Linkblog

Daily Shark magazin

Vélemények, gyakran olyanról is, amihez nem értek. Leírom azokat a dolgokat, melyeket érdekesnek vagy éppen bosszantónak találok.
A blog utólag moderált, azaz:
Ellenvélemény, kritika: oké.
Személyeskedés, trollkodás, rasszizmus: kitiltva.
Vissza a címlapra->

Utolsó kommentek

Címkék

Óvd a természetet: lőj védett állatokat!

2011.04.08. 23:44 :: Daily Shark

Nyilván ez is részét képezi a mostani "Ugocsa non coronat" jellegű hozzáállásnak, miszerint az EU bekaphattya, úgyis mi adjuk az elnököt és majd megmutatjuk, hogy kell a dolgokat csinálni, mert nekünk Brüsszelből ne diktáljanak.
Semjén Zsolt - teológus-szociológusként és küldetéstudatos ősvadászként bizonyára olyan szakember, aki hivatott ítésze az EU-s és hazai állatvédelmi szabályoknak – úgy gondolja, minek annyi védett faj, sokkal fontosabb, hogy a még mindig jobbára elitklubként működő, ötvenhatezernyi magyar vadászcsapat kedvére lövöldözhessen, persze nem kizárt, hogy az olasz madárpusztítók amúgy rendszeres illegális mészárlásait akarják legalizálni.
Szeretnék a miniszterelnök-helyettes emlékezetébe idézni egy nagyon megszívlelendő hitvallást:

Természetvédelem
A természet értékeinek pusztulása, pusztítása világjelenség. Hazánk természeti értékei, nemzeti parkok, természetvédelmi területek, őshonos növény- és állatfajták, (pl. szürke marha), ősi termelési eljárások (pl. foki vízgazdálkodás), erdőink olyan kincseink, amelyeket mindenképpen meg kell őriznünk. A KDNP a környezet és természet védelmét együttesen tartja fontosnak, mint az emberi életminőség meghatározó elemeit.

A fenti idézet a KDNP honlapjáról, pártjának kiemelt programpontjai közül származik.

Semjén Zsolt szerint a védelem leginkább azzal valósul meg, ha lelövik a védett állatot. Tény, hogy sokkal tovább eláll kitömve.

 

135 komment · 4 trackback

Címkék: vélemény politika közélet kormány társadalom semjén zsolt természetvédelem megmondás vadászat

A bejegyzés trackback címe:

https://dailyshark.blog.hu/api/trackback/id/tr142810978

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindenre Ami Mozog 2011.04.09. 17:28:28

"Védett állatokat ölne Semjén Zsolt" 168 óra onlineÁmen!-Atyám! Megöltem néhány védett állatot.........-Ejjjjjjjjjjj, Zsolti mondj el három miatyánkot, aztán vasárnapig meg ne lássalak.Vadászok közérzete? Na ne röhögtess.Vadászturizmus? ...

Trackback: Lex szalonka 2011.04.09. 14:53:55

"Csodálatos kocsik jönnekLegendás férfiak érkeznek.Ezt nézd meg, érdemes, soruk nyílegyenes.Első a rend, aztán a csend. Fegyelem. Figyelem!"(Hobo Blues Band: Vadászat)Egyes védett madarak vadászhatóságáért lobbizik Semjén Zsolt miniszterelnök...

Trackback: Richard Quandt - SZÜLETÉSSZABÁLYOZÁS 2011.04.09. 14:51:03

A téli napforduló már egy hónapja volt, a napok érezhetően hosszabbodnak, de még mindent hó borít. A legtöbb énekesmadár elköltözött, ám ha tele a madáretető, megjelennek a kék szajkók, feketefejű cinkék és élénk vörös kardinálispintyek. Télen a leggya...

Trackback: Breaking News! 1% az államadósság csökkentésére 2011.04.09. 09:38:28

Ma reggeli hír: A személyi jövedelemadó 1 százalékát is fel lehet majd ajánlani az államadóság csökkentésére. Erről a nemzetgazdasági miniszter terjeszt be törvényjavaslatot. A tervek szerint, adókedvezményt kaphatnak azok, akik az "Összefogás az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dannyrose 2011.04.09. 09:17:07

"bekaphattya"
Schmitt Pál írta volna ezt a cikket?

csintapala (törölt) 2011.04.09. 09:20:22

Ez a Semjén egy idióta. Én rá adnék ki vadászati engedélyt.

Kelly és a szexi dög 2011.04.09. 09:25:26

Véletlenül utánanéztem mit is mondott és nagyon nem az jött le belőle, amiről te itt ilyen negatív hangulatkeltő posztot kalapáltál össze.

Ne legyen a zöld mozgalomból vörös!

mement 2011.04.09. 09:30:07

@Kelly és a szexi dög: hamar igy megemlitetted, erdekelne, milyen konkluziot vontal le a vedett allatok vadaszhatova tetelebol, ami nem `negativ`, es mi alapjan?

e-hajos 2011.04.09. 09:34:36

Ne szidjátok már a szerencsétlent. Egyszerűen arról van szó, hogy a "pörkölt nokkedlivel" mellett a vadászattal is a külföldön élő magyarokat akarják visszacsábítani.

pancel 2011.04.09. 09:39:37

Mielőtt bárki nekiszaladna, érdemes átnézni a védett állatok listáját és lehet csodálkozni, majd lehülyézni a cikkírót!
Jónéhány évvel ezelőtt, amikor kezdett trendi lenni a Greenpeace-esdi, jóformán mindent védetté nyilvánítottak ami megmozdult vagy a szemgolyósok rendjébe tartozott.
Nagy hirtelenjében azt is elfelejtették megnézni, hogy melyik faj van kipusztulófélben, melyik faj szaporulata akkora, hogy bődületes károkat okoz, csak vették az ABC összes betűjét és ami eszükbe jutott, az mind ment a listára.
Így eshetett meg többek közt az is, hogy pl. a közönséges veréb (igen, amelyik összeszarja a kocsidat) vagy varjú (a rendszerváltáskor még javában küzdöttek a szaporulat csökkentéséért) most védettek, ugyanakkor a menyét, ami az egyik leghasznosabb rágcsálóirtó a házak körül és alig-alig van belőle, az még nyomokban sem található meg ezen a listán.
Konklúzió:
A posztíró bekaphatja a hangulatkeltésért, legközelebb kicsit nézz utána annak, hogy miről írsz hülyeségeket!

Szóltam.

Elstron 2011.04.09. 09:43:29

Akkor egy kis idézet a levélből:

"Több mint két évtizede védelmet élvező ragadozóállomány oly mértékben elszaporodott, hogy az apróvadállomány minimális szintre történő csökkenésében egyik fő okként szerepel..."

Lefordítom: a védettség miatt annyira elszaporodtak a ragadozó madarak, hogy az már a természet kényes egyensúlyát fenyegeti. A vadászat egyik fontos funkciója ennek az egyensúlynak a megtartása, a vadállomány szabályozása.

Nyilván Semlyén is kvótákban gondolkodik, de Európa más területein is jellemző az ilyesmi...

think different 2011.04.09. 09:47:55

@Elstron: Többek között a szalonka, mint ragadozó???:DDD

A ragadozó madarak esetében túlzott elszaporodásról beszélni szintén nem lehet - ugyanis jelenleg senki nem tudja Gera Pál szerint, hogy mekkora az állomány, mégpedig azon prózai oknál fogva, hogy az egyedszám felmérésére régóta nincs pénz. "De az gondolom mindenki számára ismert, hogy egyre többször fordul elő a ragadozó madarak mérgezése, ez biztosan nem a túlszaporodás irányába mutat" - mondta Gera Pál.

mesa 2011.04.09. 09:51:29

@terribad: Védd a természetet: legyél öngyilkos!

think different 2011.04.09. 09:54:55

@pancel:

Csak ezt a két cikked próbáld meg felfogni és ne csak azokata részleteket, amelyek számodra tetszetősek, mégha vadász is vagy.

(megjegyzem a magyar vadgazdaságok dolga az egyensúly fenntartása, nem a politikusoké és olasz barátaiké)

index.hu/belfold/2011/04/08/vedett_madarak_vadaszhatosagaert_lobbizik_semjen/

nol.hu/belfold/semjen_zsolt_vedett_allatokra_vadaszna

Kommentek között - bár sok a baromság - találsz hasznos, továbbmutató infókat is.

Sok sikert, remélem sikerül kilépned a write-only halamzából a kommentelőknek.

think different 2011.04.09. 09:56:25

sorry a félregépelésért... "cikket", "halmazából"

Dinkainka 2011.04.09. 09:57:06

A verebet pont Orbán Viktor kérésére tették védett állattá. 2001. május 9-től védett a seregéllyel együtt.

Link Elek 2011.04.09. 09:58:22

Semjén is sokkal tartosabb lenne mumiakent

Erdőtársulás 2011.04.09. 09:59:14

@Kelly és a szexi dög: Hol lehet utánanézni, hogy mit "mondott"?

Erdőtársulás 2011.04.09. 10:00:20

@pancel: Közönséges veréb és varjú kilőhetősőgéért lobbizik Semjén?

mizrolist 2011.04.09. 10:06:01

@pancel: az ugye megvan, hogy Semjén a menyétet is vadászhatóvá tenné? (meg azt a szalonkát - a párosodási időszakában... -, ami pl. Olaszországban ínyencség és hosszú ideig ide jártak az ottaniak beszerezni?)

kubatov_kommunista 2011.04.09. 10:06:59

@Elstron: Ez akár önmagában igaz is lehet. De van természetvédelem meg vadgazdálkodás meg tudomisén aki(k) ezt majd eldönti(k), hogy akkor lőjünk, ne lőjünk, mennyit lőjünk.
Maguktól. Mert az a szakmájuk.
Zsóti meg azt lő amit hagynak neki.
(mint a ferihegy cirkusz. nem kell belepofázni abba amihez semmi közük)

pancel 2011.04.09. 10:10:17

@think different: Átolvastam, és hát hümmögtem azon is egy sort... az az ötlet is kicsit agyrém, meg a poszt is (és az utóbbival nem az előző véleményemet próbálom védeni).

Elöljáróban: Nem vagyok vadász, ellenben egy erdőjáró motoros vagyok, aki a társadalom nagyjának szemében megtűrt, de hőn utált kategória.

Viszont: Pesttől délre, a Kiskunsági Nemzeti parkban lakom, apám vadászmester, bátyám vadász, mégha én rühellem is ezt a hobbit.

De: most egyrészt látjuk azt, hogy kell a természet kárára pénzt csinálni, illetve tanúi vagyunk egy olyan trendi viselkedési mintának, ahol mindegy, hogy milyen vad, azt foggal-körömmel meg kell védeni, még ha az komoly károkat is okoz.

Én a harmadik kategóriát képviselem, aki mindkét előzőn a fejét csóválja szomorúan és belátja, hogy sosem lesz olyan, hogy komoly, vadvilághoz értő emberek és gazdasági szakemberek együtt ülnek le kompromisszumos listát összehozni.

Sajnos egy parttalan vita lesz ez is. :(

Üdv,

pancel

kubatov_kommunista 2011.04.09. 10:10:59

@pancel: nem is látok mostanában verebet. úgy elfogytak mint a sicc. régebben csapatostul röpködtek meg fészkeltek a fecskefészekbe ma alig látni (amerre én járok).

pancel 2011.04.09. 10:11:54

@Erdőtársulás: Lista még nincs leadva legjobb tudomásom szerint (vagy csak én vagyok alulértesült).
Két példát (még ha szélsőséges is) próbáltam kiragadni példaként.

Üdv,

pancel

mizrolist 2011.04.09. 10:12:40

@kubatov_kommunista: a kóbor macskákat szokták ezért felelőssé tenni.

pancel 2011.04.09. 10:13:19

@mizrolist: igen, ezért is írtam egy-két hozzászólással feljebb, hogy hümmögtem a listán egy sort.
A héjákt és a Menyét kilövésének megemlítésétől még a hajam is égnek állt. :)

Üdv,

pancel

pancel 2011.04.09. 10:14:57

@kubatov_kommunista: A veréb érdekes egy sütemény, van annyi esze, hogy mindig ott van ahol kaját tud szerezni: Télen az állatgazdaságok közelében és a magtárak körül, nyáron meg szétszélednek, hiszen mindenhol van élelem.

Üdv,

pancel

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.04.09. 10:15:18

@pancel: Te hol látsz verebet nálunk olyan mennyiségben, hogy kárt okozna a piszkításával? Amiről te beszélsz az a balkáni gerle. Más néven a vadgalamb. A ragadozó madarakról meg annyit, hogy sajnos nem él nálunk annyi, hogy bármilyen lényegi kárt tudjanak okozni sajnos. Ez megint egy "ember" agyából kipattant számára fontos dolog. Csak azt nem értem, hogy ilyenkor hol marad a rohadtul vallásos énje és áhítata, Valahogy úgy érzem, a lő dühe előbbre való számára a gondolkozásnál. Bár elnézve ezt a faszkalapot, én nem csodálkozom semmin.

pneumónia 2011.04.09. 10:22:40

@pancel: hopp végre valaki, a másik blog is ráharapott a hülyeségre, be írom ide is oda mit írtam max kitörli az admin:

Már megint a hisztikeltés, Fabius vagy cseréld le az asszonyt ahogy Feri főnököd javasolta anno, vagy kerítsd egyet! Látod ebben éled ki magad keményen. De persze most is ostobaság a köbön! Kérdezz meg egy hivatásos természet védelmi őrt, a védett fajok is vadászhatóak bizonyos idősben, sőt vannak olyan téves szabályozások (nem kevés!), ahol védetté nyilvánít olyan fajokat ahol egész EUban nem védett csak nálunk, és ezzel más fajnak okoz kárt.
Egyébként Zsoltika a majom meg kapja be a családos vasárnappal, értem a célját azzal is de akik de porhintés...

Valaki magyarázza meg már nekem hogy mennyit kell letenni Fecónak vagy a maszopnak hogy a főcímlapon legyenek ezek a direct női naivitással felépített lázító osotba blogok? Csakmert tervezek én is..(persze nem mocskolódót, építészettel kapcsolatos blogot..)
Ja és hajrá Vettel :)

kukahontas 2011.04.09. 10:22:44

szabad vadászatot a KDNP-re

fledermaus (törölt) 2011.04.09. 10:23:07

Semjént kellene kitömni és panoptikumban mutogatni...

pancel 2011.04.09. 10:24:34

@the_lonewolf: Gyere el hozzánk, fél óra alatt egy jutazsákkal össze tudsz szedni. :)
Egyébként nem a kocsi lesz*rása a kár, hanem a vetésekben tudnak kárt okozni.

Üdv,

pancel

pancel 2011.04.09. 10:29:51

@pneumónia: :)

Egy rugóra jár az agyunk.

Ja, és igen: Hajrá Vettel és Suhamér! :)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.04.09. 10:30:53

@pancel: nem tudom, hogy merre laksz, de én sajnos csak nagyon kevés verebet látok. De nem baj, ha Semjén polgártárs kilőtte az összes szalonkát, ludat, menyétet és nyusztot, akkor csak ráfanyalodik a verébre is, hogy kielégítse magát.

csoko20 2011.04.09. 10:31:48

A verebek a fecskékkel szoktak kibaszni! Nálunk az eresz alatt a fecskefészekből kilökdösik a fecskefiókákat és beköltöznek. Tízszer annyi mocskot hagynak maguk után mint a fecskék.

A barmok tényleg védetté nyilvánították ezeket???

Akkor nincs is Slavia 631-esem...

Roy 2011.04.09. 10:33:36

Semjént meddig áll el kitömve?

@kubatov_kommunista:Sajnos már rég eltüntek. Elég keveset látni.
Állítólag a nem tűrik a nagy zajt, és más madarak elszaporodása miatt. Kevés élelem marad a verebek számára.
Van egy mondás. "annyit eszik mint egy veréb".
Nos a verebek a testsúlyának kb. a 10×-sét fogyasztják el.
A veréb is a védett madarak listájára került fel már elég régen.

pancel 2011.04.09. 10:35:17

Bár ez csak kis része az egésznek, de a veréb még a Cinkénél is gusztustalanabb tud lenni.

A Vetésből kizabálja a vetőmagot, a magtárakban meg telesz*rja a gabonát evés közben, jó sok kórokozót otthagyva, a gabona minőségét lerontva.

