Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

A légiközlekedés új szabályai az USA járatokon

2009.12.28. 15:42 :: Daily Shark

Tisztelt utasaink! 

Kérjük, hogy saját és utastársaik biztonsága érdekében olvassák el figyelmesen az alábbi tájékoztatót, melynek betartása kötelező érvényű utazásuk alatt és megszegése súlyos szankciókkal jár.

  • A fokozott biztonsági intézkedések miatt kérjük, hogy a gép indulása előtt minimum 6 órával érjenek ki a reptérre.
  • A repülőgépre felvihető csomagok mennyiségét és méretét biztonsági okokból korlátozzuk. A gép fedélzetére minden utas csak egy kézipoggyászt vihet fel, melynek mérete nem haladhatja meg a 10x10x5 centimétert, tömege az 500 grammot, burkolatának átlátszónak kell lennie.
  • A reptéri biztonsági ellenőrzés alkalmával ruházatuk minden része átvizsgálásra kerül, ezért kérjük a biztonsági ellenőrzés előtt valamennyi ruhájukat levetni és a vizsgálótiszt előtt ruhátlanul megjelenni.
  • A ruhák átvizsgálása után az utasok a légitársaság által rendelkezésükre bocsátott kezeslábast kötelesek felvenni, a gép fedélzetére csak ebben az öltözetben léphetnek.
  • Ruháikat - amennyiben semmi gyanúsat nem észlelt a biztonsági személyzet - az utazás végeztével visszakapják. 
  • A biztonsági személyzet jogosult indoklás nélkül testüregmotozást és endoszkópos szondázást végezni, az ennek ellenszegülő utas az utazásból kizárható. 
  • A gépre mindenféle elektronikus készülék felvitele tiltott, számítógép, mobiltelefon, fényképezőgép, zene- és videólejátszó és bármilyen egyéb elektromos működésű eszköz és bármiféle időmérő szerkezet kizárólag a feladott poggyászban helyezhető el, olyan módon, hogy a repülés időtartama alatt ne legyen képes működni (az elemmel vagy akkumulátorral üzemelő készülékekből az áramforrást ki kell venni, a mechanikus órákat meg kell állítani, ellenkező esetben a biztonsági személyzet jogosult megsemmisíteni azt). 
  • A poggyászokat a biztonsági személyzet felnyitja és ellenőrzi. A gyanús tárgyakat elkobozza vagy megsemmisíti, amiről az utazás végeztével jegyzőkönyben értesíti a tulajdonost. A poggyászban a biztonsági ellenőrzés során esett károkért és hiányokért semmilyen felelősség nem terheli a légitársaságot és a repülőteret. 
  • A repülőgép fedélzetén az utaskísérők és a biztonsági személyzet jogosult akár testi erőszak alkalmazásával is teljes következetességgel betartatni a szabályokat, az ebből származó károkért és sérülésekért a felelősség kizárólag az utast terheli. 
  • A mosdók használata minden utas számára a repülős időtartama alatt 6 óránként egyszer engedélyezett, előjegyzéses rendszerben, a biztonsági személyzet felügyelete alatt. A mosdókban zártláncú ellenőrző kamerák vannak felszerelve, melyen keresztül a biztonsági személyzet megfigyeli a mosdót használó utas tevékenységét. Amennyiben a biztonsági személyzet gyanús tevékenységet észlel, azonnali intézkedéseket foganatosít a gyanús személy ártalmatlanná tételére. 
  • A felszállás, leszállás időtartama alatt és bármilyen olyan időszakban, mikor a biztonsági személyzet szükségesnek látja, az utasoknak mozdulatlanul kell ülni a helyükön, kezüket jól láthatóan a karfára helyezve.
  • A repülés teljes időtartama alatt tilos a kezek elrejtése, illetve tilos bármilyen módon a test bármely részét eltakarni. 
  • A repülés teljes időtartama alatt az ülést elhagyni kizárólag a biztonsági személyzet külön engedélyével és felügyeletével szabad (kivéve az előjegyzett időpontban a mosdó felkeresését). 

Kellemes repülést kívánunk, érezzék magukat jól a szabadság hazájában, az Amerikai Egyesült Államokban!

Köszönjük, hogy utazásukhoz minket választottak, és reméljük, mihamarabb viszontlátjuk járatainkon.

48 komment · 2 trackback

Címkék: biztonság utazás usa repülő terror megmondás reptér közbiztonság

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr271628500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://monasri.gov.kh 2018.06.07. 22:39:19

Trump talán adókerülő, de nem géniusz az biztos - sorok között

Trackback: http://monasri.gov.kh/ 2018.06.06. 22:00:02

Pornó, bunyó, Los Angeles - Kritizátor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli_ 2009.12.28. 17:00:40

First?

kimaradt még, hogy kötelező levágni a hegyes körmöket...

Amúgy tök jó, hogy a személyzetet is komolyan átvizsgálják!!! Még a kapitány sem vihet fel egy kisollót! Ja viszont a fedélzeti balta ott van a háta mögött a repülőn..

Vicces

norbi2k 2009.12.28. 17:30:17

milyen jó hogy a jó öreg europában fejlesztik a vasutat... persze mi ebből kimaradunk de bécsből már egész jol elérhetőek a nagyobb városok :) gyorsvasutat mindenhová!!

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.28. 17:37:23

Jól van, a testüregmotozás szerencsére nem maradt ki :D

Trójai 2009.12.28. 18:39:12

Inkább ez a tortúra, minthogy testem összeszenesedett apró húscafatkákban repüljön a gép törmelékei közt szanaszét.

Trójai 2009.12.28. 18:39:49

De elvégre a szabadság meg a személyiségi jogok is szempont.
Ha az elszenesedett húscafatok nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 19:14:50

nem maradhatott kia z USA, a szabasag hazaja
stb.
keretik, mindenki maradjon otthon, mi jol elvagyunk itt
thx
ha megis utazna,
javaslatunk:
Nigeria, pakisztan. Iran, Irak, afganisztan Del- Afrikai Koztarsasag, Kolumbia, etoipia, Mozambik, Burundi,Jamaica csecsenfold burmastb.

kellemes utazast

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.28. 19:55:33

@hagyma:
Már mondtam, eszem ágában se lenne oda menni, ha nem küldene néha a cégem.
Mellesleg a biztonsági macerák intézkedések a világban utazgató nem kevés amerikait és éppúgy szivatják. De biztos ők önérzetesen élvezik, velem ellentétben. :)

Trójai 2009.12.28. 20:26:32

@Daily Shark:

Tudod az a poén, hogy ezek az abszurd intézkedések a TE és a többi utas biztonsága és élete ÉRDEKÉben vannak. A merénylők ELLEN. (Akár amerikai vagy, akár olasz, akár azerbajdzsáni, akár önszántadból utazol, akár a céged küld téged.)

Sajnálatos, hogy ezt nem éred fel ésszel.
Aki igen, az félreteszi az önérzetét, amíg meztelenül várakozik az ellenőrzés végééig.

Kulturált emberek megértik és szó nélkül állják a kellemetlenségeket, még ha nem is tetszik nekik. Ilyen idők járnak. Ilyen intézkedések kellenek.

Mert lehet abszurd és szigorú és felháborító mind a 13. pontja ennek a szabályzatnak, de az még abszurdabb, és felháborítóbb, hogy valaki csak úgy elveszi az életedet,mert úgy van kedve.
Amúgy nincs baja veled, nem személyes ügy.

norbi2k 2009.12.28. 21:21:11

@Trojai: akkor csak azt tudnám hogy az a nigériai mi a faszt keresett a gépen a múlt héten, ráadásul az apja már két éve jelentette a szerveknél hogy a fia valószinű terrorista lett... persze azért az átlagembernek még a seggébe is benéznek, osama-t meg lassan 10 éve nem tudják elkapni, szánalom... ez az egész csak arra jó hogy csesztessék az embert...

norbi2k 2009.12.28. 21:22:59

de ti azért higyjétek el hogy biztonságban vagytok, perszeeee... beee beee

Trójai 2009.12.29. 03:21:42

@norbi2k:

Osama egy vicc, egy szellem. Ahogy az amerikaiak terrorista aranyláza is. Az amerikai nyomozóirodák még a farkukat sem találják meg. bezzeg a brit merényletek után a brit rendőrség: na az pikk pakk intézkedett, eredményt is mutattak fel. Azok értenek hozzá.

De a nigériai pasas példádra felhozhatnám azt a pár éve történt dolgot,amikor szintén csak majdnem robbantottak fel több repülőt merénylők. Nitroglicerint akartak használni. Időben elkapták őket. Usa-ban volt ez is ha jólemlékszem.

Tudod,ekkor volt az,hogy mindenki csak egy átlátszó nejlonzacskóban vihette fel az iratait meg a repjegyet a repülőre. Semmi mást nem. Anyatejet is csak úgy, ha előtte a nő megkóstolta a biztonsági őr előtt a cuccot.

Na azok is elég szigorú intézkedések voltak.

És nézd, én elég sűrűn utazom repülővel, igaz csak európán belül, semmi extra nincs. De ha lenne, mondjuk pont ilyen szabályok,nem picsognék rajta. Felérném ésszel,hogy az én érdekemben is van.

Amerikába meg nem megyek,ennyi.
Te se menjél akkor. A te döntésed, választhatsz.

Azerbajdzsánba se megy az ember, meg a tálibokhoz se, meg a Himalája tetejére se, meg semmi olyan helyre, ahol lőnek vagy nem tetszik neki. Lehet választani, felelősséged teljes tudatában.

Ha meg döntöttél, akkor meg ismered a feltételeket. Nem tart senki fegyvert a fejedhez, hogy menjél oda.

Az sem mentség, hogy a melóhelyed küld, ahogy Daily Shark írta. Lehet más melóhelyet keresni. Ja, hogy az nem fizet olyan jól mint ez? Hát ez van. Akkor meg a szopó részét is mosolyogva kell tűrni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.29. 10:28:51

@Trojai:
Úgy látom, nem érted, miért írtam ezt.

Azért, mert valóban egyre abszurdabb lesz, de ugyanakkor értelmetlenül, mert nem jelent olyan fokú biztonságot, mint amennyire kényelmetlenné teszi az utazást.

Látod, eddig is azt hitték, biztonság van, most csak a szerencsén múlt, hogy nem sikerült a merénylet.

És én is áthoztam úgy egy üveges italt, hogy nem lett volna szabad, mégse vették észre. Hány ilyen lehet még?

Tehát az én érdekemben vannak? Az én érdekem az, hogy úgy kelljen utazni lassan, mintha egy repülő börtönben ülnél?
Szerinted az, hogy egy órával a leszállás előtt nem mozdulhatsz a helyedről, nem vehetsz elő egy könyvet vagy bármit, az meg fogja akadályozni a merényleteket?
Ez pusztán kétségbeesett látszatintézkedés, hogy ne kelljen beismerni, a rendszer csődöt mondott, és esélyük sincs megakadályozni egy merényletet, ha valaki komolyan gondolja.
Ami a legdurvább az egészben, hogy mind most, mind a 9/11-nél voltak a hatóságoknak előzetes információi, és ha komolyan vették volna, ha tényleg alapos munkát végeznek, jóval nagyobb eséllyel léptek volna fel a megelőzésért.

Lehet más melóhelyet keresni, hát persze, ez csak ilyen könnyen megy....

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.29. 12:05:23

Most hallom a déli krónikában, hogy szigorodtak a biztonsági intézkedések Ferihegyen is.
Az ám, de hogy? Több a rendőr, és ÁTVIZSGÁLJÁK AZ AUTÓKAT!
Gratulálok, ez aztán tényleg nagyban növeli a repülés biztonságát.

Ezek mind értelmetlen látszatintézkedés.

A testszkenner, az valami már jelentene, és az ellen egyáltalán nem tiltakoznék.

Trójai 2009.12.29. 15:08:33

@Daily Shark:
"Úgy látom, nem érted, miért írtam ezt."

Mert TE megértetted amit én írtam? Egyáltalán megpróbáltad értelmezni?

"Azért, mert valóban egyre abszurdabb lesz, de ugyanakkor értelmetlenül, mert nem jelent olyan fokú biztonságot, mint amennyire kényelmetlenné teszi az utazást."

Igen abszurd. Mertaz öngyilkos merénylő nem avsziurd? Általában abszurd fenyegetésre abszurdak a válaszlépések.

