Előszó utólag, okulva a kommentekből.
Előzmények:
1. Pátyon belterületbe vontak és a szabályozási tervben megváltoztatnak egy jókora szántóterületet, a Milton ingatlanberuházó igényeinek megfelelően, mellesleg alighanem jogszabályellenesen, a szakvélemény erről itt olvasható:
patynemelado.com/index.php/velemenyek/94-koermendy-imre-epiteszmernoek-szakvelemenye
2. A szabályozási terv a Milton igényei szerint készült, nem pedig a Páty valós hosszútávú fejlesztési igényei szerint.
3. A közszemlére bocsátott szabályozási tervben a honlapon ígérteknél jóval nagyobb beépítési arányt, jóval magasabb épületeket engedélyeznek - amit a terv esetleges elfogadása után nyilvánvalóan nincs olyan ingatlanberuházó, aki ne használna ki.
4. Az alábbi "szételemzett" a honlap az első, ami megpróbálja kommunikálni az egész projektet az emberek felé, eddig gyakorlatilag a színfalak mögött ment az egész mutyizás. Ez is csak azért jött létre, mert egyre erősebb a civilek mozgolódása, hogy az emberek megismerjék a tényleges helyzetet. Ezt próbálja hamis ígéretekkel elnyomni.
Az előzményeket érdemes elolvasni a "Milton és a civilek: "sukorózás" Pátyon" című posztban, hogy képbe kerülj.
Gőzerővel beindult a Milton és az ő szekerét toló pátyi vezetés propagandája.
Miután észlelték, hogy a patynemelado.com honlapon egységes civil összefogás jött létre, mely hiteles információkkal próbálja tájékoztatni az érintetteket és tiltakozik a korrupciógyanús, tájidegen beruházás és az azt eltitkoló, egyértelműen a befektetésők érdekeit kiszolgáló pátyi vezetés ellen, Miltonék is gründoltak hamarjában egy kissé gagyisztikus honlapot, pocsékul összefotosoppozott fejléccel, ahol a szokásos marketinghazugságokkal próbálják elejét venni a tiltakozásnak.
Nézzük meg tételesen:
A Zsámbéki medence elmúlt években tapasztalt dinamikus fejlődésének köszönhetően Pátyon egy, az egész régió számára kedvező beruházás kezdődik. Egy olyan emberi léptékű golffalut építünk, melynek része egy családias jellegű, zöld lakókörnyezet egy kb. 65 hektáros golfpályával, szállodával, továbbá egy kis üzleteket magába foglaló, barátságos bevásárló udvarral.
Ha ez így van, akkor miért van szükség a szabályozási terv ennél sokkal többet megengedő módosítására?
A projekt egyik legfontosabb és elsőként megvalósuló beruházása, a Pátyot elkerülő úthálózat kiépítése, melynek köszönhetően a környéket sújtó forgalmi terhelést a sztrádára vezetjük. Olyan úthálózat készül, amely jelentősen lerövidíti a városba jutást.
Dupla hazugság. Először is, ez az út elsősorban a Milton másik projektje, az ipari park megvalósítása miatt kell, hiszen a kutya nem fog odamenni, ha nincs nagy forgalom lebonyolítására képes út.
Másodszor: nem nagyon rövidíthet le semmit, hiszen a belvárosba jutás az autópálya felé kerülve eleve hosszabb, kizárólag a dél-budai kerületek elérhetősége lesz valamivel jobb, de azért aki ült már csúcsidőben a befelé araszoló sorban az M1-M7 bevezetőjén, az nem veheti be ezt a maszlagot.
Az útépítések mellett létesül majd egy kéttannyelvű óvoda, általános iskola és gimnázium, minőségi oktatást biztosítva ezzel a környéken élő, eddig napi több órát ingázni kényszerülő iskolásoknak.
Ez mind szép álom csupán. Garancia?
Ki fogja ezeket az intézményeket üzemeltetni és miből? A válasz alább...
A fejlesztés során a tájvédelmi körzet határát kitoljuk, és egy 5 ezer fából álló erdőt telepítünk, amely körülveszi, illetve határolja majd a családbarát környezetet. Ezáltal az összes beépíthető terület több mint 70%-a zöldterület lesz.
Persze, mert az úgy van, hogy a beruházó fogja és kitolja. :)
Aki már kicsit is foglalkozott ilyen ingatlanberuházások megvalósulásával, pontosan tudja, hogy a beruházók ehhez hasonló álomszerűen szép ígéreteinek a felét se szabad elhinni, mert nem adnak rá semmi garanciát.
A fejlesztésnek köszönhetően Pátyon egy olyan családbarát környezet valósul meg, amely az itt élők számára számos előnyt kínál:
Az itt létesülő óvoda, iskola, és a régióban egyedülálló gimnázium minőségi oktatásban részesíti a gyermekeket.
Az iskola megléte még nem garantálja a minőségi oktatást. Ahhoz megfelelő tanári gárda is kell, és persze jelentős fenntartási összegek.
A több tannyelvű oktatás hozzájárul a diákok idegennyelvi fejődéséhez, kibővíti karrierlehetőségeiket.
Ez megint csak egy olyan beruházó ígérgetése, tehát nem garantálhatja a többnyelvű oktatást.
A Páty közvetlen közelében épülő oktatási centrum nagy előnye, hogy a helyi családok is könnyen elérhetik azt. Így – az eddigi gyakorlattal ellentétben – a gyermekeknek sem kell a tanulás miatt más városokba naponta több órát ingázniuk.
Érdekes, talán még nem hallott arról Mervó úr, hogy jelentős színvonalbeli különbségek vannak a középiskolák közt, és nem csak azért járnak iskolások gyakran akár 50-km-t is, mert nincs helyben hasonló intézmény, hanem azért, mert a másik jobb.
Az intézményekben a tanítás alapvetően költségtérítéses lesz, de az önkormányzattal dolgozunk azon, hogy a pátyiak számára egy kedvező ösztöndíj konstrukciót alakítsunk ki.
Aha, kibújik a szög a zsákból! Magyarul egy kurvadrága magániskolának indul eleve. Ennyit a nagyszerű lehetőségekről. Vajon hány pátyi engedheti meg magának, hogy majd egy fizetős magániskolába járassa a gyerekeit? Dolgoznak azon... ó, de kedvesek, és ugyan miből lesz az önkormányzatnak forrása ilyen ösztöndíjrendszerre hosszú távon?
A zöld, fákkal borított golffaluban megnyugtató táj és tiszta környezet várja a családokat.
És pár ezer ott lakó által generált folyamatos forgalom, valamint parkoló autók, a bevásárlóközpontba árufeltöltés, stb.
A pátyi golffalu építését megelőzően az egyik legfontosabb feladatunk, hogy a környék úthálózatát modernizáljuk. A jelenlegi tervek szerint három elkerülő út is épül a beruházás részeként, hogy csökkentsék a környező települések forgalmi terhelését.
Az északi elkerülő út Telki közigazgatási határán húzódik majd.
Magyarul a forgalom jókora részét ráterelik Telki családi házas övezetére. Igazán élelmes megoldás, de végül is méltó ahhoz a Mervó úrhoz, aki Telkiben lakik, de a saját faluja ellen dolgozik, mit érdekli őt a többi telki lakos, akinek az életét lehetetlenné teszi ezzel!
A déli elkerülő Biatorbágy és a Budakeszi út között, a harmadik, nyugati elkerülő út pedig az autópálya és a Zsámbéki kanyar között épül. Az infrastruktúra fejlesztése során Pátyról felvezető épül majd az M1-es autópályára, ezáltal a közlekedés jelentős része nem a települések között folyik, hanem a sztrádára kerül át.
Ha kicsit is korrekt módon próbálnák a forgalmi helyzetet modellezni, rá kéne jönniük, hogy az emberek nagy többsége a környéken továbbra is Budakeszi felé fog járni, mert az úticélja nem Budaörsön vagy Dél-Budapesten van.