Üdv,

pancel

pancel 2011.04.09. 10:35:53

@csoko20: 3 veréb árából már hozzájutsz egy távcsöves Slaviahoz. :)

Üdv,

pancel

Erdőtársulás 2011.04.09. 10:41:55

@pancel: Látom. Közben megtaláltam a levelet is. Nincs abban szó arról, hogy valamilyen konkrét faj károsan elszaporodott volna, hanem arról van szó, hogy felül kell vizsgálni amit csak lehet. És ezzel nem is lenne olyan nagy baj, de azzal komoly baj van, hogy ezt 56 ezer vadász "közérzetjavító" intézkedése miatt kéri. Nem azok az intézmények kezdeményezik, amelyek felelősek a vadgazdálkodáson túl a természetvédelemért - ezek nem keverendőek össze az önjelölt természetvédőkkel -, hanem konkrétan 56 ezer vadász nevében történik. Plusz - kicsit gyanús a kivitel-behozatalra vonatkozó rész is...

Amúgy lehetne kiadni engedélyt festményekre történő vadászatra is, hiszen például 2000-ben a környezetvédelmi minisztérium vezetői egy szülinapi bulin úgy látták, hogy nagyon elszaporodtak a festmények, ezért azokra kezdtek lövöldözni... talán nem sokan emlékeznek az ominózus esetre. De az is "közérzetjavító" esemény volt...

Leonce 2011.04.09. 10:42:07

semjenzsolt.hu/contact

Megírtam a véleményemet neki. Kérlek csatlakozzatok!!!

nemecsek ernő áruló 2011.04.09. 10:42:31

@Kelly és a szexi dög: Érdekelne tényleg: mit mondott Semjén? A "vörös" propagandából csak az látszik, hogy védett állatokat kíván kilövetni a vadászok becsületének visszaállítása érdekében. Ez számomra elfogadhatatlan, de te látom, tájékozottabb vagy, így segíts ki, kérlek!

regress 2011.04.09. 10:44:41

semjén mikor lesz vadászható?

ehja 2011.04.09. 10:45:23

Menyét kilövése? Az már valami. A mérete és mozgása miatt annak van sportértéke. De egy csomó menyét lakik lakott településen. Eszi amit kap pl. autók kábelei. Semjén lakott területen fog menyétre lövöldözni? De jó ötlet!

Kabbe (törölt) 2011.04.09. 10:45:37

úri muri a félperiférián

Mr. Acid 2011.04.09. 10:50:41

@mizrolist: Baromság. Az olaszok hálóval fogják. Söréttel nagyobb mennyiséget (annyit, ami elég mondjuk két vacsira) lehetetlen elejteni.

2011.04.09. 10:53:07

"annyira elszaporodtak a ragadozó madarak, hogy az már a természet kényes egyensúlyát fenyegeti. A vadászat egyik fontos funkciója ennek az egyensúlynak a megtartása"
Na, ettől beszarok!
A természet egyensúlyát az emberek (sőt, majd pont a vadászok!) védik meg a természettel szemben?!
A természetes egyensúly jelentése eleve az, hogy ha egy állatfajból (itt most éppen nem a politikusra gondolok) sok van, akkor sok ragadozó képes belőlük megélni.
Ha fogy a préda, fogynak a ragadozók is.
Beavatkozással ezen eddig többnyire csak rontani sikerült.

Akvyr 2011.04.09. 10:53:31

Jobb helyeken egy ilyen fasz gondolat után úgy repülne a posztjáról, hogy lába nem érné a földet.

Mr. Acid 2011.04.09. 10:55:04

@koopal: Szerintem iratkozz be pár félév vadgazdálkodásra.

igényes 2011.04.09. 10:55:28

Ez a kedves Harrach Péter, szeretné megszüntetni a hétvégi munkát. Fiát rabszolgaként vajon üti veri, hogy szombaton és vasárnap is robotoljon? Harrach, hol a keresztény erkölcsöd? Harrach a családodat, havi bruttó 130 000Ft-ért alázod? Harrach a feltörekvő fiatalokat nem éhbérért kell dolgoztatnod szombaton és vasárnap. Mikor alapít családot a fiad?

"Ne lopj!" - így folyik a közpénz a KDNP-nél
..
A Blikk értesülései szerint a 37 fős KDNP-frakcióban legalább kilenc olyan honatya van, aki valamelyik rokonát foglalkoztatja közpénzen fizetett parlamenti titkárként. A párt szerint ebben semmi kivetnivaló nincs. .
„A képviselő személyi titkára bizalmi állás, gyakran munkaidőn túl, hétvégén is dolgozni kell” – érvelt Harrach Péter, a KDNP frakcióvezetője, aki személyesen is érintett az ügyben. Neki ugyanis a fia dolgozik titkáraként. „A KDNP húszéves tapasztalata az, hogy az ilyen munkát legjobban a családtagok tudják elvégezni, ráadásul az ő foglalkoztatásukat törvény sem tiltja. A havi nettó 85 ezer forintból, amit a képviselők erre a célra az Országgyűléstől kapnak, nehéz is lenne alkalmasabb embert találni, ezért a párt nem kíván változtatni az eddigi gyakorlatán” – magyarázta a frakcióvezető.

Hasonló a véleménye Básthy Tamásnak, aki szintén fiát foglalkoztatja parlamenti titkárként. Rubovszky Györgynél bonyolultabb a helyzet: neki párttársa, Latorcai János országgyűlési alelnök felesége a személyi titkára, míg Rubovszky lánya Latorcainak titkárkodik. Az említett KDNP-s politikusokon kívül még sok más honatya rokona is a frakció, illetve a képviselők környékén dolgozik. Bagdy Gábor lánya, Lukács Tamás felesége, Salamon László lánya, Stágel Bence felesége és Szászfalvi László fia is parlamenti titkárként keresi kenyerét.

A hatályos törvények nem zárják ki, hogy a képviselők parlamenti titkárként vagy más néven képviselői alkalmazottként rokonokat foglalkoztassanak. Az országgyűlési képviselők javadalmazásáról szóló törvény csak annyit mond ki: képviselőnként egy alkalmazottat fizet az Országgyűlés bruttó 130 ezer forintos fizetéssel. Ezekkel a titkárokkal a képviselő döntése alapján az Országgyűlés köt szerződést, köztisztviselőnek minősülnek, és közpénzből kapják fizetésüket. - írta a hvg.hu a Blikkre hivatkozva.
„A képviselő személyi titkára bizalmi állás, gyakran munkaidőn túl, hétvégén is dolgozni kell” – érvelt Harrach Péter, a KDNP frakcióvezetője, aki személyesen is érintett az ügyben. Neki ugyanis a fia dolgozik titkáraként. „A KDNP húszéves tapasztalata az, hogy az ilyen munkát legjobban a családtagok tudják elvégezni, ráadásul az ő foglalkoztatásukat törvény sem tiltja. A havi nettó 85 ezer forintból, amit a képviselők erre a célra az Országgyűléstől kapnak, nehéz is lenne alkalmasabb embert találni, ezért a párt nem kíván változtatni az eddigi gyakorlatán” – magyarázta a frakcióvezető.

Hasonló a véleménye Básthy Tamásnak, aki szintén fiát foglalkoztatja parlamenti titkárként. Rubovszky Györgynél bonyolultabb a helyzet: neki párttársa, Latorcai János országgyűlési alelnök felesége a személyi titkára, míg Rubovszky lánya Latorcainak titkárkodik. Az említett KDNP-s politikusokon kívül még sok más honatya rokona is a frakció, illetve a képviselők környékén dolgozik. Bagdy Gábor lánya, Lukács Tamás felesége, Salamon László lánya, Stágel Bence felesége és Szászfalvi László fia is parlamenti titkárként keresi kenyerét.

A hatályos törvények nem zárják ki, hogy a képviselők parlamenti titkárként vagy más néven képviselői alkalmazottként rokonokat foglalkoztassanak. Az országgyűlési képviselők javadalmazásáról szóló törvény csak annyit mond ki: képviselőnként egy alkalmazottat fizet az Országgyűlés bruttó 130 ezer forintos fizetéssel. Ezekkel a titkárokkal a képviselő döntése alapján az Országgyűlés köt szerződést, köztisztviselőnek minősülnek, és közpénzből kapják fizetésüket. - írta a hvg.hu a Blikkre hivatkozva.

BGM 2011.04.09. 10:59:07

@pancel:
Gyűlölöm az erdőt járó motorosokat.
A Kiskunsági Nemzeti parkban motorozol???
Az nem tűrt,hanem tiltott kategória!
BGM
gyalogos és biciklis túrista

Namir 2011.04.09. 11:01:48

Ez inkább tűnik egy újabb hisztériakeltésnek hozzáértés és személyes tapasztalat nélkül, mint felelős posztnak.

A vadászat nem a vadak gyilkolása, és a civilizációs beavatkozások (települések, utak...) miatt sok esetben szükséges, hogy szabályozzuk a vadállományt, mert nincsen meg a természetes élettér és szelekció sem.

Egyébként aki a természetet akarja védeni, az pl. ne egyen marha- és disznóhúst, mert egy kiló hús "előállításához" (állítólag) 3 köbméter víz kell. Plusz ide szállítják több ezer kilométerről. Ez talán a környezet védelme?

Ehhez képest egy fácán, ami a szomszéd erdőben felnő, az nem környezetbarátabb?

Ha szentimentális vagy, nézd a Bambit, de ne keverd a vadgazdálkodással.

igényes 2011.04.09. 11:02:07

Semjénnek Itáliában csak lehet egy bírtoka!

2001-ben több mint 11 ezer védett madarat lőttek le olasz vadászok magyar vadásztársaságok közreműködésével.
Ítéletet hirdet kedden a Baranya Megyei Bíróság másodfokon azoknak a magyar és olasz állampolgároknak a perében, akik a vád szerint 2001-ben több mint 11 ezer védett madár lelövésével minden idők egyik legnagyobb ismertté vált természetkárosítását követték el Magyarországon. A vádirat szerint 2001. november 5-én a vámosok az udvari magyar-horvát határátkelőhelyen 40 védett madárfaj 11 ezer 771 egyedének lefagyasztott tetemét találták meg egy olasz hűtőkocsiban. Egy részük cigányréce, haris, és nagy póling, amelyek nemzetközileg is a fokozottan védett fajok közé tartoznak.

A nyomozás során kiderült, hogy a madarak Kalocsa, Baja, Mélykút és Csávoly térségéből származnak. A szárnyasok eszmei értékét akkor 300 millió forintra becsülték, de a rendőrség tájékoztatása szerint a zsákmány, az olasz vendéglők kínálatában szereplő különleges szárnyas ételek áraival számolva, elérte az egymilliárd forintot.

A természetkárosításra úgy kerülhetett sor, hogy vadásztársaságok, vadászatok szervezésével foglalkozó vállalkozások munkatársai a legálisan vadászó olasz állampolgároknak lehetővé tették védett madarak elejtését, befogását is, közreműködésükért pedig alkalmanként jelentős összegű pénzt kaptak. Az ügyészség még 2003-ban, vadászatok szervezésével foglalkozó cégek 6 magyar munkatársa és 5 olasz vadász ellen emelt vádat különösen nagy értékre, bűnszövetségben elkövetett lopás, valamint élő szervezet tömeges pusztulását eredményező természetkárosítás miatt.

Az első fokon eljárt Mohácsi Városi Bíróság idén februárban az első rendű vádlottat jelentős értékre elkövetett lopás, élő szervezet tömeges pusztulását eredményező természetkárosítás miatt 3 év 4 hónap börtönre, négy magyar társa közül hármat 1 év 10 hónap, míg egyet 2 évig terjedő börtönbüntetésre ítélt. Egy olasz vadászt 3 év 4 hónap börtönnel sújtott, további két olasz vadász pedig 1 év 5 hónap, illetve 10 hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott. Két vádlottat, egy magyar és egy olasz vadászt felmentett. A bíróság az olasz elítélteket mellékbüntetésként 4, illetve 10-10 évre kiutasította Magyarország területéről, továbbá több vadászt kollektíven, 15 millió forint kártérítés fizetésére kötelezett és évekre megtiltotta, hogy vadászattal, valamint vadászatok szervezésével foglalkozzanak. A vádlottak fellebbeztek az ítélet ellen, így ügyük a Baranya Megyei Bíróságra került.

pancel 2011.04.09. 11:02:43

@BGM: Kicsit kevered a szezont a ...., szóval én ott lakom, és ott nincs sok erdő ahol motorozni lehetne, ami erdő meg van, azt gyalog 20 másodperc alatt megjárom. :)
Mellesleg én nem azt írtam, hogy krosszmotoros, hanem erdőjáró motoros, ami nagy különbség. ;)

Üdv,

pancel

dean23 2011.04.09. 11:03:23

Óvd a természetet! Egyél Semjén Zsoltot!

pancel 2011.04.09. 11:04:36

@Namir: A vizet vagy a disznót szállítják ide? :)

Az egyik az adott, csak fúrj egy 5 méter mély lyukat, a másik meg itt terem szintén Józsi bácsinál, ő meg 200 méterre van és nem New Yorkban. ;)

Üdv,

pancel

egy maréknyi dollár 2011.04.09. 11:10:54

Pártunk és kormányunk tagjaira jellemző, hogy mindenhez értenek.Matolcsy miniszter pl. egy személyben képes megújítani Magyarországot.Semjén Zsolt,keresztény testvérünk az Úrban,jeles környezetvédelmi, víz- és vadgazdálkodási szakember.Lefogadom, hogy darabra tudja hazánk jelenlegi héja-, réti sas-, menyét-állományának számát.
Pontosan érzékeli a kényes ökológiai egyensúly megbomlását, és tisztában van a megoldás mikéntjével is.
Arról nem is beszélve, milyen világosan látja, hogy a szalonkáról letiltott, s ezzel porig alázott vadászok rehabilitálása most az ország legfontosabb megoldandó problémája.

moncayo 2011.04.09. 11:13:08

Én már látom lelki szemeimmel semjén kitömött fejét trófeaként a budim ajtaján. Felém néz, hogy lássam, ha jön az anyag.

Karnamantra 2011.04.09. 11:13:27

A greeninfo oldalán a nyulas kép photoshop, nem Tömjén Zsolt szerepel rajta.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2011.04.09. 11:21:36

Ez a poszt..nem vagyok vadász, de ez 0% szakértelem, 100% demagógia és fikahegy...

A veréb meg a madarak patkánya, kifürdi a friss vetést, belemásznak hatan egy fecskefészekbe; leszakad, ellopja a kutyakaját, teletömi az ereszcsatornát...
De felőlem ellehetnek ennek ellenére is, toleráns vagyok, bár a rozsdafarkút, rigót, tengelicet jobban kedvelem tény.

vauvauvau 2011.04.09. 11:31:10

Semjén Zsolt midig ellenszenves volt. Az SZDSZ szerű KDNP-nek kb. 0.5-1%-os támogatottsága van.

Semjén Zsolt egy igazi nyaligép. Ez az alak miniszterelnök-helyettes? Orbán is röhög rajta.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.09. 11:32:29

Asszem:6.parancsolat:NE ÖLJ!
Álszent geci kdmp-s.

lyesmith 2011.04.09. 11:32:45

@pancel: Csak szólok hogy a háziveréb magyarországi populációja az elmúlt 15 évben lefeleződött. Európa egyes részeiről teljesen eltűnt.

Igen a menyétet is védni kellene.

Semjén Zsolt indítványával csak az a baj hogy 56 ezer vadász közérzetének javításával indokolja meg. Egyrészt a kutya nem hatalmazta fel arra hogy vadászok összességének a nevében beszéljen. Másrészt baromira nem érdekel a vadászok közérzete, mert az én közérzetemet speciel a minnél több élő madár látványa javítja.

pukancs 2011.04.09. 11:35:27

@dannyrose: gondolom szándékos

Semjén egy faszkalap...meg úgy az egész orbán kndp bagázs
Tipikus köpönyegforgató senkiházik

remélem egymást lövik ki a parlamentben, egyik sem veszélyeztetett állatfaj

mendson 2011.04.09. 11:36:49

Szóval pajtások.Mintha Mao szelleme szólalna meg némelyik posztolóval.Talán van itt olyan aki emlékszik Mao számtani müveletére miszerint,ha egy veréb ennyi és ennyi rizsszemet kajol akkor x millió veréb az meg akkor ennyit.Tehát kihajtották a népet pártmunkában verebet fogni.Láttam olyan hiradófelvételeket ahol mindenféle jármüvel (biciklitől teherautóig) kergették a szerencsétlen madarakat amelyek közül sok szószerint halálrafáradt.Nos a következmény a kártevő rovarok olyan órisási méretben elszaporodtak, hogy kifejezetten verebeket kellett importálnia kinának.Ugyanis a sok agyamentnek irom a veréb bizony rovarokat is kajál elég rendesen.

AvgDvl 2011.04.09. 11:37:48

@vauvauvau: hiába röhög rajta, ha sikerült neki benyomni az abortusz ellenes részt az tákolmá... izé alkotmányba. Mindenki szopni fog, a 0.5% álszent fasszopó KDNP-s miatt.