És honnan tudod, hogy nem jelent magasabb fokú bitztonságot? Tanaultál te valahol biztonságtechnikát? Értesz a repterekhez? Bombákhoz? Nem? Akkor kussoljá'.

"És én is áthoztam úgy egy üveges italt, hogy nem lett volna szabad, mégse vették észre"

Nagyon ügyes vagy, gratulálni tudok hozzá!
És most ezzel dicsekedsz, hogy hát te áthozhattad, akkor szar a rendszer?

Lehet nem tökéletes, de biztos vagyok benne, hogy ilyen fokú szigor mellett azért nagyobb hatásfokú, mint az eddigi.

"Tehát az én érdekemben vannak? "
Nem, nem a te érdeked, remélem felrobbansz.
De tényleg.

Ne ismételgesd el annyiszor a "látszatintézkedés" szót, mert attól még nem lesz igaz.

De akkor kérem tételesen pontokban sorold fel, hogy te hogyan ellenőriznéd az utasokat és a poggyászokat és hogyan akadályoznád meg, hogy a wc-ben összebarkácsoljanak 2perc alatt egy fegyvert.

Ha már a fenti intézkedések nem tetszettek, várok egy hatékonyabb rendszert tőled is. Nos?

Mert a hozzáállásodból nagyon úgy tűnik ki nekem, hogy te egy biztonsági szakember vagy, szóval biztos jobban értesz hozzá, mint a képzett szakemberek.

norbi2k 2009.12.29. 15:24:36

@Trojai: persze, kellenek ezek az intézkedések, de pl mi értelme annak hogy belenéznek a notebook-odba... kérdem újra, az a nigériai férfi hogy került a gépre bombával a lábán? Hogy ment az át a detektoron, motozáson? Állítólag tudtak róla hogy valami nincs rendben vele...

Trójai 2009.12.29. 16:40:23

@norbi2k:

Hát a nigériai férfi ügyében nem vagyok illetékes, azokat kéne megkérdezned erről.

Gondolom nem minden vén nyugger bejelentésének adnak hitelt, hiába szólt, hogy a fia szerinte terrorista lett.
(ez magányvélemény)

Amennyi hülye van ámerikában, már az ufókat is kerestethetnék a fehér házban, mert biztos volt ilyen bejelentés is a fehérház felé.

Akkor kézpelem hány "terroristát láttam" meg "terroristáról tudok" kamu -szöveget kell leellenőrizniük.

De mint írtam ez csak tipp a részemről.

Az hogy belenéznek a laptopodba, hát nem vagyok egy informatikai zseni,meg bombaszakértő sem, de simán lehet a laptopodon az időzítő, nem?

Ha telefon kikapcsolva kell hogy legyen a gépen, de egy karóra is elég egy neandervölgyibb bomba időzítőnek, hát logikus, hogy valami kütyüt használnak hozzá: laptop,palmtop.

Nyilván ha bekapcsoláskor megjelenik a nagy számláló a motiron, akkor mindenki szalad amerre lát. :)))))
Na jó ez csak vicc volt. Nyilván ennél hoszabb és laposabb nézelődés kell egy laptopon ahhoz, hogy megállapítsák, van e köze bombához vagy bomba-időzítőhöz.

Nyilván nem a te laptopodat fogják baszkurálni 30 percig, meg nem is az enyémet.

Az Abdullah-Kahalabihrét viszont már annál inkább, vagy bárkiét aki gyanús, vagy akár meg nem erősített infók vannak róla.

Meg jobb ezt így leírniuk inkább előre a szabályzatba a társaságoknak, hogy "baszkurálni fogjuk a laptopodat" , mielőtt feljelentést tesznek rájuk. Tudod ámerika, ahol a szabadságjogokra rejszolnak, ott minden szarért jelentgetik fel egymást az emberek.

De ha már itt tartunk, hogy ez a szabályzat neked meg a Shark-nak kényelmetlen, utazzatok már egyszer szekéren, földúton, a semmi közepén, ahol nincs ám mosdó, vagy kajavásárlási lehetőség, zötyögjetek kissé, megtudjátok mi az a kényelmetlenség, majd 3 nap után megkérdezem hogy vagytok.

Nem muszáj ám repülni se, alternatívaként ott van még a hajóút, meg az átúszás is. :))

Na jó, az úszás vicc volt. Mi? Hogy a hajóút meg lassú nektek? Hát minek annyira sietni? Hát ezvan. Valamit valamiért.

Pár száz évig tökéletes volt a hajó is...még annak is örültek ha odaért minden harmadik az ámerikába.

Örüljetek ti is, hogy már dzsípíesszel meg műholddal találnak meg, ha hajótöröttek lesztek. Vagy a repülőroncsokat a víz alatt.

Hát na.
:)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.29. 16:44:02

@Trojai:
Nem kell itt semmi bizonyítani, a megtörtént esetek igazolják, hogy az ellenőrzésen át lehet csúszni. Nem csak én mondom, volt rá nem egy kísérlet, mikor ki akarták próbálni, át lehet-e verni az ellenőrzést.

Nem vagyok biztonsági szakember. Na és?

Autószerelő se vagyok, mégis leírhatom egy autóról, hogy jónak vagy rossznak találom. Te persze csak arról beszélsz mindig, amiben képzett és tapasztalt szalember vagy...

Az meg végképp nem az én feladatom kitalálni, hogy csinálják jobban, ez a blog nem is arra van, értelmetlen ilyet számonkérni.

Trójai 2009.12.29. 17:04:42

@Daily Shark: Hát pedig én csak arról ugatnék, amihez értek, vagy van benne tapasztalatom.

Lásd nem vagyok agrármérnük, nem is akarom megmondani, hogy amerikában rosszul gazdálkodjanak a földművesek...

Hasonlatod a kocsival csak akkor érvényes, ha van némi ismereted vagy tapasztalatod (nem 5 perc vezetésre gondolok) az autóról.

Addig kb a színét és a design-jét bírálhatod csak, mondjuk igen, nem vagy deigner, de megmondhatod hogy tetszik e vagy sem.

Na de a posztodban nem is pusztán arról volt szó, hogy te megmondtad,hogy nem tetszik az USA reptereken lévő új szabályzat, hanem ennél azért többet írtál.

Lásd a poszt utolsó két mondat, ami, ha fricska akart lenni, demagógiára épült, ha irónia, akkor meg közhelyre.

TE is csak azt akartad közölni ezzel: "mert az UDA olyan szabadság-, és jog orientált, de csak elvben."

Amiben azért van igazság, de nem ez a teljes igazság, szóval ez így eléggé bugyutácska kijelentés, érvnek meg vékonyka.

De most konkrétan azt csináltad itt a kommentekben is, hogy nagypofával bizonygatod, hogy milyen szar már a rendszer, meg felesleges,megkijátszható.

Ha szar, tervezz jobbat.

Hogy felesleges, az csak akkor fog kiderülni, ha lesz még egy merénylet.

Hogy kijátszható, az egyértelmű, amit eddig ember tervezett, azt ember "fel is törte".

Na de írok egy példát, hogy megértsd:

Nézd meg a briteket, nincs személyijük, nem kell magukkal hordani a jogosítványt, 24 óra alatt bemutathatják a helyi őrsön, ha megállítja őket a rendőr. Szóval a nagy freedom.

De ha bombát keresnek a rendőrök és lezárnak egy kerületet, és átvizsgálnak minden kocsit, akkor háborgás és minden nélkül együttműködnek a polgárok, akár ott hisztizik a gyerek a hátsó ülésen, akár nem.

Még ha azt mondaná nekik a rendőr, hogy vetkőzzenek gatyára ott a ynílt utcán, mert csak, mert bombát keresnek, akkor nem kérdeznek vissza, hogy na de most miért? Meg így hogy lesz meg a bomba? Szó nélkül levetkőzne mindenki kb 3 szemvillanás alatt.

Na ez a nagy különbség látod közted meg az európaian szocializált emberek között.
(Mondjuk a kínaiak is megtennék ugyanezt, de Kína nem a szabadság-elvűségéről híres ország, anglia meg igen. Remélem érted a különbséget.) Meg a példát is.

Mert felfogják, hogy az ő életük, vagy másoké, mindegy, sietni kell és együttműködni. Mert most nem hétköznapi helyzet van.

Na, most pont ez van a reptereken is, annyi különbséggel, hogy egyik nap sem tudják, hogy pontosan melyik napon lesz az a nem hétköznapi helyzet.

norbi2k 2009.12.29. 18:00:37

@Trojai: a nigériai férje gazdag és elismert bankár volt... most olvasom a brit titkosszolgálatok figyelőlistáján fenn volt... ha még így se tudnak elkapni valakit a reptéren akkor nem is értem mit vársz a notebook átvizsgálástól, még hogy időzítő :) persze, és a bomba hol van? :) A notidat ugyanis átvilágítják...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.29. 18:33:40

@Trojai:
Ez egy olyan blog, ahol deklaráltan arról van szó, ami engem bosszant vagy foglalkoztat, akkor is, ha nem értek hozzá. Ez fenn is vann jobb sarokban a fejléc alatt. Ilyen blog, ha nem tetszik, ne olvasd és ne akar mindenáron rám erőltetni, miről és hogy írjak.

14 éve olyan a munkám, hogy évente kb. 15-20 alkalommal repülök, ennek minimum fel transzkontinentális út, 33 országban jártam már repülővel, többek közt Nigériában, Üzbegisztánban, Kazakhsztánban is, tehát nem csak a "
fejlett nyugaton". Idén négyszer voltam az amerikai kontinensen, ebből egyszer az USA-ban.
Ennyit a tapasztalatról.

Még egyszer mondom, a testszkennerrel semmi bajom nem lenne, már világítottak is át vele Amszterdamban.

Amerikát meg nem szeretem, tehát adott esetben nem fogom megállni, hogy ezt ki ne fejezzem.

Az egész egy ironikus poszt volt arra, mennyit fogunk még elviselni azért, hogy repüljünk, mert a lassan tényleg fegyelmezőintézetté váló repülők ettől még mindig nem lesznek annyira biztonságosak, hogy legalább nyugalomba érezzem magam, miközben órákat kell mozdulatlanul kuporogni egy szűk ülésbe.

És most már ha lehet, fejezzük be, mert értelmetlen és parttalan vitavá vált már.

Trójai 2009.12.29. 19:06:19

@Daily Shark:

Hát öregem...
Szó nem volt arról,hogy meg akarjam mondani miről és hogyan írjál.

Te hangoztattad, hogy így szar,megy úgy szar a reptéri szabályzat, persze helyette nem ajánlottál fel más alternatívát, de nem is értem minek böfögni mindenről, ha nem értesz hozzá.

Igen, jogod van írni bármiről és bármit, még akkor is ha nem értesz hozzá. Ez már csak a szólásszabadsággal jár, hogy minden hülye írhat minden hülyeséget. Ámen.

Hát ehhez is csak gratulálni tudok, nem éltél hiába, van ám életcélod!

Tudod mit utálok a te korosztályodban?

Hogy fel nem fogjátok, hogy azokat a jogokat ki is kellett valakinek vívnia.
Igen nektek vívták ki. Hogy gyakorolhassad te is (jelen esetben) a szólásszabadságot.

De ezt a kibaszott nagy hőbörgés, jogotokat szajkózás, mindenen felháborodás, követelés, na ez az ami olyan sajátos rátok.

Kívánnám, hogy születtél volna 20 évvel előbb,mint amikor megszülettél.

Majd megtudnád mi az, azon aggódni, hogy na most hány lehallgató van az irodádban, este az ágyban azon gondolkodni, hogy na a kollégád / szomszédod mit jelentett rólad aznap, örülni, ha kiutazhatsz, a valutát meg úgy kicsempészni.

Itt a nagy jó dolgotokban azt sem tudjátok, mi az értéke a dolgoknak. Ja, hogy egy hülye mondatodért nem kell aggódnod, hogy hova viszik a családodat?

Tudom, nem voltak jó idők, nem voltak emberséges idők, nem is voltak normális idők.

De azt a picsogásodat kérlek akkor sem tudom átérezni, hogy a leszállás előtti egy órában nem veheted elő a könyved, az mp3-om lejátszódat, az e-bookodat, a pda-dat, meg az iphododat. Hát mindjárt megsajnállak, komolyan.

Te szerncsétlen, hát hogy bírod ki 1 órán át bármi nélkül? Halálra unod magad mi?

Igazán megható...

Ja, és azon picsogni, hogy átnézik a laptopodat, (ja ezt tudom pont nem te írtad)
meg jaj jaj nem mennél de a munkahelyed küld?

Jaj, jaj, szorít a gyémántcipellőm, meg az arany is húzza a zsebemet...

Örülnél annak, hogy:
1. van jó munkád
2. Van laptopod
3. meg hogy van lyuk a seggeden

El lehet ám menni kukásnak is,m eg kőművesnek is, aztán nem lesznek ilyen problémáid, garantálom.
JA hogy az derogál?

Amúgy lehet hogy nehéz munkát találni, de nem lehetetlen...

"Az egész egy ironikus poszt volt arra, mennyit fogunk még elviselni azért, hogy repüljünk, mert a lassan tényleg fegyelmezőintézetté váló repülők ettől még mindig nem lesznek annyira biztonságosak, hogy legalább nyugalomba érezzem magam,"

Igen? Na, ha én vállalom,hogy elviszlek téged 1 óra alatt valahova kocsival, ahova máshogyan csak 8 óra alatt érsz, akkor igen barátocskám, én fogom megmondani, hogy mikor szarsz,mikor hugyozol, és mikor veszel levegőt. Ha azt mondom, hogy hátra tett kézzel üljél egész úton, és levegővétel nélkül, akkor úgy fogsz ülni, vagy nem muszáj beszállni. Értve?
A cipődet is vedd le mielőtt beszállsz, mert koszolod a kárpitot.

Jaj nem érzed magad nyugalomban? Eszem a szived. Nem tartod biztonságosnak a gépeket? Na lássuk hogyan tennéd őket biztonságossá? Még mindig várom a csodás ötleteidet, hogy TE milyen intézkedéseket csinálnál a reptereken...

És fogd már fel végre,hogy EMBERÉLETEKRŐL van szó. Igen, a sajátodról is. Akkor is ha 1 a tízmillióhoz az esélye egy robbantásnak pont azon a gépen.

Az én életemet már leszarom, öreg vagyok, de ha bárki azt mondaná, hogy mások életéről van szó, és azt kérnék tőlem, hogy rózsaszín -sárga köpenyben, fejemen udvaribohóc sapkával, fejenállva énekeljem el a csendeséjt visszafele, mert ezt kívánja meg az óvintézkedés, hát megteszem!

Lehet nem ért el az agyadig: az a szép színes újságcikk a a merénylő elfogásáról, az aznap hány embernek jelentette az életet. Még akkor is ha véletlen fogták el.
Nyilván felfognád, ha egy rokonod lett volna a gépen, és egy "hálistennek" életben maradtak sóhajjal könnyebbülnél meg.

"És most már ha lehet, fejezzük be, mert értelmetlen és parttalan vitavá vált már."

Ja bocsássmeg,hogy mertem kommentelni a tiéddel eltérő véleményt.

A vitakészségedet még csiszolhatnád, ahogyan az érvek felsorakoztatását is.

@norbi2k: jaj igen, hát menj oda, és mondd meg nekik a frankót, hogy hogyan kapják el.

Tényleg ezen lovagolsz? Hogy kiket nem kaptak el? ÉS akiket meg igen?

A notebook-ot meg most azt írod átvilgáítják, fentebb meg azt írtad belenéznek.

Na most akkor melyik? Vagy te magad sem tudod miket beszélsz?

Na és a szoftverbe vagy a hardverbe néznek bele?
Jaj, hát feltételeztem bolondul, hogy a szoftverbe..

De ha csak átvilgáítják, akkor nem tudom mi bajod?

Magyar reptéren is átvilágítják a csomagjaidat, nem csak az amerikain.

Trójai 2009.12.29. 19:12:07

És amerikát én sem szeretem, de az emberi hülyeséget se.

Amúgy pont azt csináljátok mint az amerikaiak, Minden vélt vagy valós jogszerűtlenségeken hőbörögtök, firtatjátok a biztonsági intézkedések szükségességét.

De azt nem tartjátok cseppet sem abszurdnak, hogy valakik csak úgy passzióból bombát akarnak vinni egy gépre, ahogy a főszereplő is, aki lebukott.

Na ŐT miért nem fikázza egy blog sem?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.12.29. 19:15:40

@Trojai:
Erről beszéltem. Nem látom értelmét veled bármiben is vitázni, mert elbeszélünk egymás mellett.
Most írtál fél oldalt, de minek? Egy fikarcnyival se érdekesebb, jelentősebb vagy értelmesebb, mint az én posztom, amit szapulsz vele.
Felőlem aztán beleköthetsz minden szavamba, ha ettől jobban érzed magad, csak azért javasoltam a vita lezárását, mert így értelmetlen.
Ha zavarna, amit írsz, egyszerűen kitörölném.

norbi2k 2009.12.29. 19:16:16

@Trojai: jo lenne ha figyelnél.... mint irtad szerinted azért néznek bele a notiba hogy nehogy időzito legyen benne... :D erre mondom én, hogy hiába van időzito benne ha bomba meg nincs benne, mert nem lehet, hiszen átvilágitják...
igen, képzeld, azon lovagolok hogy valaki feljutott egy gépre lábán bombával. szerinted nem nagy cucc? ráadásul figyelte a titkosszolgálat? ne viccelj már :)
A bajom az hogy amcsiban még el is kobozhatják a géped, miután belenéztek... ja mert biztos abban viszed a terror akciodhoz szukséges terveket, mi? :)

A briteknél is már tulzásba viszik ezt a nagy megfigyelősdit... mindenhol kamerák vannak, még wc-kben, és mire mentek vele? nem csökkent a bűnözés, ez már tény, számokkal igazolható...

Amúgy meg nem értem mit fakadsz igy ki...nem fog neked senki kezet csokolni mert te dontotted meg a kommunizmust 20 éve :)

Trójai 2009.12.29. 19:36:07

@Daily Shark: Na én is erről beszéltem.
Nincs érved, vitatkozni hülye vagy, és csakszemélyeskedsz.

Úgysem fogod fel,amit közölni próbálok veled.

