Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Már megint nem értem

2009.12.06. 18:33 :: Daily Shark

Egyre gyakrabban érzem úgy, inkább jogásznak vagy pénzügyesnek kellett volna tanulnom, hogy aztán én is jókat röhöghessek azokon a szerencsétlen lúzereken, akik nem értik a bankok és szolgáltatók számlázási és egyéb pénzügyi rendszereinek működését - amit meggyőződésem szerint szándékosan csinálnak ilyenre, mint ahogy a szerződéseket is szándékosan fogalmazzák annyira kifacsart jogásznyelven, amit az átlagember nem képes teljesen megérteni. Kár, hogy mindig utáltam a pénzügyeket, és mivel az diákidőmben gyakorlatilag magánszemélyek részére nem nagyon létezett ilyen probléma, nem is tanítottak semmiféle pénzügyi ismereteket nekünk. Aztán a rendszerváltás után az ember persze próbálta innen-onnan összeszedni a tudást, de hogy mennyire nem sikerült ez sokaknak, azt jól mutatja a hazai eladósodás és az emberek túlköltekezése, erőn felüli hitelek felvétele. Az én apróbb gondjaim, melyekről időről időre itt morfondírozzak, csak cseppek a tengerben.

Ami most kiverte a biztosítékot, az a következő eset volt.
A Pannonnál csoportos beszedési megbízással fizetem a számláimat már hosszú évek óta, nem is volt gond. Viszont az elmúlt 3 hónapban megnőtt a forgalmam és a számla már kétszer a beállított limit fölött volt (ezt mondjuk csak a második után vettem észre, mert annyira nem is emlékeztem már rá, mennyi volt a limit), tehát a bank nem engedélyezte a leemelést, utólag nekem kellett "kézzel" befizetnem.
Miután ezt észrevettem, november 19-én módosítottam a limitet, gondolván, hogy ez a november 27-én esedékes fizetési határidőnél még bőven elég lesz.
Hát nem. Mert először is, hiába elektronikus rendszer, meg internetbank, hiába jelezte nekem a CIB internetbankja, hogy a módosítást elfogadták, ez közel sem jelenti azt, hogy meg is történt.
Pedig ugye józan paraszti ésszel ez számomra azt jelenti.
Állítólag azonban ezt még a Pannonhoz is át kell küldeni, és 2009-ben, mikor már szinte minden elektronikusan működik, ez csak 25-ére történt meg, 4 munkanap alatt.
Miért kell ehhez 4 munkanap? Vagy úgy megy ez is, hogy Andika a bankban papíron adminisztrálja, iktatja, majd faxon elküldi Szilvikének a Pannonnál, aki adminisztrálja, iktatja, majd a faxról bevezeti a rendszerbe? Mert nem tudok mást elképzelni, hiszen amúgy az ilyen internetbankon keresztül elküldött dolgok vagy azonnal, vagy ha emberi beavatkozás is kell, akkor a következő munkanapon végrehajtódak.
Egyáltalán, minek kell a Pannonnak arról tudnia, hogy mennyi a limit, és ha viszont tud róla, akkor miért nem értesít engem arról automatikusan egy mailben vagy sms-ben (hiszen már a számlát is emailben kapom decembertől), hogy vigyázz, hülye, limittúllépés van? Bezzeg az internetforgalom korlátjának túllépésekor képes sms-t küldeni. És utána miért próbálja meg mégis automatikusan leemelni, ha egyszer nála is meg kell lennie ezek szerint a limitbeállításnak?
De még mindig nem világos az sem, hogy ha 25-én már tudott róla a Pannon, a fizetési határidő meg 27-e, akkor miért nem emelték le 25-én a számláról?
Az ügyfélszolgálat szerint a terhelési kérést már 12-én elküldik, tehát én vagyok a hibás, hogy nem jóval ezelőtt módosítottam a limitet.
További kérdéseim:

  • Milyen publikus információs forrásból kellett volna tudnom róla, hogy a csoportos beszedési megbízás limitmódosítása a bank által történt elfogadást követően valójában mikor lép érvénybe a Pannon számára?
  • Milyen publikus információs forrásból tudok értesülni arról, hogy a Pannon a fizetési határidőt hány nappal megelőzve küldi el a terhelési igényt a banknak?
  • Ha valóban megpróbálták leemelni és nem sikerült, akkor miért nem látom ezt a CIB internetbank "SZámlainfó/Közüzemi/Nem teljesült" menüpontban?

 Mint laikus, pénzügyi informatikában jártatlan ember számára ez az egész teljesen logikátlan és túlbonyolított.

Frissítés:
Azóta próbálkoztam még a CIB-nél érdeklődni, milyen nyomai vannak a Pannon tranzakcióknak. Állításuk szerint nem kaptal limit feletti terhelési igényt a Pannontól. Azaz ezek szerint a Pannon tisztában van a limittel, és ezért nem is próbálkozik a leemeléssel, amennyiben az túllépi a limitet? A Pannonos ügyfélszolgálat szerint viszont 12-én elküldték a terhelési igényt. Itt valaki félretájékoztatott engem, nem is kicsit.
De az még mindig nem fér a fejembe, ha a Pannon tud a limitről és a számla ennél nagyobb, miért nem képes erről engem online értesíteni?
Például az AXA bank már vagy egy héttel a hiteltörlesztés előtt sms-t küld, melyben jelzi mikor és mennyit kell fizetnem, majd arról is küld sms-t, hogy mennyi volt a tényleges befizetés.
Épp egy mobilszolgáltató ne lenne képes ilyen apró és hasznos figyelmességre?

1 komment

Címkék: mobil üzlet jog pannon bank informatika morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr591578482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quimba 2009.12.07. 09:07:46

There are more things in heaven and earth Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy (Hamlet I.5.)
Azaz:
több dolgok vannak földön és egen Horatio,mintsem bölcselmetek : Álmodni képes...
süti beállítások módosítása