet. Ha valaki odaáll, a szemben lakó feljelenti, lehet morogni, de a helyzet egyértelmű. Ott pénzért sem lehet elintézni..... Nem is áll senki rossz helyre.

mesa 2009.01.06. 00:05:57

@mesa: Ja, csak a magyarok.........

boldiii 2009.01.06. 01:18:02

Szerintem ezzel az van, hogy egyszer jöjjön el valaki, meg két tanú és egy fényképezőkép az ilyen környékekre, de valójában bármely belvárosi környékre is. Aztán csattoghat a gép, mérhető az 5,5 méter, a 1,5 méter . a fél járda stb.

Aki fasz intézkedést hoz, az gáz. Aki nem tartja be gáz. Aki nem tarja be és nem kiabál, hogy ez gáz, az is gáz.
Aki szerint nem gáz, az is gáz.
Aki meg ikerbabakocsival szeretne menni - az nem gáz, de szívás.

boldiii 2009.01.06. 01:19:02

Ja és a lámlenge az meg a legnagyobb gáz.

boldiii 2009.01.06. 01:26:02

Ui. Egyszer megkérdeztem a redőrt, hogy most az hogy van, vajon, hogy itt a saját háznuk előtt a kialakított részre állunk a kocsival (nem a jára részre, de nem az úttestre, a kettő közé), a válasz valami olyasmi volt, hogy hát azt szabad.
A jog szerint viszont ami az úttesttől szintkülönséggel vagy más módon elválasztott rész, az járda, és oda állni nem szabad tábla nélkül.


Erre azért tényleg az a vicces megjegyzésem, hogy az Amfiteátrunnál büntetnek erre, de az út szélére állva egy sávot elzárni szabad. A Romkertnél a Gellért irányában a jobb sávon parkolkni szabad. Budafokon a város irányában a villamossáv mellett parkolni szabad, de 10 év alatt senki nem merte megtenni.. Lenne tippem, hogy valakinek esetleg nem kellene prémiumot adni, nemhogy kenőpénzt...

mesa 2009.01.06. 01:33:05

@boldii: Kenőpénz.....Szép szó. Vajon mit jelenthet......?!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.06. 08:07:24

Azoknak, akik azért izélgetnek, hogy miért nem zavart előbb, miért nem fényképeztem előbb, jelzem, hogy az első mondatban hivatkozott poszt és a bírságolás 2008.11.10-én történt, és ha megnézik a fényképek dátumát, legalább a fele ez előtti, az elsó 2008.05.
Tehát bizony, hogy zavart előtte is, csak ÉN nem vagyok feljelentgetős fajta.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.06. 08:12:04

Kenguru,

Biztos vagyok benne, hogy nem azért olyan a járda, hogy TELJESEN a fal mellé simulva foglalja el a C-C-s Audi (meg a többi).
Nem tudok róla, hogy bármilyen utcában szabályos lenne teljesen parkolás céljára lefoglalni a járdát.
De ha mégis, ezt alighanem jelezniük kéne táblával, viszont nem jelzik, a másik oldalon meg teljesen meg van tiltva még a megállás is az úton, nemhogy a parkolás vagy járdára állás.

kpetya 2009.01.06. 08:26:17

khm ,idézet a kreszből:

b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló – az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt – része; a gyalogút azonban nem járda.

Több képen látszik, hogy direkt ugy van kialakitva a szegély hogy fel lehessen hajtani.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.06. 08:36:53

Tehát ha fel lehet hajtani a járdára, akkor az autók jogosan elfoglalhatják teljes szélességben, ezt jelenti a KRESZ?

Szintkülönbség egyértelműen van, és az útburkolat is teljesen más, tehát jól láthatóan elkülönül. Akkor miért van ott járda, ha engedélyeznék a teljes szélességben elfoglalást? Értelmetlen.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.06. 08:37:53

Arról nem is szólva, hogy ez csak a Napos utca, de a Virányoson is ugyanezt csinálják, lásd a BMW és az Audi.
Ott meg aztán egyáltalán nem lehetne.

Lámlenge 2009.01.06. 08:39:21

@boldii: Hát most mit csináljak, ha ez tetszett a legjobban a három felkínált lehetőségből?