Na de a te posztod...tudod egyáltalán miért írtad? ÉS mi volt benne? És minek írtad? Az index címlap miatt, vagy azért, hogy elpicsoghasd kicsinyes problémáidat valahol?
Vagy valami mélyebb tartalom is lett volna, a szokásos amerika gyalázás helyett? Mert ha volt netán, nekem nem jött le.

Értem én a posztodat, csak nem értek vele egyet.

De te még az én kommenjteim értelmezésének gondolatától is elbarikádozod magad.

Na ez a különbség.

@norbi2k: Jó lenne ha te is figyelnél

"miért néznek bele a notebokodba?"
"a laptopokat átvilágítják"

És igen, nem feltétlen van az időzítő, és a bomba egy helyen. Tudod,mint az ámerikai filmekben, amikor telefonnal aktiválják a bombát messzirő':)))

Na most megfigyelés alatt volt, vagy figyelte a titkosszolgálat?

Mertnagy különbség. Megfigyelés alatt:figyelik a levelezését, telefonjait,postáját.

Megfigyelik: követik mindenhova.

A laptop elkobzásról akkor rinyálj, ha már elkobozták a tiédet. Addig ne. Thx.

Hát azért lehet mennek a megfigyelősdivel valamire a britek, ugyanis ők már több terroristát kaptak el, mint az usa.
Ja, és Londonban is igen csekély a bűnözés a népességszámhoz viszonyítva.

"nem fog neked senki kezet csokolni mert te dontotted meg a kommunizmust 20 éve :)"

Na hát ezzel igazán bemutattad magad, jó nagy szardarab lehetsz. De még ostoba és paraszt is hozzá. Na most jó nagylegény vagy és milyen menő, hogy ilyen frappáns bunkón beszóltál? Húzd ki magas, apád büszke lenne rád...
Biztos ávós volt.

norbi2k 2009.12.29. 19:47:15

@Trojai: megint csak leirtad hogy nem értesz hozzá :D
"Az hogy belenéznek a laptopodba, hát nem vagyok egy informatikai zseni,meg bombaszakértő sem, de simán lehet a laptopodon az időzítő, nem?

Ha telefon kikapcsolva kell hogy legyen a gépen, de egy karóra is elég egy neandervölgyibb bomba időzítőnek, hát logikus, hogy valami kütyüt használnak hozzá: laptop,palmtop." hogy megértsd, mikor átvilágitják a laptopod, akkor látják hogy nincs benn bomba, de akkor minek még bele is nézni, bekapcsolni, turkálni a dolgaid között... ok, neked ez nem fáj, másnak igen...

"Szerepelt a brit elhárítás figyelőlistáján a nigériai támadó neve, mondta hétfőn a brit belügyminiszter. A brit kormány jelenleg annak kiderítésén dolgozik, hogy milyen információcsere zajlott ebben az ügyben a brit és az amerikai hatóságok között a merényletkísérlet előtt, mondta Allen Johnson a BBC rádió egyik politikai magazinműsorában." Index

Ok, majd akkor rinyálok legközelebb ha elkobozták, igenis :))

Persze, tényleg elhiszed hogy a több tizezer kamera miatt kapnak el terroristákat? :DD zsebtolvajokat talán

te is jól bemutattad magad, mikor húsz soron keresztül ecseteled hogy a postolo miért is ne alkosson véleményt, hisz előtte már voltak itt akiknek volt rosszabb is, na ez aztán érv...mondhatnám hogy a te korosztályod meg mást se tud csak hangoztatni ezt? :)
szitkozodni is úgy látom elkezdtél, nem is tudom akkor ki minősíti itt most magát :) Nem emlékszem hogy leszaroztalak volna, vagy parasztoztalak volna...

Trójai 2009.12.29. 20:35:12

@norbi2k:
hátmég mindig nem írtál semmi értelmeset fiam.

Ja és ne terelj, ne terelj.
ÁVÓS volt vagy sem?
:)))

norbi2k 2009.12.29. 20:46:37

Kár hogy átmentél bunkóba és lekezelőbe, de ha arra élvezel hogy le kisfiamozol idegeneket, ám legyen...
Nem, nem volt ávos...

norbi2k 2009.12.29. 20:47:30

egyébként sokat tudsz te erről a megfigyelés témáról, szerintem te voltál ávos vagy lehet csak jol megszopattak, azért lovagolsz ezen ennyit :(

Trójai 2009.12.29. 20:53:16

@norbi2k:
"Kár hogy átmentél bunkóba és lekezelőbe, de ha arra élvezel hogy le kisfiamozol idegeneket, ám legyen..."

Hát ha az észérvekre immunisak vagytok, a vitakészségetek pedig a zéróhoz közelít, és az érveitek csak kicsinyes faszkodások...meg még szemtelenek is vagytok, az embernek elfogy a türelme.

A lekezelőt pedig nem én kezdtem :]

"egyébként sokat tudsz te erről a megfigyelés témáról, "

Az előbb pont azt kifogásoltad,hogy nem értek hozzá én sem :DD

Mellélőttél. Egyik sem voltam. Hálistennek eljöttem időben.

norbi2k 2009.12.29. 21:04:47

Lekezelő voltam? leszaroztalak, parasztoztalak? megmutatnád?
Általában vitában mindkét fél úgy gonodolja hogy a másik immunis az ész érvekre, ezt tudhatnád... azzal viszont nem "nyersz" és győzől meg ha bunkózol... Dailyshark ugyanezt irta rólad, hogy nem érted amit mond, és nem hozol fel érveket, most te mondod ugyanezt rólunk, és mivel úgy érezted nem tudsz meggyőzni elkezdtél bunkozni... lefiamozol, közben fogalmad sincs mennyi idős vagyok, elképzelhető hogy tényleg sokkal öregebb vagyok mint te, de ez akkor se jogositana fel erre a stilusra, tiszteletet a korodra nem emiatt fogsz kapni...

