Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Más dimenzió?

2009.01.31. 18:54 :: Daily Shark

Olvasgatok időnként pár érdekes blogot mostanában. Rokonságban vannak, egyik a Szlengbog, másik meg Igazságos Izom Tibor

Hihetetlen, mennyire más világ, azon gondolkodom, tényleg létezik ilyen?
Úgy értem, azok a dumák, kis történetek, melyeket ott olvasni, tényleg megtörténtek?
Mert nyelvi leleménynek nagyon érdekes, iszonyú leleményesen tudják kifacsarni az "irodalmi" nyelvet, néha nehéz megértenem, bár a nagy részét asszociációs alapon ki tudom találni. De persze nem mindet.

És tényleg jó kis szóképek néha, humorosak, találók, karakteresek.

Ami viszont inkább hideglelős nekem, az a történések, tényleg létezik az én normálisnak tartott világom mellett ugyanebben a városban egy olyan világ, ahol hétköznapiak ezek a sztorik, ahol mindenki agresszív kakaskodó, ahol az egekig ér az emberek önérzete és minden vélt vagy valós sértésért azonnal erőszakos elégtételt vesznek?

Azt hiszem, én nagyon hamar nagyon rosszul végezném egy ilyen világban, mert egyáltalán nem értem a törvényeit, és mivel itt tényleg úgy tűnik, hogy csak az agresszív és erős ússza meg, én pedig egyik se vagyok, elég esélytelen lennék.

Vajon az én világom a normális, vagy csak egy törékeny védőburok, és ez a valóság?

Remélem, sose tévedek ide, még véletlenül se... 

Néhény szemelvény a Szlengblogról

A Gyulabá péntek este hazafelé verette a gépsárkánnyal a Marcipánból, aztán lát egy bekarmolt kiscigót cikk-cakkban ballagni Tokod meg Dorog között félúton. Kiszáll, két suhintás a testre, aztán már száll is vissza az öreg faszinger a Golfba, a kistáska telefonjával.

 

Aztán amikor a földön feküdt a Búzási professzor hörögve, még cipőzte kicsit a Gyulabá: "Neked itt nincs törzsasztalod, kistáska! Oda ülök, ahova az úri kedvem diktájja! Anyádat töcskö'tem morgóba, amíg te a csattogós lepkével rohangásztá'!"

 

- Múltkor a Gyulabá lejött Tzokodra, oltja a Miska fiát meg a spanjait nagyban a kúrós meg a verekedős sztorijaival, aztán odajön a Búzási Pali a csicskavári spanjaival, hogy lehet moccani elfele, mert ez az ő törzsasztala. A Gyulabá persze fogja magát, égre mereszti a majomarcát, vonyít egy akkorát, mint a Véres gyémántban, amikor levágják a tag kezét, és fejbeküldi a faszt a söröskorsójával.
- Kajakra?
- Kajakra, gecó. A vonyítás volt a legdurvább az egészben. A Pali életben maradt.

 Meg pár szemelvény Izom Tibortól (nem az én stílusom, de tényleg érdekes és vicces sztorik, jól ír).

 

Na itt ért véget a buli zenés része. Erre megjelent a pultnál valami faszribanc, aki elkezdte magyarázni, hogy ő meg a sok díszfasz kockafejű barátja összesen 60 milliárd forintot kezelnek, úgyhogy úgy zenéljünk nekik meg adjunk inni, hogy baj lehet belőle, ha nem lesz kinyalva a picsájuk. Ezzel párhuzamosan csöcs- és pinamutogatással próbálta zsarolni a lemezlovast egy csökkent értelmi képességű gnóm törpe, hogy leheljen újra életet a szakadt kábelbe. Az lett a vége, hogy odamentem a főnökhöz, hogy mi legyen, mire ő a legnagyobb nyugalommal azt mondta, hogy ő nem bánthatja a beosztottait, de én tegyek belátásom szerint. A két legnagyobb díszfaszt becibáltam a raktárba és egy slagdarabbal csíkosra vertem a hátukat, utána meg elküldtem mindenkit a véreres faszba és a górénak visszacsúsztattam 100 rongyot. Ő mosolyogva elköszönt, mi meg bezártunk.

