Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Közlekedés Kuala Lumpurban

2008.11.01. 18:37 :: Daily Shark

Érdekes volt a taxizás Kuala Lumpuban.

A belvárosi Hotel Istana-ból minden reggel taxival kellett kimenni a Bukit Jalil-beli Technology Parkba. Szerda reggel megállapodtunk az akkor engem elvivő taxissal, hogy minden nap ugyanebben az időben fix 30 ringgitért elvisz (ez kb. 1800 Ft, baromi olcsó, ahhoz képest, hogy milyen messze van, persze náluk a benzint és a mi árunk harmadáért mérik).
A második nap még rendben volt, de a harmadik nap hiába vártam. 20 perc után rendeltem egy másik taxit. Közben Kane rákérdezett az előző taxisnál, hogy mi a bánatot csinált, állítólag rossz volt a kocsija. Mindenesetre megpróbáltunk megállapodni az újabb taxissal, aki szintén elvállalta, hogy fix áron minden reggel eljön és elvisz.
Mindjárt hétfő reggel ő sem jött. Állítólag elaludt. Aztán kedden se jött. Mikor felhívtam Kane-t, hogy tud-e valamit az emberünkről, megpróbálta elérni, de amaz nem vette fel a telefont.
Én nem értem ezt, tényleg. Van egy fix, biztos fuvarja, egy hétre előre, mégse foglalkozik vele. Még azt is megértem, hogy közbejöhet neki valami, de az ég szerelmére, miért nem szól? Tudta Kane telefonszámát... Tudom, megszokhattam volna már az Ázsia ezen a részén töltött útjaim alkalmával, hogy itt mások a szokások, de azért zavart, mert az én időmet vesztegette...
Érdekes módon az a taxis, aki minden nap visszavitt a cégtől a hotelbe, tudott pontos lenni. Ő Jason, egy disztingvált, ötvenes kínai úr, igen széles műveltséggel, kiváló angoltudással, nagyon jókat beszélgettünk a környezetvédelmi problémáktól kezdve a magyarság eredetén át a helyi kormány olajjövedelem-elosztási politikáján keresztül a helyi nevezetességekig. El is kértem a mobilszámát, ha legközelebb erre járok, szívesen utazok megint vele.
Egyébként volt mindenféle náció a taxisaim közt, maláj, india, még egy fejkendős muszlim hölgy is, kicsit dundi, folyton kuncogós teremtés... érdekes módon, ha taxiszámlát kértem, többnyire biankó odaadták, azt ír rá az ember, amit akar... ezek szerint az adóhatóság náluk nem olyan rendőrség szerű erőszakszervezet, mint nálunk...
A képen látható indiai sofőr előrelátóan eltakarta a kilométerórát valamelyik india istenség vagy guru fotóival :)  Érdemes meg a kép jobb felső sarkában a műszerfalra szerelt minioltárt is megnézni, melyben az elefántfejű hindi istenség látható.


A taxik többnyire 10-15 éves maláj Proton gyártmányok, ahhoz képest meglepőren jó állapotban. Egyik sem valami luxusjárgány, bár az ülés bőr(műbőr?) volt mindben, de működnek és vélhetőleg olcsó a fenntartásuk.


A Malaysian Airlines állítólag elnyerte a Best Crew díjat, de nem lopta be magát a szívembe. Kezdve azzal, hogy a reptéren már a beszállás előtt a várakozásnál egyszer csak a hangosbemondó az én nevemet harsogta, hogy jelentkezzek ott, ahol a beszállókártyákat tépkedik.
Odamentem, erre az egyik egyenruhás elkéri a beszállókártyámnak a nálam maradt részét, majd flegmán ráfirkál tollal egy másik ülésszámot és közli, hogy megváltoztatták az ülésemet. Kérdem, mire föl és miért épp az enyémet? Azt mondja, nem tudja, kérdezem meg a másiktól. Kérdeztem, azt mondta, azért, mert egy család utazik együtt, és nem tudtak egymás mellett helyet kapni, ezért engem átraktak. Eléggé felment a pumpa, mert nagyon inkorrekt eljárásnak érzem az ilyet, hogy e megkérdezésem nélkül csak így sakkoznak velem. Mondtam, hogy legalább folyosói hely, mert én kifejezetten azt kértem. Nem az volt. Kértem, hogy oldja meg, mert én ragaszkodok hozzá, az nem az én problémám, hogy ők másoknak hogyan osztják a helyet. Talált is egy folyosóit.

Lehet, hogy ez most kukacoskodásnak tűnik, de az eljárás kimondottan nem utascentrikus módja nagyon felhúzott. Annál is inkább, mert ha megkérdik előtte, és elmondják, miért kéne átülnöm, minden további nélkül megtettem volna, mint ahogy legutóbb Belgrádból hazafelé a vonaton ugyanez előfordult és szó nélkül elcseréltem a hálófülkémet mással.

Aztán a másik a reggelinél volt már nem sokkal Frankfurt előtt. Elvileg reggelire omlett vagy hal volt a menü. Vacsorára éppen a halat választottam indulás után és nem volt jó, így egy porcikám se kívánta ismét, mire az osztogatás hozzám eljutott, a légikisasszony mondta, hogy már nincs omlett, kérdeztem, hogy biztos nem lehetne kapni, nemet mondott anélkül, hogy megnézte volna, úgyhogy nem kértem semmit inkább.
Közben a másik oldalról is jött a kajaosztós és láttam, hogy azoknál még van omlett, megkérdeztem a másikukat (történetesen egy férfi volt), hogy esetleg nem kaphatnék onnan egyet. Azt mondta, várjak egy kicsit, és 5 perc múlva megpróbál hozni. Hozott is. Ezt a csajszi is megtehette volna, ha igazán figyelmes akar lenni... nem nagy dolog, de mikor az ember több mint 10 órája kókadozik a turistaosztályon, fáradt, kimerült, akkor az ilyen apróság is sokat ront vagy javít a kedélyén.

Utólagos hozzáfűzés: ugyan nem kifejezetten KL-hez kapcsolódik, de mostani jelenség volt: egyre inkább kezdem megutálni a frankfurti repteret. Megérkeztem reggel 6:10-kor, a budapesti járatom 10:30-kor indult. Más reptereken van transfer desk, ahol ilyenkor kérhetek beszállókártyát, aztán mehetek isten hírével kóborolni a reptéren, vagy aludni.
De Frankfurtban ki kell menni, át az útlevélellenőrzésen, majd bejönni a check-in-hez, és megvárni, amíg kinyitnak, majd sorbaállni ugyanúgy, mint aki kintről jön be, holott elvileg én már végig be vagyok jelentkezve, a csomagom is közvetlenül Budapestre megy.
Ez így elég kényelmetlen, főleg, mert a check-in pultok előtti várórész sokkal kevésbé "komfortos", mint a belső, ahová viszont csak a beszállókártyával juthatok vissza, át a biztonsági ellenőrzésen.
Nem értem, miért így van ez náluk, eddig egy reptéren se tapasztaltam ezt a kényelmetlen procedúrét.

Szólj hozzá!

Címkék: kritika közlekedés utazás autó repülő malajzia ázsia napló légitársaság

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr75744223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása