Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

És ezt így hogy?

2009.01.31. 02:02 :: Daily Shark

Kezd egyre kiábrándítóbb lenni ez a blogírás.

Alapvetően nem célom a minél nagyobb olvasottság, úgyse lenne belőle hasznom, meg nem is tudnék akkora olvasótábort fenntartani, ami már hirdetési szempontból célközönséget jelent.

Nem mondom, hogy néha nem esik jól a hiúságomnak, ha kikerül valamelyik írás az Index címlapra, de általában nem ezzel a céllal írom őket. Van pár barát, ismerős, blogtárs, akikről úgy gondolom, olvassák, néha beszélgetünk is itt, nagyjából ez a célja.

Sőt, mostanában már többször is inkább kellemetlenséget jelentett a címlapra kerülés, mint bármiféle pozitívumot. Persze választhatnám, hogy átállok hirdetésmentes státuszra, de ha ne adj isten mégis lenne olyan mondanivalóm, ami közérdekű lehet (mint annak idején a rádióval kapcsolatos, amit kollégám levele alapján tettem közzé), nem akarom elveszteni a nyilvánosság lehetőségét.

 

Itt ez a Pannonos eset. Egy tévedésem kapcsán leírtam a napomat, annak minden nyűgével együtt, a betegséggel, a rossz közérzettel, mindennel, mert ez történt. A leírás nyilván szubjektív, de nem tettem hozzá, nem hazudtam, nem másítottam meg. Nem fikáztam a Pannont, azon kívül, hogy  következetlennek tartom azt, hogy hol valóban 30 nap, hol mindig hónapban azonos dátum a fordulónap. Nekem nem volt ez logikus, hogy számolgatnom kell a dátumokat, de ez az én bajom.

Nem is mondtam, hogy jogtalan volt, amit csináltak és nem is követeltem semmit, hanem méltányossági alapon kértem. Úgy érzem, ez belefér, a szolgáltatást kifizettem, amit felhasználtam, a vita csak azon volt, hogy az egy napos csúszás miatt nem engedhetnék-e el a 2 év hűség felmondása miatti horribilis büntetést.

Erre - amint az Index címlapra tette, amibe semmi beleszólásom nincs - azonnal tucatnyian nekem ugrottak, egy részük csak simán lehülyézett (amiben nyilván igazságuk volt, mert én néztem el a dolgot), mások kárörvendően gúnyolódtak, volt, aki eleve azt feltételezte, hogy a konkurencia fizet, vagy potyázni akarok. Mások azon fanyalogtak, hogy minek ilyen kis betegségről így panaszkodni. Oké, nem halok bele, de kurvára szar volt a közérzetem, tényleg, és ez is hozzátartozott az eset körülményeihez.

Volt, aki abból indult ki, hogy biztos direkt azért hordtam műtősmaszkot, hogy sajnáltassam magam és ezzel próbáljak elérni valamit.

Francokat, azért használtam, mert vírusos légúti fertőzés esetén ha már muszáj emberek közé mennem, legalább próbálom kicsit csökkenteni a lehetőségét, hogy cseppfertőzéssel terjesztem a vírust. De nem, a kommentező eleve feltételezte, hogy szándékosan vetítek.

(Elegem is lett belőle hamar - kitöröltem a kommentekkel együtt, és újraírtam, kihagyva a személyes részeket, hogy kisebb támadási felületet adjak a fikázóknak, de persze jöttek így is...)

 

Én ezt nem értem.

Emberek, miért vagytok ilyen rosszindulatúak?

Miért feltételezitek eleve valakiről, hogy hazudik, hogy valami hátsó szándék vezeti, hogy szándékosan be akar csapni másokat? Talán nálatok ez a norma? Miért kell rögtön azt keresni, hol lehet belekötni, belerúgni a másikba?

 

Oké, biztos írok gyakran vitatható dolgokat, vannak következetlenségeim, vannak hozzá nem értő véleményeim. Lehet olyan írásom, ami helytelen meggyőződésből jön.

 

De nem hazudok. Nem akarok senkit becsapni és félrevezetni.

Miért kell eleve ezt feltételezni? Miért jó nektek gúnyolódni, kárörvendeni, bunkóskodni valakivel, aki egyszerűen csak elmond valamit, ami vele megtörtént?

Nem az a baj, ha ellenvélemény van. Azért engedem a kommentezést általában, mert a kulturált vitát jónak tartom. De mostanában egyre inkább csak a fröcsögés, a hőbörgés, a baszogatás, az odamondogatás, a kioktatás, gúnyolódás, sértegetés, gyűlölködés megy, csak negatív megnyilvánulás szinte.

Ez lenne a válság kis helyi kivetülése, mindenki frusztrált és örül, ha másokon töltheti ki az ingerültségét? Vagy alapvetően ilyen a többség?

Mert az elég gáz lenne. 

12 komment

Címkék: blog vélemény én napló morfondír

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr83913635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chupa (törölt) 2009.01.31. 09:56:04

Az emberek irigyek, és szarrágók. Te azzal hogy a 30 napos próbaidőt a 30. napon akartad lemondani a második vagy. Akik meg fikáznak azok az elsők :D

Viccet félretéve, rosszul csapódott le az egész és kész. Nem kell nagy ügyet csinálni belőle. Ez itt a net, ahol nincs udvariaskodás, meg széplelkűség. Nyilván ez rosszul esik, viszont itt senkinek nem érdeke hogy a szemedbe szépeket mondjon, sokkal őszintébb kommenteket kapsz mint a barátoktól ha elmeséled nekik. Nincs köze a válsághoz, mindig is ez volt és remélem így is marad.

Mária 2009.01.31. 09:56:05

Az Index címlap azzal jár, hogy olyanok is idetévednek, akik nem veled értenek egyet.

A lehető legrosszabb, amit csináltál, hogy törölted a neked nem tetsző kommenteket, bár nem olvastam őket, nem tudom, mi volt a tartalmuk. Egészen biztosan okosabb lett volna szépen, sorban válaszolgatni rájuk.

Ami miatt nekem nem tetszett a bejegyzés, az amiatt volt, mert az én agyam úgy működik, hogy ha rájövök, hogy orbitális hülye voltam és annak nem kevés anyagi következménye is van, akkor szép kicsire összehúzom magam és nagyon udvariasan kérem azt, hogy a másik fél tekintsen el az anyagi következményektől, hangsúlyozva, hogy tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy a kérésemet akár el is utasíthatja.

Nem pedig azt nézem, hogy mit vethetnék a másik fél szemére, nyilvánosan, netre kipakolva, olyan megjegyzésekkel kommentálva, amit bizonyítani sem tudok, ha arra kerülne a sor.

Hacsak nem a net nyilvánosságával akarom elérni azt, hogy végül a vétlen fél kérjen bocsánatot.

Mindezt azért írtam le, mert sajnos azt látom magam körül, általánosnak mondhatóan, hogy az embereknek, ha hülyeséget csináltak, a legutolsó gondolatuk az, hogy magukba szálljanak és kérjenek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 09:59:42

@Chupa: Értsd meg, NEM AKARTAM kicsúszni a határidőből. Nem is használtam már hetek óta, csak elfeledkeztem róla, a határidő napján meg olyan szarul voltam, hogy nem volt energiám ezzel fogallkozni, és aznap meg se fordult a fejemben, hogy 30-tól 30-ig az már több mint 30 nap.
Akkor lenne igazad, ha én szándékosan még egész nap rajta lógtam volna, de már hetek óta egy szatyorba volt pakolva az egész.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 10:10:31

@Mária:
Olyan kommenteket töröltem csak, amelyek a "megszívtad, baszod" kategóriában voltak.

A tiédet meg más egyet nem értőkét is benne hagytam.

Én nem éreztem orbitális hülyének magam, csak elég szarul voltam és először a feledékenységem miatt, másodszor meg az átgondolatlanság miatt csúsztam ki egy nappal.
És fenntartom azt a véleményt, hogy nem konzekvens az, ha a számlázási időszak egyébként mindig fix dátumú, ezt megszoktam, és mindig tudom, hogy 11-től 11-ig tart, akkor az, hogy nekem ki kell számolnom, hogy egyes hónapokban melyik dátumig tart a 30 nap az előzőhöz képest, kevésbé felhasználóbarát megoldás, én például sose tudtam megjegyezni, melyik hónap hány napos.
Az már külön szerencsétlen helyzet, hogy épppen 30-án vásároltam és 30 napos a visszavételi garancia, az egészből nekem leginkább a 30. dátum ragadt meg, ezért reméltem, hogy belefér.

