Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Kártyás fizetés 3 nap átfutással a Pannonnál?

2009.12.22. 00:10 :: Daily Shark

Valahogy nekem mindig sikerül belebotlanom a mobilszolgáltatóknál vagy bankoknál (esetleg kettejük együttműködésében) fura kis anomáliákban.
Legutóbb a Már megint nem értem című bejegyzésben írtam a Pannon és a CIB ellenében végzett információs felderítőmunkámról azzal kapcsolatban, vajon hogy is zajlik le valójában egy csoportos beszedési megbízás teljesítése és hogyan működik a limitmódosítás, az is elég ellentmondásos dolgokra derített fényt.
Ez a mai eset kicsit ennek a folytatása.
Történt ugyanis, hogy szerettem volna vásárolni a Pannon Netshopban, mégpedig mielőbb, hogy karácsonyra meglegyen a készülék. Hogy miért csak most, arra megvolt az okom.
Mivel van egész jó kis bónusz engedményem, szeretném igénybe venni a vásárlásnál - ez azonban nem volt lehetséges, ha a rendszer szerint befizetetlen számlatartozásom van.
Valójában pedig nincs is, ugyanis éppen ma emelték le csoportos fizetési megbízással a bankszámlámról a pénzt, de ez ugye csak 2-3 munkanap után kerül elszámolásra, azaz hiába történt meg a terhelés és tőlem az a pénz már elment, a Pannon rendszere szerint büntiben vagyok.
Fogjuk rá, hogy ez így érthető, hiszen átutalások esetén is csak a jóváíráskor lesz érvényes a szolgáltató szempontjából a fizetés. Sebaj.
Hogy ne veszítsek időt, elhatároztam, olyan stréber leszek, hogy még egyszer befizetem a számlát olyan módon, hogy azonnal elszámolásra kerüljön, így feloldom a bónusz-program korlátozását és megvehetem, amit akarok - aztán majd elszámolják valahogy a túlfizetést, visszautalják vagy a következő számlákba beszámítják. A Pannonline rendszerén keresztül lehet is online bankkártyával fizetni, és elolvasva a bankkártyás fizetés feltételeit, ezt találtam: 

Sikeres számlafizetés, egyenleg feltöltés, előlegfizetés tranzakciók esetén a bankkártya egyenleg azonnal megterhelésre kerül és a Pannon haladéktalanul elvégzi a kívánt műveletet.

Nos, ez számomra nem értelmezhető másként, mint hogy amint a bankkártyás tranzakció megtörtént, azaz a rendszer visszaigazolta a sikerességét tranzakciós kóddal és a bankkártyámon befoglalják az összeget, a Pannon végrehajtja a kívánt műveletet, azaz esetemben a számlabefizetést jóváírja és a számlát befizetettként lezárja.

Naná, hogy nem így van!
Éltem a gyanúperrel eddigi tapasztalataim alapján, hogy van ebben valami turpisság, felhívtam hát a Pannon ügyfélszolgálatát, ahol ki is derült, hol van a kutya elásva: a Pannonnál az online bankkártyás fizetés fogalma teljesen mást takar ilyen esetben. Olyan, mint egy szimpla átutalás. Várnak vele 2-3 munkanapot, míg feldolgozásra kerül.

Most képzeljük el, hogy mondjuk rendelünk egy online szolgáltatást az interneten, például szoftver/zene/videóletöltést (nemröhög! én szoktam érte fizetni is!)... vagy éppen holnapi napra egy vonatjegyet a MÁV-Startnál... kifizetjük online bankkártyával, majd a rendszer közli, hogy köszi, majd 2-3 nap múlva megkapod, amiért fizettél.

Kedves, ugye?

De semmi baj, szólt a hölgy kedvesen, mert van megoldás, ha kimégy a -10-15 fokba és keresel egy olyan ATM-et, ahol lehetősége van befizetni a Pannon számlát bankkártyával, azt már azonnal feldolgozzák és jóváírják.
Hogy még inkább képbe legyek, felhívtam a CIB Telebankot, ahol kapcsoltak a bankkártyaosztályhoz, ott megkérdeztem az ügyintézőt, van-e valami lényegi különbség abban banki tranzakció szempontjából, ha online fizetek internetes felületen bankkártyával, vagy egy ATM-en keresztül teszem meg. A bankos hölgy egyértelműen állította, hogy az ő szempontjukból nincs különbség, az a szolgáltató magánügye, hogy ő miért fogadja el az egyiket azonnal, és miért nem a másikat.
Ezek szerint a Pannon nem bízik az online bankkártyás fizetésben?

Ebben a sztoriban tehát több bukta is van:

  1. Az általános bevett gyakorlat szerint az online bankkártyás fizetés esetén amint a tranzakció sikeresen lezajlott és az összeg befoglalásra került a kártyaszámlán, a fizetés teljesítettnek minősül és a megrendelt terméket vagy szolgáltatást a vevő rendelkezésére bocsátják.
    A Pannon ettől eltérően a számlabefizetést nem tekinti teljesítettnek online fizetés esetén.
  2. Banki szempontból nincs különbség online vagy ATM bankkártyás fizetés esetén, a Pannon mégis normálisan kezeli az ATM-est és késlelteti az online fizetés. Épp egy telekommunikációs cég, akinek leginkább érdeke lenne a kényelmes online fizetési szolgáltatások terjesztése...
  3. A gyakorlatukkal ráadásul éppen a saját maguk által a honlapjukon publikált fizetési feltételek őket kötelező részét nem teljesítik.

Egy dolog miatt lehet végül úgy csűrni-csavarni az ügyet, hogy érthető legyen, ha az ő szempontjukból nézem: ha azt mondják, hogy ők már teljesítették a szolgáltatást, és az utólagos fizetés miatt nekik jogukban áll addig nyújtani a feldolgozást, ameddig akarják, én meg fogjam be a pofám és örüljek, hogy utólag fizethetek, nem pedig előre követelik tőlem.

És innen szemlélve van is benne igazság, más kérdés, hogy nem éppen ügyfélbarát hozzáállás és a saját szabályaikkal való ellentmondást sem oldja fel.

2 komment

Címkék: mobil vélemény internet pannon bank

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr31614764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majke 2009.12.22. 13:41:00

én múlt héten barátnőm telefonszámláját fizettem a határidő utolsó napján. este szólt, hogy baj lesz, mert a 31. napon az előző alkalommal is kikapcsolták a telefonját. felhívtam az ügyfélszolgálatot kétszer, és ketten kétfélét mondtak: az egyik azt állította, hogy az atm-es befizetés azonnal teljesül, a másik meg azt, hogy 1 nap a feldolgozás ideje, és simán lehet, hogy az esti befizetés ellenére megint letiltják a számát

AxeLancelot 2009.12.22. 15:13:36

Hello,

Én is elektronikusan fizetem be a számláimat a Pannonnál a PannOnline-ban. Szerintem nincs ügyfél és ügyfél között különbség, nekem mindig azonnal jóváírják a számlabefizetést, amint Sikeres státusszal visszalép az OTP oldaláról a Pannon oldalára a rendszer.
süti beállítások módosítása