Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Külföldinek lenni Magyarisztánban 2. - Magyar bürokrácia, 2. menet

2008.10.08. 20:21 :: Daily Shark

Tulajdonképpen csalódtam is volna, ha minden simán megy.
Igaz, a múlt pénteken még egyszer jártunk a BÁH Harmat utcai irodájában, hogy a TAJ számot és az egészségbiztosításra való jogosultságot igazoló igazolást elvigyük hiánypótlásként.
Azóta tegnap az adószáma is megjött.
Csakhogy érkezett egy levél is, amit ma tudtunk átvenni a postán. Természetesen magyarul leveleznek vele, szegény nem nagyon tudna mit kezdeni vele, ha nincs mindig valaki, aki értelmezni próbálja. Ráadásul elsőre én nem értettem, pedig tudok magyarul.
A levél amúgy a feladási dátumtól számítva 7 nap alatt ért a helyi postai kézbesítőhöz... a hiánypótlást 20-ig kell benyújtani.
De miről is van szó?

„Szíveskedjen csatolni önkormányzati igazolást az Ön által szálláshelyként megjelölt ingatlan közterületi megnevezésével kapcsolatban. (A mellékelt tulajdoni lapon ugyanis nem szerepel az utcanév, illetve házszám, csupán annyi került feltüntetésre, hogy Ismeretlen utca …. Hrsz.)”

Nézzük csak... fizettem 4000 Ft-ot a Budakörnyéki Földhivatalban, vártam fél órát, hogy hozzájussak a hiteles földhivatali tulajdonlaphoz, ami elvileg az a dokumentum, ami hivatalosan igazolja, hogy az adott ingatlannak én vagyok a tulajdonosa.
Ezt kérték, az eljárásrend szerint ezt kell benyújtanom. Arról szó sem volt az eljárásrend által előírt dokumentumok közt, hogy igazolni kéne a közterület elnevezését.
Idézek a BÁH honlapjáról (ami mellesleg ilyen formában kizárólag Internet Explorerrel jön elő, se Firefox, se Chrome nem tudja megnyitni ezt az oldalt... ja, hogy a Microsoft az udvari beszállító a kormánynál?). Kiemelés pirossal tőlem, ezeket adtuk be.

 

Mivel igazolható a magyarországi szálláshely megléte?

Magyarországi szálláshelyként csak az ingatlan-nyilvántartásban lakóház vagy lakás megnevezéssel nyilvántartott ingatlan, vagy jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelelő kereskedelmi vagy egyéb szálláshely fogadható el.

A lakhatást igazolni lehet különösen,
- lakásbérleti jogviszonyt igazoló lakásbérleti szerződéssel;
- szívességi lakáshasználatról szóló okirattal;
- a lakás tulajdonjogát igazoló okirattal, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolattal;

- a földhivatalhoz benyújtott ingatlan adásvételi szerződéssel és az ingatlanszerzést engedélyező közigazgatási hivatal határozatának másolatával;
- egyéb okirattal.

 


De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mi a bánatos ménkű közöm van nekem ehhez? Miért én nyújtsak be hiánypótlást? Én hibáztam?

Miután minden előírt dokumentumot benyújtottam, engem hagyjanak ki az ultrabürokratikus játszmájukból. 

  1. Semmi közöm ahhoz, hogy a Földhivatal miért nem írja rá az utcanevet.

  2. Semmi közöm ahhoz, hogy az Önkormányzat hogyan igazolja a Bevándorlási Hivatal éber tisztviselői számára, hogy az utca és az ingatlan, ami 30 éve létezik a térképeken és 8 éve ott lakom, valóban létezik ezen a néven .

Intézzék el egymás közt. Ezzel az erővel, ahogy nekem írtak egy levelet, írhattak volna egy faxot a helyi önkormányzatnak, hogy szíveskedjenek igazolni az alábbi ingatlan közterületi megnevezését. Valószínűleg másnapra meg is kapták volna

Miért engem rángatnak, hogy szerezzem be? Focizzák csak le egymás közt, hiszen az egész a magyar közigazgatás problémája, én semmilyen módon nem voltam erre hatással.

Ezzek szemben most én telefonálgathatok az ÖK-ra, és valószínűleg 18 km-t kell oda-vissza utazonom (kb. másfél óra + benzinköltség), hogy személyesen megkaphassam az ÖK fejléces papírján: Igazoljuk, hogy a... Hrsz.-on nyilvántartott ingatlan az X utca nevű közterületen helyezkedik el.... majd ezzel bemennem a postára, és ajánlott tértivevényes levélként feladni, ez még minimum fél óra és plusz pénz. Vagy menjek be személyesen a Harmat utcába megint...

Mi szükség van erre? Ezért vannak ilyen magas adók, meg járulékok, hogy ezt az elburjánzott, önmaga fontosságáért és fenntartásáért az emberekkel packázó, ostoba, tehetetlen állami vízfejet eltartsuk... :(((( Olyan baromi profik amúgy, hogy még az ügyintéző is doktori címmel rendelkezik...
Nem is mertem kedvesemnek ezt elmondani, így is már eléggé felhúzta magát az eddigi ügyintézéseken.
Melléktörténet: Tegnap be akartuk jelenteni a gázóra állását. A lakás bérbeadója elfelejtette közölni az ügyfélszámát. Megkaptuk nagy nehezen tőle. Próbáltam a szerződésbe beleírt 80-as Főgáz telefonszámot tárcsázni, de mobiltelefonról nem hívható. Vezetékes telefon meg nincs. Király. 
Nosza, de miért van 3G-s telefonom, ráguglizok a Főgázra. Természetesen csak a központi ügyfélszolgálati telefonszám van meg, amelyet felhívtam, és természetesen, ügyintézők csak 5 óráig dolgoznak, és természetesen az elérhetőségek automata menüjénél nincs benne a mérőállás bejelentés, ahogy se a gugliban, se a Főgáz saját keresőjében nem találtam meg (ez utóbbi egyébként nálam semmire nem adott ki találatot...).
Végül bekunyeráltam magam a bérbeadó vezetékes telefonjára, majd felhívtuk, természetesen a call center csak magyarul beszél, elkéri az ügyfélszámot, beütöm, erre mond egy nyolcjegyű számot, hogy erre a mérőre kívánok bejelenteni? Mittudomén, nem azért adtam meg az ügyfélszámot, hogy azonosítsam? Ez az egy mérő van rajta, miért kérdezgetik még ezt is? Oké, lenyomjuk a telefont, vissza a lakásba, leírunk minden számot, ami a mérőn látható, vissza a telefonhoz. Most végre végig tudunk menni az egészen, tényleg erre a mérőre akarunk bejelenteni, sikerült is. Elvileg. Aztán majd meglátjuk.
Kedvesem nem érti, ha megadtuk az ügyfélszámot, minek még a mérő számát is? Én se értem...

3 komment

Címkék: microsoft vélemény kritika internet jog közélet informatika napló korea megmondás közigazgatás magyarisztán morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr13703974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakablak 2008.10.08. 20:52:27

Tökéletesen tipikus, a dolgok pont így szoktak menni. Atomot nekik - mindjárt megint felhúzom magamat.

Ami a hiánypótlást illeti, pont úgy járnék el, ahogy saját magad is felvetetted. Levél nekik, hivatkozással a saját weblapjukra (de nem árt, ha a törvény v. rendelet szövegére hivatkozol inkább), és a lehető legegyszerűbben fogalmazva közlöd velük, hogy hiánypótlásra sajnos nincs lehetőséged, mert te minden általuk kért dokumentumot már benyújtottál. Ha a földhivatal által kiadott tulajdoni lappal kapcsolatban kérdésük van, forduljanak bizalommal hozzá, ill. az önkormányzathoz.

Semmit sem tudnak veled (ill. a kedveseddel) csinálni, a törvény a te oldaladon van.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.10.08. 21:14:55

Ja, nekem is az atomot nekik jutott eszembe, de te már elsütötted. :)))

Amúgy ha a saját dolgomról lenne szó, lehet, hogy megtenném, amit mondasz, de nem akarom, hogy kedvesemnek bármi kellemetlenséget okozhassanak.
Lehet, hogy ha szívóskodni kezdek, ővele szúrnak ki, még ha igazunk is van. Ezt nem akarom, azt akarom, minél simábban túl legyünk már az egészen.

vakablak 2008.10.08. 22:43:40

Döntésed logikus, és ha a te helyedben lennék, valószínűleg én is így csinálnám. A szomorú a dologban az, hogy mivel - csapdahelyzet - mindenki így gondolkodik, marad az örökös meghunyászkodás, és a hivatal unos-untalan csak packázik velünk tovább. Az a kis nyomorult aktakukac, aki nektek a levelet küldte, és akinek pont ugyanennyi fáradtságába került volna a hiányolt adatot a földhivatalból bekérni, ismét gyakorolhatta hatalmát. Hogy száradna le a tüdeje.
süti beállítások módosítása