Nightstalker 2011.04.09. 11:40:08

@Elstron:
"Lefordítom: a védettség miatt annyira elszaporodtak a ragadozó madarak, hogy az már a természet kényes egyensúlyát fenyegeti. A vadászat egyik fontos funkciója ennek az egyensúlynak a megtartása, a vadállomány szabályozása."

Jobaratom hivatasos vadasz. A teruletukon nekilattak csapdazni, nem a ragadozomadarakat. A szarkakat. Harman csinaltak parhuzamosan, azt mondta, o olyan 100 elfogott szarkanal hagyta abba a szamolast. Mutatoban talalasz a falu hataraban most szarkat. Ellenberger az orvosgalamb allomany felszaporodott, felteszem a tobbi madare es kisemlose szinten.
Ugyanezen baratom egyszer nem emlitette, hogy gondja lenne a ragadozo madarakkal.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.09. 11:42:06

Na,persze,ha meg gondolom,hogy Isten a maga által megteremtett emberekkel nyírtta ki a saját fiát...
Ja,tudom az emberekért tette!

Nightstalker 2011.04.09. 11:44:43

@pancel:
"vagy varjú (a rendszerváltáskor még javában küzdöttek a szaporulat csökkentéséért) most védettek"

Jahh, mert varjut irtani nem egy nagy manover. Kisetalsz a telephez es soretessel szetlovod a feszket. Voila, a rendszervaltaskor ezt ugyesen sikerult is osszehozni.

Aztan az MME (Magyar Madártani Egyesulet) valamilyen trefas otlettol vezerelve 2009-ben a vetesi varjut valasztotta az ev madaranak. Ha megnezzuk, mi volt a masik ev mdara, es egy cseppet utanaolvasunk, rajovunk, miert. A kék vércse votl a másik faj, az ok pedig egyszeru: utobbi nem epit feszket, hanem elobbiet hasznalja.

A termeszet egy meglehetosen komplex rendszer, a vedelme se hasrautesszeruen kell hogy tortenjen.
Kiirtod a varjuallomanyt es mellekhataskent szoporollerre ulteted a kek vercseket. Igy megy ez.

pancel 2011.04.09. 11:50:27

@Nightstalker: Vannak problémák, úgy látom...
Két példát kiemeltem, és máris van min lovagolni.
Nem tudom mennyire tűnt fel amiket írtam fentebb (talán érdemes lenne értelmezni is, nem csak olvasni),de érdemes lenne még egyszer nekiszaladni.

Üdv,

pancel

Éhesló 2011.04.09. 11:50:32

Sajnos az itthon védett (vándor)madaraink többségét vadásszák a szomszédos és nem szomszédos országok "vadászai".
Mindeféle Eu.-s és nem Eu.-s szabályozás, korlátozás, tiltás ellenére.
Más fajok esetében pedig egyenesen tragikus a tiltás: seregély, vetési varjú.
Tehát aki itt anélkül fikáz bárkit egy post ürügyén, hogy minimális tájékozottsággal bírna abban mi miért történik a vadászatban és vadvédelemben az szégyellje magát, ne pedig az, aki ennek áttekintését és az értelmetlen korlátozások feloldását szorgalmazza!

Furcsán Fegyenc 2011.04.09. 11:52:37

irritáló, semmirekellő ez a semjénforma...

Elstron 2011.04.09. 11:53:34

@think different: "Akkor egy kis idézet a levélből" - ennek a mondatnak melyik részét nem érted, hogy ilyen hülyeséget írsz? Funkcionális analfabétákkal nem vitatkozom, ennyi... :)

@kubatov_kommunista: Feltételezem (remélem), hogy nem saját kútfőből jött az ötlet, hanem szakértők szavait tolmácsolta. Az már más kérdés, hogy az itt fikázók nagy része sem ír konkrétumokat, csak zsigerből fikáz mindent. Mi van, ha véletlenül pont igaza van Semlyénnek?

@Nightstalker: Biztos, hogy egy kiragadott példa releváns az egész hazai vadgazdálkodás megítéléséhez?

töklámpa 2011.04.09. 11:55:48

Semjén bekaphassa.
Amúgy: lőjj -> lőj egy j-vel

Nightstalker 2011.04.09. 11:56:42

@pancel: Semmi problemam az ertelmezessel. Annyit irtam, hogy a varju vedelme fontos, megmagyaraztam, miert.
Elovastam, miket irtal, erzesem szerint ugyanugy allunka termeszethez es Semjenhez.

Goompah 2011.04.09. 11:58:35

@pancel: "Mellesleg én nem azt írtam, hogy krosszmotoros, hanem erdőjáró motoros, ami nagy különbség. ;)"

Erdőben max. kerékpárral, de inkább gyalog.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.09. 12:01:39

Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy ez az áldott jó ember azért gondolja, h ez az ötlete megvalósításra érdemes, merthogy a hazai vadásztársadalomnak szüksége lenne valami hangulatjavító intézkedésre. Ja, kérem erre az egész magyar társadalomnak szüksége lenne. Kezdhetnénk mondjuk azzal, hogy minden hétvégén nyilvánosan kövezzenek lopós politikusokat a városok főterén. Aztán mondjuk vágjuk le a lopósok és rabló bűnözők kezét. Zárjuk kalitkába a férjüket megcsaló nőket szintén a főtereken. És ha ez még mindig nem javít a közhangulaton kezdjük az arra érdemeseket a Dunába lövöldözni. Elrugaszkodott öltetek lennének? Ez mind volt már a történelemben. Szerintem sokat dobna a közhangulatom, és még többet a renden ebben az országban.

Nightstalker 2011.04.09. 12:01:46

@Elstron: "Biztos, hogy egy kiragadott példa releváns az egész hazai vadgazdálkodás megítéléséhez?"

Nos... Nem. De addig a pontig, amig nincs felmerve a magyar ragadozomadar allomany (es mintha azt olvasnam, hogy nincs), addig a "sok van beloluk, irthatnank mar oket" javaslat (erzesem szerint) tudomanyosan kevesbbe megalapozott allitas, mint a falum hataraban lefolytatott szarkatlanito kiserlet.

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.09. 12:06:40

@Éhesló:

Az az apróság véletlenül se zavarjon, hogy a Semjén-féle felvetésben véletlenül se szerepelnek valós vadgazdálkodási szempontok, hanem a 'nem járja, hogy ne lőhessek le mindent, ami mozog'-ból indult ki. De gondolom, az a 'valóság' nevű butáskodás ritkán szokott zavarni.

index.hu/belfold/2011/04/08/vedett_madarak_vadaszhatosagaert_lobbizik_semjen/

Várjunk csak, kitaláltam, kétharmad, kétharmad!

Namir 2011.04.09. 12:22:53

@pancel:
Tényleg disznót tartanak a szomszédodban? :)

Arra gondoltam, hogy a fagyasztott és feldolgozott húst hozzák ide jó messziről, meg a többi élelmiszert.

Bár több város és ország van már, ahova több száz, több ezer kilométerről szállítják az ivóvizet is.

Ha kutat fúrsz attól még ugyanannyi víz kell hozzá. És ha elhasználod, beszennyezed, nem hiszem, hogy utána másra használhatod. (Gondolom tisztítani kell stb.)

Egyébként szerinted nem probléma, hogy 1 kg húshoz ennyi vizet használnak?

moncayo 2011.04.09. 12:31:41

Ja, és mennyit fizetnek az olaszok az ilyen lobbizásért? És miben fizetnek? Afrikai vendégvadászat költségtérítésével? Nokia dobozzal? Vagy a papság (egyes tagjai) számára fiatal fiúkkal?

meple 2011.04.09. 12:40:08

@pancel: azért védett a varjú, mert más ragadozó madár sokszor elfoglalja a fészkét. Vércse pl. ha jól tudom. Ráadásul egy rakás ""szemetet""/ rágcsálót megeszik.

Spanish VVax 2011.04.09. 12:40:18

Ilyen egy igaz-magyar-mély(fő)keresztény 0.1% os pártvezető miniszterelnökhelyettes. Biztos fülemülenyelv-pástétomra fáj a foga tömjénnek.
Műkeresztény tetü. Jézus úgy rugná fel, hogy a Napig repülne az állat-gyilkos köcsögje.... Phöjjjj....

meple 2011.04.09. 12:43:46

@Namir: létezik fenntartható vadgazdálkodás, sportvadászok nélkül. Itt a probléma a hobbivadászokkal van, akik meló után kimennek kicsit lövöldözni.