....

közben a díszes társaság meghatványozta a hülyeségét minden egyes garatöblítés után. odajön az egyik vigyorogva aszondja mitől vagy ilyen mélabús pupák. igyekszem nem figyelni, fixírozom tovább a bárpultot. te figyeljél, folytajta zavartalanul, téged nem azért fizetnek hogy jó kedved legyen cimbi? ránézek mondom te most jópofizol vagy kóstolgatsz uborka? uborka az anyád, megveszlek kilóra te hülye fasz. hozzámérsz véged te ratyi. szerintem a gyerek egyébként tényleg csak viccelődhetett és nem gondolta komolyan, mert annak ellenére hogy lerúgtam a veséjét, a múlt hét óta sem történt velem semmi. közben elkezdték keresni a többiek odabent, mert húztak egy csíkot és állítólag már csak ő hiányzott a végéről, de mivel az utcán nem néztek alá az autóknak így nem találták meg, de végül megoldották nélküle is a dolgot.

Szerintem érdemes beleolvasni, aki nem ismeri ezt a világot, ahogy én se, sok elképesztő újdonságot találhat :)

 

 

7 komment

Címkék: blog vélemény kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr20914753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mirko 2009.01.31. 21:56:31

Ezek egy brancs, a Modoros-, a Szleng-, és az Izomtibor-blog, meg most kibővült még eggyel, de az hirtelen nem jut eszembe. (Van még a Magyar-magyar szótár, de azt minden esély szerint nem épelméjű ember írja, és éppily' valószínű, hogy épelméjű ember nem is képes elolvasni.)

Rejtőhöz (akit nagyon kedvelek) hasonlítják őket sokan, de engem ezek irritálnak; akárcsak a dokumentumnak beállított fikciós filmek (tulajdonképpen ezek azok a maguk nemében). Plusz taszít az erőszakkultuszuk, hogy úgy tesznek, mintha ez volna a normális, pedig nem. (Az sajnos lehet, hogy ez a megszokott - de attól még nem normális.)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.01. 12:55:04

Nem Rejtő, az biztos, de kétségtelenül van egyfajta modern urbánus folklór jellege. :)
Nem tudom, mennyire kitalált és mennyi bennük a valóság, de teljesen nem tartom kizártnak, hogy lehet valóság.
Az erőszakkal kapcsolatban teljesen egyetértek.

vakablak 2009.02.02. 13:25:45

Szerintem teljesen kitalált. Lehet, hogy az eredeti szituációk magja, az alaphelyzet, ahogy valakiben felgyűlik a feszültség valami semmiség miatt, még távolról igaz. A maradék viszont tisztán a túlburjánzó képzelet terméke.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.02.08. 08:54:52

A megadott blog tuti, hogy irodalom, kötve hiszem, hogy a kigyúrt portások másodállásban novellaírók lennének. Ezzel együtt biztosan létezik a párhuzamos világ. Én évente egyszer látogatok Magyraországra, 3-4 hétre, így egy dózisban kapom a változásokat. Tavaly csodálkoztam, hogyan lett Magyarországból ilyen kigyúrt, szénné tetovált testőrország. Plazákban, benzinkútnál, Budapest belvárosában autót vezetve, mást se láttam szinte. Na jó, túlzás, hogy mást se, de azért ezek tűntek fel, nem az átlag.

Daily Shark: korábban írtál a Budapesten beilleszkedni próbáló koreai barátnődről. Vele mi történt?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.09. 04:21:13

@Bangkok Charlie:

Hmm... jó kérdés.
Itt van, megvan, illeszkedik, de hogy a barátnőmnek tekinthetem-e még, az elég kétséges sajnos. :(
Jár magyar nyelvórákra, dolgozik, elvan. Nemrég kicsit kiakadt, amikor - magyarul - BKV bérletet kért számlával, és a pénztáros a Moszva téren elkezdett ingerülten ordibálni vele, amit nem értett persze...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.02.09. 18:07:51

Szomorú, de épp a tegnapi veszprémi hír mutatja, hogy mennyire is létezik ez a párhuzamos dimenzió. Kérdés, ezután mennyire lehet népszerű Izom Tibor blogja.

Köszi a választ. Csak az tűnt fel, hogy nincs "ápolónő" melletted a betegségnél. Van még egy kérdésem, de átmegyek vele a másik poszthoz.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.10. 01:58:33

Pontosan ez jutott eszembe nekem is a hírről, hogy lám csak, itt az a másik dimenzió, és sajnos nagyon is létezik :(((
süti beállítások módosítása