Még nyár elején történt, hogy barátomnak a Lufthansánál vásároltam Budapest-London repülőjegyet, törzsutaskártya pontokért - én már hosszú évek óta egyáltalán nem használtam fel, gondoltam, ne menjen veszendőbe. Testvérével együtt utaztak volna és mindkét jegyet megvettük így.
Később úgy adódott, hogy neki valami közbejött és nem tudott az adott időpontban elindulni, így testvére egyedül ment ki, ő pedig később, más módon jutott el Londonba.
Mikor visszafelé használni szerette volna a jegyet, megdöbbenve tapasztalta, hogy törölték, azzal az indokkal, hogy kifelé nem azzal ment.
Normál emberi logika és igazságérzet szerint ez durva lehúzás, hiszen azt a jegyet oda-vissza kifizettem és szerintem semmi köze a társaságnak ahhoz, hogy kifelé végül is hogy jutott el.
Az egész tranzakció online ment végbe angolul (a Lufthansa természetesen magyarul nem elérhető online), az e-ticketen semmiféle információ nem volt az utazási szabályzatról.
Valószínűleg aki nem jártas a légitársaságok utazási szabályzatainak rejtelmeiben, az álmában se gondolná, hogy a kifelé menő jegy fel nem használása bármilyen módon összefüggene a visszafelé utazás érvényességével.
Az általános utazási szabályzat hosszas keresés után utólag a Lufthansa honlapjának legaljára rejtve persze elérhetőnek bizonyult, apró szépséghibája, hogy bonyolult angol jogi nyelven megfogalmazva 25 A4-es oldalnyi szöveget tesz ki. Ebben bizonyára valamilyen módon utalnak erre a dologra, de kíváncsi vagyok, hogy egy angolul mondjuk középfokú nyelvvizsgával rendelkező személy pontosan érti-e, miről is szól, ha pedig ennél gyengébb a nyelvtudása, akkor szerintem esélytelen.
Nekem nincs nyelvvizsgám, de általában gond nélkül tudok kommunikálni angolul a mindennapi életben, elég sokat is volt rá alkalmam, viszont ennél pár oldal után már zsongott a fejem és elveszettnek éreztem magam, konkrétan nem is sikerült megtalálnom, hol írják ezt.
Számomra az egész kicsinyes bosszúnak tűnik.
Hiába fizette ki a jegyét az utas, ha nem tud elutazni kifelé, eleve azt feltételezik, hogy más légitársaságot vett igénybe, hát ne is jöhessen visszafelé se, tökmindegy, hogy kifizette-e az utat vagy sem.
Természetesen semmiféle visszatérítés vagy kárpótlás nem jár érte. Még szerencse, hogy nem konkrét pénzbeli tranzakció volt, persze azt a törzsutaspontot jobban is fel lehetett volna használni másra...
Utolsó kommentek