Legalább megtudtuk hogy egyikunk se volt ÁVO-s, még apám se... bár neki nem kellett emiatt eljönnie sehonnan...

norbi2k 2009.12.29. 21:06:35

@norbi2k: bocs, fiatalabbat akartam irni :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:09:42

na én tegnap érkeztem Amerikából, ott voltam, amikor lefülelték ezt a nigériai idiótát, és mélységesen fel vagyok háborodva. Mert ezek szerint teljesen fölösleges volt minden eddigi szekatúra, aminek az utasokat alávetették, hiszen a robbanószerkezetet most is prímán fel lehet vinni a gépre. Dühös vagyok és csalódott és kiábrándult, mert a biztonsági vizsgálatoknál eltöltött soksok órám ezek szerint csak látszatintézkedés volt, az istenadta népnek meg kellett mutatni, hogy valamit csinálnak, miközben senkinek fogalma sincs arról, hogyan szűrjék ki az igazi terroristákat. Ha nem élne családom az Egyesült Államokban, akkor boldogan beintenék nekik és soha többet nem tenném a lábam oda, de sajnos, ezentúl is alá kell vetnem magam az idióta vizsgálatoknak, miközben akár a mellettem üldögélő utasnál bármi lehet, mert nem képesek kiszűrni és megakadályozni a merényleteket. Véglegesen leszerepelt az egész bagázs.

Trójai 2009.12.29. 21:16:10

@norbi2k:
1. szerintem pont hogy ti nem értettétek amiket én írtam, egy érvet sem. (sőt, daily shark még azt is leírta, hogy nem is érdekli. Meg azt is, hogy felesleges hosszan írnom és érvelnem...végül is,legyünk konstruktívak, vtázzunk egy-egy mondatban.)

2. nem is reagáltatok az érveimre,csak szajkóztátok ugyanazt. (véletlen kapták el. kijátszható a rendszer. Miért ellenőriznek ilyen szigorúan- szorozva százszor.)

Még az urbán legend volt a végére a legjobb, hogy a laptopokat elkobozzák a reptereken. Igen, és még a seggedbe is belenyúlnak, ha okuk van rá (!!) .

3. Igen paraszt voltál velemés írtálrám sértőt. Szerintem tudod te hol és mit nem kell idemásolnom.
Ha mégsem tudod, akkor meg felesleges idemásolnom.

4. Tiszteletet nem a korom miatt várok, a tiszteletet mindenki alapvetően várja el. Mert: JÁR. Csak úgy.

De mondjuk esetleg azért is kijárna, hogy vettem a fáradtságot, és összeszedetten leírtam nektek érveket egy másik nézőpontból.

Reakció sajnos nem az érvekre jött, csak saját nézőpontotok ismételgetése volt a válasz.

+ egy szánalmas izomkodás, hogy "azt írok a blogomban, amit akarok,még akkor is nem értek hozzá"

Szvsz kár belétek a szó, meg az energia...

Ágyő

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:17:18

amúgy néhány ponthoz: pont most az odaúton láttam, hogy a légikísérő kívülről kinyitotta a gyanúsan sokáig zárva tartott mosdóajtót (tiszta szerencse, mert nem volt bent senki, csak valahogy occupied-ra váltott a kijelző, de akkor is), azt pedig már be is vezették, hogy fel- és leszállás alatt majdhogynem mozdulatlanul kell ülni, az utasok nem nyúlhatnak a kézipoggyászukhoz, hanem nyugodtan kell ülniük a helyükön.
Mondom, nem lenne semmi bajom akár ilyen intézkedésekkel sem, csak éppen most bizonyosodott be, hogy az eddigieknek sem volt semmi haszna. A semmiért pedig ne baszogassanak.

Trójai 2009.12.29. 21:25:58

@Rékuc: "A semmiért pedig ne baszogassanak."

Addig lesz semmi, amíg egyszer így nem buknak le. :)

Tudod, jobb félni mint megijedni..
Meg az ördög nem alszik.

Ezt a kocsi-vizsgáztatás,meg jogosítvány dolgot sem értem, hát miért baszogatnak ezzel?

Teljesen felesleges...

norbi2k 2009.12.29. 21:27:23

@Trójai: Akkor viszlát :)

rékuc:
"But on another show, she did not make clear she was referring only to what happened after the incident, making it sound as if the system as a whole worked — an incongruous conclusion given that the suspect was allowed to fly to the United States on a valid visa without extra screening even though he was listed in a terrorism database, his ticket was bought with cash and he checked no luggage."
ez az érdekes és szomorú...

ja, trójai, képzeld a laptop elkobzás nem urban legend, de úgy látszik ennyire vagy képben a témában.
és igazad van, a tisztelet jár, csak úgy, nem kell hozzá lefiamozni a másikat.... egyébként idézhetnél, hol sértettelek meg, nem találom...szerintem te sem :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:32:03

@norbi2k: a DHS és az elnök reakciója egyaránt kritikán aluli volt, nagyon rosszul kezelték ezt a helyzetet. Mialatt egy nemzet (sőt az egész világ) egy emberként hördült fel, 72 órán át csak egy félresikerült kimagyarázásra jutotta, az elnök meg tovább üdült. Tényleg no komment.

Trójai 2009.12.29. 21:41:59

@norbi2k: mifelénk a viszlát -elköszönés-után már nem szoktak beszélni...:))

An em urbán legendeket forrással szokták alátámasztani, de legalábbis minden részletet és a körülményeket pontosan nem ismerve nem nyilatkoznak róla.

Lásd leírtam a B verziót a sértés nem találására.

Na kellemeset.

norbi2k 2009.12.29. 21:58:48

mifelénk nincs ilyen szabály, a viszlát nem jelenti azt is hogy többet nem szólunk semmit, eszembe jutott valami, hát szóltam :D Hirtelen olyan illemtudós lettél :)

Vigyázz, urban legend!!!
www.origo.hu/techbazis/szamitogep/20080506-elveheti-es-atvizsgalhatja-a-laptopunkat-az-amerikai-hataror.html
annyira kamu a sztori hogy még valami homeland security-s oldalon is felbukkan :)
www.dhs.gov/files/laws/gc_1251484726779.shtm

akkor erről ennyit, remélem most már elhiszed, hogy létezik laptop elkobzás, átvizsgálás... persze ki lehet bírni, nem vizsgálnak át mindenkit, ami nekem ebben nem tetszik az maga az elv ami emögött van...

Trójai 2009.12.29. 22:02:52

@norbi2k: Sehol nem írtam,hogy nem hiszem el.
Csak te írtad hol így, hol meg amúgy a laptopos dolgot. Ami azért elég hiteltelenné tesz. :) Na nem a sztorit, hanem téged.