Amikor az ügyfélszolgálatnál voltam, egyszerűen elmondtam, először nekik se tűnt fel mellesleg, az első ügyintéző maga is úgy gondolta logikusnak, hogy a 30-tól 30-ig rendben van - de a rendszer meglepetésére azonnal rátette a 70e forintos büntetést.
Tehát konkrétan egy Pannonos alkalmazott is ugyanúgy vélekedett, mint én.

Nem állt szándékomban címlapra kerülni a sztorival, nem akartam semmiképpen bocsánatkérést, erről szó sem volt, mert nem vitattam, hogy jogilag valóban igazuk van.

A netre kipakolás meg nem az Index címlapnak szólt, csak azoknak, akik általában olvasni szoktak.

Emiatt zavart a dolog.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 10:19:04

@Mária: Még valami.
A pozitív eredményt ugyanúgy megírom, mint a negatívot.
Volt már, hogy felháborodtam valami miatt és dühöngtem itt, aztán végül nagyon korrektül zárult az ügy (nem azért, mert megírtam a blogon), és azt úgyanúgy megírtam, köszönetemet kifejezve.

És ebben az esetben sem követeltem semmit, se a blogon, se az ügyfélszolgálaton, csak reméltem, hogy méltányosságból megteszik.

fairyprincess 2009.01.31. 11:12:21

Nem értem, hogy miért olvassák valakinek a személyes blogját olyanok, akik nem is ismerik, és csak kárörvendeni akarnak. Miért jó az embereknek az, ha a másiknak éppen valami kellemetlensége adódik? Attól az ő életük sem lesz jobb. Nem értem, hogy miért nem inkább sajnáljátok ahelyett, hogy röhögnétek rajta. Ok, ő nézte el, de az vesse rá az első követ, akivel ez még sosem fordult elő.
Azért borzasztó, hogy az emberek nagy részébe nem szorult semmi együttérzés.
Te meg Shark gyógyulgass. Pihenj sokat a hétvégén.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 11:27:35

@fairyprincess:
Köszi, próbálok. Kicsit lufi a fejem, arcüreggyulladás jött a torok/mandulagyulladáshoz, hangom az már alig van, beszélni nem nagyon tudok.

Igazából sajnálatot nem vártam, még egyetértést se.

Máriának is csak az a megjegyzése esett rosszul, amiben azt írta, hogy fizetnek ezért, vagy potyázni akartam. A többin, amit mondott, közben elgondolkodtam, és lehet, hogy van benne valami, úgy értem, más szemében tényleg úgy tűnhet fel, ahogy ő látja, pedig nem az volt a szándékom.

De azért szerencsére volt néhány nagyon segítőkész megjegyzés is.

Az meg sajnos tény, hogy mivel az Index alapvetően bulvár, egy címlapos cikk azokat fogja leginkább vonzani, akik szeretnek csak úgy l'art pour l'art fikázni...

Mária 2009.01.31. 11:41:37

@fairyprincess: miért olvassák? Mert egy meglehetősen figyelemfelkeltő címmel volt kint az ajánlója egy nagy látogatottságú portálon.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 11:47:39

@Mária: Nem én akartam, hogy így legyen... szerintem ennék sokkal érdekesebb és sokkal jobb posztjaim voltak, ez csak egy kis napi bosszankodás volt, bezzeg a jobbakat nem tették ki...

fairyprincess 2009.01.31. 12:09:31

@Mária: Helyes, akkor olvasd és ha neked attól jobb, baszogasd a másikat. Hátha lesz ezáltal egy izgalmas napod.

Elanor_42 2009.01.31. 21:47:04

helló, utólag, csak ezért nem fogom visszaolvasni a bejegyzést, sem a kommenteket, mert az olyan szánalmas kis ingeréhség-kielégítés lenne, másrészt - mivel elég régóta vagyok a neten is jelen - pontosan el tudom képzelni, mi történhetett.

csak az általános kérdéseidre szeretnék reagálni, hátha tudok valamit enyhíteni a benned lévő rossz érzésen.

miért a rosszindulat, a kéretlen és kegyetlen, megfellebezhetetlen kritika, a gúnyolódás stb.?
mert ilyenek vagyunk. örökösen meg kell felelnünk mindig mindenhol és oltári élményt okoz, ha látjuk, másnak éppen nem sikerült, valamit hibázott. azzal mi is orvoslást/igazolást kapunk a sebeinkre, a hibáinkra, a frusztrációinkra. talán a legtöbbünk alapvetően nem rossz ember, csak túl nagy rajta a mindennapi nyomás, és nincs túl sok lehetősége/hajlandósága/képssége/kompetenciája másképp levezetni. tudom, szánalmas. de nem az adott emberre nézve, hanem valami sokkal nagyobbra, ami viszont most messzire vezetne...

vissza, a fröcsögő kommentelőkre. abban sokan tévednek szerintem, h ez magyar sajátosság volna. nem is a válság hozadéka. ez az ember maga. a civilizált, szocializált ember.

másrészt, itt a neten szabadabb az ember. jól megmondja. unatkozik, szörföl, aztán nagy aha-élmények közepett talál egy bejegyzést, amihez ő is nagy okosan hozzászólhat (háhá, én is épp ezt teszem).
...szóval van a kommentelő és vagy még a képletben te, mint támadási felületet adó blogoló.

csakhogy, sajnos a többség nem tudja úgy kommunikálni az általános véleményét, h az ne legyen bántó, kioktató, személyeskedő stb., egész egyszerűen, mert az emberek nem tanulnak meg kommunikálni, nem tanítják(!) meg őket kommunikálni, másrészt gyakran frusztráltak, harmadrész - itt előrevetítem a megyedik pontot :) - sajnos az internet az a tér, ahol nem csak a bizonyos EQ és IQ feletti emberkék mondhatják el a véleményüket, hanem _bárki_. neked magadnak kell szűrnöd, és ez bizony elég kemény feladat.

harmadrészt, itt nincsenek gesztusok, nincs mimika, nincs metakommunikáció, nincs pozitív vagy megengedő prejudikáció, ezért élesebben, könyörtelenebbül rajzolódnak ki a vélemények.

negyedrészt, szerintem két típus veszi a fáradtságot arra, h aktív legyen, tehát ne csak passzívan olvasgasson, hanem regisztráljon, belépjen és kommenteljen:
- az, aki így tartja a kapcsolatot számos barátával, ismerősével és így szeretne napi szinten jó pár órát elütni, nevezzük alapvetően pozitív típusnak;
- az, akinek valami kurva nagy baja van a világgal (és persze, hogy a felszín alatt valójában saját magával), és mindenhol jelen van, mindenhová odaszemetel, mindenben támadási felületet keres. nevezzük alapvetően negatív típusnak.

alapjában véve mindkettő nárcisztikus és extrovertált.

bocsánat a hosszú maszlagért. (de hosszú bejegyzéshez hosszú komment dukál :) )
egy a lényeg, írj, arról, amiről kedved van, ami érdekel és úgy, ahogy szeretnél.
a fejedben egyetlen egy olvasó legyen. bárki, akárki, egy barát, egy volt óvódástárs, a szomszéd néni - ezt csak te tudhatod. és csak neki akarj megfelelni, senki másnak.

én drukkolok :)
(és szerintem vagyunk még páran, akik mondunk néha pozitív dolgokat, tessék igenis minket is észrevenni :) és kicsit jobb kedvűnek lenni. amúgy meg, jobbulást! )

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.02.01. 12:52:48

Elanor, köszönöm.
Jó, hogy ilyen részletes választ írtál.
És ha alaposan magamba nézek, én se vagyok teljesen mentes az ilyen kommentezési szokásoktól néha, mondjuk talán nem öncélúan fikázásban, de időnként én is hajlamos vagyok "megmondogatni" és ítélkezni, anélkül, hogy jól ismerném a hátteret...

És főleg, tényleg mindig van pozitív reakció is, és persze végső soron a negatív reakciókból is lehet tanulni. :)
süti beállítások módosítása