Azt meg ne mondjuk, hogy tesznek az erdőért az etetéssel/ fatelepítéssel, mert az nettó bullshit! Megfelelő ragadozók betelepítésével, koordinációval nem lenne szükség ennyi "vadászra".

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.09. 12:45:25

Mióta Afrikában vadászott nagyon elszállt vele a szalonka!

jani74 2011.04.09. 12:48:45

Ez benne van a fidesz egymillió munkahely teremtési programjában is? Nyilván, mert a vadászathoz hajtók is kellenek. Több vadászathoz, több hajtó. Oké, ez rendben van, de a kilőhető állatok közé, a politikusainkat is fel kellene venni, elég nagy állatok, és valószínűleg a zöldek sem tiltakoznának.

Goompah 2011.04.09. 12:52:10

Alapvetően egyetértek a poszttal, ezért ne nyelvtannáciskodásnak tekintsd, de kérlek, javítsd ki a címet:

"Óvd a természetet: lőjj védett állatokat!"

Helyesen: lőj.

tmkz k,uk, 2011.04.09. 12:52:16

@meple: ide is illik:

szószpark

HA NEM ÖLNÉNK MEG A VADAKAT MEGHALNÁNAK! KI KELLL RITKÍTANI!

MÁR NEM HALNAK ÉHEN :DDD

default.indavideo.hu/video/South_Park_2evad_6reszszinkronosan_CIMEA_del-Sri_Lanka-i_mexikoma_beka

Goompah 2011.04.09. 13:15:42

@meple: Én kimondottan undorító "hobbinak" tartom a vadászatot, nem értem, magukat kultúrembereknek valló lények miképp élvezhetik a védtelen állatok gyilkolását. Nem nagy kunszt fegyvertelen állatokat agyonlőni. Az agyaggalamblövészet kevesebb kárt okoz.

A vadállomány kordában tartásának maszlagját meg nem kéne már elhinni olyanoknak, akik élvezik a gyilkolást, s e célból télen etetik az állítólag kordában tartandó létszámú vadakat. Kis ellentmondás.

Miért nem egymásra vadásznak? Úgy egyenlőbbek lennének az esélyek, izgalmasabb lenne a vadászat (élőben közvetíthetnék is őket, à la Running Man), a társadalmi haszna pedig összehasonlíthatatlanul több lenne.

Leonard Zelig 2011.04.09. 13:19:01

Schmittesítsd a topikcímet.
Schmittify the topic title, please.

Leonard Zelig 2011.04.09. 13:20:56

@Goompah: Nem nagy kunszt fegyvertelen állatokat agyonlőni.

Szerintem is, fegyverrel felszerelkezett rókát és medvét sokkal nehezebb lőni. Kevés ilyen esetet jegyeztek fel.
:-)

Vegyi Ali 2011.04.09. 13:48:45

@pancel: Annyira szeretném tudni, melyik az a védett élőlény Magyarországon, amelyik bődületes károkat okoz. Szerintem max. az ember. Én amúgy örülök, hogy az Alföldön már napi több ragadozó madarat is látok, mikor gyerek voltam (20 éve) ritka élmény volt egy-egy ragadozó madár.
@Elstron: Tudod, a természet nem így működik. Ha tényleg túl sok a ragadozó madár, és túl kevés az apróvad, akkor majd éhenhal néhány, és kész. A természet megoldja ezt, nem kell a sólymokat, ölyveket kilövöldözni. Ha meg arról van szó, hogy a vadásztársaságok nem tudnak százával nyulat lőni, aztán feketén értékesíteni, (vidéki gyerek vagyok, tudom, hogy hogyan megy, folyton lehet nyulat, fácánt, vaddisznót, őzet, muflont venni svarcban a vadászoktól), akkor meg kapják be.

reader613 2011.04.09. 14:04:43

télleg SmitPál írta ezt a cikket, már a címe is gáz. Lőjj helyett Lőj, wazze.

exilis 2011.04.09. 14:21:11

A ragadozómadár állomány nem elszaporodott, hanem végre a normális szintre erősödött.
A természetes állomány önszabályozó, semmi szükség az emberre ( ha sok a pocok, sok az egerészölyv, kevesebb lesz a pocok, akkor nem tud sok ölyvet eltartani, így csökken az egerészölyv populáció is )

Éhesló 2011.04.09. 14:21:32

@milyen szép a Vértes, ó: én ezt nem olvastam a levelében.
Szerintem te sem.
Az meg, hogy szerinted (és a postoló, meg a zindexes és nol-os haverjai szerint) mire gondolhat Semlyén, az csupán fikció.

Erről meg nehéz vitáznom veled és nem is erről vitázok.

A vadvédelem és a tiltások helyzetét ideje átgondolni, mert számos olyan tiltást tartalmazhat ami mára értelmetlenné vált és semmi nem indokolja a változatlan formában történő fenntartását.
Ennyit mondott.
Szerintem.
Ezt habosítjátok ezerrel.
Tegyétek, de ez nem vadvédelem, nem vadgazdálkodás, nem természetvédelem, hanem politika és mocskolódás.

Éhesló 2011.04.09. 14:26:00

@totorohun: a baj az, hogy a nyúl, üreginyúl és a fácán, fogoly természetes szaporulatának egy jelentős része is eltűnik a pockokkal és más apró rágcsálókkal együtt.
De ez neked nyilván nem érdekes.

exilis 2011.04.09. 14:32:00

@Éhesló: Ez a természet rendje. Nem értem a problémádat. Mindenestere sokkal inkább ott tűnjön el, mint a te fazekadban.

uruk.hai 2011.04.09. 14:52:58

Védettsége okán az ember vészesen elszaporodott. Ahol megjelenik felborul az ökológiai egyensúly.
Kiszipolyozza a földeket, kiírtja a szerinte káros állatokat, vasárnap hajnalban összehányja a buszmegállókat. Beláthatjátok, hogy ez így nem mehet tovább. Sürgősen tenni kell valamit! Várom a javaslataitokat. (Atombomba nem ér!)

Tíz:59 2011.04.09. 14:54:20

Képmutató,álszent ,köcsög az egész párt!!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.04.09. 14:55:29

A címben a két j tényleg csúnya hiba, nagyon felszólító módot akartam, kösz a korrekciót, kijavítottam.

A "bekaphattya" szándékos volt.

Azoknak, akik a szokásos paranoid vörösözésbe, balosozásba, komcsizásba kezdtek: én is megszavaztam ezt a kormányt, de nem ilyen balfaszságokat, amiket azóta csináltak.

Azoknak, akik amiatt hőbörögnek, hogy nem értek hozzá, meg nem felelős poszt: valóban nem értek hozzá, olvastam a hírt, ez jutott róla eszembe, leírtam. Nem vagyok publicista, újságíró vagy bármi, hogy kiegyensúlyozott vagy tárgyilagos legyek, ez egy magánvélemény, ennyi. Ha szakértést meg objektivitást kerestek, olvassatok BBC-t.
Az, hogy miért teszi ki az Index, nem az én dolgom, semmi köznk egymáshoz.

A vadvédelmet meg gondolják át, rendben, gondolják át szakemberek, hozzáértők és alaposan nézzék át, de ne botcsinálta politikusok.
Persze tudom, mostanában a szakértelem azt jelenti, hogy azt teszik, amit a kormány elvár, tök mindegy, hogy szakmailag egyetértenek-e vagy sem.
Semjén meg ne az 56000 vadászkoma nevében vizsgálja felül a dolgot.

Tisztában vagyok azzal, hogy vadgazdálkodásra szükség van, az ilyen célból történő, foglalkozásszerűen, hivatásosok által végzett vadászattal nincs bajom, de hogy azért változtassák meg a szabályokat, mert pár tízezer puskás szeretne többféle állatot leölni kedvére, az nem tetszik.

Amúgy nézzetek utána, évente hány vadászbaleset történik, mennyi ebből a halálos és mennyi következett be a fegyverkezelés és a vadászati szabályok be nem tartásából, és képet kaphatunk arról, milyen társaság ez.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.04.09. 14:56:48

Buzi zöldek és állatvédők.

Útálom Semjént, mint a szart, meg a pedofilbújtató bandáját, de abban spec igaza van, hogy ha egy állat kárt csinál a haszon reménye nélkül, akkor az meg fog dögleni.

pl. védheted te a rétisast, meg hozhatsz olyan törvényt, hogy ha ráfészkel a fára, akkor ott nem szabad sétálni, ám az, aki az erdőből él, annak elemi érdeke, hogy a sas ne legyen a földjén, tehát el fogja zavarni.

Ugyanez megy az egyéb védett állatokkal.
Ha elveszik a fészkelő-, táplálkozóhelyet a vadászható állatok elől, akkor azok _véletlen_ el lesznek zavarva.

Az EU területén SOK különböző élettér van, ám ezt a szabályozás nem veszi figyelembe. Pl EU be akarja tiltani a balin horgászatát is, mert az élőhelyének kb Magyarország a nyugati határa, így Németországban az a hal igen ritka, nálunk meg egy sporthal.

amit még megtehetsz 2011.04.09. 14:58:49

Annyira örülök, hogy Semijén elvtársnak mint miniszterelnök-helyettesnek ez a legfőbb problémája. Mi jöhet legközelebb?

personal non grata 2011.04.09. 15:05:31

Ez a köcsög még azért is lobbizik, hogy ihassanak alkoholt a vadászok, mert mint mondotta: életszerű hogy koccintanak a sikeres vadászat után. Persze, utána meg részegen, kirándulókra is lőjjenek,amikor azt hiszik bepálinkázva hogy vaddisznó az illető. Hallottunk már ilyet!

exilis 2011.04.09. 15:11:08

Meg lehet nézni a legendás szarvasállományunkat, hová silányították le a vadászok. Ma már nincs vadgazdálkodás. A szakma eltűnt, és csak a pénz beszél. És amikor már unalmas kacsát lőni, akkor ludat akar az egyszeri unatkozó Semjén féle görény.

personal non grata 2011.04.09. 15:11:39

Ez az a KÖCSÖG, aki lobbizik a vadászfegyverek beszerzésének könnyítése végett? IGEN!
Mint mondja: nincs ok félni hogy elszaporodik emiatt a bűnözés, hiszen vadászfegyverrel nem szoktak bűnözni. Micsoda egy fasz! A cigánygyilkosok mivel is végezték ki az áldozatokat, bocsánat?! A sörétet nem lehet beazonosítani, ha nem tudnád SEMMILYEN ZSOLTIKA, hogy baszna meg a medve!

personal non grata 2011.04.09. 15:16:32

Nem azért szaporodik el némelyik faj, mert csökken az élettere? Nem inkább erre kéne ügyelni? Ne felejtsük már el, hogy a természetben minden magától kerül egyensúlyba, bármiféle beavatkozás nélkül. Az, hogy a civilizáció hatására ez felborult, nem jogosít fel hogy a maradékot likvidálni kell. Inkább arra kéne törekedni hogy az élőhelyeket védjük, esetleg bővítsük. Sokkal inkább a SEMLYÉN féléket kéne ritkítani.

Tíz:59 2011.04.09. 15:18:40

Semlyén is csak Orbán vadászgörénye!!

NA YA! 2011.04.09. 15:27:15

Zsoltika figyelmébe ajánlanám Michel Tournier, A rémkirály című könyvét. Ebben az író kifejti, hogy a politikusok viszonylatában ideje lenne feloldani a vadászati tilalmat! Biztosan csak képletesen értette!:)

Goompah 2011.04.09. 15:50:06

@Daily Shark: "A "bekaphattya" szándékos volt."

Ez egyértelmű volt, ezért nem is javítottam ki. :D

"nézzetek utána, évente hány vadászbaleset történik, mennyi ebből a halálos és mennyi következett be a fegyverkezelés és a vadászati szabályok be nem tartásából, és képet kaphatunk arról, milyen társaság ez."

Nem is olyan régen történt, hogy egy kocogó nőt lőtt agyon egy vadász (holott egyértelműen CSAK akkor lőhet, ha maximáűlisan megbizonyosodott róla, hogy nem emberre lő), aztán nem is a mentőket vagy a rendőrséget hívta, hanem a vadásztársaság vezetőjét. Nem tudom, mi lett az ügy folytatása, biztos eltussolták valahogy.

Jofiu 2011.04.09. 16:03:15

@personal non grata: Jol mondod.
A termeszet legjobban vedett es elszaporodott csucsragadozojara kelleni kiadni vadaszengedelyt: a politikus vadaszokra. Csak elbassza a termeszet egyensulyat, nem is a letfentartasert ol, hanem uti passziobol, kedvtelesbol. Es meg igy is szar a hangulata bazeg. Es meg a termeszet egyensulyarol hadoval. Egy vadasz, aki meg emberek kozt is a leginkabb szol bele a termeszetes egyensulyba a kedvtelesbol oldoklessel.
Ha letezne a Predator berendezhetnenk most nekik egy kis rezervatumot ahol vadaszokra vadaszhatnak. Par kilo plutonium per kopf-ert kurvara megerne. A vadaszok sem unatkoznanak, hogy bazeg nincs mar mit lodozni bazeg. Na ott lodozhetnenk, meg pancelokolt is adnek nekik aztan gyerunk.

personal non grata 2011.04.09. 16:07:40

Lehet hogy ezért vették ki az alkotmányból a környezetünk védelméről szóló passzust?
Ha jók az emlékeim idén a környezetvédelemre , ami magában foglalja a tájvédelmi körzetek gazdálkodását is, jóval kevesebb pénzt kapnak Orbánéktól. Csak nem így akarják fellendíteni az olasz vadászturizmust?

sutyerák 2011.04.09. 16:17:04

Lőjétek csak a madarakat,aztán majd a bogarak eszik meg a termést,sokszorosát mint amit szerencsétlen kihaló veréb számlájára írtok.
-én mindig etetem télen őket,-rigókat,verebeket,cinkéket,galambokat is,-varjúkat évek óta nem látok.
-zsemjén folt pedig egy elmebeteg,-nem véletlenül van a zorbáni belső körben.

sutyerák 2011.04.09. 16:19:46

@Goompah: semjén dárda azt is javasolta már,hogy ihassanak a vadászok.

sutyerák 2011.04.09. 16:25:24

a volt vasfüggöny határsávja lett egy paradicsom európa közepét átszelve.
láttam multkor a tévében.
egy 5-10 km-es háborítatlan erdő-és mezősáv a keleti és nyugati blokk között.
-semjénnek meg engedjék meg,hogy medvére vadásszon a Kárpátokban,-egy szál késsel!

sutyerák 2011.04.09. 16:28:03

@kolbászoszsömle: akit zavar a sas az ne vegyen erdőt! az vegyen termőföldet és akkor majd örül a környékbeli sasnak meg ilyesmiknek!

heffi.g 2011.04.09. 16:29:32

Néhány ragadozómadarunk (pl ölyvek, héják) túlszaporodtak, gondokat okoznak a fogolyvédelmi programoknak, a fácán és nyúl állománynak, a kisemlős populációknak, énekes madaraknak, más védett fajok állományainak a csökkenését okozzák. Egyszerűen természetvédelmi problémákat generálnak. Ausztriában is szabályozzák a létszámukat, az ötlet nem Semjén Zsolté, hanem a természetvédelmi szakembereké, a betondzsungelből könnyű farkast kiáltani....

personal non grata 2011.04.09. 16:34:48

Heffi.g!

Nem hiszem hogy a semlyén egy olyan szakember, mint amiről te beszélsz az osztrákoknál.
Egyszerűen ő lődőzni akar és punktum.

personal non grata 2011.04.09. 16:36:19

a szakemberei meg az alkoholfogyasztást is engedélyezni akarják vadászat közben. De jó lesz kirándulni az erdőben...

steverubellreborn 2011.04.09. 16:53:48

vadászat a KDNP-e és Tömjén Zsoltra!
kilövési szezon van:-))

