Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

(Compact) flashback :)

2009.11.09. 22:34 :: Daily Shark

Nemrég már volt egy kis borongásom a fogyasztói társadalom és a technikai fejlődés egyik hátulütőjéről, egy Nokia telefon kapcsán (mellesleg nem adtam el az E51-est, azóta is ezt használom, az E71-et adtam el inkább).
Nemrég vettem a zenéléshez egy új digitális felvevő-keverőt, az eddig használt készülék nagy testvérét. A készülék 2006-ban került a piacra, és el is nyerte a Musical Merchandise Review Dealer's Choice Award-ot, mely az USA hangszerboltjainak választását jelenti. Azaz a készülék 3 éves mindössze, még mindig forgalomban van, januárig még garanciális is, magyar boltban vásárolt.
Gyárilag 128 Mb memóriakártyát adnak hozzá, ami lófütty, az eddigi felvevőt is 1 gigás kártyával használtam, pedig azon csak feleennyi sávot lehet rögzíteni.
Nosza, gondoltam, vegyünk gyorsan egy kártyát hozzá, nem nagy dolog. Meg is rendeltem az 1Gb-os Compact Flash kártyát egy magyar webshopban, megjegyzem, már nem is olyan könnyű 1 Gb-ost találni, mert jobbára csak ennél nagyobbak vannak. Igen ám, de éppen ma az orvosnál az oltásra várva mélyedtem először bele jobban a kézikönyvben és valami szöget ütött a fejembe, ugyanis azt írta, csak Type I kártya használható, Type II nem. Akkor még nem tudtam pontosan mi a különbség, de a rendelt kártya típusát nem ismertem.
Fel is hívtam a boltot, ők se tudták, kértem, kérdezzék már meg a nagykertől. Rendesek voltak, vissza is hívtak, addigra már én is utánanéztem, és megtudtam, hogy alapvetően a különbség az, hogy a Type I 3,3 mm vastag, míg a Type II már 5 mm vastag. Persze lehetnek más árnyalatnyi különbségek is, de ez a lényeg, elvileg elektronikusan egyformák.
El is mentem a boltba, ki is derült, hogy sajnos az infó nem volt teljesen korrekt, mert ez bizony Type II volt, így elpotyáztam 600 Ft-ot meg másfél órát. (Tudom, a készülék ára mellett szarrágásnak tűnik ezt felemlíteni, de azért kicsit zavar.)
Ráadásul mivel az azóta letöltött kompatibilitási táblázatban jobbára csak 2008-ig bezárólag voltak kártyák, a leggyorsabb benne a 80x-os sebességű volt, de többnyire 33x-45x sebességűeket teszteltek. Azaz nem garantált, hogy a mostani, nagysebességű kártyákkal működni fog….
Azért elég érdekes, hogy egy még mindig forgalomba lévő, sőt a gyártó középkategóriás termékei közé tartozó készülék gyakorlatilag igen korlátozottan használható, pusztán azért, mert a 2 éve még forgalomba lévő memóriakártyák már nem kaphatóak…. próbáltam a típuskódok alapján rákeresni, hátha valamelyik kapható még eBayen vagy más webshopokban, de alig-alig találtam, még külföldön is.
Értem én, hogy a technológia fejlődésével mindenki a gyorsabb, nagyobb kapacitású kártyákat akarja eladni, hiszen a modern digitkamerák is egyre nagyobb felbontásúak.

Megjegyzem, szerintem jórészt feleslegesen, főleg, mert a képérzékelők mérete nem nő a felbontással együtt, vagyis azonos méretre több szenzort zsúfolnak, ami óhatatlanul is inkább a minőség romlásának irányába hat tudtommal, amit szoftveresen próbálnak inkább kompenzálni.  A felhasználók 90% sose fogja nagy méretben kinyomtatni a képeket, amihez ilyen nagy felbontás kéne, a képernyőn nézegetik többnyire, ahhoz meg jóval kisebb felbontás is elég, esetleg ha alaposan megvágják a képet, hogy egy adott részletet nagyítsanak, akkor van inkább jelentősége, de még mindig azt tapasztalom, hogy a képet az optikai csinálja alapvetően, nem a szenzor, hiába a 16 Mpixel, ha gyenge az objektív minősége, míg 10 Mpixel is lehet gyönyörű pengeéles – nem, azért se használom az angolból szolgain fordított és magyarul teljesen értelmetlen „tűéles” kifejezést –, ha az optika kiváló. Jól példázzák ezt a mobilokba épített kamerák - hiába a ma már 5 Mpixel feletti felbontások, az optikák gyenge minősége miatt csapnivaló képek készülnek, míg akár egy régebbi, 5 Mpixeles, jó minőségű objektívvel felszerelt, "valódi" digitkamerával készült kép többnyire nagyságrenddel jobb.

Tehát a forgalmazók szempontjából valahol érthető, hogy nem tartogatnak már kifutott kártyákat raktáron, csak megint azt érzem, ez azért valahol pazarlás, hiszen maga a készülék a tárolóeszköz elavultságától eltekintve ma is modernnek mondható.

Szóval most nagy erőket vonultatok fel, hogy megpróbáljak 1 Gb-os Type I Compact Flash kártyát beszerezni, lehetőleg 45x-ös, vagy annál kisebb sebességűt, akár használtan is.

Szólj hozzá!

Címkék: tech zene technika napló bigyó morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr651514085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása