Itt a kötelező váltás ideje, nosza nekilódultam a netes kalkulációnak.
Először a Netrisk-en kezdtem. A jelenlegi Uniqanál szerinte 91 222 Ft, ami alighanem jó is, mert felhívtam a céget és ők is ennyit mondtak. Érdekes módon, ha ezt felmondom és új szerződést kötök, akkor már csak 84 168 Ft. Vajon miért? Miért értékel többre egy új ügyfelet egy hűségesnél? A Uniqa ügyfele vagyok már majdnem 5 éve, a mostani szerződés 2007 márciusa óta él. Ehhez képest még csak meg se említették, hogy ha újrakötöm, jobban járok. Szép.
A biztositas.hu oldalán a Uniqa 81 086 Ft éves díjat mutat, és meg se említi, hogy ez nem a jelenlegi szerint, hanem akkor, ha újrakötöm.
Rámentem a Kotelezo.hu oldalra, majd a díjszámításra kattintva ezzel szembesültem: a Uniqa itt is 84 186 Ft, de itt se jelzik, hogy ehhez újrakötés kell.
Mellesleg ez a weboldal roppant idegesítő, az egyes mezőktől jobbra mindig van egy kérdőjel ikon, ami arra szolgál, hogy az adott mező kitöltéséről bővebb információt adjon, csakhogy ezt kéretlenül, pusztán az egér fölötte történő elhaladásakor is azonnal egy külön ablakban dobja fel, tehát valahányszor az egér véletlenül rámozdul egy ilyenre, csukogathatom be a fölöslegesen megnyílt ablakokat.
A legolcsóbb mindenütt a Posta volt, 65 354 Ft a Netrisk és a Biztositas.hu oldalán, viszont 68 794 Ft a Kotelezo.hu-nál.
A második a Netrisknél a KÖBE 66 795 forinttal, míg ugyanez a Biztositas.hu lapján 66 632 Ft, a harmadik helyezett mindkettőnél az Allianz, mindkettőnél 70 200 Ft. Érdekes, hogy a KÖBE-t a Kotelezo.hu már csak negyediknek hozta ki, 82 125 forinttal, náluk az Allianz a második, meglepő módon szintén 70 200-ra hozta ki.
A „Cipőt a cipőboltból!” örök érvényű frappáns szlogen értelmében a Posta nálam nem jön szóba, nem bízom benne és mert éves 1-2 ezer forintért nem akarok kicseszni másokkal se, viszont a KÖBE-ről eddig csak rosszat hallottam, azt se választanám.
A következő versenyző az Allianz, ami már legalább tényleg biztosítótársaság és van is náluk más biztosításom is, eddig nem volt negatív tapasztalatom velük. Nem mellesleg mindhárom honlapon azonos a kalkuláció, tehát vélhetően ez korrekt lehet, míg az előzőek esetében eléggé zavaróak az eltérések.
Tehát hajrá, azért nézzük csak meg az Allianz saját honlapját is. Az Allianzdirekt.hu oldalon azzal a kedves viccel örvendeztetik meg a látogatókat – nyilván nyelvgyakorlási célból – hogy az oldal részben magyarul, részben angolul jelenik meg, imigyen:
Kissé húztam a számat, de egye kutya, ez nem jelenthet problémát, elkezdtem kitöltögetni. Érdekes, mennyire más adatokra kíváncsiak, például nem érdekelte őket fiú vagy lány vagyok-e, az autó teljesítménye se, ellenben a jogosítvány megszerzésének nemcsak az évét, hanem a teljes, pontos dátumát meg kell adni – ennek mi értelme?
Viszont elégedetten láttam, hogy itt is 70 200 Ft lett az éves díj, azaz legalább ebben jól számoltak a közvetítők honlapjai.
A regisztráció során végig ékes angolsággal kérdezte az adataimat. Remélem, a nyilvántartási rendszerük ennél zökkenőmentesebben működik. Felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, akik nem tudtak segíteni, de azt mondták, nézzek vissza később.
Mindenesetre regisztráltam, aztán 2 óra múlva visszamentem, ugyanis van itt egy meglehetősen masszív kedvezmény, ha az ember az éves díjat egyben bankkártyával kifizeti, 58 080 lesz csak az éves díj, ami jobb, mint bármelyik másiknál, még akkor is, ha azoknál is éves fizetést állítok be.
Tehát elhatároztam, hogy ezt választom, végigmentem a még mindig angol nyelvű űrlapokon, de a biztonság kedvéért ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol a callcenteres szirén azt mondta, biztos az én internetes beállításaim rosszak. Kérdeztem, mire alapozza ezt? Azt mondta, náluk más panasz még nem volt erre. Megjegyeztem, hogy én se találkoztam még másik weboldallal, mely vegyesen magyarul és angolul jelent volna meg és megkérdeztem, ha nálam a probléma, akkor mit állítsak be másként. "Azt nem tudom, nem értek hozzá" - így ő. Kérdeztem, esetleg tudna-e adni valakit, aki ért hozzá. Sajnos, nincs ilyen, közölte.
Patthelyzet.
Mindegy, töltögettem tovább az elektronikus űrlapot, a végén pedig ráböktem az online fizetésre, ami átvitt az OTP Direkthez. Sajnos itt szembesültem azzal, hogy 5 percen belül le kell bonyolítanom a fizetést (nyilván biztonsági szabály, de eddig semmilyen más online fizetésnél nem találkoztam ilyen korlátnál, pedig rendszeresen használok máshol internetes bankkártyás fizetést).
Gyorsan mentem az internetbankhoz, hogy még időben át tudjam vezetni az internetkártyára az összeget. A netbank csak húzogatja a csíkot, de nem jelentkezik be. Iziben hívom a telebankot, ott többszöri próbálkozásra se tudok bejelentkezni, majd a callcenteres közölte, hogy sajnos átmenetei technikai hiba van, próbáljam meg negyed óra múlva.
Kezdtem bosszankodni. Közben persze letelt az idő, mellesleg az OTP fizetési oldala is elérhetetlenné vált….
Kicsit később a saját netbankomba legalább be tudtam jelentkezni és áttettem az összeget a kártyára majd próbálkoztam újra az Allianzdirektről.
Már kínomba csak vigyorogtam, mikor láttam, hogy ezalatt az előzékenyen kiléptetett, azaz kezdhetem előröl az egész űrlaptöltögetést, mert annyira már nem volt intelligens, hogy automatikusan el is tárolja a kitöltött űrlapokat, igaz, bizonyos fázisban van lehetőség a kézi mentésre, amit viszont én nem tettem meg, mert szerintem a következő űrlapra lépve az lenne a logikus, hogy az előzőt tárolja magától.
Szépen elkezdtem megint a kitöltögetést, alvázszám, kötvényszám, stb. és most végül ment minden, mint a karikacsapás, sikerült a fizetés is, elküldték az ajánlatot azonnal PDF-ben, korrektnek tűnik eddig.
Végül is a macerák ellenére örülök, mert egyrészt jövőre letudva a dolog, de legfőképpen elég sokat sikerült megtakarítanom vele. De a biztosításközvetítő oldalak kalkulációi elég nagy szórást mutattak, tehát jobb, ha valaki nem bízik meg vakon bennük, hiába írnak garantált árakat, ráadásul ezt a bankkártyás éves díjfizetéses kedvezményt az Allianznál egyikük se jelezte!
(Mielőtt valaki rosszmájúan kommentelné: nem, ez nem az Allianz fizetett reklámja, eleve velük volt a legtöbb bosszúság a kötés és tájékozódás folyamán).
Frissítés utólag:
A kommentekben elhangzott, hogy állítólag a biztositas.hu is jelzi, hogy az újrakötés a Uniqa estén kedvezőbb. Én ezt nem láttam, íme most még egyszer kitöltöttem az űrlapot, itt az eredmény. Jelzem, egyértelműen beállítottam, hogy a jelenlegi biztosítóm a Uniqa.
Ez pedig a Netrisk esetén. Egyértelműen látszik, hogy melyik az újrakötés, a biztositas.hu esetén ezt nem találtam.
Utolsó kommentek