1bak 2011.04.09. 16:54:41

Már leírtam ezt máshová is, de ez, mert nem tréfabeszéd, kicsit ismétlek.
57 éves vagyok, 18 éves korom óta vadászok. Elejtettem sok vaddisznót, szarvast, őzet stb. De életemben eszembe nem jutott, hogy miért nem lőhetek én hollót, nyusztot, ölyvet. A holló állomány pl. a 70-es 80-as években kezdett visszaállni, azóta stabil. Hogy jut valakinek eszébe, hogy puskát emeljen egy hollóra? Minek?
Negyven év alatt 2x láttam nyusztot, gondolom, mert olyan sok van belőle!
Vagyis az ember arra vadászik, amiből sok van, ami túlszaporodása esetén jelentős gazdasági kárt tehet, szóval a hagyományos, pl. a fent említett vadfajokra.
Mekkora hülyeség ez a mondat: "vadászat méltóságának helyreállítását és a vadászokat érő méltánytalanságok megszüntetését". Ilyet normális ember nem beszél! Nincs mit helyreállítani, csak a szabályokat kell betartani, nincs itt különös méltóság, meg méltánytalanság. Valaki vagy normális és a természet részeként viszonyul a dolgokhoz, vagy dili, természetellenesen gondolkodik, és fennsőbbrendűként viszonyul a természethez (is).
A magyar vadászat egyáltalán nem hungarikum, nagyjából egész Európában ugyanazokkal az eszközökkel, módszerekkel gyakorolják.
A helyi sajátosságok persze vannak, - egy svéd jávorszarvas vadászata nem hasonlítható a magyar búzaföldön élő vaddisznó elejtéséhez -, de a vaddisznóhajtás az Svédországban, franciaországban is ugyan azt jelenti.
Magyarországon hovatovább a vadászati kultúra, a szokások, a szimbólumok, az öltözködés, szóval nagyjából minden a német hagyományokat követi, ami osztrák közvetítéssel honosodott meg nálunk is. Nincs itt tehát semmiféle hungarikum, meg egyéb baromság. Kalap fel, kalap le, így megy ez.
Ez a S. Zs. meg, aki még ráadásul miniszterelnök helyettes, egy baromarc. Nemzeti együtt nem működést provokál, intéz, ott is újítani akar, ahová a lábát sem lett volna szabad betennie.
Egy kártékony dzsentri, aki, ha kijut a vadászterületre, nem szeretne "élmény", értsd préda nélkül hazamenni, ezért kívánja bővíteni a vadászható fajok listáját. Szégyen, hogy egy ekkora süket alak célba venné a védelmere érdemes, vagy védett fajokat is. Nagyon nagy szégyen.
Ilyen kívánság a kommunista vezetők száját sem hagyta el, pedig akkor, ők is erős hátországgal elnököltek. Stilszerűen: mégis ki lettek lőve, selejtezve.
Pedig akkor jöttek létre a hazai nemzeti parkok, védettségi listák, csatlakoztunk a nemzetközi egyezményekhez!

alessandri 2011.04.09. 16:56:58

Harrach meg nyugodtan szeretne cigizni evés után, ezért nem lett dohányzás-ellenes törvény.
A pécsi püspökség pedofil ügyét és sikkasztását is megpróbálják elkenni. Keresztények, demokraták (sic).

exilis 2011.04.09. 17:02:30

@heffi.g:
Megnéznék egy konkrét felmérést, a túlszaporodott ragadozómadarak kártételéről. Ja, hogy nincs ilyen?

A fogolyvédelmi program azt célozza meg, hogy felhozzátok vadászható szintre a fogolyállományt. Magyarul megint gazdasági érdekből lőnétek le a ragadozó madarakat, mert szerintetek eleszik előletek a lelőni valót. A fácánnál, nyúlnál ugyanez az érv.

mrZ (törölt) 2011.04.09. 17:03:20

Én pedig szeretnék jogot arra hogy lövöldözzem a madárra lövöldözőket.
Fogja meg puszta kezével ha már kell neki.
Ha meg lövöldözni akar menjen afganisztánba.

exilis 2011.04.09. 17:15:33

Azt kellene elfogadni, hogy a ragadozó madaraknak joguk van megfogni a foglyot vagy a nyúlfiat. Nincs alapunk ezt megkérdőjelezni, vagy elítélni, pláne károsnak és üldözendőnek kikiáltani. Ezek a madarak a természetes környezet részei, ez a normális és természetes magatartásuk. Az ő "kártételüket" bele kell kalkulálni akár egy ilyen "fogolyvédelmi" programba is ( aminek nem titkolt célja, hogy újra felhozza arra a szintre az állományt, hogy egy nagyobb ragadozó, az ember újra kedvére lövöldözhesse - innentől kezdve ez megint nem a védelemről szól, hanem szimplán a vadászati paletta szélesítéséről)

nu pagagyí 2011.04.09. 17:25:28

Uramiék szeretnének minőségi lövöldözést rendezni. Hajtónak a cigányok is jók lesznek. Apropó, a hajtók bére is adómentes lesz?

personal non grata 2011.04.09. 17:28:06

@1bak: örvendek, végre valaki aki szakember és átlát a szitán! Osztom a véleményed, lenne egy "szakmai" kérdésem hozzád: -hogyan látod azt a felvetését Semjén "úrnak" miszerint a vadászat végén fogyaszthatnak alkoholt a vadászok. Úgy tudom, hogy a jogszabályok szerint ha lőfegyvert tartasz magadnál veszélyes üzem, csakúgy mintha autót vezetnél.
Szerintem visszaélésre adna okot, részeg vadászok csapatostul lőnének mindenre ami mozog. Mit gondolsz?

personal non grata 2011.04.09. 17:31:49

Jól értem, egy ragadozó madárfajt akarnak ritkítani, merthogy kevés a nyúl? Mér nem szaporítják fel inkább a nyúlállományt?

steverubellreborn 2011.04.09. 17:38:49

vadászat a KDNP-e és Tömjén Zsoltra!
kilövési szezon van:-))

heffi.g 2011.04.09. 18:09:13

És nyilván gazdasági érdek, hogy a megerősödött ragadozók létszámának apasztásával megsegítjük a védett énekesek, pintyfélék, pelék, mókusok, sünök, fecskék stb. létszámát, azokét amelyikekkel tényleg gond van. Gond van a villanyvezetékek, a kóbor kutyák, macskák, a nagyüzemi mező és erdőgazdálkodás, vegyszerezés miatt. A fogolyvédelmi program területén ezek az állományok mind megerősödtek, az csak egy "esernyő", kb. mint a panda. Szó sincs gazdasági kárról/érdekről és "lődühről". A nemzeti park igazgatóságok kifejezett kívánsága a ragadozógyérítés.

amit még megtehetsz 2011.04.09. 18:35:18

@heffi.g: Az nem zavar, hogy a ragadozó madarak is védettek?
Nem értem miér gazdasági érdek a
"védett énekesek, pintyfélék, pelék, mókusok, sünök, fecskék" létszámának növelése?

heffi.g 2011.04.09. 18:52:15

Nem gazdasági érdek, csak nem érzed az iróniát!! Az, hogy védettek a ragadozó madarak az egy korábbi állapot, aminek az eredménye, hogy felszaporodtak, ami nem baj, amíg nem veszélyeztetnek más védett fajokat is. Meg kell találni egy egészséges létszámot. És csak azoknál a fajoknál, ahol szükséges az állomány apasztása. Az instabil, érzékeny populációkat nem szabad bántani. Bizonyos fajok érinthetetlenek (pl vércsék, sólymok, sasok).
Nem tudom Semjénnek milyen személyes indíttatásai vannak, nem is érdekel, de néhány fajnál a gyérítés indokolt. Én biztosan nem fogok lőni :)

BGM 2011.04.09. 20:43:43

@pancel:
Ha tolod a motorod az erdőben,akkor nincs semmi gond,az csendes,mint az erdő.Bár kicsit fárasztó,de a mazochizmusnak is vannak lelkes hívei.;-)

BGM 2011.04.09. 20:46:03

@1bak:
Olvastam a Hírszerzőn.Ott is tetszett.:-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.04.09. 22:32:11

@sutyerák: Ez nem egészen így működik!
Az a dög okoz kb tízmillió forint kárt, amit _senki_ nem akar megtéríteni, _tehát_ az a dög nem fog létezni.

Ha kifizetné valaki az erdő tulajdonosának azt az pénzt, amit bukik a sas miatt, kurvára vigyázna a madárra.
Így viszont a madár fog úgy járni.

Goompah 2011.04.10. 00:58:36

@heffi.g: "Néhány ragadozómadarunk (pl ölyvek, héják) túlszaporodtak, gondokat okoznak a fogolyvédelmi programoknak, a fácán és nyúl állománynak"

Aha, szóval eleszik a foglyot és a nyulat a vadászok elől. Ez nagyon helyes, mert ha elfogadjuk a vadászok azon állítását, hogy ők csak a túlszaporodott vadat lövik ki, akkor örülniök kellene, hogy helyettük ezt megteszik - ha nem is puskával - a ragadozó madarak.

Vagy talán az a baj, hogy a ragadozó madarak miatt nem marad elég gyilkolni való állat a vadászoknak? Akkor lődözzék egymást, mindenkinek jobb lenne.
süti beállítások módosítása