Az úthálózat megépülésével csökken a régió forgalmi terhelése, emellett lényegesen egyszerűbb lesz a Budapestre való bejutás is.
Ugyan miért lenne egyszerűbb? Ha be akarok jutni a Moszkva térre, ahhoz ki kéne mennem Biatorbágy vonalában az autópályára?
Nooormális?
Az úthálózat tervezésénél figyelembe vettük a jelenlegi körülményeket és szokásokat éppúgy, mint a megvalósítást követően kialakuló új közlekedési-forgalmi helyzetet.
Éppen az látszik, hogy egy fikarcnyit se törődnek vele!
Pátyon és a környező településeken nagyon magas az átmenő járművek száma, mely nemcsak állandó forgalmi fennakadásokkal és balesetekkel, de nagy zajjal és légyszennyezettséggel is jár. A jelenlegi úthálózat rossz állapota további problémákat jelent a térségben lakók számára. Az új úthálózat kiépítse ezért elengedhetetlenül fontos nemcsak Páty, de a környező összes település számára is.
Ez így nagyjából igaz, de korántsem a teljes igazság. Csak azt felejtik el hozzátenni, hogy elengedhetetlenül fontos Mervó úr és a létesítendő ipari parkja számára, mert ez a fő szempont.
Az úthálózat tervezésénél a lehető legnagyobb körültekintéssel jártunk el: összesen 3 tanulmánytervet készíttettünk, amelyek közül a forgalmi szimuláció a ma használt legfejlettebb szoftveres technikák egyikének alkalmazásával készült el.
Ez kb. olyan duma, mint a bifidus esenzis, a PH 5.5, meg a hasonló porhintések.
Konkrétumokat, kérünk! Ki szimulálta, milyen szoftverrel, milyen kiindulási paraméterekkel, milyen felméréssel állapították meg a kiindulási paramétereket, ki ellenőrizte a szimuláció helyességét?
Mervó úr bemondására miért kéne elhinni bármit is?
A beruházás megvalósításának feltétele, hogy megépítsünk egy olyan elkerül úthálózatot, amely levezeti a környék forgalmi terhelését, egyben összeköti a településeket a sztrádával. Nagyon sokan járnak a városba dolgozni, elkerülő út nincs, így ez az infrastrukturális beruházás megoldást kínál a problémára.
Mi a garancia arra, hogy előbb épül meg az elkerülő út?
Mi a garancia arra, hogy valóban olyan megoldást jelent, amit itt ígérgetnek?
A zsámbéki medence elmúlt években tapasztalt hatalmas iramú fejlődését követve Páty egy olyan beruházásba kezd, amely az egész régió számára előnyös. A projekthez kapcsolódó útépítések, az oktatási centrum létesítése és a bevásárlási lehetőségek kibővítése minden környező település érdeke. Másrészt egy olyan új családbarát golffalu kerül kialakításra, amely a környékbeli települések számára is fejlődést hoz.
Hát persze, imádni fogják. Különösen Telki Öreghegy családi házas övezet lakói a mellettük húzódó nagy forgalmú utat. De az összes többi településnek is nyilván kedvez a megnövekedő autóforgalom a környéken, az erdei állatok is nagyon szeretni fogják.
Ráadásul mindez a Zsámbéki medence hangulatát megőrizve, a tájvédelmi körzet határát további zöld, erdős területekkel kiegészítve valósul majd meg.
Erre egyelőre a jelen honlapon kívül semmiféle más helyen nincs említés, az internet pedig sokat elbír, de az égvilágon semmiféle garanciát nem jelent.
És legyünk realisták: ott most egy puszta szántóföld van, amúgy kiemelten jó termőterület. Ismerjük már az ilyen "belterületbe vont szántókon" készülő lakóparkokok létképét: kb. 20 éve, mire ott normális, természetes, dús zöldtakaró kialakul.
Iskolát / óvodát is terveznek? Fizetős, vagy ingyenes lesz?