Te talán nem szeretnéd megerősíteni a szerzőt a magyar internetes társadalom fejlett intelligenciájáról, csalhatatlan ítélőképességéről és empátiájáról szerzett tapasztalataiban!? Áh, az ilyenek miatt jól megkaptuk a világválságot.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.06. 09:15:09

mindennapos eset. a járdára parkolás is, a hívásra bírságolás is, a nem következetes, nem rendszeres bírságolás is.

nálunk olyan széles a járda, hogy ha teljesen fenn van az autó, akkor is elfér közte és a kerítés között egy ikerbabakocsi. régebben fel is parkolt mindenki, mi is. aztán egyszer, úgy másfél-két éve végigbírságoltak mindenkit (valószínűleg valamelyik szomszéd hívta őket - se babakocsija, se kerekesszéke, se autója). (szerencsére éppen akkor nem voltunk otthon, mi megúsztuk :) )
azóta aki ott lakik nem parkol fel. igaz, az úton lassítani kell, autókat kerülgetni, de ez még jobb is, mert nem lehet vévigszáguldani az utcán ész nélkül. parkolás, mint forgalomcsillapító, sebességkorlátozó eszköz.
ja, a túloldali járdra, - ami kevésbé széles, ikerbabakocsi nem, csak szimpla fér el a teljesen felálló autó mellett - rendszeresen fel szoktak állni - szintén itt lakók, környéken dolgozók. fél kerékkel, így viszont az i.b.k is elfér. és még az úton is lehet közlekedni.
azóta mondjuk nem volt bírságolás...

preston 2009.01.06. 09:29:38

HA JÓL LATOM, NEM HIVATKOZIK SENKI A MEGFELELŐ KRESZ SZABÁLYRA, MELY SZERINT CSAK
AKKOR LEHET A JÁRDÁRA FELPARKOLNI, HA EZT
KÜLÖN TÁBLA ENGEDELYEZI (PLUSZ EGYÉB MEGSZORITÁSOK)
EZ ANNYIT JELENT, HOGY A FÉL BUDAI HEGYVIDÉK
SZABÁLYTALANUL PARKOL. HIÁBA VAN PL. A HŰVÖSVÖLGYI UT NAGY RÉSZÉN KÉT MÉTERNÉL SZÉLESEBB JARDA.ÉN A FÉNYKÉPEK SZERINTI SZOMSZÉDSÁGBAN LAKOM. HA UTCÁNKBAN MINDENKI
SZABÁLYOSAN PARKOL A JÁRDA MELLETT (30 CM MÁR NINCS A KRESZBEN) MARAD UGYAN HELY, DE
A KUKA VAGY A FIGYELMETLEN VEZETŐ NEM TUD EL
MENNI AZ AUTOK KÖZÖTT.ÉJJEL LEVERIK A TÜKRÖT.
MOST KÉSZÜL AZ ÚJ KRESZ. TALAN A KÉPVISELŐK-
NEK KELLENE IRNI, HOGY MÓDOSITSÁK A PARKOLÁSI RÉSZT.
PRESTON

Perillustris 2009.01.07. 15:27:39

@Repülő Majom: "Ha elférnek az autók az út mellett úgy, hogy nem kell felállni a járdára, akkor mi a francért kell úgy parkolni? Egyetlen felmentés van: ha az utca kellően forgalmas, és a parkoló autósok zavarnák a közlekedést"

Ez miért felmentés? Ha nincs erre utaló tábla, akkor TILOS a járdán parkolni, s ha nincs megállni tilos tábla, akkor lehet az út szélén parkolni (a menetiránnyal megegyező irányban - mert erre is szarik a többség).

Szerintem egyértelmű.

Perillustris 2009.01.07. 15:55:30

@preston: "EZ ANNYIT JELENT, HOGY A FÉL BUDAI HEGYVIDÉK
SZABÁLYTALANUL PARKOL"

Bizonyára te kivétel vagy, de az emberek többsége nem gyalogösvényre, hanem járdára vágyik. Egy 2 méter szélességű járda valóban nagyobb, mint az átlag, de ne feledjük, hogy a minimum 1,5 méter, ezért az sem tekinthető túl nagynak, és legfőképpen nem kell rögtön parkolónak nyilvánítani.

S hogy a budai részen miért vannak az utcára kényszerítva az autók? Mert ott is inkább beépítették a telket, esetleg medencét alakítottak ki, ahová rendes beállót lehetett volna tervezni. Érvényes ez természetesen a legtöbb kertvárosi részre is.

Mert ugyebár a "közterületen ingyen lehet parkolni". Amíg ez így lesz, addig nem lesz változás.

Persze én most ugye köcsög irígy vagyok. Nem. Rendelkezünk autóval, és mégis így gondolom.

Avatar 2009.01.12. 15:40:43

@kpetya:
"Több képen látszik, hogy direkt ugy van kialakitva a szegély hogy fel lehessen hajtani."

Ja, hogy fel tudjon hajtani a kerekesszékes, meg fel lehessen tolni kényelmesen a babakocsit. Nem az autók kedvéért. :)
süti beállítások módosítása