Ahogy sorjáznak az újabb információk a Megapáty beruházásról, egyre értetlenebbül állok a település képviselőtestületének magatartása előtt. Lássuk csak a részleteket:
Először is, itt van Telki főépítészének véleménye:
De egye kutya, mondjuk rá, hogy Telki a csúnya rossz Hókuszpók, aki a pátyiak életére tör (ahogy azt a beruházó el akarja hitetni, aki mellesleg maga is telki lakos, ami elég pikáns színezetet ad ennek).
Itt van Budakeszi főépítészének elutasító véleménye is.
De erre is lehet mondani, hogy egy ellenérdekelt település, vegyük a következőt:
Körmendy Imre független szakértő, építészetünk szakmai és államigazgatási köreiben ismert és elismert tekintélynek számít. Szakvéleményében többek között megállapítja, hogy a tervezett szintterületi mutatók igen eltúlzottak: az 1,0 feletti értékek olyan városi közeget jelentenek, amely idegen ettől a tájtól. Jogi megfontolásokat illetően pedig felhívja a figyelmet a hatályos jogszabályokkal kapcsolatos ütközésekre és hiányosságokra.
Lépjünk tovább, máris itt egy újabb független szakértő:
Dr. Vermes László professzor a Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi karán a környezetgazdálkodási szakirány alapítója és vezetője. Vízgazdálkodás és környezetvédelem témakörben oktat az egyetemi képzésben, valamint a BSc képzési rendszerben is. Országosan és világszerte kiterjedt kapcsolatokat ápol a mezőgazdasági vízgazdálkodás, környezetvédelem, és hulladékgazdálkodás szakterületének képviselőivel. Hazai és nemzetközi projektek koordinátora. Országos szervezetek tagja, elnökségi tagja vagy elnöke, számtalan tudományos publikáció és ismeretterjesztő kiadvány szerzője. Az alábbi linken a pátyi gigaberuházásról írt szakvéleményét olvashatjuk, melyben szintén komoly szakmai és jogi hibákat állapít meg.
Szintén a napokban érkezett a hidrogeológiai szakértő véleménye, aki azt vizsgálta, hogy megoldható-e a tervezett golfpálya öntözéséhez szükséges vízmennyiség előteremtése. Kiderült: a vízügyi jogszabályok csak a talajvíztároló rendszerből engednek öntözési célra vízkivételt, ez a lehetőség azonban Pátyon nincs meg, a talajvízbázis nem rendelkezik kitermelhető vízkészlettel.
Végül, de nem utolsósorban: Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek jogainak állampolgári biztosa vizsgálatot indít az ügyben és kész arra, hogy ha a jogi érvek nem győzik meg a pátyi önkormányzatot, akkor az Alkotmánybíróságon kérni fogja az ügy soron kívüli megtárgyalását.
Összefoglalva:
- A két legközelebbi szomszédos település építészei ellenzik, környékbeli civil szervezetek és környezetvédők ellenzik, mindehol felsorolva mind a jogi, mind a szakmai érveket.
- Több tekintélyes, független szakértő ellenzi, szintén részletesen ismertetve a tervezett beruházás szakmai és jogi szabályokat sértő részeit és a megvalósíthatóság ellen szóló objektív környezeti körülményeket.
- Az alkotmánybírósághoz közben már beérkezett egy beadvány, mely a törvénysértéseket ismertetve kéri a testület beavatkozását, amit az ombudsmani állásfoglalás is támogat.
- A nemrég megtartott népszavazáson a voksolók kétharmada elutasította a tervezett változtatást.
Ezek után felmerül a kérdés, vajon miért megy a testület nagyobbik része továbbra is abba az irányba, amely egyrészt az őket megválasztó polgárok akarata ellen van, másrészt tudottan többszörösen törvénysértő?
Józan emberi magatartás ez? Nem, ezt kizártnak tartom. Egy olyan ember, aki vállalta a felelősséget, hogy több száz ember megbízásából, az ő érdekeiket szem előtt tartva, az ő életétüket befolyásoló döntéseket hozva irányít egy települést a törvények szabta lehetőségeken belül (mert valami ilyesmiről szól az önkormányzati képviselői poszt), hogy lenne képes tudatosan olyan döntést támogatni, ami láthatólag az emberek többségének nem tetszik, ráadásul törvénytelen?
Még csak azt se lehetne mondani, hogy nem ismerik ezeket a tényeket, hiszen néhány felelősen gondolkodó képviselőtársuk folyamatosan próbálja rájuk felhívni a figyelmet. Egy racionálisan és tárgyilagosan gondolkodó ember ennyi szakmai és jogi érv hallatán már el kell tűnődjön: valami bűzlik Pátyiában...
Ha nem teszik és továbbra is kitartanak, akkor csak egy következtetés vonható le: ezek az emberek nem alkalmasak képviselőnek, mert nem a köz érdekében cselekednek, nem látják el a vállalt feladatukat, sőt, kifejezetten kártékonyak.
Hogy miért teszik, az más kérdés, ez is megérne néhány szót. Lehetséges magyarázatok:
A jóhiszemű verzió: ezek az emberek egyszerűen korlátoltak, szűklátókörűek és hagyják magukat megvezetni. Esetleg meg vannak félemlítve, vagy ezek egyszerre. Ez persze mind alkalmatlanságukat bizonyítja a posztra, és rámutat az őket mozgató polgármester és alpolgármester (no meg a hátuk mögött álló szürke eminenciás) hatalmi machinációira.
A reális verzió: talán erősen korruptak? Ez sajnos már büntetőjogi kategória...
A legszomorúbb, hogy teszik mindezt a nemrég megindult tiltakozások hatására feléjük fordult figyelem, a nyilvánosság szeme láttára, amolyan ostobán gőgös dzsentris nemtörődömséggel, ami szinte természetes dologgá vált mostanra Magyarországon, de ezen aligha lehet csodálkozni, hiszen már naponta zárnak dutyiba vezető tisztviselőket - ha másból nem is, ebből tanulhatnának! - és az emberek szinte már közönyösen legyintenek az újabb nagy összegű panamák hallatán.
Nem hiszem, hogy azzal változik bármi is, hogy én ezt leírom, de ha nem írom le, ha nem próbálok valamit tenni ellene a magam módján, az biztos nem fog változtatni semmin. Hát inkább leírtam. :)
Utolsó kommentek