Igen. A beruházás részeként létesül egy oktatási centrum, melyben kéttannyelvű óvoda, általános iskola és gimnázium kap helyet. Az oktatási intézmények alapvetően fizetősek lesznek, de az önkormányzattal dolgozunk azon, hogy a pátyiak számára egy kedvező ösztöndíj konstrukciót alakítsunk ki.
Ígéretek, melyekre nem lehet és nem szabad építeni. Persze, dolgoznak. Jó sokáig, közben majd kimunkálják, miért marad mégis fizetős. Ismét semmi garancia nincs, már csak azért is, mert az már a következő képviselő-testület felelőssége lesz.
Lesz-e kaszinóváros, vagy vigalmi negyed?
Nem. Helyette utakat, kéttannyelvű iskolát, golfpályát és egy családias jellegű lakókörnyezetet építünk.
Lám csak, a freudi elszólás! Helyette. Tehát tervben volt a kaszinóváros is, csak azt már nem merik megjátszani?
Ezen kívül sem az országos, sem a helyi rendeletek nem tennék lehetővé sem kaszinóváros, sem vigalmi negyed létrehozását. Maga a feltételezés is mind erkölcsileg, mind üzletileg abszurd, távol áll a Milton csoport üzleti filozófiájától, Társadalmi Felelősségvállalási Politikájának szellemiségétől.
Ó, istenem, egy erkölcsös ingatlanberuházás! Szepegve a meghatottságtól elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában...
Mintha nem tudná mindenki, hogy egy ilyen ingatlanbefektetőnek az egyetlen célja a profitmaximalizálás, minden bevethető módszer. Az összes halandzsa a társadalmi felelősségről csak önfényezés és álcázás.
A Miltont vezető, egyébként Telkiben lakó Mervó úrnak ugyanakkor nem erkölcstelen folyamatosan rágalmazni és lejáratni a saját lakóhelyének vezetését….
Milyen magas épületek lesznek? Igaz-e, hogy 10 emeletes épületeket terveznek?
A szabályozás szerint legfeljebb 5 emeletes épületek létesülhetnek, de csak a terület alig több mint 1,5 százalékán. A maximális, 15 méteres építménymagasság ebben az esetben nem egy átlagos építménymagasságot jelez, mivel a rendelet szövegében a maximális homlokzatmagasság is 15 méterben lesz korlátozva. Összefoglalva: egyetlen épület sem lehet magasabb 15 méternél.
Az egész környéken sehol nincsenek ilyen magas házak sem, teljesen tájidegen. A jelenlegi szabályozási terv, melyet beterjesztettek elfogadásra, nem az itt leírtakat tartalmazza. Ismétlem, az lesz a hivatalos, nem ez a píár hazugságokat ontó honlap.
Van még itt egy másik freudi elszólás: "lesz korlátozva."
Úgy beszél róla, mintha már biztos tényként kezelné, hogy az ő verzióját fogadják el. Igaz, nyilván alaposan elegyengette az útját a képviselőtestületen belül, némi spanyolországi "tanulmányúttal"... igazán olcsón sikerült kibuliznia ezzel a testület nagy részének támogatását.
Lesz-e 7 db budaörsi hipermarket méretű bevásárlóközpont vagy Megapláza?
A híresztelésekkel ellentétben, nem egy 100 ezer négyzetméteres megapláza épül, hanem annak kevesebb mint tizede, egy körülbelül 8 ezer m2-es bevásárló udvar, kisebb üzletekkel, amely szélesebb bevásárlási lehetőséget biztosítva kielégíti majd a környék igényeit.
Mi erre a garancia? Ennek a honlapnak az ígérgetése? Ez sajnos nulla.
De még ha el is hisszük, olyan környezetben, ahol tájvédelmi körzet van, ahol a fő érték a nyugalom, a zöld terület, a természetes környezet, 8 ezer m2 bevásárlóközpont totális táj- és természetrombolás.
Utolsó kommentek