AZ elv...
hm, tényleg minek a személyi igazolvány?
Nem értem.
Micsoda elv ez, nekem nem tetszik, hogy nyilvántartsanak.

Trójai 2009.12.29. 22:04:07

@norbi2k: Az elv amúgy az lenne, hogy csökkentsék a megdöglésed kockázatát.
:)

Ami szerintem is hülyeség, meg felesleges is.

norbi2k 2009.12.29. 22:09:00

@Trójai: :DDD nem irtad hogy nem hiszed el, csak azt mondtad hogy urban legend :DDDD
hol igy hol ugy? hogy? elnézted, linkeltem, most már kénytelen vagy elhinni, és mosakodsz megint :)
elnézted azt is hogy sértegettelek, mert még mindig nem árultad el mikor tettem, vagy nagyon érzékeny lelkü vagy, erről viszont nem tehetek.. de nem bunkoztam parasztoztam...

hagyjuk már ezt a jogositvány, személyi vonalat, a kettő nem ugyanaz, ha nem érzed akkor sajnálom, talán neked tényleg jobb élet volt a kommunizmusban...

Trójai 2009.12.29. 22:18:21

@norbi2k: nem a laptopellenőrzés az urbán legend, hanem az, hogy hol így-hol úgy írsz róla. Urbán legendként...
azokról szoktak így írni.

ja, először "belenéznek" a laptopba, aztán erer írtam riposztot, akkor én vagyok a hülye, mert már csak "átvilágítják" alaptopot, aztán meg
harmadik verzió, hogy le is foglalják.
:) na ez a lol.

A linkjeidet meg nem néztem meg, bocs, szóval nem tudom mi van rajtuk

De ha jól emlékszem nem az urbán legend volt itt a véleménykülönbség forrása.

A jogosítvány-személyi vonal meg pont ugyanaz. Hülye és felesleges szabályok betartása a saját (és mások) biztonsága érdekében.

Trójai 2009.12.29. 22:21:59

@norbi2k:
a kommunizmus párhuzamot meg látom még mindig nem értetted meg. (miértis pont ezt, ha a többit se)

Akkor szar világ volt, azért volt szar nekünk. Most jó világ van, hozzászoktatok a jóhoz, és nehezetekre esik, meg elvtelennek tartjátok, hogy 1 órát mocorgás nélkül kell ülni...

Annyira sajnállak érte, de tényleg.

Amúgy ne menjél amerikába,vagy ne repülővel és akkor nem kell ilyen szabályokat betartanod.
Szóval, hol itt a probléma?

Ez kb olyan, mintha én azon sírnék, hogy az északi-sarkon hideg van, és nagykabátban kell lenni, és hú ez milyen szar,meg kaja sincs.

norbi2k 2009.12.29. 22:26:01

Nem írtam róla hol igy hol ugy... irtam hogy belenéznek, hogy átvilágítják és hogy el is kobozhatják, vagy ez így együtt neked már urban legend? Ha még arra sem veszed a fáradságot hogy megnézd a linkeket, akkor miért is várod el hogy érveket ütköztessünk? Nem rég még ezt hiányoltad...

A vélemény különbség forrása az hogy mire fel ez a nagy ellenőrzés...neked ez bejön, nekem nem... a rendszer le is vizsgázott a napokban, egy nigériai férfi aki rajta van a terrorista gyanús listán felsétált egy bombával a lábán egy gépre... Két reptéren is átment, anélkül hogy ez feltünt volna valakinek, csomagja se volt és készpénzzel fizetett, nem lett gyanús..

norbi2k 2009.12.29. 22:31:52

@Trójai: Igen, akkor szar világ volt, most jobb világ van... attól még vannak dolgok amik zavarhatnak, és csak azért mert volt egyszer rosszabb is nem kell elfogadni mindent amit ma az úgy mond biztonságunk érdekében tesznek...

Igazábol én kibírom hogy egy órát kell ülni, sőt hogy két órát kell várakozni mielőtt elindul a gép azt is kibírom... nem mondtam hogy nem... amit nem bírnék az az hogy tulságosan belemásznak az ember privát szférájába, lassan tényleg hugyozni se lehet majd kimenni a gépeken...
Nem, nem megyek az usa-ba :) de az északi sarkos hasonlat sántít, elég rendesen...

Trójai 2009.12.29. 22:33:11

@norbi2k: nemnem :))
először az egyiket írtad, aztán a másikat. :)) persze csak areagálásom után. Valahogy mindig másképp adod elő...

ÍGy együtt, ilyen mondatszerkezetben tényleg más az értelme.

A linkjeid meg nem nézése már azután volt, hogy szartatok reagálni az érveimre, meg azután, hogy elköszöntem. :)
Amúgy azért nem nézem meg, mert kurva álmos vagyok. :D

A kura nagy ellenőrzés nekem sem jön be...
De ezt is leírtam 20-szor különböző példákkal.

Utálom én is, nyűg, satöbbi, de ha a saját érdekedben történik, akkor azért illik ezt felfogni felnőtt ésszel, és elviselni nyafi nélkül.

A nigériai férfit mégis elkapták. Tehát. A rendszer meg lehet hiányos, ezt én is írtam, tehát elismertem a rendszer tökéletlenségét.

De azt is írtam, hogy írjatok jobb biztonsági rendszert. Szigor nélkülit persze, hiszen az az álmotok.

Szóval valahogy oldjátok meg úgy, hogy az utasoknak is jó legyen, meg a terroristák se robbantsanak. (kecske és káposzta) Na ugye hogy lehetetlen?

Másik kérdés,hogy rengeteg ember és maga az állam is követelne valami biztonsági intézkedést tőletek, ha ti lennétek a reptér igazgatók. :))

A nigériai elkapása meg 1 eset. Hogy hány lesz még, azt nem tudhatjuk, ahogy azt sem, hogy azoknál hatásos lesz e ez a biztonsági szisztéma.

És még mindig azt mondom:
Ha nem tetszik ez, az akkor ne menj oda.
Az sem mentség, hogy merta melóhelyem küld.
Ha engem küldene a melóhelyem Csecsenföldre, vagy Tibetbe, hát menten keresnék másikat...
süti beállítások módosítása